/spanien/barcelona/forum/4594.aspx/spanien/barcelona/forum/4594.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AndreD
2014-06-16 17:32
@Rambla~:

Hahaha så mycket jag skrattade. Vad är det med feta tränare och barbeques efter förluster?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-16 17:16
Luis Enrique has blocked the transfer of Adriano to Roma. Player had already personal deal with Roma, who were willing to pay 10M [corriere]

Hoppsan
Barcelona NoGo™
2014-06-16 16:58
@1.70-ligan - köp en back, tack:
De var Rafael Hernández som twittrade om det, ska väl tas med en nypa salt som vanligt.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-16 16:44
vart hittar ni påståendena om att någon ska avgå?
Barcelona Lion24
2014-06-16 16:34
@Illusionista:

Den där truppen du skrev är bland de bästa jag har läst! Wow vilket lag det hade varit, fullt realistiskt också.
Barcelona Illusionista
2014-06-16 16:27
Hade inte vart fel att ta in en som Pjanic också.. herregud vad bra kille är. Mål: MAtS, Reina, Masip Backlinje: Aurier/Debuchy/Darmian, Pique, Marquinhos, Bartra Mangala, Alba, Adriano, Montoya Mittfält: Pjanic, Rakitic, Iniesta, Busq, Masch, Rafinha Anfall: Reus, Neymar, Messi, Pedro, Delu, Mario Gomez/Mandzukic/Llorente
Barcelona Mido
2014-06-16 16:22
Alltså om ledningen ser tydligt att zubi eller zombie gör uselt jobb varför sparkar man inte honom.? Är det han som fodrar klubben med pengar? Och om de skickar shallini (stavning) så borde zombie skämmas
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymessi
2014-06-16 16:17
@Tiki-Taka:

Det kanske har med Bartra att göra, dvs man vill inte bromsa hans utveckling genom att köpa in en mittback som skulle vara helt självklar i startelvan som exempelvis en dyr Hummels.
Troligast är väl dock att vår ledning är allt för inkompetent för att lyckas få hit en klassback, tyvärr. Mathieu är väl bättre än inget antar jag...
Barcelona Canaletes
2014-06-16 16:11
Marcelinho avgjorde igår på buzzern mot Valencia. Man var hela 11 poäng nere men vände i andra halvlek.

Nu möter man Madrid på torsdag i finalen i en matchserie bäst av 5!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-16 16:02
@Rambla~:

Hahahahahaha jag dör! Ser du hur glad spelarna är när de får reda på barbequen? Speciellt våra spelare som är så vana. I bet it was Tata's idea...
Barcelona Rambla~
2014-06-16 15:56
Jaha, då var det dags igen. La Riolja laddar inför matchen meot Chile med..........TRUMVIRVEL..........en barbeque!

Del Bosque tar lärdom av Tata Martino? :P
Barcelona Rambla~
2014-06-16 15:53
Xavi till Qatar? Det är väl till Rauls klubb antar jag? Lätt att gissa vem som övertalat honom.
Barcelona Rambla~
2014-06-16 15:48
Hm, om det finns risk att flera styrelsemedlemmar avgår nu i sommar kan vi hälsa hem med renoveringen av truppen denna sommar. Det kommer de i så fall aldrig hinna med. Det här går käpp rätt åt helvete... Kan det vara så att Zubi har fått ta emot intern kritik från ledamöter i styrelsen som vi ännu inte fått höra om? Det skulle fan vara på tiden om det är så.
Barcelona Tiki-Taka
2014-06-16 15:40
Vad fan ser dem i denna mathieu !? Varför ens lägga krut på en sådan B spelare. Vår sportchef och scouter kan inte ha alla hästar i stallet!
Barcelona NoGo™
2014-06-16 15:28
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]

Plus att han gör sig av med Roberto, J2S och skippar Bravo behåller Alexis och gör sig av med Pedro ist. Övertalat Xavi att stanna också!

Hade vart guld :P
Barcelona B.BOSS
2014-06-16 15:26
Garay och Marquinhos hade varit perfekt. Då ska jag tatuera zubi BOMB på en random person.
2014-06-16 15:13
NoGo

Zubi avgår, Puyol blir vår sportchef. Det första han gör är att köpa Hummels och Marquinhos. Aaaaaah drömmen :)
Barcelona B.BOSS
2014-06-16 15:12
Hellre att vi köper Garay än Jeremy!
Barcelona NoGo™
2014-06-16 15:09
@RafaelH117
Key meeting of the board at the Camp Nou offices later today, some members could be forced to resign. Zubi and Freixa the favourites.

Varför kan inte bara hela ledning avgå!
Barcelona B.BOSS
2014-06-16 15:07
Katalansk stål. "@barcastuff: Sources close to Sergi Roberto (22) deny reports that he will be part of Rakitic's transfer. Luis Enrique counts on him for next season [md]"
2014-06-16 15:02
Kan man inte ringa och PSG och fråga om dem vill ha Pedro? De lär buda 40M haha. För dem pengarna kan vi köpa Reus eller Higuain.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-06-16 14:57
En anledning att jag vill ha Reus är att han kan spela på båda kanterna samt alla positioner på det offensiva mittfältet.

Då ser det inte så tunt ut om även Xavi lämnar

Mittfält: Rakitic, Iniesta, Rafinha, Sergio, Mascherano, Roberto, Reus.

Anfall: Deulofeu, Messi, Neymar, Reus, Pedro (Iniesta), +ev en billig 9a

Alexis säljs

2014-06-16 14:56
@Neymar11:

Hur mycket av Napoli har du sett i år? Hade du följt dem hade du inte sagt att Callejon lyckades bättre i Napoli än Higuain... Vi behöver en 9a, visst hade Aguero varit drömmen men han är omöjlig. Higuain skulle passa perfekt, ny dimension i vårt spel? Sjävklart. Och sen att han har spelat i Real Madrid gör det ännu bättre.

Men vill Lucho verkligen ha honom? I doubt, känns som MARCA snackar skit men man vet ju aldrig med Silly Season. Napoili dementerade uppgifterna på sin officiella twitter igår.
Barcelona Canaletes
2014-06-16 14:54
@Krabban94:

Fast när man köpte Varane så tror jag inte många (inte ens jag) att han var så bra. Tom flera madridistas tyckte det var onödigt då det tydligen fanns lika bra spelare i deras ungdomslag. Då är det lätt att köpa såna unga talangfulla spelare, det ju alltid en chansning.

Och att vi inte lyckas värva Mathieu är väll för att Valencia vill mjölka ut så mycket som möjligt från Barca. Sen är det bra att han inte kommer. Ingen Barcaklass direkt.
Neymar11
2014-06-16 14:52
Så folk är sugna på att betala ca 45 miljoner € för Higuain härligt. Vad skulle han kunna tillföra för oss? Messis polare? Folk må håna zubi men finns en del Zubis här inne. Callejon lyckades bättre i Napoli än Higuain!
Barcelona LeoMessi
2014-06-16 14:48
Leo cesc-- Tror det är dags att lämna några taskiga omdömen på AppStore så att dom gör något åt saken.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-06-16 14:46
I en omröstning på Sports hemsida har de en omröstning över tre potentiella anfallare, De som varit på tapeten mest senaste tiden. Vem läsarna hade velat värva. Aguero 13% Higuain 16% Marco Reus 71% Håller med läsarna om att det är den absoluta drömvärvningen. Men sen vem av dom som Enriqué vill ha är det som ska avgöra. (Alla 3 är svåra att värva..kanske främst Aguero)..De tre är väldigt olika..Så beror helt enkelt på vilket spelsystem vår tränare vill satsa på. Edit: En värvning av någon av dessa motiverar en försäljning av Alexis men då ska vi åtminstone få någorlunda betalt för honom. 35-45milj euro.
Barcelona -SAMI-
2014-06-16 14:46
Barcelona sources deny reports that there are talks ongoing regarding the transfer of Napoli forward Gonzalo Higuain (26). [md]

Higuain på väg till barcaaaaa maybeeeeee
2014-06-16 14:43
Higuain (Napoli): "Would I like to play with Messi? Yes, of course. I enjoy playing with him at the national team, so it'd be a great joy."

Higuain (Napoli): "Barça rumours? Every player likes to be linked with them. But I don't know anything, I'm focused on World Cup now."

HAN VILL TILL OSS, SIGN HIM RAUL SANLLEHI!
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-06-16 14:36
Gabriel

Håller med dig. Xavi är en legend och han kommer alltid ha en plats i mitt Barcahjärta men jag blir så extremt besviken om han lämnar för Qatar. Han må inte vara världens bästa mittfältare längre men han har fortfarande kvalité för att spela i ett riktigt bra lag. Det är mest inte att han lämnar, det är det faktumet att han nu verkar se sig själv som slut och enbart bry sig om att cashen rullar in. Kolla på Raul, han platsade inte i Real och gick till Schalke där han leverade en fin fotboll. Xavi har fortfarande fotboll i sig, det skulle iofs vara jobbigt att behöva se han i en annan tröja än Barca, men hellre det än att han helt plötsligt försvinner från världskartan.
Annons: