/spanien/barcelona/forum/4588.aspx/spanien/barcelona/forum/4588.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2014-06-15 19:26
President Bartomeu will talk soon to PSG president Al-Khelaifi to discuss the transfer of PSG centre back Marquinhos (20). [sport]
Barcelona Barclasico
2014-06-15 19:25
Barcelona will next week sound out Fiorentina about right wing player Juan Cuadrado, after Fiorentina bought 50% share of Udinese. [md]
Barcelona Blaugrana91
2014-06-15 19:22
Ser hellre att vi värvar Kun Aguero än Reus. Den sistnämndas pappa har dessutom sagt att Kun gärna hade velat spela för Barca. Lägg till att han och Messi är bästa polare. Blir dyrt och svårt men värt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2014-06-15 19:22
Espcore ?@espcore

Spain goalkeeper David De Gea reportedly out of the World-Cup due to a hip injury.

Inte Spaniens VM om man säger så, killen som hoppar in för en skadad spelare skadar sig också. Epic.
Barcelona Zyzz
2014-06-15 19:18
Barca 666: Reus må vara borta i 3 månader, men i vanliga fall (när det inte är VM) så är det uppehåll i ca 3 månader under sommaren. Han missar endast lite träning och är tillbaka när säsongen drar igång igen. Tror inte han tappar så mycket på det.
Peshmerge - AS9
2014-06-15 19:14
Xavi signs deal with El Arabi. Barcelona midfielder Xavi has agreed a three-year deal worth €24.9 million with Qatari side El Arabi.

Källa: Goal.

Ska Xavi lämna alltså.. alla 3 Kaptener lämnar oss på en & samma gång. Trevligt!
Barcelona Vampíro
2014-06-15 19:08
@Gonzalez_Barca:
Han kommer definitivt ändra på sin startelva, Torres kommer spela från start nästa match ska du få se.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-06-15 18:53
Vampíro

Exakt, just därför måste Del Bosque ändra totalt på sin startelva, om inte nu åtminstone inför nästa mästerskap.. Men tyvärr är Del Bosque så trångsynt i sitt tänkande att han inte kommer ändra något..
Barcelona Vampíro
2014-06-15 18:42
Mättnad. Det är orimligt att förvänta sig att samma stomme spelare ska vinna ännu ett mästerskap efter sex år ihop. Speciellt när det finns bättre och hungrigare spelare på bänken. VdB borde lärt sig läxan efter Confed. ifjol. Nu är det dock mycket kvar att spela om men jag har svårt att se Spanien lyckas med det sär sega mittfältet och med endast en spelare som löper i djupet. Det börjar likna Barça, inse att det behövs förändring.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-06-15 18:24
Är det bara jag som märker skillnaderna när alla andra lag gör mål jämfört med när Spanien gjorde sitt mål? Ingen passion, en liten gruppkram så joggar de tillbaka. Alla avbytare sitter kvar, en liten box i luften men that's it.. Jag menar då spelarna. Fansen blev ju verkligen glada. Alla andra lag som gör mål verkligen skriker ut sin glädje... Det tycker jag är en sak värt att påpeka.. De spelar per automatik känns det som..
Barcelona the cameroonians
2014-06-15 17:44
Eusebio uttalade sig igår om konkurrensen mellan Dpngou, Sandro och Munir i B-laget kommande säsong. Han menade på att varken han eller klubben hade för avsikt att låna ut någon av dem eftersom de anser att just konkurrensen är bra för dem.

Har också läst i katalansk media att Munir kan vara den av de tre som får mest speltid i A-laget nästa säsong.

Ska också sägas att Sandro fått spela en del som ytter den gångna säsongen då Eusebio valt Dongou som central anfallare.

Sjukt vilken potential vi sitter på, hoppas alla får chansen att fortsätta utvecklas och att minst en kan ta klivet upp inom nåt år.
Barcelona B-Guden
2014-06-15 17:31
Barca 666

Ingen ide att plocka upp dongue för att låta han sitta på bänken bättre att låta han spela i blaget och ta upp han när man vill ha med han istället.
Barcelona Barca 666
2014-06-15 17:25
Hahahahaha där har du rätt Gabriel....Aurier e jag för :-)
Barcelona Gabriel
2014-06-15 17:23
Vi alla vill olika saker men en sak verkar vi alla vara överens om; köp Aurier för i helvete!
Barcelona Barca 666
2014-06-15 17:16
Rambla vill du verkligen ha Reus nu när han 3 månader skadad? Ska klubben verkligen lägga ut 35-40 miljoner för en skadad spelare?

Jag skulle inte haft något mot Reus men nu när han är skadad & vi ska lägga ut så mkt så tycker vi bör satsa på en annan spelare. Är lite osäker på vem men om vi får behålla Alexis och Pedro lägg även till Deu dessutom kan Iniesta och Rafinha hoppa in i anfallet så är jag inte så stor bekymrad....dessutom kan vi flytta upp Dongu för att ha en central anfallare.

Jag vill först se 2-3 back värvningar samt 1 mittfältare till (som Gabriel är inne på) sen kan man kolla på anfall sidan.

Om vi flyttar upp Dongu som central forward tror jag inte att han gnäller mkt om han inte får tillräckligt speltid, egen produkt som kan spelsystemet och Messi behöver inte flytta på sig. Känns lite som vinn o vinn situation.

En fråga till alla den här Edgar Le som vi har e han kass lr ok....kan inte få killen såld på FM inte ens även om jag betalar för att bli av med honom....den andra spelaren jag aldrig lyckats bli av med e Bendter :-)
Barcelona Gabriel
2014-06-15 17:16
Rambla~

Jag har också tänkt på det att Reus är så mångsidig att han kan spela på flera positioner, så det kanske ändå inte behövs. Och i ärlighetens namn ser jag ändå ingen spelare som är tillräckligt bra som går att köpa. Då tror jag faktiskt ändå att jag håller med dig. Satsa allt på 2 riktigt bra mittbackar och lägg sedan allt krut på Reus.

Håller med dig.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-15 16:53
@barcastuff: Cesc: "Arsenal was first option, but Wenger said he had Ozil at my position. I had 2-3 other options in England, Mourinho won me over." Vidrigt att läsa. Mannen som sparkade honom i huvudet 2011. Hade vart skoj med en bytesaffär Fabregas mot özil dock. Men vi hade säkert förlorat på den - jag tycker Cesc är bättre
Barcelona Rambla~
2014-06-15 16:52
Gabriel Först vill jag ha klart med två mittbackar men den här ledningen verkar ju inte vara kapabel att värva försvarsspelare. När det är klart, all in på Reus. Han klarar även av att spela på den mf-position som du var ute efter, eller varför inte i ett 4-2-3-1. Så för att besvara din fråga. Värva Reus, någon ersättare för Cesc behövs inte. Vi får den täckningen med Reus med tanke på att kan spela på flera positioner.
Barcelona Neymar N11
2014-06-15 16:44
President Bartomeu will talk soon to PSG president Al-Khelaifi to discuss the transfer of PSG centre back Marquinhos (20). [sport] The show must go on.
Barcelona Zyzz
2014-06-15 16:38
Ska bli sjukt kul att få se Messi i VM ikväll! Jag tror att vi kommer få se en Messi som ger 100% och som ser betydligt mer taggad och fartfylld ut än under vårsäsongen i Barca.
Barcelona B-Guden
2014-06-15 16:25
Är det nån som har koll på vad våra scouter heter och om dom kollat in nån mittback under föregående säsong eller har vi haft alla på Halilovic och andra offensiva ?
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-06-15 16:23
[QUOTE=Blaugrana són els colors!]Jag vet att youtube klipp tar det bästa utav en spelare, men man kan inte låta bli och imponeras av Dejan Lovren som jag förövrigt har gillat sen hans tid i Lyon. Han är född 89a och är 1.88 cm lång, hans glidtacklingar är gudomliga och han har en bländande teknik för att va mittback. Och hans prestation mot Brasilien senast var riktigt bra förutom straffen då som inte var straff. Plus att det skulle skapa en bra kemi i laget med Rakitic.

Kan vår intresse för honom vara på riktigt, snälla Zubi?

Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-06-15 16:22
Jag vet att youtube klipp tar det bästa utav en spelare, men man kan inte låta bli och imponeras av Dejan Lovren som jag förövrigt har gillat sen hans tid i Lyon. Han är född 89a och är 1.88 cm lång, hans glidtacklingar är gudomliga och han har en bländande teknik för att va mittback. Och hans prestation mot Brasilien senast var riktigt bra förutom straffen då som inte var straff. Plus att det skulle skapa en bra kemi i laget med Rakitic. Kan vår intresse för honom vara på riktigt, snälla Zubi?
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2014-06-15 15:51
Gabriel

Strootman hade passat som handen i handsken med Busquets bredvid o med en Iniesta framför dom. Lägg till Rakitic, Rafinha, Jefecito och Xavi på bänken. Haaaa deee
Barcelona Gabriel
2014-06-15 15:39
Neymar11 Fel, jag räknar med Rakitic som startspelare, men jag vill ha fler alternativ till startspelare. Enligt mig finns det vara två givna spelare på mittfältet och dessa är Iniesta och Busquets, men tom Busquets bör passa dig så som han lirat på sistone. Jag vill inte ha en cementerad 3-startare på mittfältet, jag vill ha fler alternativ där man kan välja och rotera utan en vidare nämnvärd skillnad på kvalitén. Jag vill veta att det finns bredd i truppen så att vi inte står med byxorna nere ifall vi råkar ut för viktiga skador. Problemet är bara, precis som vi redan nämnt, att det inte finns så många alternativ. Pogba, Vidal och Koke är alla för dyra och näst intill omöjliga spelare att köpa. Resten på marknaden är inget som imponerar sådär jätte mycket på mig, förutom Thiago då. Jag vet inte alltså, jag är kluven. Först och främst måste 2 mittbackar att värvas hur som helst. Det är prio nummer 1.
Barcelona Lion24
2014-06-15 15:26
@Davids3:

Dejan Lovren är en bra spelare som spelar med ett stort hjärta. Jag har inga problem om Lovren kommer, men då som back-up. Vi måste köpa in en världsback som Benatia, Kompany, Hummels o.s.v. Vi måste ha en sån stjärnspelare som kan styra våran backlinje. Det har varit tydligt för oss alla att Piqué inte kan leda en backlinje, Bartra är för ung. Då ryktas Marquinhos och Mathieu hit, ska dom styra Piqué, Alba och grabbarna? Helt omöjligt. Köper vi Marq och Mathieu är jag säker på ännu ett flopp år för backarna.
Neymar11
2014-06-15 15:24
Beckham dokumentären visas på SVT1
Barcelona B.BOSS
2014-06-15 15:17
Jag vill dö av garv. Och de vill ha Alexis för 10 miljoner kr. @barcastuff: Barcelona have sounded out Juventus on midfielder Paul Pogba (21), but the Italian club said the French player is not for sale. [tuttosport]"
Neymar11
2014-06-15 15:13
Jaha du räknar inte med Rakitic som startspelare. Det gör jag, känns fel att vilja ha fler mittfältare när försvaret ser ut som det gör. Vidal, Pogba, Koke är för dyra. Vad finns det för bra mittfältare som återstår? Gundogan var lika fet som jag efter en skada. Antar att du vill ha en som ska ta startplats direkt, då finns det tyvärr inte många alternativ. Ramsey? Kroos? Strootman? Pjanic? James Rodríguez?
Barcelona Gabriel
2014-06-15 15:12
Det hade varit en dröm att få tillbaka Thiago, det är nästan så att jag skiter i att vi begår en stor epic fail rent affärsmässigt om vi köper tillbaka honom bara för att jag så gärna vill ha honom i Barça. Men låt oss vara ärliga, det kommer inte att hända, åtminstone inte nu. Bayern är ekonomiskt väldigt starka och Pep släpper honom aldrig. Ska vi ha någon chans på att köpa tillbaka Thiago så är det först ifall Laporta kommer tillbaka till Barça och han bestämt sig för att hämta med sig Pep som tränare.

Tror Thiago skrev på till 2017, om Pep kommer tillbaka så är det ingen omöjlighet att man kan köpa honom då. Men för tillfället ser jag det som en omöjlighet, samtidigt som det går att diskutera om det verkligen är värt att köpa tillbaka en spelare för det överpriset som han kommer att kosta när vi redan hade honom en gång i tiden.

Kan fortfarande inte förlåta de ansvariga (Tito, Zubi och Rosell) för att de lät Thiago gå.
Annons: