/spanien/barcelona/forum/4581.aspx/spanien/barcelona/forum/4581.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AndreD
2014-07-25 20:53
Hahaha Jorquera, Oleguer och Ezquerro - the golden trio of shit
Barcelona Barcelonistas
2014-07-25 20:52
Edgar Davids är ju också med!
Barcelona Mido
2014-07-25 20:48
Vilka kvällar vi upplevde med dom killarna
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2014-07-25 20:48
Mineiro elr vad fan de laget heter låter inte Dinho spela ...
Barcelona NoGo™
2014-07-25 20:47
Giuly, Eto´o, silverräven Oleguer,Davids o Guddy Guddy Gudjohnsen. Vilka minnen som poppar upp i huvudet nu! Fan att Dinho missade planet!
Barcelona Mido
2014-07-25 20:43
Vilket lag vi hade! Komplett
Barcelona Dill - Busquets!!
Stream med bra kvalité till Decos hyllningsmatch i länktips Edit: Xavi#6 hann före
Barcelona L.A.M Nr 10
Säger det igen, köper vi Cuadrado så känns det väldigt otydligt och förvirrande där jag inte har någon aning om hur Lucho tänkt använda honom. Det jag skulle se honom som är en typ av breddspelare där han kan ersätta Suarez under dennes avstängningsperiod samt rotera med de andra anfallarna under resten av säsongen och kanske även vikariera som högerback. Det scenariot hade jag varit nöjd med men i så fall ska det ske för rätt pris. Dessutom ställer jag mig i så fall frågande till våra prioriteringar då vi redan värvat Suarez som vår stjärnvärvning i anfallet. Skulle väldigt gärna vilja att man använder den tid och de pengar som är kvar till att fixa en riktigt bra försvarare. Är det däremot tänkt att han ska slussas in som vår nästa ordinarie högerback som Dani Alves ersättare så blir jag allvarligt talat skeptisk till både ledningens och Luchos taktiskt kunnanden. Har man inte följt Serie A i år eller? Cuadrado har varit en av de allra bästa offensiva spelarna i ligan. Om inte det så borde man åtminstonde noterat hans egenskaper i VM där han i skymundan av James var en av Colombias viktigaste spelare. Tycker James har fått för mycket cred där spelare som Cuadrado och speciellt backlinjen var minst lika viktiga. Jag vet att han har spelat högerback men kom igen, han är en av de snabbaste och mest skickliga dribblerna och det är inte något som ska slösas på i en fyrbackslinje. Som sagt, är han tänkt som rotationsspelare i ett tremannafall eller eventuellt men inte så troligt ytter i 3-5-2 är jag för en värvning så länge vi också köper in en duktig mittback. Annars ställer jag mig väldigt tveksam till denna värvning.
Barcelona Xavi#6
2014-07-25 20:42
Bra länk.
Barcelona Barc6
2014-07-25 19:39
Gio style. Du har rätt i att det är bra med pengar man lägger på han istället för en back. Men jag tar han alla dagar i veckan för dem pengarna istället för att köpa Vermaelen eller Vertonghen för runt 25 miljoner. Det är ännu mer frustrerande.
Barcelona Gio Style
2014-07-25 19:31
Fast Cuadrado kan inte spela på en massa positioner.
Positionerna han skulle klara av att hantera hos oss är vänsteranfallare och högeranfallare. Det är inte alls lika lätt att vara central mittfältare hos oss som i Fiorentina, han har för dålig defensiv för att spela högerback.
Tvekar inte en sekund på att Alves är bättre än Cuadrado som högerback, då ere helt onödigt med dem jättesummorna det pratas om.

Skulle bli väldigt frustrerad om man nu väljer att lägga dem pengarna på Cuadrado och samtidigt skiter i att värva ytterligare en back.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-25 19:28
Alltså vertonghen och vermaelen är vänsterfotade! Precis som mathieu.. Å andra sidan är väl både pique och bartra högerfotad så . Bra backar, javisst, men jag vill ha marquinhos
Barcelona koeman92
2014-07-25 18:45
Tja.
Vet att man egentligen inte får göra reklam här men ni får ursäkta mig denna gång.. Skulle någon av er vilja bli admin på Facebook sidan FC Barcelona nyheter (Sverige)? Kontakta mig via PM om ni är intresserade.

Återigen, ursäkta om jag överträtt reglerna! Ska inte hända igen.
Barcelona B.BOSS
2014-07-25 18:31
Vermaelen för 15-20? Song och Alves borde kosta 30.
Barcelona Bàckis
2014-07-25 18:14
Får vi in antingen Marquinhos eller Vertonghen så är jag MER än nöjd med årets värvningar. Nu är det bara rykten, men lyckas vi få in en av dessa två har faktiskt styrelsen gjort ett bra jobb.
Barcelona NoGo™
2014-07-25 17:53
Main option Marquinhos (PSG) and alternatives Vertonghen (Tottenham) and Vermaelen (Arsenal) are the remaining centre back options. [sport]

Härliga alternativ!1!
Barcelona B-Guden
2014-07-25 17:53
@Bentley King:

Alves har alltid varit högerback i sin senior karriär, kanske som junior spelade han yttermitt. Men det har han ju gjort i iaf en match i Barca också när vi körde puyol som högerback mot Real.
Sevilla spelade väl även Adriano som yttermitt för dom vill ha mer defensiva backar i vissa matcher, säkert därför Alves fick spela ytter ibland där också
Barcelona LeoMessi
2014-07-25 17:34
Only Barcelona and Liverpool played more through balls than Monaco did under Ranieri (158) in top-5 leagues in 2013/14 [via @whoscored]

Och ändå slår vi inte tillräckligt med genomskärare haha:P
Barcelona Bentley King
2014-07-25 17:33
Har ni redan glömt att Dani Alves spelade högerytter med Ramos bakom sig som högerback i Sevilla rätt så många gånger? Dani var väl också en yttermittfältare som sedan blev högerback?
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-07-25 17:17
FC Barcelona: Victor Valdes, Albert Jorquera, Juliano Belletti, Rafael Marquez, Carles Puyol, Edmilson, Sylvinho, Oleguer, Thiago Motta, Xavi, Ronaldinho, Giovanni van Bronckhorst, Mark van Bommel, Gabri, Andres Iniesta, Henrik Larsson, Ludovic Giuly, Samuel Eto'o, Maxi Lopez, Lionel Messi, Gianluca Zambrotta, Eric Abidal, Diego Milito, Demetrio Albertini; Frank Riijkaard

Alla Barca legender som kommer köra idag!
Barcelona Nemesis 10
2014-07-25 17:14
Meymar

Vermaelen var ju start ända tills skadorna kom, och då var han en bra mittback men just nu verkar han inte kunna prestera på den nivån längre.
Jag vill heller inte ha honom hit, som någon annan sa så tar jag faktiskt heller Mathieu än Vermaelen.

Fattar inte att ledningen inte ens kollar åt Benatias håll, det är helt obegripligt.
Nånting säger till mig att dom inte vill frysa ut Pique till bänken pga hans status men sanningen är att Pique är inte bra på att försvara punkt slut, han kommer inte bli det heller.
Det går aldrig att känna nån trygghet i Pique i en mot en situationer plus att han har sämre huvudspel än många backar som är kortare vilket är dåligt.
Skulle man ta in Benatia skulle Pique få svettas för sin position men det verkar vara nåt klubben inte vill göra.
Barcelona Meymar
2014-07-25 17:01
Nemesis 10: Jag tror inte att Vermaelen hade varit startspelare i Arsenal om han inte hade haft en del skadeproblem, av den enkla anledningen att både Koscielny och Mertesacker är bättre. Enligt mig har Vermaelen ganska stora brister i defensiven. Dock ska det sägas att han är ett bra tredjealternativ. Jag hoppas för övrigt inte att Barca värvar honom just på grund av att vi inte behöver ett tredjealternativ utan ett förstaval.
Barcelona LeoMessi
2014-07-25 16:55
Xavi#6 Tack!:) Ska bli kul att se gamla lirare:D
Barcelona Xavi#6
2014-07-25 16:39
LeoMessi
20:45 ska den vara.
Barcelona LeoMessi
2014-07-25 16:38
När är matchen idag? Hittar ingen information om det
Barcelona Andresito
2014-07-25 16:28
Nemesis 10

Det var det jag syftade på när jag skrev 3 mittbackar bakom sig (DMR-positionen).

------------------------
Tråkigt att Dinho missar kvällens Porto 2004 - Barca 2006 match. Hade varit kul att se honom showa tillsammans med Messi.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-25 16:20
@Andresito:

Har har också spelat 10 matcher som höger defensiv mittfältare så han måste ju ha defensiva egenskaper annars skulle det vara konstigt att spela honom på den positionen i 10 matcher.
Jag ser väldigt många likheter i Cuadrado och Alves. Jag håller fast vid att han skulle klara av den rollen bra, men det är vad jag tycker.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-25 16:20
Vermaelen känns rätt ologiskt då han precis som mathieu är vänsterfotad och kan spela vänsterback vid behov
Barcelona Barcelonistas
2014-07-25 16:15
Ronaldinho in the end won't take part in 'Porto 2004 vs Barcelona 2006' because he didn't get permission of his club Atletico Mineiro. [md]
Barcelona Andresito
2014-07-25 16:13
Nemesis 10

Visst Cuadrado vann väl assistligan i VM, men jag menade bollplank i uppbyggnadsspelet, alltså inte precis vid straffområdet.

Enligt WhoScored spelade han 2 av 43 matcher som högerback, dvs med två mittbackar. För att en sån spelare ska funka i en defensiv roll på en kant behövs 3 mittbackar. Kuyt och Blind som vi såg mycket av i VM hade inte klarat av att spela i en fyrbackslinje, det är annorlunda när man har 3 mittbackar som täcker upp bakom jämfört med 2.
Annons: