/spanien/barcelona/forum/4539.aspx/spanien/barcelona/forum/4539.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-06-21 22:10
Jaa, vad kul Ghana.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-06-21 22:01
@koeman92:

Där har du den.
Barcelona DM1982
2014-06-21 22:00
@grande jw:

Fabregas ger ett litet efterblivet intryck, killen ler och verkar tycka att det är skojigt att skickas till omklädningsrummet av tränaren. Jag ville aldrig ha honom i laget till att börja med, skönt att han är borta.
Barcelona Vampíro
2014-06-21 22:00
Cesc har aldrig gjort nått fel, det är publiken på Camp Nou som är gnällig och klagar på honom utan anledning. Det är ungefär så han tycktes se på det hela. Att han ALLTID var den första att gömma sig i motgång och hade en allmänt usel attityd verkade han inte bry sig om. Hur fan kan man ens bli utkastad av den vanligtvis så lugne gentlemannen Del Bosque? Nej Cesc är skräp, jag är så jävla glad att han är bortslängd från min favoritklubb. Synd bara att han slösade bort tre år i vår klubb och tvingade ivög Thiago.
Barcelona koeman92
2014-06-21 21:58
@grande jw:

Var är videon?? Någon som kan skicka en direkt länk istället?
Barcelona Rambla~
2014-06-21 21:55
grande jw Jag tror problemet ligger i att Cesc är van att vara den stora stjärnan i laget, där allt kretsar omkring honom. Så var det i Arsenal, där kunde han göra precis vad han kände för. Spelade han dåligt, visste han ändå att han skulle bli uttagen till nästa match. När han kom till Barcelona, så visste han ju att den första tiden måste han bita ihop och kämpa sig in i laget. Det var han förberedd och beredd att göra. Fast att det skulle gå tre säsonger och hans situation ändå inte förändrades var nog mer än vad han kunde ta. Åren springer ifrån dig snabbt och nu har han hunnit bli 27 år och insåg säkert att den stora stjärnan i Barca kommer han nog aldrig bli.
Barcelona Rambla~
2014-06-21 21:51
@Bentley King:
Prova Sports startsida istället, där ser du den direkt. Del Bosque se enfada con Cesc
Barcelona Bentley King
2014-06-21 21:48
Förlåt om jag är blind, men vart kan man se videon?
Barcelona grande jw
2014-06-21 21:45
Att Cesc har svårt att svälja sin stolthet var ju inget nytt. Enligt honom gör han ju allt rätt när han är en på en fotbollsplan. En makalös talang men ack så oprofessionell och dålig på att ta till sig kritik.
Neymar11
2014-06-21 21:45
Så jävla skönt det ska bli att slippa honom. Det gör så oerhört mycket för truppen när en spelare har attitydproblem. Drar ner lusten av att vilja spela fotboll
Barcelona Rambla~
2014-06-21 21:41
grande jw Läs detta då. Spanish players had to stop Fàbregas as he wished to continue to heatedly argue with Del Bosque after he was criticised by the manager.
Barcelona grande jw
2014-06-21 21:38
Här är videon på när Del Bosque skickar Cesc till omklädningsrummet. Kolla hur han cyklar iväg med sitt fula fin. Hahaha. Pinsamt
Barcelona Rambla~
2014-06-21 21:23
Jävla tyskar alltså, spelar ingen roll i vilket sammanhang det handlar om men det är fan alltid 100% inställning och disciplin till alla matcher. Det går inte att låta bli att imponeras. Okej, det ska väl vara naturligt kan man tycka i ett Vm-slutspel. Fast titta på lag som Spanien, Argentina, Holland och Frankrike, det är inte på långa vägar lika självklart för dessa nationer. De två sistnämnda har ju dock just i detta Vm visat sig från sin bästa sida.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-21 21:13
Otroligt kul matchinledning mellan Tyskland och Ghana. Två lag som vill spela fotboll.
Barcelona Zero 7
2014-06-21 21:10
Redan efter två matcher i VM har Messi täppt till truten på sina kritiker här inne!!! Det vill säga dom som återkommande anklagat honom för att prioritera landslaget på Barcas bekostnad och sparat sig till pågående turnering i Brasilien. Ty Messi har ju så långt in i VM visat sig precis lika "håglös" "trög" och "saktfärdig", som han med förhållandevis få undantag gjort i Barca hela den gångna säsongen; d v s med omänskliga mått mätt (men fortsätter göra mål som ingen annan). Vad det beror på är jag verkligen inte mannen att svara på, eftersom jag ju vare sig är hans tränare, lagkamrat, flickvän eller nån annan till honom närstående person. Ett vet vi dock redan vid det här laget: Det berodde INTE på att han inväntade VM för att visa vad han verkligen kan i Brasilien inför sina landsmän på läktarna. Men sannolikt beror Messis relativt nedslående insatser det senaste året, på en kombination av en såväl mental som fotbollsmässig formsvacka. Vilket tynger honom till att gå från att under en lång följd av år vara en mästarnas mästare match efter match, till att sen emellanåt framtona som den småväxte Trötter i sagan om Snövit. Nämnda faktorer går i så fall givetvis i varann med växelverkans kraft, rätt in i den nedåtgående spiral som många med mig med stor sorg men utan ett uns av den osakliga ilska vissa vädrat ut här inne,bevittnat sedan ca ett drygt år tillbaka. För övrigt blir jag fullständigt galen på att Gago får plats i Argentinas trupp och till och med får starta. Samt sist men inte minst: Inte ens blir utbytt efter en sedvanligt bedrövlig insats. Ända sen Gago fick lämna Real Madrid med böjt huvud och under unisont buande, har jag högljutt regagerat varje gång jag sett hans namn i Argentinas landslag. Och det vare sig det gällt tränings -eller tävlingsmatcher. Till och med en haltande Tello skulle troligen göra bättre ifrån sig som central mittfältare än Gago. Och det vill minsann inte säga så lite det... Gud förbjude att Messis onda cirkel sluter sig först när han nått ända ned till Gagos nivå!!!! PS. Skulle det sen mot förmodan i följande matcher med Argentina, visa sig att Messis belackare trots allt hade rätt i att han skulle vänta med att visa sig från sin bästa sida tills VM i Brasilien tog fart på riktigt allvar, så kommer ingen att bli gladare än jag! DS.
Barcelona Lion24
2014-06-21 21:10
Jag förstår inte riktigt vad Iran gör i ett VM med den spelstil dom har. Jag förstår att man spelar som man gjorde mot Argentina eftersom det är en stor skillnad på Iran och just Argentina men jag förstår inte varför man spelade nästan på exakt samma sätt som Nigeria. Jag anser att Nigeria är ett bättre lag men inte med mycket, Iran kunde mycket väl kunna vinna den matchen om man hade vågat spela. Nu har man spelat 4 halvlekar utan att ha gjort ett mål + att man bara ha försvarat, försvarat och försvarat. Jag väntade mig inte det om jag ska vara ärlig men jag vill se såna lag långt från VM.
Barcelona Vampíro
2014-06-21 21:05
En av de mörkaste dagarna i FC Barcelonas historia. Man undrar ibland om han är en undercover agent skickad från Perez.
Barcelona Gabriel
2014-06-21 20:52
Kom igen. Vad hade ni förväntat er. Zubi vet inte ens vem Aurier är. Och det är inte ens ett skämt, jag är helt allvarlig. Det finns inte en chans att han vet vem Aurier är. Han får reda på det nästa säsong när han spelar för Arsenal. Då är det för sent.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-06-21 20:51
Tw Rihanna (singer): "Me$$iiiiiiiiiiiiiiiiiiii" [@rihanna]

haha Rihanna gillar Messi ;)
Barcelona Barc6
2014-06-21 20:48
Arsenal håller på att köpa Serge Aurier för 8miljoner medans Zubi kommer ge sig själv en presentkort för att spela golf om han lyckas köpa in matthieu för 20 miljoner! Typiskt!!!!
Barcelona Rambla~
2014-06-21 20:43
@grande jw:

Det är ju bara att hoppas han vänder ut och in även på Chelseas omklädningsrum med sin taskiga attityd.
Barcelona Rambla~
2014-06-21 20:42
Barca 666

Jag menade inte att kritisera Iran med mitt inlägg, absolut inte. Skulle aldrig få för mig att kritisera ett landslag som Iran för hur de spelar. De har rätt att välja vilken taktik de vill när de möter stornationer som Argentina. Det finns absolut inget negativt att säga över Irans sätt att spela. Även om jag personligen kanske tycker att titta på matchen blir ju lite tråkigt, fast det är en annan sak. Det blev dock lite roligare i andra halvlek när Iran fattade lite mer mod och faktiskt gick framåt. Då visade de att de har kvalite även offensivt.
Barcelona grande jw
2014-06-21 20:39
Enligt spansk media ska Del Bosque tydligen ha blivit riktigt arg på Cesc idag under Spaniens träning. Han ska ha visat kass attityd. Haha
Barcelona Cule4life
2014-06-21 20:36
Skitsnack om att Irans spel visar att Argentina är skit. Jag har spelat fotboll hela mitt liv, Och sättet Iran försvarade sig var världsklass, Dom slet och stångade bort allt, och deras målvakt var beslutsam som en mur. Argentina är bra, Men Irans defensiv var riktigt bra, Inget snack. Argentinas mittfält däremot ser inte så bra ut, Banega hade man kunnat trycka in där för att få in ngn med bra bollbehandling.
Barcelona Barca 666
2014-06-21 20:36
Rambla:

Det var heroisk insats av Iran även om Aregntina sög....Ett Argentina på 50% fart ska alla dagar i veckan slå detta Iran lag.

Ett oavgjort resultat hade varit rättvist här men Argentina har turen att ha världens bästa sepalre i sitt lag och han behöver bara en moment av briljans för att fixa segern & detta hände idag....dessutom fick Argentina hjälp av domaren

Tycker inte det är underhållande att titta på lag som Iran men de slåss med de medel de har & det är inte mkt...Tränaren i Iran får inte ens välja de spelare han själv vill så med tanke på alla omständigheter så var d heroisk insats av Iran :-)
Barcelona Baronen
2014-06-21 20:34
En sak till:

Hela världen sitter och väntar på att Messi ska avgöra matcher, turneringar, ligor, finaler, osv. Medan alla andra underpresterar. Han är far till ett barn, är en människa.

Hans problem är att han bara gör det i 98% av sina matcher.

Resten av världen väljer att hata de två återstående.
Neymar11
2014-06-21 20:33
Jag blev Barca fan den dagen figo återvände till camp nou
Barcelona grande jw
2014-06-21 20:31
Song red card GIF

Haha sjukt bra!
Barcelona J.Gamper
2014-06-21 20:28
Synd ifall Aurier försvinner till Arsenal. Honom drömde man om denna sommaren.
Barcelona grande jw
2014-06-21 20:25
Arsenal värvar Aurier för 8 miljoner pund och vi bara står och kollar på. Fyfan vad den är jobbig att smälta. Det finns ingen högerback som passar så bra in i vårt lag, och inte ens i närheten av det priset.
Annons: