/spanien/barcelona/forum/4573.aspx/spanien/barcelona/forum/4573.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-16 21:05
@Gabriel:

Instämmer. Bra affär. Grym spelare. Välkommen Ivan!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-06-16 21:05
Ter Stegen , Rafinha , deulofeu och nu Rakitic. Alla nyförvärv/ nya spelare inför nästa säsong!, ser väldigt spännande ut måste jag säga! ' Det som saknas är bara Laporte eller någon annan mittback.

Bra jobbat ledningen! ( förutom att Cesc gick för 33 milj )
Barcelona Andresito
2014-06-16 21:04
Missuppfatta inte klausulen. Sevilla kan köpa för 6m om de vill. Ifall Barca vill behålla honom kan de blockera Sevillas klausul genom att betala 9m, det är alltså ingen återköpsklausul. Sevilla och Barca vill ha Suarez: Barca 9m till Sevilla Sevilla vill ha Suarez men inte Barca: Sevilla 6m till Barca Sevilla vill ej ha: Återvänder gratis tillbaka till Barca.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-06-16 20:58
LeoMessi Ja, Suárez vill i sådana fall tillbaka till Barcelona, och ifall vi även vill ha honom så lär vi ändå behöva betala 9M. Jag är ganska säker på att Sevilla väljer att gå 9M i plus ifall Barcelona nu vill ha tillbaka honom.
Barcelona LeoMessi
2014-06-16 20:55
The Octopus of Badia

Om vi verkligen kommer att vara i stort behov att ha suarez i a-laget inom två år så tror jag inte det kommer att kosta någonting. För Suarez har varit tydlig med att han vill spela för barca och att han endast ville att sevilla skulle ha en köpoption om barca hade en återköpningsklausul. Så Suarez måste typ vilja bli köpt av Sevilla innan vi behöver betala 9 mille.

Nu kanske jag är helt ute och cyklar haha :P
Barcelona Gabriel
2014-06-16 20:51
Rakitic alltså klar, välkommen Ivan! Affären gick alltså på €18M plus en utlåning av Denis Suarez i 2 år. En mycket bra affär, vad skönt att man för en gång skull kan ge ledningen lite beröm. Nicely done!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona The Octopus of Badia
2014-06-16 20:51
Sevilla kan välja att köpa honom för 6M efter dessa 2 år, och ifall Barcelona då vill behålla honom måste vi betala 9M för att blocka affären. Vi kan alltså behöva betala 9M för att behålla vår egen spelare alternativt få 6M för en spelare vi då i sådana fall förmodligen inte behöver.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-06-16 20:49
Dubbel
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-06-16 20:49
2 år på lån till Sevilla för Suarez, Låter perfekt så länge det inte är en köpoption. Vilket inte nämnts.
Barcelona DM1982
2014-06-16 20:42
@Riiio!!:

Det ryktas om 18 miljoner och Dennis Suarez på utlåning på två år. Mycket bra deal enligt mig.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-16 20:40
Nog kan man väl kalla Rakitic en världsklassspelare, dock har han ju inte den statusen än då han har spelat i en lite mindre klubb. Nu blir det ändring på det. ;) Men som sagt en supervärvning och vi får han till ett bra pris. Dock behövs en mittfältare till.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2014-06-16 20:35
Andresito:

Fast den här säsongen har han ju varit en av världens bästa mittfältare. Vidal är fortfarande drömmen dock, han gör allt och gör det bra.
Barcelona Z_Z
2014-06-16 20:34
Andresito:

Du har en poäng, å andra sidan så kan jag knappast säga att spelare som Di Maria/Vidal varit världsklass mer än denna säsong heller och får Rakitic bara speltid och kan komma in i Barcas spel så kan han nog tillsammans med bättre medspelare lyfta sig själv ännu mer.

Hoppas kan man ju i alla fall :).
Barcelona Andresito
2014-06-16 20:26
I all eufori som råder här inne så måste jag ändå säga att jag är tveksam till hur bra Rakitic kommer vara i Barca.
Visst, en bra spelare, men han är inte världsklass och jag tror inte heller att han kommer bli det. Med världsklass menar jag typ Xavi, Modric, Kroos, Schweini, Di Maria, Vidal, Yaya osv.

Rakitic känns som en spelare på typ Ramsey-nivå, ett steg under de största mittfältarna.

Hoppas jag har helt fel dock :)
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-16 20:20
Välkommen till världens vackraste klubb Ivan Rakitic!
Barcelona Riiio!!
2014-06-16 20:17
Inget klart om övergångsumma eller tröjnr? Riktigt Nice värvning. En spelare som ger oss styrka, kondition blandat med teknik och fantastiska frisparkar, hörnor och passningar långa som små instick. Fantastisk spelare helt enkelt!
Barcelona Acrobat
2014-06-16 20:14
Underbart med Rakitic! Ännu en spelare som väljer Barca före smutset! Dessutom en jävligt bra spelare som förhoppningsvis kommer kunna bryta mönstret!
Barcelona NeymarJ11
2014-06-16 20:10
Kan sevilla köpa suarez efter 1-2 säsonger ?
Barcelona Barcadinho.
2014-06-16 20:10
Den här vm-turneringen har varit väldigt kul hittills. Många mål, speciella matcher, några skrällar, inte fullt i arenorna men oftast bra stämning.
Domarna var tyvärr sisådär. Hela tiden snack om domarbeslut.

Tänk vilka tider vi lever i idag. Skulle någon sagt till mig för typ 20 år sen att jag skulle heja på Tyskland när de ska möta Por år 2014 skulle jag hånskratta.
Rui Costas tid är tydligen inte alls samma som Ronaldos hos vissa av oss.. ...
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-06-16 20:07
Nu när vi fått Rakitic och det eviga ryktet om en 9a kan det bli en 4-2-3-1 där vi har 2 liggande mittfältare varav Rakitic är en av dem?

Hur tror ni LE resonerar om han får spelartypen han vill ha.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-06-16 20:07
Snabb kommentar så fort Rakitic valde Barca före Real:

"Är säker på att Rakitic kommer anpassa sig till filmningar osv, precis som med deras andra spelare som t.ex den ''hårda'' Mascherano."

Suck. De skyddar sig redan. Dåliga förlorare likväl dåliga vinnare: madridistas i ett nötskal.
Barcelona zick9
2014-06-16 20:04
Har någon en bild på snubben i Barca-tröja som räckte fuck you till Pepe när han lämnade planen?
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-06-16 20:04
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:

Tror att det här var väldigt medvetet av klubben. Att smeta in det i ansiktet på Real Madrid. Rakitic valde hjärtat framför pengarna.
Coach Pep.
2014-06-16 20:02
Det kan inte vara lätt för det portugisiska folket att dras med dessa psykopater i sitt landslag. Pepe har ju ingen aning om vad nationell stolthet och heder innebär. Jag har aldrig varit med om mer överskattade mittbackar än Pepe och Ramos: båda två har förstört för sina respektive landslag. Jag vet att det är lätt att snacka i medvind men det är inte första gången Ramos och Pepe fuckar upp i stora sammanhang, och det var ju ytterst nära att deras medelmåttiga ingripanden fick Real Madrid att åka ut mot Dortmund. Båda två har ypperlig fysik och är fantastiska med fötterna och i luftrummet, men deras defensiva kvalitéer hör inte hemma i världstoppen.

Real Madrid har indirekt förstört för Spanien med Ramos, Casillas och Alonso. Del Bosque är en envis gammal gubbe som fortfarande inte har fattat att Spanien blir extremt mycket sämre med Alonso i elvan då startelvan blir dysfunktionell eftersom framförallt Iniesta kommer bort från sin naturliga position, och Busquets inflytande blir mindre. Till och med Tyskland spelade med Lahm som ensam pivote. Pinsamt!

Vad gäller Portugal får vi återigen se Ronaldos sanna natur. Han måste ha laget skräddarsytt efter hans behov då han själv inte klarar av att droppa ner och ta tag i saker och ting. Kan man inte göra det så förtjänar man inte att kallas världens bäste när det finns spelare som Messi och Suarez som verkligen dominerar planen. Jag är så jävla trött på denna kommersiella reklamdockan Ronaldo och hans patetiska fanboys som får riktiga fotbolls-gudar som ex. Pirlo och Iniesta att hamna i skymundan bara för att de råkar vara anständiga och lågmälda personer med integritet.

Som Barcafan kan man som vanligt vara stolt i VM-sammanhang då det återigen är våra spelare som bjuder på största underhållningen. Neymar, Messi och Sanchez alla "Man of the Match" i respektive matcher. :)
Barcelona Danne - Culé - 26
2014-06-16 19:59
Peshmerge Va var de för jävla kommentar?
Barcelona II Barça II
2014-06-16 19:59
Yes! Rakitic är värvad! Härligt!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-16 19:56
Tyskland besegrar Portugal med 4-0 och samtidigt bekräftar FC Barcelona att man har köpt Rakitic. Kan det bli bättre?
Rivaldo Ferreira
JADÅ!
Länktips: t.co/tn9tTDGjii
Barcelona AndreD
Hans enda mål i ett VM är väl straffmål också?
Peshmerge - AS9
2014-06-16 19:54
Spärr! /Mod
Annons: