/spanien/barcelona/forum/4595.aspx/spanien/barcelona/forum/4595.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-07-22 21:07
Nodlehs (Barcelona) Plastsupporter, kan du inte sälja alla dina saker nu. Sånna som dig behövs inte i klubben, du är en äkta madridista. Patetiska människa.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Peshmerge - AS9
2014-07-22 21:03
@Mido:

Messi !
Barcelona Nodlehs
2014-07-22 20:59
@Mido:

Om vi inte köper någon back alls så kommer jag sälja allt jag äger inklusive kläder och tänder och investera på Real Madrid i el Clasico.

Köper vi en eller två hyfsade mittbackar så skulle jag säga att det är 50/50.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-07-22 20:57
Rakitic på James, Busquets på Kroos.
Barcelona Mido
2014-07-22 20:56
Har en fråga till er alla? Hur ska vi stoppa RM i år?
Barcelona AndreD
2014-07-22 20:51
@DM1982:
Fortfarande ska man kunna få pengar för honom när det är en PL-klubb han går till, de har gott om pengar. Helt sjukt att alla jävla spelare som släpps ska gå gratis eller för allsvensk summa. Först Villa för 2.1m (wtf?????!!!!?!!??) och nu Bojan gratis. Pinsamt är ordet för denna ledning. Våra rivaler hade garanterat sålt honom för MINST 10m euro.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-22 20:51
Kollade upp lite statistik på Cuadrado. Haha killen har tydligen spelat på 9 olika positioner, snacka om mångsidighet. Skulle bli glad om han värvades då såna spelare är nyttiga att ha i laget.
Cuadrado stod för 4 assist och 1 mål detta VM vilket betyder att han har varit inblandad i 5 mål vilket inte är så dåligt. Utan han hade nog James gjort 3-4 mål kanske.

Kollar man Cuadrados statistik i Serie A : 11 mål 5 assist på 32 matcher
Jämför med James Rodriguez i franska ligan: 9 mål 12 assist på 34 matcher

Sen kan man dra in Neymars statistik i ligan: 9 mål 8 assist på 26 matcher
Och det var hans första säsong i Europa, många av matcherna är inhopp också då han drogs lite med skador. Neymar är också 1 år yngre än James.

Så det jag vill komma fram till är att Real betalar 750 miljoner för en spelare som är värd runt 500 miljoner. Hans statistik är inte så märkvärdig tycker jag, nu när folk vet vem han är kommer han bli hårdare markerad vid matcher.
Jag tror verkligen inte att han kommer explodera i Real som så många tror då han behöver en roll likt Messi i Barcelona för att briljera, han kommer göra bra ifrån sig men han kommer inte göra prestationer som får han att bli framröstad som Balon dor vinnare. Får lite Kaka vibbar och då kom Kaka som världens bästa till Real men det är jag, jag kanske har helt fel i slutändan men vem vet :P
Barcelona Blaugrana91
2014-07-22 20:42
Haha fansen på Reals presentation av James skämmer ut sig genom att springa ut på planen!.....
Barcelona Riiio!!
2014-07-22 20:40
Jävla mobil haha! Nu så... Skapat ett lag där flera stjärnor, lagom till vintern kommer lipa efter speltid. Jese, Illara, Khedira, Di Maria och speciellt Isco är spelare som borde se över sina alternativ om jag va nån av dom.
Barcelona Riiio!!
2014-07-22 20:36
Även skapat ett lag där flera stjärnor lagomtaaj. j.
Barcelona neymar JR
2014-07-22 20:35
Cule4life Kroos då? Inte tror du på att Kroos kommer bänkas va? Kan säga till dig att Kroos kommer vara startman, ett mittfält med Kroos och modric som sittande mittfältare skrämmer inte mig så oerhört.
Barcelona Cule4life
2014-07-22 20:35
Alves har sagt att han stannar ! Enrique sa att chansen är stor att Afellay stannar. Song kan dra, Vi har spelare i La-Masia på hans position som är hästlängder bättre
Barcelona Cule4life
2014-07-22 20:34
Någon sa innan vart ska James Rodriguez få plats i madrid ?

Ex

Benzema
Ronaldo - James - Bale
Alonso - Modric
Marcelo - Ramos - Pepe - Carvalj
Lopez

Sen är det upp till DiMaria - Jese - Isco att kriga om dessa 4 platser längst fram. Madrid har skapat ett riktigt konkurrentkraftigt lag faktiskt.
Tiki-Taka
2014-07-22 20:30
Cule4life Jag kan garanterat säga att song kommer lämna då mascherano kommer flyttas upp till mittfältet, samt att han inte heller prioriteras av Luis enrique. Affelay lämnar också, nu när xavi kommer stanna. Han får noll i speltid om han är kvar. Sen är det ju fortfarande osäkert om vad som kommer hända med Alves!?
Barcelona Cule4life
2014-07-22 20:25
Så Xavi stannar alltså

TerStegen - Bravo - Masip

Alves - Montoya - Pique - Batra - Alba - (Adriano)

Xavi - Iniesta - Sergio - Rakitic - Rafinha - Macherano - Song - Roberto

Messi - Suarez - Neymar - Deulefeo - Afellay - Pedro

+ Hela La-Masia

Inte så pjåkigt lag, Släng in ngn vänsterback och ngn mittback så är vi mer än redo.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-22 20:23
Mathieu är klockren, bara 3-4 år för gammal. Hoppas han håller samma klass i ett par år. Då blir det bra. Även in det är ett överpris i allas tycke
Barcelona LeoMessi
2014-07-22 20:22
@Nodlehs:

Hade Real köpt Suarez och vi James så hade suarez fått 63 % och James 22 %. Avundsjukan i det här landet är stor, kvittar vad barca gör. Hade barca skipat fred i mellanöstern så hade folk klagat på att barca leker "änglar".
Barcelona Gio Style
2014-07-22 20:19
Jag har sagt det hela tiden.
Mathieu bör rent egenskapsmässigt passa in väldigt bra hos oss, han har det vi saknat.
Sen är det inte en jättesexig värvning och det verkar bli ett överpris som vi får betala men bättre lär det bli i varje fall.

Däremot hade jag räknat med 2 mittbackar, typ Mathieu + en ung (Doria 3) men vi har återigen blivit förda bakom ljuset av ledningen.
Barcelona >The Reporter<
2014-07-22 20:10
Gillar Mathieu. Han är grym, synd att han är gammal, men vi ska vara glada att vi får in en mittback iaf. Jag tror att Mathieu passar oss bättre än Hummels. I Barca hamnar man oftast i en mot en lägen och då är Mathieu snabbare
Barcelona Gio Style
2014-07-22 20:09
@DM1982:
Nej såklart, men ändå lite kul. Hur mycket framtid tror du Markanen har i Real Madrid? :)
Barcelona Deulofeu
2014-07-22 20:09
stackars Matieau han tjänar mog mer än Ramos ändå trots att han tog " paycut"

Så jäkla tragisk värvning han kommer bli en av våra dyraste spelare någonsin sett till spelade matcher.

Det enda positiva är att Mascherano nu kommer spela på mittfältet och vi får en spelare som täcker två positioner och har längden.

Men han blir klar samma dag som James suck...

Marquinhos och Cuadrado nu tack! Då har Enrique fått precis som han vill inga ursäkter är då godkända då jagar vi trippeln!
Barcelona DM1982
2014-07-22 20:04
[QUOTE=Gio Style]Erko Markanen kostade 2 milj euros... Bojan 0. [/QUOTE] Bojan hade ingen framtid alls i klubben och han satt på en hyfsat fet lön. Att bli av med honom var det bästa som kunde hända, även för honom. Det händer saker nu när Lucho kom till klubben, han var nog jäkligt tydlig till Bojan och bad honom dra.
Barcelona Amo.38
2014-07-22 20:01
Barcelonitas

Är det Reals fel att mjölken idag är dyrare än den var för 10 år sedan?
Sluta prata massa skit , samhället ser annorlunda ut spelarnas varumärke genererar mycket mer pengar än förr i tiden vilket återspeglar sig i transfersummorna. Sen att det är äckligt mycket pengar och att dom egentligen borde nöja sig alla med 1 miljon euro per år är en annan femma och diskussion..
Barcelona Nodlehs
2014-07-22 20:00
Vilken värvning tycker du är sommarens bästa? Rösta! Suarez - 22% James - 63% Annan - 15% Haha, folk i Sverige är så jävla efterblivna att man blir mörkrädd. Vi värvar en Suarez som enligt mig är top 3 i världen om inte tvåa efter Messi. Real värvar James för nästan samma summa som inte bevisat ett skit i en bra liga och gjort ett par 2-3 bra VM matcher. Jo, klockrent köp. Idiotin i detta land alltså.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-22 19:56
LeoMessi - dom hade problem mot Dortmund och Atletico och det var små marginaler som avgjorde.

Välkommen Jeremy första MB värvad!. Får vi in en MB till samt Cuadrado så kan inte ens den dummaste Madridistan inne i La Puta förneka detta monsterlag.
Barcelona NoGo™
2014-07-22 19:51
Valencia defender Jeremy Mathieu (30) would not travel with his team to Peru tomorrow. Deal close after player took 3M pay cut. [rac1]

Är la bara en tidsfråga innan de blir klart nu...
Barcelona zick9
2014-07-22 19:51
@Amo.38:

Man måste inte spela på den absoluta toppnivån för att vara proffs. Har du missat att det finns mer än en spelare i det svenska landslaget?
Tiki-Taka
2014-07-22 19:49
Nu väntar vi bara på att Song och Affelay ska lämna klubben, sen är slut på säljandet. Väntar även ivrigt på den efterlängtade mittbacksvärvningen efter 5 års väntan......=)
Tiki-Taka
2014-07-22 19:47
Vem fan bryr sig om han lämnade gratis, det viktigaste var att han lämnade klubben permanent, och det har han gjort! Sluta klaga i onödan. Killen var ändå värdelös.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-22 19:47
Real Madrid fyller sitt lag med stjärnor vilket påminner och gamla tider med Ronaldo, Beckham och grabbarna. Hur många titlar vann dom då?
Bara för att man har massa stjärnor i sitt lag så betyder det inte att man automatisk har det bästa laget.

Folk här inne tvekar på hur Lucho ska få Messi, Suarez och Neymar att funka, men hyllar Real som ska få det att funka mellan Bale, James, Ronaldo, Benzema? Förstår inte riktigt...
Hade James kommit till oss kan jag lova att folk här inne fortfarande hade klagat för att vi värvar massa stjärnor eller nåt liknande.
Jag tycker att det är bra att inte ha allt för många erkända fotbollsstjärnor i sitt lag för annars kommer det börja ställas krav från spelare som inte får speltid.

Glöm inte att vi fortfarande har talanger som ska få chansen att utvecklas, spelare som tex Halilovic kommer förmodligen få en del speltid i A laget med tanke på potentialen. Hur många talanger tror ni vill stanna kvar i en klubb som bara fyller alla positioner och till och med bänken med stjärnor?

Som jag sa förut, får vi in 2 backar och Cuadrado samt att Dani Alves och Xavi stannar tycker jag att vi har en tillräckligt bra trupp för att vinna vad som helst.
Annons: