/spanien/barcelona/forum/458.aspx/spanien/barcelona/forum/458.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2016-07-28 23:00
Det snackas nu om att Pogba på riktig är nära United för 135 miljoner er euro!! Av det går hela 25 miljoner euro till Raiola som dessutom ska få ytterligare 4 miljoner euro av Juve. 29 miljoner euro till agenten alltså , obegripligt.
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-28 22:55
note: Fernandez had planned to fly to England tomorrow to meet up with Luis Enrique with the aim of discussing specific topics #fcblive Med tanke på hans planerade resa till England blev avbruten (se ovan), så måste det betyda en sak....att en värvning är nära till hands! Tror på Gabigol faktiskt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2016-07-28 22:54
Barca har en option på Gabigol efter värvningen av Neymar. De har rätt att matcha alla bud innan han säljs till annan klubb.
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-28 22:52
Juves bud på 20 miljoner euro är accepterat. Allt hänger på Barca nu...med tanke på att det finns 24 mil euro kvar att handla för så vore det tjänstefel om dem inte matchar budet
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-28 22:49
Gabigol på väg bort från Santos...enligt honom själv. Kanske så att sportchefen åker dit ner för att slutföra dealen!? Vad säger ni?
Barcelona Rambla~
2016-07-28 22:37
Well, Gomes var klar för RM. :) Inget är officiellt ännu. Det kan ju också vara så att han ska scouta någon annan spelare vi inte ens känner till.
Barcelona Gabriel
2016-07-28 22:36
Är väldigt sugen på en Gabriel i laget.
Barcelona The Octopus of Badia
2016-07-28 22:34
Rambla~ Rimligtvis borde det vara en av Gabrielerna som han är ute efter att fixa, men Jesus är väl klar för City och Barbosa för Juventus?
Barcelona Rambla~
2016-07-28 22:26
#ÚLTIMAHORA????| Viaje de mercado de Robert Fernández por Sudamérica. Más información en breve en @sport. Sportchef Robert flyger iväg till Sydamerika. Mer information följer. Hittat en ny Douglas? :)
Barcelona Kröjff
2016-07-28 20:10
OT.. Jag behöver göra en återblick i hopp om att hitta tillbaka till vad det var som fick mig att så helhjärtat hålla på Barcelona. Från början var det alltså min idol Johan Cruyff som gjorde det valet åt mig, då han lämnade Holland och slutade spela i landslaget när nästa stor utmaning efter finalförlusten mot Tyskland 1974, var VM i Argentina: ett land som vid den tidpunkten i likhet med Spanien, styrdes av en fascistisk junta. Kanske var det en händelse som såg ut som en tanke. Men så var sannolikt inte det faktum att Cruyff föredrog FCB framför Real Madrid 1973. Fansen till General Francos Real Marid var i uppror och tysken Günter Netzer som dom fick i Cruyffs ställe, tvingades utstå spott och spe från en publik som befann sig i uppror över att FCB fick äran att hysa den flygande holländaren i sitt lag. Fotboll och politik var två sidor av samma mynt vid den tidpunkten. Vilket inte minst manifesterades av att den f d spelaren i Bayern, Paul Breitner som stod öga mot öga med Cruyff i finalen 74 och trots att han sedan kom att spela för Real, valde att skänka pengar till strejkande spanska bilarbetare till stort ståhej. Men från att hålla på ett lag p g a sin favoritspelare till att ta en hel klubb till sitt hjärta är steget långt. I alla fall var det så för mig. Det var faktiskt först i mitten på 90 -talet som jag tog steget fullt ut. För att göra en lång historia kort så läste jag en lång artikel i vilken man jämförde Manchester United och FC Barcelona. Författaren kom fram till att klubbarna var sina direkta motsatser i mångt och mycket. United ett helt igenom kommersialiserat aktiebolag och Barca en medlemstyrd förening som vilade på en idelogisk värdegrund, som bland annat värnade om just sin särart. Och när man sen kunde börja följa spansk fotboll varje vecka via TV utan att behöva pendla till Barcelona , så lärde man sig dessutom att känna laget och dess spelare utan och innan. På sätt och vis hade man därmed fått gratis säsongsbiljett på första parkett. Såväl hemma som borta. Hela paketet. Och när sedan dom reklamfria klassiska tröjorna ersattes med Unicefs logga för vilken FC Barcelona betalade till FN:s barnorganisation istället för att sukta efter stora sponsorpengar, så blev det en sorts bekräftelse på att den där artikelförfattaren hade beskrivit två ytterligheter på saklig grund. Nu är jag visserligen inte så blåögd att jag tror Laporta om enkom gott och att det rörde sig om ren altruism. Säkerligen var det även en fråga om en strategi som gav Barca PR globalt. Och då inte minst i det fattiga Afrika som är rikt på den råvara som brukar bli kallade egna produkter, efter det att dom förädlats till fullblodsproffs via avancerad vidareutbildning på exempelvis La Masia. Men ändå. Nog fick jag vatten på min kvarn och tog strid så fort någon vågade "mopsa" sig och påstod att Barca bara var en klubb som alla andra. I helvete heller. Men nu är det istället dom som hela tiden får vatten på sin kvarn. Och vore jag inte obstinat så skulle jag allt som oftast stå helt svarslös, för påståendet blir ju i ärlighetens namn bara mer och MER berättigat. Och den där artikeln som gjorde att jag gick från att "hålla på" till fanatisk anhängare, hade aldrig låtit sig skrivas idag. Och själv börjar jag alltmer känna mig som Don Quijote. Om nu någon till äventyrs inte hört talas om denna berömda romanfigur, så tillåter jag mig att fuska genom att ta till Wikipedia för enkelhetens skull: "Romanen är uppkallad efter sin huvudperson, en fattig adelsman som förläser sig på ärofyllda riddarromaner och därför drar ut i världen för att upprätthålla romanernas ideal. Förläst på riddarromaner ser han därför inte världen för vad den är och rider iväg på sin gamla hingst Rosinante, med sin väpnare, bonden Sancho Panza på åsnan Rucio, med målet att visa prov på ridderlighet så att han kan vinna kärleken av sin älskade Dulcinea (från spanska ordet för "söt"). Dulcinea är det namn Don Quijote inbillat sig att hon bär; hennes riktiga namn är Aldonza. Detta är en ordvits; ett gammalt spanskt talesätt lyder "Har vi ingen annan så tar vi väl Aldonza", vilket skämtsamt antyder att hon blir vald till hjärtas dam för att ingen annan finns att få." Och det är väl ungefär där jag befinner mig, om man bara byter ut Aldonza mot Barca. Och i likhet med Don Quijote fäktas jag för tillfället med väderkvarnar, som det känns här och nu. Den som orkat läsa ända hit kan alltså konstatera att min förhoppning om att hitta tillbaka till den där starka känslan som gjorde att man höll inne med både mat och dryck, för att inte missa ett enda ögonblick av fotbollsmagi i Barcas skepnad för något så onödigt som att gå på toa, gick om intet också denna gång. Kanske lika så bra att ta det gamla ordspråket att det är bättre att fly än illa fäkta, på största allvar.
Barcelona Rambla~
2016-07-28 19:52
Ett problem med Gabriel Jesus bara (även om det kanske vore en bra investering för framtiden), han kommer ju inte över till Europa till starten av denna säsong och det är ju nu vi behöver en anfaller. Robert var ju själv nere i Brasilien för att kolla in honom och uttalade sig sen att Gabriel behöver minst två säsonger i Europa innan han är redo för Barca. Det tåget har nog redan gått gissar jag.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-28 19:49
[QUOTE=Blaugrana91]Både MD och Sport är inne på att klubben har återupptagit intresset för Gabriel Jesus, City ska dock vara närmast. MD spekulerar också i sammanträffandet att vi har €24M kvar att spendera och Gabriels klausul är just €24M. [/QUOTE] Glöm det ja sa Sport rapporterar snarare det motsatta....Haha dessa tidningar.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-28 19:45
Både MD och Sport är inne på att klubben har återupptagit intresset för Gabriel Jesus, City ska dock vara närmast. MD spekulerar också i sammanträffandet att vi har €24M kvar att spendera och Gabriels klausul är just €24M.
Barcelona oocbgb
2016-07-28 19:40
[QUOTE=neymar JR]Är inte trollet borta ännu??? [/QUOTE] Om det är Trippeln du tänker på så är det kvar ännu. Är det samma mods som uppdaterar nyhetsdelen kommer det nog va kvar här ett tag till..
Barcelona Blaugrana91
2016-07-28 19:28
[QUOTE=Trippeln]Blaugrana Vi kommer ha ett saftigt lån snart. Se och lär Real Madrid? Real är världens rikaste klubb. [/QUOTE] För tillfället är Barcelona världens rikaste klubb sett till omsättningen, vi får se om Real kan toppa oss. Real har dessutom betydligt högre skulder. För övrigt undrar jag varför du tar varje tillfälle att skydda Real... Troll....
Barcelona neymar JR
2016-07-28 19:26
Är inte trollet borta ännu???
Barcelona Blaugrana91
2016-07-28 19:26
[QUOTE=SOMISEREM1899]''Inga nya banklån''. Jo, ett banklån på €200M för att kunna finansiera nya Camp Nou kommer att tas inom en snar framtid. [/QUOTE] Så är det, men jag syftade på onödiga lån som exempelvis till spelare, vilket var ganska vanligt förr. Ett lån för att finansiera nya arenan är nödvändigt och dessutom en investering vi kommer tjäna på i längden.
Barcelona Trippeln
2016-07-28 19:21
Blaugrana Vi kommer ha ett saftigt lån snart. Se och lär Real Madrid? Real är världens rikaste klubb.
Barcelona Barcelonistas
2016-07-28 19:04
Bara ja som ska köpa den nya tröjan? Hemmatröjan.
Barcelona Smogen
2016-07-28 18:41
[QUOTE=Blaugrana91]FC Barcelona officially owes nothing to the banks now. Zero bank debt. A rare feat for a football club Från Twitter-kontot Youngcules, citerat från Monjes PK. [/QUOTE] Thx. Det innebär ändå inte att vi inte haf några lån. Är det spanska statrn vi är skyldiga pengar då?
Barcelona SOMISEREM1899
2016-07-28 18:38
@Blaugrana91:

''Inga nya banklån''. Jo, ett banklån på €200M för att kunna finansiera nya Camp Nou kommer att tas inom en snar framtid.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-28 18:26
Monje sa också att Gomes transfer egentligen inte var planerad, men tillfället dök upp och klubben var då villig att göra en ansträngning för att säkra honom då fler klubbar ville ha honom.. Hon sa också att trots att vi har investerat €80M finns pengar kvar till en anfallare, klubben kan sträcka sig till att spendera över €100M totalt. Så det innebär att vi har drygt €24M kvar.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-28 18:21
FC Barcelona officially owes nothing to the banks now. Zero bank debt. A rare feat for a football club Från Twitter-kontot Youngcules, citerat från Monjes PK.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-28 18:16
[QUOTE=Smogen]Källa på detta tack [/QUOTE] Absolut, kommer strax. :)
Barcelona Smogen
2016-07-28 18:12
[QUOTE=Blaugrana91]Klubben har tydligen inga bankskulder alls längre, så det vi köpt och investerat i på senaste tiden är alltså klubbens pengar, inga nya banklån. Se och lär Real Madrid. :) [/QUOTE] Källa på detta tack
Barcelona neymar JR
2016-07-28 18:07
Besides Busquets and Mascherano, Pique also decided to cut his holidays short and returned to training today in Barcelona #fcblive [sport] Efter att Messi visar vägen så följer dom andra, en ledare kan leda utan att öppna käften!
Barcelona Blaugrana91
2016-07-28 18:05
Klubben har tydligen inga bankskulder alls längre, så det vi köpt och investerat i på senaste tiden är alltså klubbens pengar, inga nya banklån. Se och lär Real Madrid. :)
Barcelona Blaugrana91
2016-07-28 17:57
Enligt ekonomiansvarige Susana Monje så hade klubben gjort en vinst efter skatt på hela €54M (Vilket hade varit den högsta vinsten i klubbens historia) om det inte hade varit för Can Rigalt, nu blev det ju istället €29M i vinst, vilket ändå är bra. Omsättningen ökat till €679M (mest av alla klubbar i världen) och skulderna har man den gångna säsongen sänkt med hela €57M, nu nere på €271M. Ekonomin ser med andra ord riktigt bra ut! Nästa säsong kommer ju nya avtalet med Nike börja gälla samt att vi antagligen fixar en ny tröjsponsor. Intäkterna bör alltså öka till en bra bit över €700M nästa säsong!
Barcelona SOMISEREM1899
2016-07-28 17:50
Blaugrana91

Enligt Bartomeu räknar man dock med runt 200M för 15-20 år, så 100M för 5 år är ett bättre bud om man ser till vad man får per år. Ledningen lär dock föredra ett mer långsiktigt kontrakt.

Hur som helst så är källan knappast något man kan lita på.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-28 17:21
[QUOTE=Tiki-Taka]100M på 5 år....20M per år. Ett skambud [/QUOTE] Ledningen har räknat med €200M totalt från arenasponsorn, så ett sådant bud lär man neka omedelbart.
Annons: