/spanien/barcelona/forum/4576.aspx/spanien/barcelona/forum/4576.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-06-18 10:47
Deulofeu: Då måste någon av pedro/Sanchez bort. Tyvärr så kommer det bli Sanchez, så länge han får speltid i a-laget så är jag nöjd. Och jag hoppas han får träna permanent med a-laget
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2014-06-18 10:42
Rambla ligger mycket i det du säger för mig är det självklart

Pogba eller Laporte!

Muskler längd finess och framtid!

Vem behöver en ny anfallare liksom första omgången i vm alla mvp!
Barcelona Deulofeu
2014-06-18 10:41
De spelare som jag nu vill ha är

i anfallet behåll Sanchez och ska någon säljas är det Pedro nyförvärv Munir samt Adama vid behov!

På mittfältet ser jag bara två spelare som jag skulle vilja se in någon av Pogba samt Koke annars kan vi lika gärna spela med Samper han är inte sämre än vad Xavi var vid samma ålder dessutom slår han passningar framåt och är mycket bättre defensivt med bla en decimeter längre.

i backlinjen ser jag gärna en eller två av följande spelare

Laporte,Marquinhos,Balanta eller Doria.Reserv fjärdeback Mascherano eller Bagnack duger gott för mig! Möjligtvis att vi måste köpa Cuadrado om Alves lämnar jag ser dock gärna Mpontoya som jag tror skulle växa med förtroendet likt Carvajag gjorde.Aurier är det heller inget fel på men Zubi vet nog inte om honom.

Jag vet alla värvningar är riktigt dyra men jag räknar med att vi inte får värva nästa fönster och ska någon in ska det vara kvalite som håller ett par år ingen Bravo,ingen Mathieau eller annan sopa som är 30 plus!
Barcelona Rambla~
2014-06-18 10:37
Puyol, Xavi, Cesc and Valdés leaving freed over €25m in wages for Barcelona. Huge signing is on the cards, but difficult and unlikely deals.

Lägg till Alves som kanske också lämnar, då lär ca €30m i löner frigöras. Här måste det till en värvning av statusen Crack.
Barcelona Deulofeu
2014-06-18 10:35
Gabriel jag personligen hoppas på Porto men förmodligen endast på lån.Lopetegui gillar tello och skulle spela honom massor han skulle nog passa i Portugal och växa till sig för en försäljning för jag har svårt att se en framtid hos oss.

Neymar11 Trots att Adama "djuret" var med i liga adelantes bästa 11 (som för övrigt Bartra också var för ett par år sedan) även fast han bara deltog i 25 matcher så kommer han nog att stanna kvar och bli en självklar stjärna där nästa säsong.

Jag hade gärna sett honom i la liga redan i år i något mindre lag men Barca tror stenhårt på att Enrique kommer ge honom chansen i år och han är i stort behov av att spela så därför tror jag han stannar.

Dessutom tror de nog att han kan tillföra en del i a-laget under en lång säsong detsamma gäller Munir.Mycket speltid men vi har ändå chansen att ge dom lite tid i a-laget.

Enrique kommer nog att sitta och se alla b-matcher han jobbar ju till skillnad från grillmästaren.

Vi behöver verkligen inte värva dussinlirare då vi har Samper,Munir, samt Adama som alla skulle kunna avlasta i a-laget! Sen har vi dessutom Grimaldo,Halilovic och Bagnack som nog kommer få sniffa på a-laget nästa år.
Barcelona Gabriel
2014-06-18 10:22
Porto coach Lopetegui met with Barcelon officials to discuss transfers of Bartra, Sergi Roberto and Tello. First two won't leave. [md] Be om Mangala och få in Tello i affären.
Neymar11
2014-06-18 10:13
Deulofeu: Har du någon aning om vad som händer med Adama? Känns onödigt att ha honom i b-laget när han redan är överlägsen i den serien. Köpa Reus låna ut Adama i 2 år till Dortmund och låta klopp göra honom till en man
Barcelona Deulofeu
2014-06-18 10:06
Jag är för värvningen Cuadrado även fast jag inte ser honom som en högerback men är Alves det då?

Hans senaste säsonger har han varit bedrövlig defensivt skulle inte ha något emot att Aurier kommer men det lär inte ske.

Cuadrado är en av serie a:s hetaste spelare lik Sanchez var och de är inte helt olika jag ser gärna honom och alba som extremt offensiva då vi förmodligen kommer att spela med mittfältare som även hjälper till hem och förmodligen kommer vi få se hela laget pressa.

Det blir som att ha en Neymar till höger och han kan pressa upp så mycket att sanchez som vi givetvis ska behålla kan jobba mer centralt så Messi kan slå bollar på han och Ney.

Får vi dessutom in Marquinhos i backlinjen är jag inte speciellt orolig och vi kör med en lite fladdrig högerback.
Barcelona Deulofeu
2014-06-18 10:00
Vi kommer verkligen få se ett nytt Barca nästa år otroligt spännande och spelarna som är klara redan nu ser oerhört spännande ut.

Får vi in minst en helst två mittbackar måste jag säga att jag tror på detta trots att vi förlorar tre kaptener.

Det är numera nödvändigt med fysik och snabbhet i laget det går inte längre passa sig igenom hela vägen som vi gjort tidigare.

In med spelare som kan hjälpa oss i fasta situationer både framåt och bakåt in med längd och snabbhet.

Barcelona Deulofeu
2014-06-18 09:55
Alves blonderar sig Neymar likaså.

Tre av fyra nyförvärv är blonda dessutom jagar vi Reus som också är blond.

Barca nästa säsong Blondiner är vi allihopa! Zubi verkar onekligen gilla blondiner han kanske är en själv innerst inne...
Barcelona ElRaval
2014-06-18 09:55
@Neymar11:

Njaee, Marquinhos från PSG ryktas ju också. Sen hur mycket sanning det är i det vettefan.

Och så Mathieu förstås..
Neymar11
2014-06-18 09:34
Vad som är skrämmande är att det endast ryktas mittfältare och anfallare nu....
Neymar11
2014-06-18 08:49
Vad är han bra på? Han är ingen målskytt som man kan förlita sig på då han missar 3 av 4 lägen. Han är inte bra med boll, han är inte bra i straffområdet då han är för rädd. Någon gång får han till en löpning. Higuain skriker cesc utöver det hela, och verkligen ingen som hade passat in. Ska vi lägga 55 miljoner på en striker där fram så finns det endast ett namn och det är Falcao
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-18 08:24
Släng in Song och då honom för 40milj. Värt. Hellre det än det dubbla för Kun, suarez eller någon. Higuain är grym på det han är bra på, en av få jag smådiggat i Madrid.
Neymar11
2014-06-18 08:17
Hahahah! Higuain för 55 miljoner €?
Barcelona grande jw
2014-06-18 06:05
Fyfan vilket skämt att köpa Higuain för 55 miljoner. Är han ens värd 35?
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-18 03:46
If Barcelona would try to sign Gonzalo Higuain (26), Napoli will start asking 55M. Barcelona could offer to include players in deal. [marca]

35M plus Song?
Barcelona Gio Style
2014-06-18 03:39
Vad ska vi med Luis Gustavo? Vi har Busquets och Mascherano där.

Strulet (TROR JAG) med Ochoa är att han inte är EU-medborgare och skulle således ta upp en icke EU-plats i truppen vilket inte är optimalt för en andramålvakt.

Men bra att folk bedömmer en spelare efter en match =)
Nej, att känna till att han finns och är en "duktig" målvakt innand en här matchen är inte argument nog för att skrika ut "VARFÖR TAR VI INTE HONOM?!?!?".
Krävs mer än så innan man gör en rättvis bedömning.

PS. Jag gillar Ochoa, alltid gillat honom. Hade varit en riktigt bra andrekeeper om det är så att han är eu-medborgare vilket jag tyvärr inte tror att han är.
Barcelona zick9
2014-06-18 02:28
Honaldo, Mastsherano, Fredsh, Dantshe, Auero och Iuain... Hahaha :D
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-18 02:26
Barcelona want to sign a top forward this summer. Luis Suarez (Liverpool), Van Persie (Man Utd) and Hazard (Chelsea) are on shortlist. [md]

Intressant.
Barcelona SoM_Un
2014-06-18 02:20
en spelare vi borde gå efter ifall xavi går... är sneijder. älskade honom i ajax, hatade honom i real...börja digga honom lite smått igen haha. GRYM spelare...vill fan ha nån som skjuter!
Barcelona påfågeln
2014-06-18 01:54
Ronaldinho the original (Barcelona) Ja, därför valde jag att inte säga mer om Gustavo. I allmänhet är det ju ett gott betyg till en defensiv innermitt att inte synas. Dock skulle jag gärna se att han likt Busquets skulle vara bättre på att erbjuda ett alternativ när Brasilien har bollen (även om ingen kan det på lika bra som Busquets, men du kanske förstår vad jag menar) och kunde hjälpa till konstruktivt framåt likt Fernandinho. Mycket annat än något felriktat långskott kom inte från Gustavo i offensiven. Inte så att det förväntas av honom, jag menar bara att jag tror Fernandinho klarar av hans roll + annat. Att Paulinho i mina ögon var den svagare på innermittfältet bör dock poängteras.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-06-18 01:47
fattar inte vad problemet är mellan oss och hummels, killen har bena särade för oss, han tog till o med en bild på sig själv o man kunde se en barca tröja hängandes bakom honom, KÖP FÖRFAN!! köp in honom och marqinhos(stavning) och bänka pique vad fan är problemet! vi har en stabil backlinje me dom 2
Ronaldinho the original
2014-06-18 01:30
Påfågeln Jag hoppas när du skrev att Gustavo var osynlig att det var nått positivt. Om en defensiv mitt är osynlig i en match så spelar han bra så är det.
Barcelona AndreD
2014-06-18 01:22
Vilken jävla tavla
Barcelona B.BOSS
2014-06-18 00:57
Respekt till Brasilien. De har spelat med 1O man på plan. Var är Fred liksom!? Confed lura alla då resten av lagen inte tog det på allvar. Fred är ett skämt. Ochoa spåddes till att bli en världsklass målvakt men han kom aldrig upp till den nivån. Han stagnerade helt och håller en helt okej nivå. Han har nog inga problem med att vara reserv målvakt. Tanken är iallafall att ha en äldre och rutinerad målvakt bredvid Terstegen.
Barcelona LeoMessi
2014-06-18 00:52
@Yaya24:

Det gör han verkligen inte. Snarare så sätter han Silva i en jävligt jobbig sits, titt som tätt. Han stöter högt upp när han inte ska och är allmänt ur position. Snarare silva som får honom att se bättre ut än han är.
Barcelona Yaya24
2014-06-18 00:45
Luiz överglänser Tiago Silva i VM. Tänk och ha Luiz och Hummels i samma lag. De lär bli massa mål framåt på fasta och 0 insläppta på fasta!
Barcelona SoM_Un
2014-06-18 00:43
Frodo

hur dålig pato än har varit så borde han starta framför fred. sjukt asså
Barcelona Frodo
2014-06-17 23:50
Hur tragiskt måste det inte vara för Brasilien som nation att gå från legendariska nior som Romario, Ronaldo etc till Fred och Jo?
Annons: