/spanien/barcelona/forum/455.aspx/spanien/barcelona/forum/455.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fuerza
2017-05-17 16:16
@FCB- Culé master:

Va!? Upphävt igen? Real Madrid får OK varje gång de går till LFP. Korruptionen gör en tokig. Barca blir alltid nekade.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-05-17 16:09
Katalano

Tack för gummibåten :-P. Jag behövde verkligen den. Skrev här om natten ett långt inlägg om olika ämne så som *kommande tränare, gamla tränare och den besattheten visa besitter av R. Madrid som hittills en bra säsong. Det var självklart inspirerad av Kaptian Morgan men det försvann i rymden.

Anyways, på tal om våra målvakten.
Jag var faktiskt inne på Cillesen spåren i höstas. Jag tyckte att han imponerade på mig bättre än T. Stegen. Det han gav laget var att bryta mönstret när visa lag pressade oss Barca ordentligt så *körde han den långa bollen och på så sätt slutade motståndarna med den frenetiska press- spelen.

T. Stegen däremot vill alltid spela den på marken även när det inte går längre. Slaviskt försöker han spela den från marken trotts att hela motståndarlaget är på vår planhalva och punktmarkerat vår spelare.

Tyckte verkligen om att Cillesen tog egna initiativ på den fronten. Tycker också att han ger mer trygghet till laget vad gäller hörnor.

Barcelona El Pistolero #9
2017-05-17 16:09
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]El pistolero På vilket sätt har han varit jämn? Ende som har varit jämn den här säsongen är Messi. [/QUOTE] Skulle säga att Messi, Piqué,Umtiti och MAtS har varit våra jämnaste spelare denna säsong. MAtS har räddat oss sjukt många gånger säsongen igenom. Hela 100 räddningar under säsongen är grymt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
2017-05-17 16:02
Marca och Mundo skriver att Juve vill köpa Rafinha för 25 miljoner euro.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-05-17 15:58
El pistolero På vilket sätt har han varit jämn? Ende som har varit jämn den här säsongen är Messi.
Barcelona Visca el Barca 17
2017-05-17 15:29
@Barcelonistas:

Bra bänk vi hade då med Henke..
2017-05-17 15:29
MAtS har för mig varit den spelaren som förbättrats sig mest och hållit en fin o jämn nivå hela säsongen. För mig en enastående målvakt denna säsong som räddat oss från flera underlag pga Lucho o hans sätt att förbereda laget taktiskt samt vissa usla spelare. MAtS har mäktat med 100 räddningar på 35 matcher denna säsong, någon som Oblak har mäktat med 52 räddningar på 29 matcher (Squawka). Han har en del att förbättra (fortfarande ung) men jag är helt klart nöjd med hans säsong.
Barcelona Bosketts
2017-05-17 14:51
Katalano

Håller med om Cillessen. Tycker han sett helt fantastiskt ut när han fått stå. Skulle vara intressant att se honom i CL nästa säsong om inte MaTS steppar upp sitt game.
Barcelona Katalano
2017-05-17 14:46
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Det är tanken som räknas. För det får du en GUMMIBÅÅÅT. Kanske finns enstaka personer härinne som förstår skämtet, men det åsido. Det går i vågor såklart och just nu när säsongen lider mot sista kapitlet och vi har ny tränare på ingång så finns det inte lika mycket intressant att diskutera. Det är mest värvningsprat.

Igår lyfte jag upp en diskussion om vår målvakt. Han har inte varit så bra på att stoppa bollar utan måste bli bättre där. han står ofta stilla när bollarna seglar in i hörnen. Åh andra sidan är han duktig med bollen på fötterna. Bakom honom har vi Cillesen som gjort riktigt bra ifrån sig när han fått spela i CdR. Hur ser du på målvaktsfrågan framöver.

Barcelona Reymar
2017-05-17 14:27
@Katalano:

Jag minns när Suarez fick två billiga kort mot Atletico i semifinalen i Copa del Rey varpå det överklagades, vad gjorde då det spanska fotbollsförbundet? Gav Suarez en till matchs avstängning..
2017-05-17 14:25
Eftersom förbundet har tid att kolla på situationen så borde dom ha tid att kolla både på Ronaldo och morata aktioner under matchen. Men ja ingen av alla domare såg något....
Barcelona Bosketts
2017-05-17 14:19
@FCB- Culé master:

Det gula kort han fick mot Sevilla var faktiskt felaktigt, så helt rätt att det blir upphävt. Den stora frågan är ju huruvida förbundet hunnit med att häva ett kort på ett par dagar, eller ens brytt sig, om det gällt ett annat lag än just Real.
Barcelona Soko
2017-05-17 14:18
@FCB- Culé master:

Han och Ronaldo kanske kommer få kort ikväll och missa Malaga.
För övrigt är det knappt något som skadar Real då de har stor bredd. Nacho är normalt en bänk spelare .
Barcelona DM1982
2017-05-17 14:17
[QUOTE=Soko]MSN kommer att ansluta en vecka senare som vanligt då de är från Syd Amerika?! [/QUOTE] Messi brukar ändå dyka upp tidigare än vad han behöver, blir kanske några dagar till semester. Angående Nacho's upphävda kort, det är ju trots allt Real vi talar om. När blev ett kort upphävt för Barça senast? 1978?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-05-17 14:16
Måste bara fråga?

Är det bara jag som blir deprimerad nuförtiden när man läser här inne?

Sen Barca gick ur cl och speciellt nu när vi börjar inse att R.Madrid kommer fan inte släppa ligan.

Jag vill ju bidra med nya diskussioner mer det blir så vårt efter du har läst två sidor här inne blir man dränerad.

Hade en bra dag..
FCB- Culé master
2017-05-17 14:15
Vet nån något mer om Nachos kort och varför den blev upphävd? luktar skumt.
2017-05-17 13:54
Barcelona BARCA-més que un club
2017-05-17 13:48
Om det stämmer att nachos kort blev upphävd ja då är det nåt skumt med Real och spanska ligan , dom gör allt för att Real ska vinna , jävla korrupta skit liga .
Hade Barca gjort det vi alla vet svaret på det redan .
2017-05-17 13:47
[QUOTE=Katalano]El Pistolero #9 Kan du minnas förra gången barca fick någonting över huvudtaget avslaget efter en överklagan? Det kan inte jag. [/QUOTE] Nä, det är helt sjukt att man inte spelar på likadana villkor i denna ligan år 2017. No words...
Barcelona Soko
2017-05-17 13:43
@neymar JR || Cillessen #1:

MSN kommer att ansluta en vecka senare som vanligt då de är från Syd Amerika?!
Barcelona S.Eto'o
2017-05-17 13:36
Här är moratas incident mot Sevilla. Drar ner en spelar får gult kort, sparkar därefter bort bollen och klappar åt domaren.... blir han avstängd?
Barcelona Barcelonistas
2017-05-17 13:34
Idag är det 11 år sedan vi vann Cl 2006. Sjukt va tiden går fort.
Barcelona Katalano
2017-05-17 13:28
El Pistolero #9

Kan du minnas förra gången barca fick någonting över huvudtaget avslaget efter en överklagan? Det kan inte jag.
2017-05-17 13:12
BREAKING: Nacho is free to play Celta game after Madrid win appeal to get booking overturned HAHA
Barcelona Bosketts
2017-05-17 13:11
Reymar

Fotboll är fotboll. Chans finns alltid. Fråga Leicester.
Barcelona Reymar
2017-05-17 13:01
@Bosketts:

Du menar samma Celta som blev krossade för ett par dagar sedan av Alaves. Celta har dessutom inget att spela för, ingen chans att dom vinner
FCB- Culé master
2017-05-17 12:44
@Cule4life:

Dem kan förlora. Real brukar darra i ligan när det är slutspurt. Mycket med psykologi. Vi har ju sett innan att dem inte klarat det.
Barcelona Cule4life
2017-05-17 12:34
Självklqrt är en förlust för real rena drömmen. Men ett kryss funkar också. Då behöver inte Malaga vinna, dom kan kryssa. Alltså lämnas 2 möjligheter istället för en. Kryss lr vinst. Att real ska torska rakt av känns lite osannolikt. Kryssa känns mer realistiskt.
2017-05-17 12:31
Fuerza Juste ja glömde bort att Tyskland vann VM 2014, han borde inte ta ut sig allt för mycket.
Fuerza
2017-05-17 12:27
neymar JR

Gomes och Ter Stegen.
Annons: