/spanien/barcelona/forum/4567.aspx/spanien/barcelona/forum/4567.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-06-19 19:07
Besides Dos Santos, Real Sociedad also asked to include Adama and Dongou in Bravo deal, but Barcelona want them at the club next season [md]

Hoppas dom inte trodde att dom skulle få dessa spelare. LÅN i bästa fall.
Barcelona Rambla~
2014-06-19 18:59
Skatter gäller bara klausuler för spelare i Spanien. Barca har inte lagt något bud på €55m på Higuain. Det är en tidningsanka.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-06-19 18:53
Lägg ett bud på 45milj euro på Reus. Hans Klausul aktiveras nästa år på 35 milj euro..Vilket blir med skatter i närheten av 45milj euro. Skulle kanske locka Dortmund att få 10milj euro mer? Upp emot 50 milj euro är han helt klart värd att värva för.
Barcelona Júnior.
2014-06-19 18:50
Tycker Mathieu underskattas väldigt mycket här inne. Han besitter många egenskaper som just Barcelonas mittbackar idag saknar och är (i mina ögon) en bättre spelare än Pique. Visst, han är ingen Hummels eller Thiago Silva men man måste ta hänsyn till att han värvas in för att skapa bredd på mittbackspositionen. Hade faktiskt blivit mer än nöjd om vi lyckades värva honom.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-06-19 18:48
Någon som vet vilket datum och tid Argentina spelar?
Barcelona Vampíro
2014-06-19 18:29
Hur kan Adrián Ramos, Jackson och Carlos Bacca sitta på bänken medan Teo Gutierrez startar? Vilken jävla miss.
Barcelona B-Guden
2014-06-19 18:23
Något jag stör mig på är alla rykten om Anfallare, och nästan inga om mittbackar.
Barcelona Gio Style
2014-06-19 18:21
"Hur kan Barcelona vilja ha Higuain för 70 miljoner samtidigt som de inte ens kan punga upp 40 miljoner för Aguero?"
Hur många gånger ska man behöva säga det?
Det handlar om RYKTEN, 75% är inte ens sanna. Att vissa aldrig lär sig...
Barcelona Tiki-Taka
2014-06-19 18:19
Jag blir galen av alla mathieu rykten, vad tänker dem med. Varför lägga så mycket pengar på en B spelare som är 30 år, noll kompetens i denna ledning!
Barcelona Tiki-Taka
Jag blir galen av alla mathieu rykten, vad tänker dem med. Varför lägga så mycket pengar på en B spelare som är 30 år, noll kompetens i denna ledning!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
@Barclasico:

Galet att vi ska behöva inkludera en eftertraktad anfallare född 1991 för att få ned priset på en 30 årig mittback långt ifrån den yttersta världseliten.
Barcelona Bentley King
2014-06-19 18:16
Jag skiter i allt snack om anfallare hit och dit. Får vi in två mittbackar där en av de kan gå rakt in i startelvan så är jag mer än nöjd! Annars kommer vi floppa hårdare än vad vi gjorde den gångna säsongen
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-06-19 18:07
Ibland förstår jag inte folk...Många klagar över att ledningen lägger sig i det sportsliga alldeles för mycket, Nu när vi värvar Bravo för kanske lite för mycket då
gnälls det på att Zubi är inkompetent (Vilket är sant iofs) Luis Enrique har helt säkert sagt att han vill ha Bravo och ingen annan, Då får man punga upp det som krävs...Förstår att Sociedad vill ha bra betalt av kanske deras viktigaste spelare.
För mig är det en lättnad att vi värvar en rutinerad liga-målvakt..Hade varit orolig om vi hade haft Ter Stegen och Masip när säsongen drar igång..Stegen är den långsiktiga ersättaren till Valdes men det gäller att skynda långsamt å då är det klockrent att ha 3 målisar som är duktiga varav en bevisligen kan göra det bra i Spanska ligan. Hade gärna sett att Masip är första valet i cupen och Bravo och Stegen slåss om speltiden i ligan.

Nu är målvaktssidan löst och fokuset måste vara att göra klart med en klassmittback till att börja med sen kan man fokusera på en rutinerad backup (Mathieu, Forumets dröm :P)

En av Mangala/Hummels

En av Mathieu/Miranda

Och ev Marquinhos elr annan ung. (En värvning av Marquinhos tror jag beror på Alves vara eller inte, då han kan spela på Piques positon och högerback..PSG säljer inte utan att få Alves)

Om xavi också lämnar räcker det inte med Rakitic, Då behövs en "Mission Impossible" värvning: Koke/Pogba/Vidal/Pjanic
Neymar11
2014-06-19 17:56
Fan vad alla ska gråta detta mästerskap
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-19 17:50
@Losculés:
Dummaste jag läst på länge, varje lag behöver förstärka och uppdatera truppen... Ska man ha samma spelare varje säsong, eller?
Barcelona Barclasico
2014-06-19 17:35
Barcelona right back Dani Alves (31) will stay next season if Fiorentina don't lower the transfer fee they ask for Juan Cuadrado (26). [md]
Barcelona Barclasico
2014-06-19 17:35
Barcelona will soon resume talks with Valencia on Jeremy Mathieu. As Valencia are interested in Cristian Tello, he could be part of bid [md]
Barcelona Zero 7
2014-06-19 17:29
Efter Spaniens 1:a halvlek mot Holland, lät det så här när Daniel Nannskog analyserade läget: "Wow, säger jag! Jag tyckte det var en helt strålande halvlek med två bra lag. Speciellt Spanien som har lite otur att det står ett lika. Men vilken halvlek! Vilken fotboll! Speciellt som jag sagt, Spanien. Wow!" Erik Hamrén var inte sen att fylla i ovanstående superlativa beskrivning: "Jag har fått se kvalitét som jag önskat och som jag hade förväntat mig av Spanien. Dom varierar sitt anfallsspel väldigt väldigt bra... Det här gör dom väldigt, väldigt bra". Och efter det att Sveriges förbundskapten hade fått frågan hur Holland skulle kunna förändra matchbilden i 2:a halvlek, så ansåg han det skulle bli nästintill omöjligt med hänvisning till denna sin analys: "När Spanien har den skickligheten som dom har. Att dom kan ha den variationen med både korta och långa passningar så är det otroligt svårt med försvarspel. Oavsett om det är tre, fyra eller fem därnere så hittar dom lösningar på det hela". Daniel Nannskog höll med Hamrén till hundra procent, med ett kort och koncist: Precis! Tre halvlekar senare är det annan ton i skällan minsann. Spanien är sönderlästa och stillastående. Herr Nannskog kan inte vara nog så tydlig, när han understryker att Spanien "MÅSTE" mordernisera sin fotboll. Tänk tanken att kringsnacket hade hållit samma kvalité när Tyskland tappade 4-0 i andra halvlek mot Sverige i en viktig VM-kvalmatch och Neuer behandlade bollen som om den vore en badvariant i full storm. Då hade vi fått veta att tiden för Tysklands offensiva gladfotboll nått vägs ände och att det vore hög tid för dom att återgå till sin gamla organisation med "äcklig disciplin", samt att Neuers storhetstid redan såg ut att närma sig sitt slut. Att Spanien i allmänhet och Barca i synnerhet i och med sina exempellösa framgångar och fantastiska fotboll under flera års tid, kommit att bli något av hatobjekt för gemene man är ju inte nån nyhet i sig. Så heller inte att först och främst Barcaspelarna får bära hundvuvudet när det nån gång går dåligt för landslaget. Men här kommer en nyhet: Jag börjar så smått bereda mig på att jag kommer att överge min alltigenom grundläggande princip, att inte på några villkorsvis hålla på England. Och till och med hoppas dom slår Brasilien, om VM:s forsättning skulle bli sån att dom stöter på varann längre fram i turneringen (hade jag verkligen aldrig trott om mig själv). Om inte annat så för att få se den redan bleke "brassen Henrik Brandão Jönsson " som tagit plats i TV-soffan, bli alldeles vit i ansiktet. Portugal? Där går gränsen. Ingen normalt fungerande människa som säger sig älska det vackra spelet, kan väl hålla på ett lag i vilket vandalen tillika huliganen Pepe huserar? Ett land där dessutom alla divors översteprästprimadonna i sin självskrivna huvudroll, vänt upp och ned på Kennedys berömda devis genom sin lättlästa tankegång: Fråga dig inte vad jag kan göra för laget, utan vad laget kan göra för mig?
Barcelona Losculés
2014-06-19 17:15
Zubi och Bartemou försöker förändra laget, visst, det låter precis som om det är precis vad Barcelona behöver, men märker de inte att de river ner allt vi tidigare har byggt, det vi hade hängt upp på väggarna och än var stolta över, de går ju emot klubbens normala ambitioner, vad fan håller de på med? Visst Valdes ville lämna, Fabregas ville lämna, Puyol slutar, och nu verkar det som om de accepterar att Xavi också kan lämna? Vad fan händer asså... Higuain, Cuadrado, Reus, Pogba, Vidal, Suarez, Aguero, Marquinhos, Hummels, Mathieu, Ashley Cole, Koke, Miranda... Räcker det eller ska jag fortsätta? Barcelona slits ner, styrelsen förstör Barcelona sakta sakta
Barcelona Krabban94
2014-06-19 17:07
Intressant klubben kan lögga ett bud på 55miljoner på Higuain men kan inte ens bjuda 40 på Aguero...

Jag vet att Aguero är så gott som omöjlig att få men gör ett försök! Har hellre Aguero än Higuain, med lite tur kan Aguero sätta press på City för ja tror han vill spela med Messi och de verkar trivas ihop om man ska tro alla bilder som kommer upp på twitter/ig varje dag...
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-19 17:07
@LennyRomario:

Lucho har väl sina anledningar.
Barcelona LennyRomario
2014-06-19 17:05
Jag är absolut inte smartaste killen i klassen, så ni får ursäkta. Men vad är anledningen till att Barcelona ska köpa en dyr forward?
Barcelona SoM_Un
2014-06-19 16:27
Fan vi borde köpa lukaku inte higuain fan plus halva priset
Barcelona LeoMessi
2014-06-19 16:14
Bentley king-- Var det inte så att det stod mellan honom och David villa? Har minne av att det stod mellan dom två, men nu var det ett par år sedan så jag kan lätt ha blandat ihop det nu haha!! Men det är nog som du säger att det stod mellan honom och sanchez. Men Villarreal ville ha 40 miljoner för honom, vilket var väldigt saftigt. Men enligt mig är Rossi riktigt bra och han skulle garanterat vara en av världens bästa målskyttar om det inte vore för hans jobbiga knäskador.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-06-19 16:13
Walterwhite Jag vet inte vilka matcher du har kollat med honom i landslaget men av dom här två senaste matcherna har han vart helt brutal. Dessutom är han ung och typ lika lång som Pique med underbara glidtacklingnar och bländade teknik.
Barcelona WalterWhite
2014-06-19 16:09
@Blaugrana són els colors!:

Dejan Lovren är katastrofal i landslaget samt en av de bästa backarna i PL denna säsongen. Spelar alltid bra i klubben. Personligen tål jag inte killen och förstår inte att man kan vara så mycket Dr Jekyll & Mr Hyde då det är samma sport.
Barcelona Bentley King
2014-06-19 16:02
LeoMessi

Jag kommer ihåg att det stod mellan honom och Alexis när han spelade för Villareal. Håller med dig om att han är en duktig målskytt, men han är väldigt skadebenägen som du säger
Barcelona LeoMessi
2014-06-19 15:48
I mina ögon är inte higuain värd mer än 25-30 miljoner. Vi kan lika gärna punga ut 50 miljoner för guiseppe Rossi, om han inte vore så skadebenägen. För där har ni en riktig målskytt och som jag tycker är bättre än higge. Nu är inte Rossi värd dom pengarna han heller, men om man ska betala överpris för higge så kan man lika gärna betala överpris för Rossi.
Barcelona Rambla~
2014-06-19 15:46
J...a strulapp...
Barcelona Rambla~
2014-06-19 15:44
Napoli kräver ju 70m såg du väl? Hela fotbollsvärlden har ju för fan gått bananas när det kommer till transfersummor.
Annons: