/spanien/barcelona/forum/4589.aspx/spanien/barcelona/forum/4589.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-06-15 20:45
The Octopus of Badia

Ena stunden klagas det på att klubben inte ställer krav på spelare när dom vill röra sig vidare och andra stunden så är det en självklarhet att dom spelare ska få sin vilja genom i alla lägen. Ja, Xavi är en legend och visst ska han kunna byta klubb helt gratis om han så vill. Jag tror definitivt inte att Lucho inte räknar med honom, tror snarare så att Lucho vill att Xavi ska kriga om en plats han också.
Barcelona Lion24
2014-06-15 20:39
@Barca 666:

Reus är inte skadad i 3 år eller 10 år. Han kommer inte avsluta sin karriär för att han är borta 3 månader. Det är ingen fara, så länge Pedro stannar kvar i klubben för då har vi en spelare som kan göra jobbet tills Reus kommer tillbaka och kommer in i systemet, ligan, landet o.s.v. Hade vi däremot släppt Pedro och Alexis och köpt in 2 nya spelare på den positionen där Reus är den ena så hade det nästan varit självmord eftersom båda spelarna hade behövt anpassa sig och det tar tid. Så länge nån av Pedro eller t.o.m Alexis är kvar i klubben så välkomnar jag Reus med öppna armar. Men jag kommer inte glädjas Reus, Rakitic eller någon annan spelare med hög status särskilt mycket så länge vi inte gör klart med försvaret.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-06-15 20:38
LeoMessi

Det är inte upp till Xavi om det köps in någon ersättare eller inte, utan det ansvaret ligger helt och hållet på klubbens axlar. Känner han att sin tid i klubben har nått sin ände har han all rätt i världen att lämna klubben på sina egna termer, och inte behöva vänta på att en ersättare ska bli klar.
Barcelona LeoMessi
2014-06-15 20:35
@The Octopus of Badia:

Jo, det är klart att han har gjort. Men har inte barcelona gjort mycket för honom också? Han får gärna gå gratis men då ska vi ha någon ersättare som inte heter SERGII ROBERTO. Eller ska vi sätta oss i skiten totalt tycker du? Självklart ska han få gå om han vill, men inte utan att vi har någon ersättare.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-15 20:31
Sakho startar före Mangala... Är han verkligen bättre?
Barcelona B.BOSS
2014-06-15 20:26
Rakitic för Cesc och glöm inte Sergi Roberto han är Xavis arvtagare därför behöver vi ingen ersättare. Jag litar på honom fullt ut. Vi har nästa Deco i honom. Rafinha får sitta på bänken och inte ta en enda minut från stjärnskottet.

Om ni inte märkte sarkasmen, go home you are drunk. Det kommer visa sig bli sanning :(. Jag önskar jag va katalan. Då hade jag fått spela för Barca. Inte ens real är så blinda för spanjorer.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-06-15 20:26
LeoMessi

"Det minsta Xavi kan göra för klubben"? Har han inte åstadkommit tillräckligt för klubben tycker du?
Barcelona Barclasico
2014-06-15 20:12
With a transfer of Man City's Aguero being almost impossible, Dortmund attacker Marco Reus (25) is Barcelona's main forward option now. [md]
Barcelona LeoMessi
2014-06-15 20:09
DM1982

Jag förstår att Samper inte riktigt är redo än, då han och Ilie har delat på speltiden. Men jag tror att han ändå är bättre än Alternativet: Sergi roberto. Vi behöver någon ny mittfältare i sådana fall.

Jag vill inte klanka ner på roberto allt för mycket, men han och Xavi har inte samma spelstil över huvud taget. Därför tycker jag att det är lite löjligt när dom säger att han är hans arvtagare. Samper är mer som Xavi, och som Busi också.
Barcelona DM1982
2014-06-15 20:03
@LeoMessi:

Det är för tidigt med Samper, han har knappt varit ordinarie i b-laget. Inte den här säsongen men nästa så bör han kunna vara med i a-laget.
Barcelona LeoMessi
2014-06-15 19:57
Som sagt, jag vill inte att vi står där med Roberto som hans arvtagare eftersom vi inte har haft tid eller råd att inhandla någon ny. Jag förstår att det är sjyst gest, jag är mest orolig att vi inte skaffar någon ersättare. För isf får dom börja satsa helhjärtat på Samper redan nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-06-15 19:53
Och det minsta Xavi Kan göra för klubben är att låta dom hitta någon ny ersättare i mittfältet innan han skriver på något kontrakt. Speciellt om han ska gå gratis.
Barcelona DM1982
2014-06-15 19:49
@LeoMessi:

När det kommer till spelare som Xavi så ska klubben självklart låta honom gå gratis. För det första är det nog så att Lucho inte räknar med Xavi till nästa säsong så då är det bara att släppa honom gratis. För det andra så har Xavi gjort väldigt mycket för klubben och då är det inte mer än rätt att låta honom gå gratis som en juste gest. För det tredje så sitter Xavi på en rätt så fet lön, en lön som en ny spelare knappast kommer upp till. Det innebär att klubben kan plussa på den lönen på värvningsbudgeten istället.

Det är win-win för klubb och spelare.
Barcelona LeoMessi
2014-06-15 19:42
Jag säger inte att vi ska ha 30 miljoner euro, men vi ska ha åtminstone en symbolisk summa, eller vad man ska säga.
Barcelona LeoMessi
2014-06-15 19:41
När villa släpptes för en pissumma eftersom han inte behövdes och satt på en jävligt hög lön så brakade helvetet loss här. Om den klubben som vill ha råd att betala en fet jävla lön så ska dom även ha råd att betala en övergångssumma. För vi behöver även hitta ännu en mittfältare som kan ta hans plats.
Barcelona Gio Style
2014-06-15 19:37
Varför ska klubben inte gå med på att släppa honom gratis?
Han har en fet lön, är gammal och har gjort så mycket för klubben.
Förstår inte varför det skulle vara så självklart att vi kräver en viss övergångssumma.
Kan vi få några miljoner så e det all good, får vi inte det så fine.
Tack för allt liksom osv...
Barcelona LeoMessi
2014-06-15 19:31
Om det stämmer att xavi har accepterat kontraktet så hoppas jag verkligen inte att han ber klubben att släppa honom gratis.
Barcelona Barclasico
2014-06-15 19:26
Barcelona have sounded out Juventus on midfielder Paul Pogba (21), but the Italian club said the French player is not for sale. [tuttosport]
Barcelona Barclasico
2014-06-15 19:26
President Bartomeu will talk soon to PSG president Al-Khelaifi to discuss the transfer of PSG centre back Marquinhos (20). [sport]
Barcelona Barclasico
2014-06-15 19:25
Barcelona will next week sound out Fiorentina about right wing player Juan Cuadrado, after Fiorentina bought 50% share of Udinese. [md]
Barcelona Blaugrana91
2014-06-15 19:22
Ser hellre att vi värvar Kun Aguero än Reus. Den sistnämndas pappa har dessutom sagt att Kun gärna hade velat spela för Barca. Lägg till att han och Messi är bästa polare. Blir dyrt och svårt men värt.
Barcelona DM1982
2014-06-15 19:22
Espcore ?@espcore

Spain goalkeeper David De Gea reportedly out of the World-Cup due to a hip injury.

Inte Spaniens VM om man säger så, killen som hoppar in för en skadad spelare skadar sig också. Epic.
Barcelona Zyzz
2014-06-15 19:18
Barca 666: Reus må vara borta i 3 månader, men i vanliga fall (när det inte är VM) så är det uppehåll i ca 3 månader under sommaren. Han missar endast lite träning och är tillbaka när säsongen drar igång igen. Tror inte han tappar så mycket på det.
Peshmerge - AS9
2014-06-15 19:14
Xavi signs deal with El Arabi. Barcelona midfielder Xavi has agreed a three-year deal worth €24.9 million with Qatari side El Arabi.

Källa: Goal.

Ska Xavi lämna alltså.. alla 3 Kaptener lämnar oss på en & samma gång. Trevligt!
Barcelona Vampíro
2014-06-15 19:08
@Gonzalez_Barca:
Han kommer definitivt ändra på sin startelva, Torres kommer spela från start nästa match ska du få se.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-06-15 18:53
Vampíro

Exakt, just därför måste Del Bosque ändra totalt på sin startelva, om inte nu åtminstone inför nästa mästerskap.. Men tyvärr är Del Bosque så trångsynt i sitt tänkande att han inte kommer ändra något..
Barcelona Vampíro
2014-06-15 18:42
Mättnad. Det är orimligt att förvänta sig att samma stomme spelare ska vinna ännu ett mästerskap efter sex år ihop. Speciellt när det finns bättre och hungrigare spelare på bänken. VdB borde lärt sig läxan efter Confed. ifjol. Nu är det dock mycket kvar att spela om men jag har svårt att se Spanien lyckas med det sär sega mittfältet och med endast en spelare som löper i djupet. Det börjar likna Barça, inse att det behövs förändring.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-06-15 18:24
Är det bara jag som märker skillnaderna när alla andra lag gör mål jämfört med när Spanien gjorde sitt mål? Ingen passion, en liten gruppkram så joggar de tillbaka. Alla avbytare sitter kvar, en liten box i luften men that's it.. Jag menar då spelarna. Fansen blev ju verkligen glada. Alla andra lag som gör mål verkligen skriker ut sin glädje... Det tycker jag är en sak värt att påpeka.. De spelar per automatik känns det som..
Barcelona the cameroonians
2014-06-15 17:44
Eusebio uttalade sig igår om konkurrensen mellan Dpngou, Sandro och Munir i B-laget kommande säsong. Han menade på att varken han eller klubben hade för avsikt att låna ut någon av dem eftersom de anser att just konkurrensen är bra för dem.

Har också läst i katalansk media att Munir kan vara den av de tre som får mest speltid i A-laget nästa säsong.

Ska också sägas att Sandro fått spela en del som ytter den gångna säsongen då Eusebio valt Dongou som central anfallare.

Sjukt vilken potential vi sitter på, hoppas alla får chansen att fortsätta utvecklas och att minst en kan ta klivet upp inom nåt år.
Barcelona B-Guden
2014-06-15 17:31
Barca 666

Ingen ide att plocka upp dongue för att låta han sitta på bänken bättre att låta han spela i blaget och ta upp han när man vill ha med han istället.
Annons: