/spanien/barcelona/forum/4554.aspx/spanien/barcelona/forum/4554.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meymar
2014-09-21 20:36
Tror ni att Barca kommer göra som Real förra säsongen när det gäller målvaktsfrågan? Att Ter Stegen står i CL och Bravo i ligan? Känns ganska troligt. Sen antingen Ter Stegen eller Masip i Spanska cupen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-09-21 20:33
Vampiro - Jisses börjar bli trött på folk som ständigt tar alla former av åsikter som "gnäll". Tack, tack som fan. Du la den!
Barcelona Juuppp
2014-09-21 20:33
Kolla om ni har CMore på tvn.
Jag har tele2 och har viaplay gratis men i helgen har jag även haft tillgång till C More så kolla om ni också har det, gör en kanalsökning.

Ett tips från mig till er!
Barcelona Barc6
2014-09-21 20:31
Ursäkta mina stavfel skriver via mobilen.
Barcelona Der Afro
2014-09-21 20:30
Förra säsongen var det lätt att tidigt efter matchslut hitta Barcelonas matcher i HD med engelska kommentatorer på Roja Directa. I år har det varit väldigt svårt.

Är det någon som vet ett annat forum eller sida där matcherna dyker upp ganska fort - i HD - med engelska kommentatorer?
Barcelona Barc6
2014-09-21 20:29
Man får väl ha egen åsikt och ge kritik? Vissa tycker bravo borde stå vissa tycker annat, deal with it? Klart man får klaga då ifall den man tycker om inte står, terStegen har väldigt mycket potential och har visat det dem matcher han fått stå med sitt lugn och sen typiska tyska målvakts egenskaperna! Samtidigt är han väldigt ugn och man borde ta hand om han redan nu!
Barcelona the cameroonians
2014-09-21 20:27
Tufft spelschema nu som kulminerar i bortamatchen mot PSG 30:e september. Kommande 3 ligamatcher får utvisa vem Lucho har störst förtroende för. Efter PSG-matchen möter vi Rayo, en match vi ska vinna oavsett startelva.

Ska bli intressant att se vem som tar chansen, framför allt kring mittbacksplatserna men också i anfallet.
Barcelona Vampíro
2014-09-21 20:27
Ingen har sagt att Bravo har gjort bort sig. Däremot så är han en sämre målvakt än ter Stegen och den sistnämnda är både yngre och har mer potential så det är lika bra att börja matcha honom på heltid nu när han är frisk. Jisses börjar bli trött på folk som ständigt tar alla former av åsikter som "gnäll". Det är väl det detta forum är till för? Att man ska få utrycka sig? Bara för att man inte håller med om exakt allt tränaren gör så betyder det inte att man gnäller. Hoppa ner från hästarna tack.
Barcelona DM1982
2014-09-21 20:26
Denis Suarez med en magnifik frispark som leder till 2-0
Barcelona DM1982
2014-09-21 20:24
[QUOTE=filosofen21]Varför klagar man på att Bravo startar? Har jag missat att han gjort något fel under de matcher han startat? Så länge presterar ska han få fortsatt förtroende! Ter Stegen är ung och kan i lugn och ro ta sin plats som första målvakt OM han förtjänar den. Den ska han inte få gratis. [/QUOTE] För att culés alltid måste hitta något att klaga på. Är det inte Keita så är det Pique eller Sergio Roberto eller Bravo. Jag skulle gärna se ter Stegen men Bravo är en klassmålvakt som har gjort det bra.
Barcelona AndreD
2014-09-21 20:23
Fan vad skönt att Pique inte startar
viccc
2014-09-21 20:23
Vad är det för fel på våran klubb? Vi valde att inte köpa någon MF trots att t ex Kroos var ledig för att Mascherano skulle flyttas upp och att vi räknade med supertalangen Roberto, det visade sig att S.R håller segunda klass och att Mascherano fortfarande ska spela mttback. Varför köpte man då in både Mathieu och Vermaleen? vi har alltså 5 mittbackar? men saknar fortfarande minst 1 mittfältare. De här händer bara i Barcelona ....
Barcelona Maestro Xavi
2014-09-21 20:21
dumt att säga att ter stegen är bortslösad endast efter 4 matcher in på säsongen
Barcelona filosofen21
2014-09-21 20:19
Varför klagar man på att Bravo startar? Har jag missat att han gjort något fel under de matcher han startat? Så länge presterar ska han få fortsatt förtroende! Ter Stegen är ung och kan i lugn och ro ta sin plats som första målvakt OM han förtjänar den. Den ska han inte få gratis.
Barcelona filosofen21
Varför klagar man på att Bravo startar? Har jag missat att han gjort något fel under de matcher han startat? Så länge presterar ska han få fortsatt förtroende! Ter Stegen är ung och kan i lugn och ro ta sin plats som första målvakt OM han förtjänar den. Den ska han inte få gratis.
Barcelona SoM_Un
känns fan som om LE slarvar bort stegen asså
Barcelona Neymar11
2014-09-21 20:18
Jisses vad är det för fel på er, fan gnälls det så mycket på Bravo. På vilket sätt har han gått bort sig? Ter stegen skadade sig, bravo fick chansen och vi har inte släppt in något mål. Varför fan ska man bänka honom för? Den flesta här inne har inte ens sett ter stegen stå men utnämner honom direkt till 1:a keeper. Sansar er än aning, för bägge spelar samma färger Löjligt hur man kan börja hacka på bravo för ingenting
Barcelona Barc6
2014-09-21 20:15
Jag håller med andra här! Ja har verkligen tröttnat på att se bravo på målvaktspositionen!!
Barcelona DM1982
2014-09-21 20:12
Pique har spelat upp sig ordentligt och borde kanske få starta. Möjligen så sparas han, det är hårt matchande nu. Annars mycket bra elva.
Barcelona Vampíro
2014-09-21 20:08
Bänka Bravo för i helvete. Är det nån position där man ska ha ett klart förstaval så är det målvakten, låt ter Stegen spela in sig för han är en mycket bättre målvakt som även har framtiden för sig.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-09-21 20:04
Svårt att veta hur Lucho resonerar kring målvaktsposten. Nu får alltså Bravo starta för fjärde gången i ligan medan Ter Stegen, efter en lyckad debut mot APOEL, snällt får gå tillbaka till sin bänkplats. Skulle inte säga att det är oroande just för tillfället men just på den positionen är det så oerhört viktigt med kontinuitet vilket gör att jag verkligen hoppas Lucho vet vad han gör. Annars fortsätter vi att rotera i backlinjen vilket jag i nuläget bara ser som något positivt. Det kollektiva försvarsspeler har fungerat utmärkt och vi har fyra jämna mittbackar som alla hittils stått för bra insatser. Det enda jag undrar över är när Mascherano ska få chansen på mitten igen. Jag tror nog det här blir ett rejält test för oss idag. Levante är alltid svåra att nöta ner, brukar bli tuffa matcher fysiskt sett. I och med Atleticos poängtapp så kan vi skaffa oss ett gap på fyra poäng ner till dem. Med tanke på att vi återigen startar med ordinarie mittfält så tror jag vi tar en seger även här. Hoppas både Messi och Neymar fortsätter näta.
Barcelona B-Guden
2014-09-21 20:03
Tycker samma elva ska få spela 3-4 matcher i rad nu med nån lite förändring, ex Alves, mot Montoya nån match Munir mot pedro, Sandro mot munir osv,
Men låt Pique och Mateiu spela ihop sig, låt Neymar och Messi spela ihop sig låt mittfältet spela ihop sig, man kan ju byta Rafinha, och nån mer osv.

Men känns viktigt att få igång bästa elvan, som enligt mig är följande
Alves Pique Mateiu Alva
Rakitic Busquet Iniesta
Pedro Messi Neymar,

Det är väl Pique och Pedro man kan diskutera speciellt Pedro nu, annars känns elvan som den bästa tillgängliga
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-09-21 19:59
Om man tänker efter så är det ganska logiskt att spela med den snabbaste 4 backalinjen iom den förmodliga Buss och kontringstaktiken.
Tiki-Taka
2014-09-21 19:57
Mkt bra elva! Det enda som man kan anmärka på är att mascherano spelar som mittback igen. Hade hoppats på pique
Barcelona B-Guden
2014-09-21 19:57
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Inte många som får eller har fått 2 matcher i rad från start av Lucho
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-09-21 19:56
Det är så jävla störande alltså. Mascherano var kanske den bästa defensiva mittfältaren under VM men i Barcelona används han fortfarande som mittback.

Lucho är nu den fjärde tränaren som använder honom på fel position.

Dessutom så borde Pique få chansen från start. Han var bra senast.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-09-21 19:55
Bara att konstatera att Piqué inte imponerar på lucho..Nu får han kämpa till sig en startplats eller tjura och förbli bänkad.
Barcelona Barclasico
2014-09-21 19:53
Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Mascherano Mathieu Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Pedro Messi Neymar #fcblive
Barcelona B-Guden
2014-09-21 19:50
@B.BOSS:

Han kommer förstöra sig själv, han borde flytta till nåt lag utanför EU, han får inte spela tävlingsmatcher för Barca förens han är 18
Barcelona DM1982
2014-09-21 19:33
[QUOTE=Rambla~]DM1982 Du ser ingen framtid för honom? Haha, okej men då är det bestämt här och nu. Deulo har ingen framtid i Barca. Tänk om allt vore så enkelt. [/QUOTE] Jag ser ingen framtid för honom och jag tvekar på att Lucho gör det. Han skeppades iväg från Barcelona för att han inte presterar och han har haft en godkänd match i Sevilla.
Annons: