/spanien/barcelona/forum/459.aspx/spanien/barcelona/forum/459.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Skurhink
2016-07-23 15:36
Nu tror och hoppas jag någonstans att det blir Vietto! Känns som en rätt vettig värvning, rätt ålder och spelstil. Nu när det pratas centertankar så kom jag och tänka på spelare som Mario Gomez Diego Costa, tänk ett anfall med Suarez och Costa, tror fan inte ens Chellini tyck de va en rolig utmaning :))
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-07-23 15:12
@Tiki-Taka:

Pep kommer stjäla honom till City.
Barcelona Barca - Puyol
2016-07-23 15:10
Luciano Vietto är inte rätt man. Detta är ingen bra värvning. Vi hade behövt en stor och stark anfallare som Han Pelle som gick till China. Luciano Vietto är bra men han är klen och svag i duellspel.
Barcelona Amo.38
2016-07-23 14:27
Finns få anfallare jag hatar lika mycket som Higuain. Jo kanske Cavani men båda är av samma kaliber lyckas glänsa i mediokra Serie A. Men är sämst när det väl gäller på den riktiga Nivån.
Barcelona Neymar N11
2016-07-23 14:12
94M för Higuain är bland det sämsta man har hört på länge, snacka om att skjuta sig själv i foten. Juve är verkligen sjuka om detta blir verklighet, Max 45-50M räcker med tanke på att han var Seria A bästa spelare förra säsongen. Vietto är snart klar för oss??
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-23 13:58
The agreement between FC Barcelona and Atletico Madrid at the expense of the player's decision, would be closed in an operation 22 million over 3 variables. Totalt 25 mil euro, och inte 25 + 5 i variabler.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-07-23 13:56
Fattar inte, spelare som floppar hos oss lämnar gratis. Spelare som floppar i andra klubbar tjänar dom på.

haha only in barca
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-23 13:54
Den enda spelaren som man tycker borde stanna är Grimaldo....synd att han inte fick visa upp sig. Hade tagit honom före Digne alla dagar i veckan. Den enda värvningen som jag känner mig lite osäker kring är Digne.....alla andra värvningar är klass!
Barcelona Trippeln
2016-07-23 13:53
Blaugrana Löjligt pris för en spelare som har en tendens att skita ner sig i stora matcher.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-23 13:50
Enligt Sport kan Vietto vara klar inom några timmar. Priser som cirkulerar är dock högre än väntat. €25M samt €5M i variabler.
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-23 13:50
Bellerin släpper dem inte denna sommar. Nästa sommar kommer han!!!
Vlom
2016-07-23 13:42
Även om Barcelona visade intresse för Raphael Guerreiro, så innebär det knappast att portugisen skulle ansluta sig till oss per automatik. Utifrån hans karriärsynpunkt, så var det naturligtvis helt rätt gjort av honom att gå till Borussia Dortmund och därmed få en betydligt större chans att bli ordinarie i.o.m. att Schemzler är sämre än Alba.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-23 13:36
Hehe Juve ser ut att värva Higuain för €94M vilket bör innebära att Pogba i princip är klar för United. Har ju svårt att tro att Juve kan slänga upp såna summor annars. Dagens priser är helt sinnessjuka...
Barcelona Fidizzle
2016-07-23 13:20
@neymar JR:

Jag håll med dig till en viss del.
Det som stör mig lite är när du skriver att värvningarna vi gjort varit bra å vettiga.
Digne, Umtiti, Gomes, Vietto, Denis Suarez är alla talangfulla spelare, men enligt mig å flera här osäkra kort på den här nivån.
Vi har lagt 102 m € + 24 m i variabler på dessa spelare, det är inte lite pengar.
Om tanken var att värva talangfulla å yngre spelare från första början, så har vi redan sådana i Bellerin, Thiago, Grimaldo, Nolito. Alla med Barca DNA. Dvs säkra kort. Antingen det eller lägga alla dem på en crack a la Pogba, som garanterat hade förändrat sättet vi spelar.
Känns som att vi gamblat detta år, det kan gå vilket som liksom
Barcelona Blaugrana són els colors!
2016-07-23 13:16
Ribohn Så du menar att vi ska köpa tillbaka en spelare som vi sålde för någon månad sen? En spelare som dessutom mer eller mindre sjunger på sista versen just nu när det kommer till hans fotbollskarriär. Kom ur FIFA karriärmode, för Dani kommer inte bära Barca tröjan nå mer.
Barcelona Ribohn Fan
2016-07-23 13:11
Gabriel Självklart är det våran Dani Alves som ska spela i Barca. Hans aggressivitet i press spelet, löpstyrkan, snabbhet, teknik, passningsspel Och hans sett att lösa svåra situationer. Älskar när han i bland vänder kant på ett till slag till andra ytterback på egen planhalva. En sådan spelare har vi inte i närheten och finns inte på marknaden. Vårat lag hade varit komplett med honom.
Barcelona Culés
2016-07-23 13:10
Jag håller med dig Gabriel. Tycker också det var en högst tveksam kommentar. Men alla kanske inte är lika insatta och vet inte under vilka omständigheter han lämnade.
Barcelona Trippeln
2016-07-23 13:09
Vem tror ni tar platsen till höger? Vidal eller Roberto? Synd att det inte finns så många högerbackar som håller högsta möjliga klass. Skulle nog säga att Carvajal är bäst i världen på den positionen, sen kommer spelare som Bellarin osv. Synd vi inte gick för Hysaj, en spelare som imponerade i EM men som också varit riktigt bra i Napoli. Vi kan dock inte få allt, får vi in Vietto så är jag nöjd med transferfönstret även om jag är osäker på värvningarna av Digne och Gomes.
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-23 13:01
Minor details need to be settled on the €22m deal and those are with Vietto himself, the clubs coming to an entente. (md)
Barcelona Gabriel
2016-07-23 12:41
Ribohn Fan Så du vill alltså köpa tillbaka Alves? Samma Alves som nyss gick från oss till Juventus? Det kan inte vara han du menar väl? För det där vore ju faktiskt en rätt så konstig åsikt. Du förstår att det inte var klubben som ville göra sig av med Alves utan han själv som ville lämna va? Förlåt mig men jag förstår verkligen inte hur du tänker här. Hoppas det är okej utan att man blir kallad för "dryg" eller något annat av vissa här inne. Chucking my dueces up!
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-23 10:53
Barcelona have reached an agreement with Atletico for Luciano Vietto, he'd cost 22m. (Mundo Deportivo)
Barcelona Ribohn Fan
2016-07-23 10:34
Fidizzle Portugal var det laget som roterade mest spelare unde EM.. Tränaren coachning tycker jag under EM var märklig, men dem vann ju. Mycket tidiga byten och om konstellationer. Gomes första halvlek mot Croatien strålande, men utbytt. Nästa match Wales tror jag det var R.Sancez enormt bra som innermitt, utflyttad på kant i andra. Resten av turneringen spelade dem 4-4-2, med Carvalho och Adrien som innermitt och väldigt försvars inriktat lag med lågt bollinnehav.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-23 09:27
Vet att det är sommar och folk kanske är lediga, men kanske är dags att uppdatera silly-bloggen? Just nu står det fortfarande att Digne är nära att skriva på.... Sedan dess har han trots allt blivit klar, liksom Andre Gomes, samt att Vietto tycks vara klar inom kort.
Barcelona Gabriel
2016-07-23 09:23
Måste ändå säga att värvningarna som vi har gjort (och håller på att göra om man räknar med Vietto) är väldigt bra. Den enda jag är rätt så pessimistiskt inställd till är väl egentligen Digne som jag inte alls räknar med eller tror kommer kunna hota eller pressa Alba alls. Synd att vi inte slog till på Raphael Guerreiro innan Dortmund tog honom för ynka € 12M, det hade varit en perfekt spelare till att hota Alba. Har sett en del av Digne och det är ingen spelare som jag anser har kvalité för att vara Barcelona spelare. Men men, han kan omöjligt vara sämre än Adriano så det är åtminstone ett litet steg upp även där. Hur som helst så är jag nöjd med de andra värvningarna, ja även André Gomes trots att det finns andra spelare jag hade köpt före honom. Den enda positionen som jag oroar mig för är högerbackspositionen. Som andra har varit inne på så tror jag inte man lär märka någon större skillnad med Vidal eller Roberto där i de mindre matcherna, men Alves avsaknad kommer utan tvekan att märkas i de större matcherna där Alves alltid tände till. Är lite orolig över att det blir vår svaga punkt nästa säsong. Men samtidigt så finns det knappt ens några riktigt bra högerbackar på marknaden. Alves var one of a kind när vi köpte honom och det finns ingen som honom idag. Men allt som allt så är fet en väldigt bra silly season so far. In med Vietto nu sen stänger vi silly för i år.
Barcelona neymar JR
2016-07-23 09:15
Fid Nej vi saknade absolut inte pogba den matchen, vi saknade inte något mer koncentrationen. Vi rullade ut Madrid i 60 minuter gör 1-0 sen slappnar vi av. Vår startelva har aldrig och kommer absolut inte vara problemet. Vi hamnade i svacka pga en för svag trupp och ett hektiskt matchschema. Laget ångade på och var påväg mot en ny trippel sen kom det här jävla landslags uppehållet och resten är historia. Vi avslutar säsongen oerhört starkt med huvudet högt, men man kan tro att vi missade en cl-plats och totalt fiasko. Nej värvningarna vi har gjort är extremt bra och vettiga, ja även gomes. Visst är priset lite dyrt men tro mig han kommer behövas och kommer spela till sig en startplats inom snar framtid. In med vietto och stäng dörrarna, släng ut dödköttet bakvägen så är vi klara.
Barcelona Gabriel
2016-07-23 08:56
EMD rapporterar att Barcelona och Atletico har nått början av en överenskommelse gällande Vietto och att det bara återstår ett par detaljer för att allt ska bli klart. Det rör sig om en summa på €22M vilket om det stämmer måste ses som en väldigt bra summa för en så ung och talangfull spelare som Vietto är. Förmodligen kommer det att offentliggöras senare under dagen och sen är vi klara på marknaden, om inte någon överraskning sker, som att exempelvis Bravo vill lämna och vi köper in en ersättare åt honom.
Barcelona Barclasico
2016-07-23 08:16
Barcelona and Atletico Madrid reached a principle agreement for forward Luciano Vietto (22). The transfer would cost around 22M [md]
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-07-23 04:49
33 minuters ögongodis. 33 MINUTER!! Helt sjukt, och då finns det ändå ännu mer. Den visionen och spelförståelsen är bortom denna värld. Utan tvekan den bästa kreatören och de bästa passningarna just nu, och en av de bästa någonsin. Det som gör honom till den bästa någonsin. Kunna bemästra målskyttet, dribblingarna och passningsspelet. Allt i ett. Att förlita sig på att en anfallare ska sätta självklara chanser och inte gör det, ska inte vara måttstocket för om man är bäst någonsin eller inte. Iallafall inte i La Pulga Atomicas fall.
Barcelona Fidizzle
2016-07-23 02:55
@Ribohn Fan:

Hoppas det stämmer, har inga tvivel på Gomes när vi äger boll på motståndares planhalva, så blir intressant å se hans spel utan boll å på vår egen planhalva.
Nu vet man aldrig vad bänkningen i EM berodde på, men spelet blev mycket bättre för Portugal, när han blev utbytt.
Gomes startade liksom EM.. Blev rätt så omgående bänkad å fick inte heller delta i finalen, visst blir man lite orolig!?
Vad är det Luis Enrique ser i Gomes, som inte Portugal såg lr e detta en ny såkallad Hleb, Gerard Lopez värvning!? Blir väldigt intressant å följa just Gomes.
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-23 02:38
FC Barcelona expect to make a step forward in the negotiations with Luciano Vietto (22) to close the deal [@partidodelas12]
Annons: