/spanien/barcelona/forum/4560.aspx/spanien/barcelona/forum/4560.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Z_Z
2014-06-19 14:07
Gabriel: Du tror inte Iñigo Martínez kommer bli en framtida mittback för landslaget då? I mina ögon känns det helt klart lika möjligt att vi hittar honom där som Bartra. Även Javi Martinéz och Busquets tror jag nog kommer ha viktiga roller i landslaget även nästa vm. De kommer ju trots allt "bara" vara 29-30 då.
Barcelona Barclasico
2014-06-19 13:58
Liverpool, Atletico Madrid, Porto, Valencia, Everton, Sevilla and Real Sociedad are interested in Barcelona winger Cristian Tello (22). [md]
Barcelona Gabriel
2014-06-19 13:33
De Gea

Montoya/Carvajal - Bartra - Ramos - Alba/A.Moreno/Grimaldo

Thiago - Koke - Isco

Deulofeu - Jesé - Denis Suarez

Detta kan mycket väl vara ett lag som utmanar om VM guldet om 4 år för Spanien. Sen kommer det alltid nya intressanta unga spanska spelare, mycket kan hända på 4 år. Men framtiden ser som sagt väldigt ljus ut för Spanien. Framför allt mittfältet (som den här VM-upplagan inte alls hållit den klass man vant sig vid) osar världsklass.

Det enda som jag skulle vilja eftersträva är en ung mittback som verkligen tar det där steget till att bli en världsback. Ramos är 29 år, Piqué är 27 och han är redan svajig och kommer knappast hålla om 4 år och Puyol har pensionerat sig. Förutom det, så ser det väldigt bra ut för Spaniens framtid.
Barcelona Gabriel
2014-06-19 13:19
Som spanjor mår man inte alls bra idag, men jag ska vara ärlig och säga att jag förväntade mig det. Redan när vi lottades i denna gruppen så sa jag till min familj att Spanien åker ut och att Holland och Chile tar sig vidare, självklart ville ingen av dem tro på mig men nu bevisade det sig att jag hade rätt. Jag står fast vid att Thiagos skada blev ett allt för stor avbräck för Spanien. Med honom tillgänglig hade man förmodligen tagit sig vidare ur gruppen, för ja, så stor betydelse hade han haft. Det saknas en kreatör i Spanien numera då Xavi gått ned sig och Alonso alltid varit sjukt överskattad och framför allt en belastning för Spaniens spel. Den enda som egentligen fortfarande håller världsklass är Iniesta, men han är för ensam och hade behövt mer hjälp för att kunna utträtta något. Även om det självklart är otroligt tråkigt att se mitt landslag åka ut med de resurser och kvalitéer man har i laget redan i gruppspelet så tror jag att detta kan gynna Spanien på långt sikt. Man har trots allt vunnit EM, VM och EM igen (historiskt) så man kan inte riktigt klaga som spanjor heller, vi spanjorer har fått njuta tillräckligt nu, och det är inte konstigt att hungern kanske inte längre finns där hos vissa - samtidigt som att kvalitéen på nyckelspelarna i Spaniens guldår har gått ned sig. Nu ser jag fram emot en ny storhetstid för Spanien. Och hade man gått längre i turneringen är det inte lika säkert att man hade vågat sig på den uppenbara generationsbyte som behövs i startelvan. Casillas, Xavi, Piqué, Alonso, Villa och Torres kommer förmodligen alla att bytas ut. Det finns unga och bra spelare i Spanien som mycket väl kan skapa en ny guld-generation. Ett mittfält med Thiago - Koke - Isco i framtiden hade inte alls varit omöjligt (samtidigt som man får se hur länge Iniesta håller), sen finns det andra intressanta spelare som Oliver Torres till mittfältet också. Både Deulofeu och Jesé är hyperintressanta alternativ till Spanien när det vankas nästa VM om 4 år. I målet kommer De Gea förmodligen att ha blivit ännu bättre med 4 års extra erfarenhet. Jordi Alba kommer vara 29 år och fortfarande ha en bra ålder för en vänsterback, sen har vi våran egna Grimaldo som kanske hinner explodera tills dess. Och vem vet, Bartra om 4 år kan mycket väl ha hunnit utvecklats till en storback. Det finns fortfarande mycket att se fram emot som spanjor, trots det här kolosalla debacklet. Nu är det bara att hålla alla tummar för att Messi tar hem det (även om jag ser det svårt att hända med deras jubelidiot till tränare).
Barcelona pappamessi
2014-06-19 12:44
Rätt pinsamt att Spanien åker ur om man ser till dessa siffror....
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-06-19 12:38
@LennyRomario:

Råder inga tvivel om att stämningen i Kamerun är usel, bara den problematiska vägen till VM är ett bra bevis på det. Sen så finns det ingen ledare i laget, ingen dem respekterar, dem springer runt och spelar för sig själva i stort sett och vid minsta lilla motgång exploderar dem.

Song som annars alltid är lugn som en filbunke är totala motsatsen när det vankas landslags sammanhang. What a way to go :/
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-06-19 12:38
Köp tillbaka Fontas för 40 miljoner euro.
2014-06-19 12:37
@Barclasico:

Perfekt att omskola till mittback ...
2014-06-19 12:35
Tycker att vi ska återanställa Oleguer.
Barcelona Barc6
2014-06-19 12:30
Barclasico. Barcas backlinje har blivit ålderdomshem, nu vill man ha Cole? 33 år, matthieu 30 år, dessa spelare är ingen framtidsbyggnad! Herregud hur svårt kan det vara att värva vettiga backar!!! Låt det kosta va de kostar! Vill man köpa matthieu för 25 då kan man fan lägga mellan 40-60 för bra mittbackar! Det behövs med tanke på transferban som väntar Barcelona!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2014-06-19 12:25
English left back Ashley Cole (33), whose contract at Chelsea expires, is considering offers from Barcelona and AC Milan. [daily mail]
Barcelona Barca Barca
2014-06-19 12:20
ElRaval Skall Alexis lämna bör vi begära typ 45€ miljoner minst. Mata gick för 50€ och är inte ens hälften så bra.
Barcelona LennyRomario
2014-06-19 12:18
http://www.theguardian.com/football/2010/may/01/benoit-assou-ekotto-tottenham-hotspur

Gammal intervju, men får en liten annan bild av Assou-Ekotto här. Tycker nog att han framstår som befriande ärlig mer än en golddigger.
Barcelona ElRaval
2014-06-19 12:15
Alexis Sanchez vill enligt spanska radiostationen COPE lämna. En av anledningarna är hans relation till Messi.

Återstår att se om det är en del av smutskastningskampanjen Messi får stå ut med, eller om det ligger något bakom det.

JAG tror snarare att det handlar om att han vill ha en större roll. Att han inser att han är för bra för att agera grovjobbare vilket han gör hos oss. Han vill nog ha en friare roll och vara stjärnan i laget, likt han är i Chile.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-06-19 11:54
Ett namn. Dejan Lovren. Hur svårt kan det vara Zubi?
Barcelona LeoMessi
2014-06-19 11:48
Jag är helt säker på att ingen förstärkning kommer att köpas in till backlinjen. Om vi har tur så blir vi blåsta av Valencia och köper Mathieu för en stor summa pengar. Och då kommer ledningen att säga: "Han kan spela på två positioner, och vid Behov så kan mascherano spela där". Vår klubb verkar inte ta detta seriöst. Dom verkar skita i totalt om ingen värvas och att vi antagligen får en transferban och inte kan värva nästa sommar. Fast med den här ledningen så är det som att ha en transferban.
Barcelona Rambla~
2014-06-19 11:39
Det här är de största problemet med den här klubben/ledning. De inser aldrig när det är dags att gå vidare och jaga ett annat alternativ. Nu dröjer de kvar vid Mathieu och Koke, och tror att de ska vänta ut klubbarna så att de viker sig. Vi såg samma skit utspelas när de jagade Thiago Silva. Till slut är sommaren över och de får i panik värva en spelare som Song. Där de sen utbrister: Nu värvade vi en spelare som kan spela på två svåra positioner bla bla...
Barcelona Barc6
2014-06-19 11:39
[Carles Puyol 5] Enda anledningen ja kommer på är att dem kan vara golfpartners annars ser jag ingen ide med värvningen av matthieu när man kan lägga hälften av tiden man har slösat på matthieu på Marquinhos värvning istället!!!
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-06-19 11:35
Hur kan Zubi lägga så mkt energi på Jeremy Mathieu... Kan någon förklara för mig vad som är så bra med honom?? I mina ögon så ska han kosta Max 150 miljoner och Valencia är smarta för dem vet att Zubi är pantad i huvet såklart dem vill ha mer för deras "gamling".
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-19 11:33
Tillbaka efter en helt onödig spärr,mod-.-
Barcelona Rambla~
2014-06-19 11:11
@Barclasico:

\o/
Barcelona Barclasico
2014-06-19 11:06
Valencia expect Barcelona to make another attempt to sign defender Jeremy Mathieu (30) today or tomorrow, but they won't sell [superdeporte]
Barcelona Rambla~
2014-06-19 11:05
Numera kan ni läsa Sport på engelska. Skönt att slippa google-translate kanske? ;)
Barcelona Rambla~
2014-06-19 11:00
@Neymar11:

Varför ska de betala 25m när hans klausul ligger på 20m? Visst, med alla skatter som krävs när man löser en klausul slutar det till slut med säkert 10m till i kostnad.
Neymar11
2014-06-19 10:50
Vi kan glömma någon riktig mittback, det kommer sluta med att vi betalar 25 miljoner € till Valencia. Dock lär vi få se något nytt intressant namn till anfallet, alltid något
Barcelona Barclasico
2014-06-19 10:39
Pekerman (coach #COL): "Cuadrado linked to Barça? He's a players who keeps on improving. He's ready to play at a big club like Barcelona."
Barcelona Barclasico
2014-06-19 10:39
The player's agent has offered Barcelona to sign Wolfsburg midfielder Luiz Gustavo (26). Barcelona unlikely to buy him. 25M buyout fee. [md]
Barcelona knoxxx
2014-06-19 10:15
Barca Barca

Laurent Blanc gick ut och sa att det är helt säkert att Marquinhos spelar i PSG nästa säsong.

Samtidigt kan det vara ett trick för att få upp pengen ytterligare. Men det har ju trots allt förhandlats rätt länge nu, utan att det är klart.
Barcelona Barca Barca
2014-06-19 09:33
knoxxx Va?!! Jag har inte hängt med riktigt, jobbat mycket, vad är det senaste om Marquinhos?
Barcelona knoxxx
2014-06-19 08:51
Ja. Dock tycks nästan allt fokus ligga på att värva en anfallare. En anfallare som vi knappt behöver. Nu verkar Marquinhos gå i stöpet också. Dags att ge Bilbao de 42 miljoner de vill ha för Laporte, så är det halvklart därbak iaf?
Annons: