/spanien/barcelona/forum/4580.aspx/spanien/barcelona/forum/4580.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BARCA-més que un club
2014-06-17 13:10
prio nummer 1 är att få in en världsback men inget har hänt ändå går man efter en åldrande Mathieu från Valencia , blir så trött på den här ledningen, öppna plånboken för fan, få in 1 världsback ellr 2 , man blir så less alltså.

sen står vi säkert där i början av säsongen utan nån mittback av klass eller jo
vi kommer säkert ha Mathieu och Masken som back.
Barcelona Vampíro
2014-06-17 13:01
Barcelona plan to announce transfer of Claudio Bravo before Friday. Transfer fee: 11M Dos Santos. More money if Dos Santos refuses. [md] Så han ska kosta mer än ter Stegen. Lyckat.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-06-17 12:34
Hehe, roliga bilder när Scolari kickar Dani Alves mitt på det allra heligaste så att denna ramlar omkull på gräsmattan.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-17 12:32
Pinsamt om PSG kräver €45M för Marquinhos... Isåfall kan vi lika gärna värva Laporte då hans utköpsklausul är på €42M. Eller Hummels som säkert hade gått att få för under den summan.
Barcelona Riiio!!
2014-06-17 12:30
Såg Mathieu när Valencia va på besök 2011 eller vad det va. Då Iniesta gjorde mål och Puyol avgjorde med en nick.

Han va fan inte så jävla dålig då. Minns att han va en av de bästa i Valencia den matchen, om inte den bästa. Då va han vänsterytter och Alba vänsterback har jag för mig. Riktigt jävla snabb också.

Men det va då det,,,,,, =)
Barcelona Vampíro
2014-06-17 12:17
Mathieu är vänsterback/mittfältare och han fyller 31 år i höst det är snarare därför ingen vill se honom i Barça. Lägg till att idioterna är beredda att betala €15-20M för en sån spelare också. Efter tre år utan att värva en mittback och nu när försvaret är på en all time low så behövs det försvarare av högsta klass. Inte en åldrande vänsterback som skolats om senaste säsongen.
Barcelona LeoMessi
2014-06-17 12:13
45 M för marquinhos? Haha jo tjena. Vi skulle lätt kunna köpa spelare som Benatia, Laporte, Hummels, Subotic och mfl för en billigare peng.
Barcelona knoxxx
2014-06-17 12:02
Är det ens någon som sett Mathieu spela fotboll? Mer än några enstaka matcher menar jag.

Bara för att han inte är något affischnamn betyder det inte att han är värdelöst. Oavsett så är han väl ett bättre alternativ än Masherano?
Barcelona Barclasico
2014-06-17 12:01
PSG ask 45M for Brazilian centre back Marquinhos (20). That fee could be lowered if Barcelona right back Dani Alves (32) is included [marca]
Barcelona Barclasico
2014-06-17 12:00
Luis Enrique has asked the club to finalize as many transfers as possible before pre-season starts, on Monday 14 July. [sport] Jag diggar tränaren!
Barcelona Barclasico
2014-06-17 11:58
Barcelona could sign Valencia defender Jeremy Mathieu (30) for around 15M. The buyout fee of the Frenchman is 20M. [marca]
Barcelona Vampíro
2014-06-17 11:55
För att inte nämna Samuel Eto'o som visserligen inte spelade särskilt mycket i Madrid men han tillhörde klubben i många år.
Barcelona Z_Z
2014-06-17 11:34
Petersays:

Ser du LE som skadad goods?
Visst finns det spelare som man aldrig skulle ta emot från Real ens om de gavs bort men Higuain är inte en av dem i mina ögon. Bara för att man spelat i Real så bör spelaren i fråga inte negligeras i mina ögon, det som avgör är hur spelaren betett sig. Higuain är en av de spelare jag respekterar mest från Real under senaste 15 års perioden och fick vi honom till ett okej pris skulle jag vara väldigt nöjd.

Personligen tror jag inte heller att han kommer, och om han gör det så hoppas jag att man kan inkludera Pedro eller Song i dealen för att få ner priset för pengarna behövs i första hand till en mittback.
Barcelona MabastB
2014-06-17 11:32
Välkommen Ivan! Tycker det är grym värvning, bra att få han för en låg summa om man tittar på hur marknaden är idag. Han får gärna göra fler sånna här mål mot Real! Visca el Barca
Barcelona Gabriel
2014-06-17 11:31
Petersays Luis Enrique gick från Real Madrid till oss, det slutade med att han blev lagkapten, klubblegend och nu tränare. Men nej, jag vill inte heller ha Higuain, men inte för den anledningen.
Neymar11
2014-06-17 11:30
Petersays; Jag är emot den värvningen pga att han är för dålig och inte skulle kunna bidra med något märkvärdigt. Förutom att han är en av Messis vänner och vi skulle ha fler grillfester. Löjligt att man ens vill lägga 45 miljoner på en begränsad spelare. Han är ju för fan inte ens en killer i straffområdet och missar en hel del. Då tar jag inte ens upp hans bolltouch och oförmåga att kunna spela bollen
Barcelona B.BOSS
2014-06-17 11:21
Barca förnyade med masken och napoli köpte Higgins för 45 och vid den åldern vill de nog sälja honom för lika mycket som de köpte han för. Snåla som Barca är vilket är riktigt bra ibland. Kommer de aldrig lägga 45 på honom. Då går jag upp i taket att de inte kunde lösa ut Laporte. Det ryktas om Jeremy för 15. Jag blir mörkrädd.
Barcelona petersays
2014-06-17 11:18
Är det bara jag är mot en värvning av Higuain pga har spelat i Real Madrid? Jag tycker man ska hålla stenhårt på att inte värva ex-Madrid-spelare även om de varit i andra klubbar. Har de spelat i Reals a-lag så är dom damaged goods.

Dessutom tror jag detta är tidningsskvaller på högsta nivå. Napoli dementerar på hemsidan att Higuain förhandlar med Barca och att Barca inte kontaktat Napoli. Ryktet kommer från Madridbaserade Marca, medan Barcelonatidningen Sport skriver att Barcelona inte har något som helst intresse i Higuain. Tidningarna kontaktar Messi och frågar "Skulle du kunna tänka dig att spela med Higuain?", och så kontaktar de Higuain och frågar samma sak. Båda spelarna ger samma diplomatiska svar. "Jo visst, Messi/Higuain är en fantastisk spelare och det vore kul att spela i samma lag eftersom vi gör det men nu fokuserar jag på VM".

Äh jag vet inte vad jag vill ha sagt. Jo, för det första. Ryktet är startat av Marca. Skulle det ligga sanning i att Barca har kontaktat spelaren bakom ryggen på Napoli så tycker jag det är rätt vidrigt skött. Sedan är jag inte helt med på att Messi och Higuain kanske flörtar lite med varandra offentligt. Omd et verkligen är så elelr om tidningen spinner på är svårt att avgöra med. Men troligast i denna soppa är nog ändå att det är ogrundat. Napoli dementerar och Sport menar att de kontaktat Barca och Higuain ABSOLUT inte ingår i Luchos planer:

""We spoke to the club to verify the news. Higuain is absolutely not in Luis Enrique’s plans.

"There was no contact with Napoli. Higuain’s entourage offered him to Barcelona, but there were no negotiations."
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-06-17 10:57
Vad fan ska vi med honom till???

Ska ha spela som högerback?
ska han ta Alexis plats?

Kan någon förklara för mig vad vi ska ha honom till??

Om tanken är att han ska ersätta Alves säger jag tack men nej tack. 26 år gammal lika lätt i närkamperna som Alexis. Ingen huvudspel.
Lägga alla pengar på Aurier och någon mittbackstalang.

Förlåt, vill inte verka tjatig men har vi några scoutar i Frankrike alls??

Om tanken är att han ska ersätta Alexis behåller jag hellre Alexis.
Kom igen, jag vill höra lite Reus rykte.
Vad har hänt ??
De har samma spelstil och Tyvärr Cuadrado, du imponerar inte på mig genom att skina lite i Serie A.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-17 10:54
@barcastuff: Sources close to Napoli forward Gonzalo Higuain (26) say he's willing to join Barcelona and that he's waiting for a call from them. [md]
Barcelona B.BOSS
2014-06-17 10:33
Peps kopp av te.
Barcelona B.BOSS
2014-06-17 10:33
Kroos har ett år kvar på kontraktet och muller är inte ens kopp av te. Värva Kroos, han passar oss perfekt i mittfältet.
Barcelona B.BOSS
2014-06-17 10:04
Xavi får mer än gärna stanna kvar i Barca om han tar en ledarroll vid sidan om planen. Göra inhopp och peppa spelarna och ingjuta vinnarmentaliteten i de. Thiago och Cesc, säg vad ni vill om de två, stack på grund av Xavi. Ingen av de blev ordinarie eller fick förtroendet av tränaren. Bägge gick till lag som de kommer lysa och prestera i. Cesc kommer bli den självklara mittfältaren i Chelsea och få den rollen han vill ha. Thiago kommer Bayern aldrig släppa. Sådana mittfältare hittar man inte varje dag. Xavi måste antingen lämna eller ta en ledarroll på bänken och omklädningsrummet. Jag har svårt och se Rakitic petad för Xavi på samma sätt som Cesc.
Barcelona Rambla~
2014-06-17 09:58
Tycker också att Cuadrado känns som en onödig, våghalsig och framför allt dyr värvning.

Flopp-varning de luxe!
A.Iniesta 8 (Fredde)
2014-06-17 09:51
Tänker lite som 1.70-ligan med mittfältet och anfallet med: (Busquets, Rakitic, Iniesta - Messi (______), Neymar) fast jag skulle vilja se Wilfried Bony istället för Higuain, då får vi in en stor, stark och tuff "Nummer 9" som dessutom skjuter som en häst! Vad tycker ni?
Barcelona Rambla~
2014-06-17 09:38
@Vampíro:

Självklart ljuger han sig blå nu. Det är ett känt faktum att Cesc är väldigt skicklig på att manipulera pressen. Han ser alltid till att ligga bra till hos journalister. Se bara hur han lyckades komma bort från Arsenal utan att supportrar blev irriterade på honom trots att det var han som drog igång hela grejen med att vilja gå till Barcelona. Jämför det med hur van Persie lämnade klubben. Nä, Cesc är en smilfink och ser alltid till att ligga bra till hos fansen framför allt.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-17 08:22
Varför Cuadrado? Dyr och på fel position. Vafan. Lägg pengarna på andra positionen och köp Piszczek till högerbacken
Barcelona Mido
2014-06-17 08:04
Basselona Lika bra att sälja honom, hans attityd och egot har påverkat laget negativt. Han fick båda Thiago och cesc lämna. Han liknar en traktor man kör bakom på en smal landsväg, 90 till 30 km/h. Om vi ska ha talanger eller nya spelare då måste han bort annars låter han ingen ta hans plats. Det är fakta. Vi tackar honom för allt han har gjort men det är dags att gå vidare. Ni som tjatar om att 3 kaptener som försvinner, herregud, puyol har slutat själv, valdes valde själv att lämna och xavi är ingen rätt kapten för oss, punkt
Barcelona grande jw
2014-06-17 04:48
Om man jämför högerbacksryktena i detta VM så ligger Aurier ljusår före Cuadrado. Jag tyckte Cuadrado såg nonchalant och stundtals lat ut på planen i Colombias seger. Aurier var helt outstanding mot Japan och hans inlägg höll en riktigt hög klass som resulterade i 2 assist.
Dessutom får man väl anse att Cuadrados utvecklingskurva bör stå ganska still de kommande åren med tanke på att han är 26 år medans Aurier endast är 22 och har all tid i världen att bli ännu bättre. Att Cuadrado ryktas säljas för en överdriven summa som 30-35 mille gör valet bara ännu lättare mellan dessa två när Aurier verkar kunna gå för 10-15. Och det viktigaste av allt är väl att vi bör värva en renodlad högerback och inte någon jävla ytter?

Som tur är stod det i Mundo Deportivo häromdagen att Lucho vägrar sälja Alexis om han inte kan få in en riktig crack som Reus eller Aguero, och det är ju jävligt viktigt att vi har fått en tränare med lite balls, annars hade förmodligen hela laget varit sålt till skitpriser vid det här laget.
Barcelona B.BOSS
2014-06-17 03:43
Jag förstår mig inte på Cuadrado ryktena alls. Vad är tanken med att värva honom? Han suger som högerback och han är otroligt dåligt genom en hel match. Visst glimtar han till och bjuder på något snygg men det är inte vad vi behöver. Vad som behövs är en högerback som är stabil bakåt och fyller på bra framåt. En högerback som match in och match ut bidrar i 90 minuter hela säsongen.

Jag behåller Alexis alla dagar i veckan som ytter än Cuadrado. Jag kan bara tänka mig se Reus för Alexis och inget annat. Vad jag befarar är att Alexis säljs, Cuadrado floppar som ytter och deulofeu tar över. Då har vi slösat ännu ett år av messis dyrbara tid. Han blir inte yngre! Och om det är tänkt att han ska agera högerback efter alla säsonger som ytter är jag rädd för att han ska floppa och inte vara tillräckligt bra defensivt.

Hoppas verkligen att den värvningen uteblir och att det bara är just vad det är, rykten!
Annons: