/spanien/barcelona/forum/4571.aspx/spanien/barcelona/forum/4571.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-06-18 15:59
@Barclasico:

Idioterna på Sport och MD skriver det här varje dag som någon slags morgonbön. När ska de fatta att det är dags att gå vidare.

Tyvärr är klubben redo, återigen enligt Sport, att vänta enda in på slutet av transferfönstret för att försöka värva Koke. Jag begriper mig inte på den dumhet man hela tiden visar upp. Varför har de så svårt att ändra iinriktning när en klubb vägrar att sälja en spelare. Ska det vara så jävla svårt? Kan det vara så att Zubi inte har någon annan scoutad?
Barcelona Barclasico
2014-06-18 15:53
Barcelona want Atletico player Koke (22) to be the successor of Xavi. Willing to pay 40M. Buyout fee 60M. Tello could be included. [sport]
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-06-18 15:44
@Barca Barca:

Slött och mer otränat har i princip hela laget sett ut sedan Guardiola lämnade. Inklusive Messi. Hoppas Luis Enrique kan införa hårdare träningsrutiner istället för massa jävla grillfester. Tito var nog också lite väl snäll mot grabbarna efter att Pep lämnade. Tito = Beta. Pep = Alfa. Tyvärr blir det så. Vi behöver en tränare med cojones. En motkraft.

Idag är det spelarna som ställer krav på tränare och klubbar istället för att klubbar och tränare ställer krav på spelarna. Världen är verkligen upp och ned.
Neymar11
2014-06-18 14:33
Ingen som kan lägga upp artikeln om Sanchez som finns på Aftonbladet?!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona koeman92
2014-06-18 14:23
@Vampíro:

Vad är det med honom?
Barcelona Barca Barca
2014-06-18 14:21
Jag är oxå ganska lättad att Cesc drar, han har verkligen inte kommit upp till den han var i Arsenal, han har bara blivit slöare och sett mer otränad ut genom åren.
Neymar11
2014-06-18 14:18
Säsong*
Neymar11
2014-06-18 14:18
Säger ju det cesc är orsaken till allt ont senaste 3 åren! Så jävla gött med en cesc fri sommar
Barcelona Bentley King
2014-06-18 13:32
Här är en annan sida där det står liknande saker.
Barcelona Bentley King
2014-06-18 13:31
Här står det lite om varför Pep lämnade, men hur trovärdig källa det är har jag ingen aning om tyvärr
Barcelona el Flaco
2014-06-18 13:26
Rambla/

Det var smutskastningen från alla möjliga håll och kanter. Alla var involverade och det sorgliga är att Rosell var den som gynnades av allt detta. Det var en katastrofal valkampanj och därför vore det kanske bra om det kommer in ny kandidater som väljer att fokusera på andra saker än gammal beef.
Barcelona Rambla~
2014-06-18 13:21
@el Flaco:

Visst var det också lite smutskastning mellan sittande Laporta läger och Soriano/Ingla då inför valet, eller var det Rosells läger vs Soriano/Ingla?
Barcelona Rambla~
2014-06-18 13:19
@Vampíro:

Jaa, så var det. :)
Barcelona el Flaco
2014-06-18 13:18
Rambla/

Marc Ingla hette han. Jag har för mig att ursprungstanken var att Soriano skulle vara kandidaten, men han backade undan i sista sekunden och Ingla var tvungen att kliva fram. Det var nog det beslutet som sänkte deras kandidatur. Inte bara fick man känslan av att Ingla var en nödlösning men Soriano har/hade mycket mer pondus än sin kollega och kändes mer som en presidentkandidat.
Barcelona Rambla~
2014-06-18 13:18
Faktiskt, jag hade också kunna tänka mig Soriano. Txiki hade gärna fått göra comeback som SD, fast jag gissar att han nog då hade fått en ännu större roll i ett nytt projekt än SD.
Barcelona Vampíro
2014-06-18 13:17
Marc Ingla.
Barcelona Smogen
2014-06-18 13:15
Tror ni inte Soriano skulle vara intresserad av en återkomst till Barcelona? Jag har alltid gillat Soriano och tom. Txiki är ju bättre än Zubi. Fast det är klart, att lämna en säker plats i en av världens rikaste klubbar för att ställa upp i ett osäkert presidentval i Barcelona känns väl inte särskilt troligt.
Barcelona Rambla~
2014-06-18 13:13
el Flaco Det stämmer, och de ställde upp i valet också vill jag minnas. Fast huvudnamnet var inte Soriano som president utan han den andra, nu kommer jag inte på namnet. Du vet han med glasögon, något på M heter han har jag för mig. Jobbade rätt mycket ihop med Txiki när det gällde värvningar. PR-expert var han väl också? De två åkte ju till Portugal för att i hemlighet möta Mourinho som skulle ta över efter Rijkaard. Det var M... som ville ha Mou.
Barcelona el Flaco
2014-06-18 13:05
Rambla/

Jag har också sett att det finns culés som vill få in någon helt ny, att det vore ett misstag att satsa återigen på Laporta, men problemet är, som du är inne på, att det är ingen nykomling som har lyckats utmärka sig. Inte än så länge i alla fall. Benedito tror jag inte på.

Ja, det stämmer att Soriano var en av de som avgick efter missförtroendeomröstningen mot Laporta i 2008, jag misstänker att de gjorde det för att de ville satsa på en egen kandidatur i 2010 och ville därför avlägsna sig från en då illa omtyckt Laporta.
Barcelona Rambla~
2014-06-18 12:51
el Flaco Även om jag är nostalgisk av mig och skulle vilja ha tillbaka Jan, Fran Soriano, ja tom Txiki, så inser jag nog ändå att man måste gå vidare. Sen så är ju Soriano och Txiki omöjliga att få nu ändå. Det hade väl kunnat lösas iofs, men visst valde tex Soriano att lämna Laporta i sticket vid den där omröstningen mot Laporta? Vill minnas att halva ledningen avgick dagen efter. Nej, så det måste in någon helt ny med fräscha och nya idéer för framtiden. Jag ser bara inte vem?
Barcelona Barca Barca
2014-06-18 12:51
@Mido:

Ochoa, Mexikos målvakt, under en period av Laportas mandat ett hett rykte som kopplades till oss. Han är inte så okänd som många tror att han är, han har varit någorlunda eftertraktad i Europa och speciellt av oss, men allt går inte som det ska och nu spelade han tror jag i Evian i franska ligan och gjorde en stormatch mot PSG på borta plan. Han är som sagt på free transfer och ser hellre honom än Bravo mest md tanke på summan som vi ska slänga ut på Bravo.
Barcelona Acrobat
2014-06-18 12:39
Nu är det snart midsommar och då får man inte glömma att köpa sill till matbordet! Här är en ny sort som jag kan rekommendera! Väldigt god faktiskt!
Barcelona Barca007
2014-06-18 12:39
Någon mer som läste om detta? tror ni det är skådespeleri från Alves sida?
Barcelona el Flaco
2014-06-18 12:36
Rambla/

Jag bryr mig inte särskilt mycket om hur Laporta ses av övriga Europa. Däremot var hans popularitetssiffror bland culés inte de bästa när han lämnade och i en opinionsundersökning för några månader sen när medlemmarna fick frågan vem de hade röstat på i en hypotetisk val fick Laporta långt ifrån en klar majoritet. Detta kan så klart förändras snabbt med tiden och om fler detaljer om Laportas projekt blir känt.

Hur ser du på Laportas eventuella återkomst?
Barcelona Rambla~
2014-06-18 12:29
No no no, tu eres my malo, roto el pacto de vestuario. :D

Jag håller med. ska Laporta tillbaka måste han hitta väldigt väldigt dugliga personer som ska ingå i juntan. Det är nog inte det lättase. Dessutom, Laporta ses väl idag lite av en clown från resten av Europa, med tanke på hur han avslutade sin sejour i klubben.
Barcelona el Flaco
2014-06-18 12:19
Rambla/

Jag har tidigare uttryck min skepsis till att Laporta hade blivit vald, men jag har oändligt mer förtroende för honom om någon annan nuvarande potentiell kandidat. Återstår bara att se vilket team Jan bestämmer sig för att omge sig med. De flesta av de tunga vicepresidenterna från hans epok har ju antingen beef med honom (Rosell) eller involverade i andra projekt (Soriano). Man ska komma ihåg att även om Laporta hade karisman som en ledare bör besitta så hade han också många kompetenta människor runt om kring sig. Frågan är om han kan lyckas göra det igen.

Van Gaal? Tu eres muy malo! :P

Nä, men jag tror inte att Laporta hade varit den som hade satsat på Van Gaal med tanke på hans nära vänskap med Cruyff. Det är ingen hemlighet direkt att Cruyff och Van Gaal har två väldigt olika filosofiska synpukter på fotbollen
Barcelona Rambla~
2014-06-18 12:14
Michelle Marquee ?@ElleMarq 9h
@rafaelh117 Earlier you said Cesc also had something to do with pep leaving. Podrias explicar mas del tema?

Rafael Hernández
?@RafaelH117
@ellemarq Leaked the clásico lineup to Marca back in 2012, lacked commitment and effort, dispersed the dressing room.

Aj-jajaj, var det så illa tro när det gäller Cesc?
Barcelona Rambla~
2014-06-18 12:11
el Flaco

Är du beredd att ta in Jan igen?

Med Louis "siempre negatiffa" van Gaal som ny tränare? :D
Barcelona el Flaco
2014-06-18 12:07
Intressant att två styrelsemedlemmar, Eduard Coll och Pilar Guinovart, har avgått och den förstnämnde kritiserade dessutom juntan där han sa att några direktörer har "glömt bort normerna för respekt och hänsyn".

Nu kommer kritiken mot styrelsen alltså inte från någon utomstående utan från en förre detta direktör. Detta var nog vad Bartomeu befarade, att få utså intern kritik och att bilden av en enad styrelse har spruckit. Tills dess att dessa clowner inte lämnar kommer jag inte bry mig avsevärd mycket om vem vi än värvar under sommaren. Har svårt att se oss bli bäst i världen igen med de vid makten. ,
Barcelona Rambla~
2014-06-18 12:07
Mido

De flestas poäng är, gissar jag, att Ochoa som är gratis, har rätt så låga lönekrav sen sin tid i Ajaccio, duger som andramålvakt för de flesta cules här inne. Även om han inte kommer hålla den klassen som han gjorde igår kväll. Gratis smakar alltid bra.
Annons: