/spanien/barcelona/forum/4533.aspx/spanien/barcelona/forum/4533.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-06-22 15:01
Lägligt att dessa rykten om suarez dök upp efter att han hade gjort två mål mot england... Jag tror faktiskt inte ett skit på dessa rykten om jag ska vara ärlig. Det är ingen idé att få förhoppningar om att vi ska värva Suarez för rätt som det är så kommer dessa rykten att dementeras riktigt hårt. Det är bara en skenmanöver för att vi inte ska tänka på bristen av konkreta rykten om mittbackar.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-22 14:52
el flaco Fast du får ju väga in att vi kanske inte får värva på ett tag efter den här sommaren med tanke på det ev. transferförbudet. Alltså tror jag att klubben kan och måste satsa större iår, man har ju dessutom sagt att det finns resurser för att klara av det projekt man vill satsa på. Sen är ju klubben väldigt ekonomiskt stark just nu. Jag läste för ett tag sen att klubben fick en fråga om hur mycket man kunde spendera, man svarade då något i stil med man kan spendera det som krävs för att få dem spelare som behövs för att bli bäst igen. Men vi får väl se vad som händer.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco
2014-06-22 14:41
Blaugrana91/

Vår ekonomi är inte heller den bästa för att värva både Suárez och förstärka backlinjen, även om vi skulle sälja spelare som vi hade kunnat få bra betalt för (Alexis) och spelare som sitter inne på höga löner (Alves).

Nej, jag kan inte se hur en deal som Suárez ska gå igenom, även om jag gillar honom och inte hade haft något emot att se honom i blaugranatröjan.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-22 14:37
el Flaco

Det ryktades tidigare att Real ville ha honom, men jag har också läst nu senast att man inte längre är intresserade.

Dessutom tror jag inte Real har råd om jag ska vara ärlig. Enligt deras ekonomiska rapport för förra året så står det att man enbart kan spendera €45M netto varje år, detta till följd av deras stora investeringar under åren.
Alltså måste dem sälja ganska kraftigt om dem ska ha råd, varför tror ni dem sålde Özil förra året? Jo annars hade dem gått alldeles för mycket minus med tanke på Balevärvningen.

Visst dem kan ju sälja av en del spelare, men isåfall skulle det behövas ersättare för dem också, så går inte ihop. Benzema kunde dem ju försöka sälja, men jag har läst att Ancelotti gärna vill ha kvar honom.

Men iof, Perez kan bara knacka på oss Bankia och se ut som en ledsen hund så får han säkert en smaskig check. ;)
Barcelona Gabriel
2014-06-22 14:30
Suarez ryktet verkar alltså vara på allvar, lite synd då jag vill ha kvar Sanchez. Kan man inte försöka få in Pedro i den dealen istället? Fast man kan förstå Liverpool ifall dem hellre är sugna på Sanchez, han kommer att bli en hit på Anfield i så fall.

Om den värvningen blir av så kan jag tänka mig att man formeterar laget likt ett diamant mittfält med två anfallare.

----Busquets-----
Rakitic - Iniesta
------Messi-------
Suarez - Neymar

Det hade kunnat fungera. Ungefär så som Milan spelade under Ancelotti, då med Kaka i rollen bakom Crespo och Sheva. På det sättet får vi Messi mer involverade i spelet samtidigt som vi får in Neymar mer centralt. Det kan vara en lösning.
Barcelona Jonas - tots units fem força
Varför skriver ingen om Xavi som i stort sett verkar vara klar för Qatar??
Barcelona Blaugrana91
Peshmerge - AS9

Exakt, äntligen någon som kan se lite logiskt på det hela.
Jag tror också att klubben försöker jobba lite i det tysta.

T.ex. Rakitic hade knappt ryktats något alls till oss på förhand, sen kom plötsligt lite rykten om att klubben hade kontaktat honom och sen tog det inte så lång tid innan han var klar.

MD och Sport kommer med massa rykten varje dag, man ska inte ta allt på 100% allvar. Att det skrivs mycket om Mathieu kan kanske vara en rökridå för någon annan, vad vet jag? Dessa tidningar har ju alltid någon som ryktas ganska frekvent hit för att sen i slutändan kommer någon helt annan istället.

Men jag förstår att man blir irriterad när han ryktas hit, det blir jag också. Men återigen det är bara rykten, låt oss se vad som händer innan man börjar snacka om diverse demonstrationer och liknande....
Barcelona el Flaco
Rambla/

Jag hade hört motsatsen, att Suárez är tänkt att bli Florentinos "bombvärvning" denna sommaren. Sen vet jag inte om det spelar någon roll att hans frus föräldrar bor i Barcelona, om det kan vara en faktor i det hela.

Suárez är naturligtvis en klasspelare, en av världens bästa på sin position, men jag anser inte att det bör vara en av våra prioriteringar i det här läget. Vi bör satsa allt på att stärka backlinjen och fixa in en bättre reservmålvakt. Bravo? Fuck outta here... :P
Barcelona Rambla~
2014-06-22 14:29
Kom igen nu, det fattar ni väl att Suarez är klar för Barca. Tänk till lite, det är en jätteaffär som knappast sys ihop på några dagar. Speciellt inte när personerna det berör, Alexis och Suarez själv, är mitt uppe i ett Vm-slutspel. Skulle Zubi klara av det på den här tiden? Spelar ingen roll hur mycket övertid han använt så är han inte man nog för att klara av något sådant. Med tanke på hur många år han behöver på sig för att värva något så uppenbart som en mittback.
Barcelona Rambla~
2014-06-22 14:20
Jag läste nånstans att Suarez inte är Perez huvudmål denna sommar. Han bara låtsas intresserad för att trissa upp priset om nu Barca skulle visa sig intresserade. Perez egentliga mål är Pogba. Med tanke på hur Perez opererar, det faktum att jag tror Ancelotti är mer än nöjd med Benzema som striker, så kan det ligga något i det. Dessutom kan han knappast bänka någon av Cristiano eller Bale. Fast nu är ju Perez av den natur att han trots allt kan få för sig han ska ha Suarez bara för att han en morgon vaknar med en viss känsla och för visa att han kan. Sen om Suarez behövs eller inte passar in i spelidén, får bli Ancelottis huvudvärk.
Barcelona AndreD
2014-06-22 14:18
B.BOSS Sämre inlägg än Alves har han också
Barcelona Blaugrana91
2014-06-22 14:18
Lion24 Men snälla vad exakt är det som du ska klaga på just nu? För att vissa spelare RYKTAS till klubben.... Men visst skicka in ett mail till klubben eller starta någon manifestation på sociala medier för att vissa spelare ryktas till klubben....Ska vi se om dem tar dig på allvar... Jag sa det igår och jag säger det igen, verkar som många här upplever sin första Silly Season. Herregud alla borde väl veta att bara för att någon ryktas till klubben så betyder väl knappast det att det blir så... Jag säger att vi ska invänta tills vi har värvat klart innan man börjar ta till åtgärder och du säger att det är försent då att agera... Men återigen, vad exakt är det som du ska klaga på just nu, att vissa spelare ryktas hit? Trams.
Barcelona MabastB
2014-06-22 14:17
Jag förstår verkligen inte värvningen av Suarez. Hur har Lucho tänkt att vi ska ställa upp anfallet? Ska Messi ut på en kant igen eller ska Messi spela i en mer släpande roll med Neymar och Suarez framför sig? För jag antar att Suarez kommer ha en gjuten plats i startelvan, allt annat skulle vara slöseri med pengar och talang.
Barcelona Barclasico
2014-06-22 14:13
Barcelona are not willing to pay the transfer fees asked for Atletico centre back Miranda (30M) and Porto centre back Mangala (45M). [marca]
Barcelona B.BOSS
2014-06-22 14:10
Rojo är skräp. Jag blir mörkrädd av de som nämner honom. Det är som att be om att köra Barcelona i grunden.
Barcelona Illusionista
2014-06-22 14:09
Här är en av sidorna, längre ner finns det en till.
Barcelona Illusionista
2014-06-22 14:07
Läser lite överallt att Suarez är klar för Barca, 45 milj pund inkl Alexis.. någon som har info om hur trovärdigt det kan vara?
Barcelona Peshmerge - AS9
2014-06-22 13:45
Jag tror Barca försöker mest jobba i det tysta. Värvningarna ska komma som en överraskning. EMD & Sport skriver väldigt mycket skit som dom flesta andra fotbollssidors bara för & sälja och det är såklart deras jobb. Jag kommer ihåg att jag läste någonstans där Lucho hade sagt, "Det finns mycket tid till att hinna värva" men kommer inte ihåg vart jag läste. Jag oroar mig inte. Jag litar på Lucho. Han vet vad han vill och kommer få till slut, även om Zubi är kass på det han gör.
Barcelona Barclasico
2014-06-22 13:40
Pappan bekräftar: Bravo till Barça
Barcelona Barca Barca
2014-06-22 13:38
Capitan \(^.^)/ Du är inte ensam om det haha, maaassa stavfel även från mig när ja skriver från mobilen, viktigaste är att man förstår vad du vill säga och det fatrar man :)
Barcelona LeoMessi
2014-06-22 13:37
Stoke City representatives have been in Spain to talk with Barcelona about a season-long loan of Barcelona B winger Adama (18). [sentinel]

Jag hoppas verkligen inte att adama lånas ut, och speciellt inte till något lag i PL. Han behövs i b-laget just nu med tanke på hur många spelare som ska dra. Sen om han verkligen måste lånas ut så ska det vara till ett spanskt lag där han får spela och inte ruttna på bänken.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-06-22 13:36
Fyfan vad dåligt skriven text i förra inlägget! Usch! Herregud ber verkligen om ursäkt, skriver som en kratta från mobilen. Ni behöver inte ens läsa det, scrolla förbi om ni vill.
Fyfan vad dåligt skriven text i förra inlägget! Usch! Herregud ber verkligen om ursäkt, skriver som en kratta från mobilen. Ni behöver inte ens läsa det, scrolla förbi om ni vill.
Barcelona Barclasico
Report: England tormenter Luis Suarez and FC Barcelona close to a deal
2014-06-22 13:32
Ber på förhand om ursäkt om det finns konstiga meningar eller felstavningar. Jag har redan slutat med att hoppas på Marquinhos. Deras sviniga idiot president (som förövrigt borde kastas ut ur fotbollen), har tagit hela situationen så jävla personligt precis som med Thiago Silva. Marq lägger inte heller någon press på klubben och tränaren Blanc har gått ut och sagt att han inte är till salu. Enligt mig är det där så jävla tydligt att han är ett avskrivet rykte. Mathieu verkar dock vara nära och helt ärligt så ska man inte klaga OM det värvas in en till mittback. Priset är orelevant för mig så länge det finns pengar över till en ordentlig mittback samt en eventuell striker. Sen vill jag även tilläga förslaget om att spela Alexis som 9:a framför Neymar och Messi. Jag tycker att chilenaren besitter de egenskaper som i anfallet vi verkar sakna för tillfället, men vi använder de inte bara på rätt sätt. Alexis har en väldigt underskattad fysik samt huvudspel. Han är äckligt rörlig och skulle vara ett ständigt hot för motståndarna. Lägg dessutom till att hans löpningar inte kommrr att vara i onödan, då vi köpt in en av världens bästa passningsfötter i Rakitic. Dessutom känner han alla lagkamrater väldigt bra och skulle kunna skapa fina kombinationer med Messi, Neymar och Iniesta. Avsluten har bara blivit bättre och bättre med åren, så mål kommer han defenitivt att göra. Det enda som talar emot honom är längden, men även där har vi fått se exempel på hans fantastiska fysik och spänst, så det borde inte vara ett så stort problem. Ett mycket bättre alternativ än en överskattad Higuain där Napoli kräver 50 miljoner.
Barcelona Barca Barca
2014-06-22 13:31
Märkligaste av allt med Dani Alves uttalande är, kom han på nu att han ska kämpa om en plats? han har sett väldigt slarvig ut och okoncentrerad ut hela säsongen. Varför kom han på nu när en konkurrent är på väg att han ska kämpa och visa vart skåpet ska stå? Jag går inte på alves tomma ord, han skrev en text innan CDR finalen att vi ska kämpa och blod död ihop, nått sånt, båda målen kom från hans kant. Ser lika slarvig ut i VM med, finns lagom med konkurrans i landslaget ? Vad ger mig hopp om att det inte är tomma ord igen. Nej är trött på gullandet, sälj honom eller inkludera han i en Marquinhos affär om nu PSG inte tappat intresset för honom efter tama insatserna i VM än så länge.
Barcelona Barclasico
2014-06-22 13:30
så jävla synd att vi inte kunde få hit honom
Barcelona El Messias
2014-06-22 13:30
Enligt uppgifter i uruguayansk media är Luis Suarez klar för Barcelona. Prislappen ska vara 45 miljoner pund plus Alexis Sanchez. Kan någon bekräfta detta?
Barcelona Hocus Focus
2014-06-22 13:19
Utan att ha nån koll på hur stor plånbok Barca har så måste dom ju fatta att en mittback är prio 1.
(Om truppen ung. ser ut som den gör nu)
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-22 13:14
Sök på C.Bravo och det står nuvarande lag: Chile och FC Barcelona. är det officiellt klart? Har själv inte läst det än.

Kul för Sanches att ha en landsman i laget ;)
Annons: