/spanien/barcelona/forum/4569.aspx/spanien/barcelona/forum/4569.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-06-16 22:01
@koeman92:

Jag kan inte riktigt tyda om han bekräftar detta, känns mer som han nickar ja men hör han verkligen frågan?

Annars gillar jag start 11an :)
Barcelona Rafa Alcantara - 12
2014-06-16 21:59
Härligt att Rakitic är klar. Enligt mig är han precis det vi behöver med en härlig mix av kreativitet och hårt jobb i defensiven. Att han väljer oss före Real är också en antydan på att ett Barcahjärta bultar där bredvid de uthålliga lungorna. Dock är jag lite orolig över hur han ska få ut sina fina inlägg och frisparkar då vi inte har några nickstarka offensiva spelare. Benvingut a Barcelona, Ivan!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-16 21:57
Även mycket nöjd med utlåningen av Suarez. Det är Barca bestämmer om vi vill ta tillbaka honom och jag tror han kommer utvecklas betydligt mer i Sevilla under dessa två säsonger. I Barca hade han antagligen stagnerat då han är för bra för B-laget men inte redo för en tongivande roll i A-laget än.

Kan det vara såhär LE vill spela nästa år?

Busquets - Rakitic
-------Ineista--------
Messi---------Neymar
--------Higuain---------

Fruktansvärt spännande!
Barcelona AndreD
2014-06-16 21:57
Känns bra faktiskt. Vi säljer en dålig spelare och får in en bättre och tjänar pengar på det. Perfekt.
Barcelona Basselona
2014-06-16 21:56
Lite OT men är det någon som har koll på hur illa det är med Hummels?
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-06-16 21:42
@Alltid en legend, Puyol .:

Cuadrado ryktades OM Alexis lämna, annars ser jag inte poängen med honom då han är en sämre variant. Känns som LE vill få in en 9a och Zubi vill ha en rörlig anfallare, vi är inte i någon sits där vi ska chansa med en ojämn Cuadrado. Jag tror och hopppas man går efter ett större namn, jag gillar rykten om Hig och Aguero men nöjer mig mer än gärna med Muller om vi får chansen.

Tror det krävs en större förändring en den 11an du mönstra, ska vi nå nästa nivå krävs det fler förändringar.

Områden jag mer än gärna vill se förstärkas:
Målvakts posten in med en till helst en duglig till ett lågt pris.

Försvaret in med en spelare som har pondus att styra en backlinje, och in med en ung så har vi en fin balans.

Nu vet inte jag om Xavi lämnar, lämnar han behöver vi få in en till mittfältare annars så ser det bra ut.

Anfallet vi måste tillbaka till ruta 1, in med en 9a drömmen för mig hade varit Aguero men nöjer mig med Muller/Mandukiz :)

Förutsättningarna att LE lirar en mer 4-2-3-1 liknande taktik ser jag gärna att en 9a kommer in och spottar in mål i boxen som vi saknats sedan Eto.
Barcelona B.BOSS
2014-06-16 21:30
Dennis Suarez för 9 miljoners utlåning är väl för mycket. Kommer han få spela!? Betalar Sevilla hela hans lön? Hur kan de vara så säkra? Välkommen Rakitic <3
2014-06-16 21:23
Jag gillar även att vi för en gångs skull köper en spelare innan priset har skenat iväg. Vi köper Rakitic i precis rätt läge -
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-06-16 21:23
Ter stegen Montoya - Pique - Marquinhos - Alba Busquets Rakitic - Iniesta Cuadrado - Messi - Neymar Bänk : Bravo Adriano Ytterback? Masherano Bartra Defensiv mittfältare? Rafinha Xavi Alexis deulofeu + övriga spelare som aldrig spelar ------ Detta är den elvan/truppen jag TROR lirar nästa säsong.
Barcelona Nemesis 10
2014-06-16 21:12
@Andresito:

Visst Rakitic är inte så stort namn precis som Modric inte var namnet på allas läppar när han spelade i Tottenham. Spelare blir världsstjärnor när dom tar klivet upp till absoluta toppen, och Rakitic är en sån spelare som kan bli en världsklass spelare i Barcelona om han får förtroendet. Han har redan visat innan men speciellt denna säsong att han håller på hög nivå då han var matchens lirare i EL finalen och har gjort mål mot Barca, Atletico och Real så kvalitén finns där helt klart det gäller bara att ta fram den på absolut bästa sätt i Barcelona.
Barcelona Barca4eva
2014-06-16 21:12
Om han slår igenom i Sevilla och blir tillräckligt het för Barca efter ett två år långt lån så är 9m knappast något att klaga på.
Barcelona WalterWhite
2014-06-16 21:10
Gillade inte Rakitic fram till slutet av säsongen 2012/2013 men detta året har han gjort så många saker på egen hand att det är sjukt, presterat i landslag, bästa spelaren i EL och bästa offensiva mittfältaren i La liga. Tror att hans spel pratar för sig själv. Hållit konstant form hela tiden.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-06-16 21:08
Om suarez dock inte vill stanna i Sevilla efter 2 trots att de aktiverar klausulen så behöver han inte det, eller?
2014-06-16 21:05
@Gabriel:

Instämmer. Bra affär. Grym spelare. Välkommen Ivan!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-06-16 21:05
Ter Stegen , Rafinha , deulofeu och nu Rakitic. Alla nyförvärv/ nya spelare inför nästa säsong!, ser väldigt spännande ut måste jag säga! ' Det som saknas är bara Laporte eller någon annan mittback.

Bra jobbat ledningen! ( förutom att Cesc gick för 33 milj )
Barcelona Andresito
2014-06-16 21:04
Missuppfatta inte klausulen. Sevilla kan köpa för 6m om de vill. Ifall Barca vill behålla honom kan de blockera Sevillas klausul genom att betala 9m, det är alltså ingen återköpsklausul. Sevilla och Barca vill ha Suarez: Barca 9m till Sevilla Sevilla vill ha Suarez men inte Barca: Sevilla 6m till Barca Sevilla vill ej ha: Återvänder gratis tillbaka till Barca.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-06-16 20:58
LeoMessi Ja, Suárez vill i sådana fall tillbaka till Barcelona, och ifall vi även vill ha honom så lär vi ändå behöva betala 9M. Jag är ganska säker på att Sevilla väljer att gå 9M i plus ifall Barcelona nu vill ha tillbaka honom.
Barcelona LeoMessi
2014-06-16 20:55
The Octopus of Badia

Om vi verkligen kommer att vara i stort behov att ha suarez i a-laget inom två år så tror jag inte det kommer att kosta någonting. För Suarez har varit tydlig med att han vill spela för barca och att han endast ville att sevilla skulle ha en köpoption om barca hade en återköpningsklausul. Så Suarez måste typ vilja bli köpt av Sevilla innan vi behöver betala 9 mille.

Nu kanske jag är helt ute och cyklar haha :P
Barcelona Gabriel
2014-06-16 20:51
Rakitic alltså klar, välkommen Ivan! Affären gick alltså på €18M plus en utlåning av Denis Suarez i 2 år. En mycket bra affär, vad skönt att man för en gång skull kan ge ledningen lite beröm. Nicely done!
Barcelona The Octopus of Badia
2014-06-16 20:51
Sevilla kan välja att köpa honom för 6M efter dessa 2 år, och ifall Barcelona då vill behålla honom måste vi betala 9M för att blocka affären. Vi kan alltså behöva betala 9M för att behålla vår egen spelare alternativt få 6M för en spelare vi då i sådana fall förmodligen inte behöver.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-06-16 20:49
Dubbel
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-06-16 20:49
2 år på lån till Sevilla för Suarez, Låter perfekt så länge det inte är en köpoption. Vilket inte nämnts.
Barcelona DM1982
2014-06-16 20:42
@Riiio!!:

Det ryktas om 18 miljoner och Dennis Suarez på utlåning på två år. Mycket bra deal enligt mig.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-16 20:40
Nog kan man väl kalla Rakitic en världsklassspelare, dock har han ju inte den statusen än då han har spelat i en lite mindre klubb. Nu blir det ändring på det. ;) Men som sagt en supervärvning och vi får han till ett bra pris. Dock behövs en mittfältare till.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2014-06-16 20:35
Andresito:

Fast den här säsongen har han ju varit en av världens bästa mittfältare. Vidal är fortfarande drömmen dock, han gör allt och gör det bra.
Barcelona Z_Z
2014-06-16 20:34
Andresito:

Du har en poäng, å andra sidan så kan jag knappast säga att spelare som Di Maria/Vidal varit världsklass mer än denna säsong heller och får Rakitic bara speltid och kan komma in i Barcas spel så kan han nog tillsammans med bättre medspelare lyfta sig själv ännu mer.

Hoppas kan man ju i alla fall :).
Barcelona Andresito
2014-06-16 20:26
I all eufori som råder här inne så måste jag ändå säga att jag är tveksam till hur bra Rakitic kommer vara i Barca.
Visst, en bra spelare, men han är inte världsklass och jag tror inte heller att han kommer bli det. Med världsklass menar jag typ Xavi, Modric, Kroos, Schweini, Di Maria, Vidal, Yaya osv.

Rakitic känns som en spelare på typ Ramsey-nivå, ett steg under de största mittfältarna.

Hoppas jag har helt fel dock :)
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-16 20:20
Välkommen till världens vackraste klubb Ivan Rakitic!
Barcelona Riiio!!
2014-06-16 20:17
Inget klart om övergångsumma eller tröjnr? Riktigt Nice värvning. En spelare som ger oss styrka, kondition blandat med teknik och fantastiska frisparkar, hörnor och passningar långa som små instick. Fantastisk spelare helt enkelt!
Barcelona Acrobat
2014-06-16 20:14
Underbart med Rakitic! Ännu en spelare som väljer Barca före smutset! Dessutom en jävligt bra spelare som förhoppningsvis kommer kunna bryta mönstret!
Annons: