/spanien/barcelona/forum/453.aspx/spanien/barcelona/forum/453.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bosketts
2016-08-04 10:34
Deulofeu,

Håller med i det mesta. Värvningarna är rätt intressanta och vettiga. I synnerhet Umtiti ser helt fantastisk ut redan. Samper, Denis, Rafinha och möjligen Munir bidrar med ungdomlig entusiasm och viljan att vinna allt. Utöver det har vi kvar stommen av briljans med Messi, Iniesta och Busquets i spetsen.

Vi var bäst i världen förra säsongen, förutom i fyra matcher. I just dessa matcher, när viljan och glöden inte fanns, hade vi verkligen behövt den nya generationen. I år är de här.
Barcelona Deulofeu
2016-08-04 10:26
Jag har ganska länge varit rejält sur på mycket som skett i mitt älskade Barcelona.

Måste ändå medge att det börjar kännas rätt positivt med rätt mycket inför denna säsongen.

Tycker många av värvningarna vi gjort ser oerhört intressanta ut och det var verkligen dags för en rejäl föryngring av truppen.

Jag är nog gladast över Umtiti värvningen han osar klass är redan bra och kommer bli riktigt vass om några år.

Att Samper äntligen flyttas upp gör mig oerhört glad även om han lånas ut...

Digne är i grunden ingen dålig vänsterback och kan passa bra hos oss.Han startade ändå 32 matcher för Roma förra året och stod för bla 3 mål och 3 assist dessutom spelade han Romas alla 8 cl matcher.

Nu går det vila Alba utan att Mathieau ska göra att man är orolig...då han inte längre håller som vänsteback

Andre Gomes värvningen är jag inte helt för direkt visst killen har potential men jag tycker det fanns bättre alternativ och jag anser inte Alena skulle göra bort sig helt han är klass.Nu har vi dock ersättare till Iniesta och ett mittfält med Gomes,Rakitic samt Busquets i någon svår bortamatch mot ett tyskt lag känns bra!

Turan hade jag mer än gärna sett att vi släppt jag kan inte se hur han ska få spela denna säsongen centralt på mittfältet håller han inte och som ytter är han för långsam.Kommer aldrig fatta varför han värvades och både Rafinha och Suarez gör hans jobb bättre...

Denis Suarez har gjort en fin försäsong och han är mer än redo att kampa för speltid underbar teknik och som skuren för oss!

Jag tror äntligen att det är dags för Ter Stegen att få spela i ligan vi har en otroligt fin målvalk och han kommer bli bättre!

Munir har inlett bra under försäsongen lägg ned jakten på en anfallare och sälj Turan samt Vermaelen och gör ett försök på Bellerin...Såklart han säger att han vill stanna i Arsenal eftersom vi inte har några pengar...

En bra sommar två bra träningsmatcher nu vill man bara ha bort dököttet och sedan vill man se vad som händer i supercupen!
Barcelona Smogen
2016-08-04 08:56
[QUOTE=Ribohn Fan]Ännu en sömnlös natt! Högerbacksplatsen gör mig orolig! Så som truppen ser ut nu med alla nyförvärv. Ser truppen bredare ut för framtiden och rotation. Däremot vår bästa startelva som vi ställer upp med vid viktiga matcher. Är sämre än förra året. Ingen av nyförvärven går direkt in i den startelvan. Men vi har tappat världens bästa högerback på det sättet Barca spelar fotboll. Vidal han har löpstyrkan och snabbheten. Trygghet med boll och lösa svåra situationer är han inte bra på och hans mentala är jag väldigt tveksam över. Sergi är ingen ytterback och kommer alldrig vara en lika bra sådan som han är på mittfältet. Hans största aber är snabbheten och att han har för tung kropp för att löpa upp och ner. Behöver återhämta sig efter långa ruscher. Kommer att bli en säkerhetsrisk vid omställningar, då han inte kommer att orka löpa hem. Så lägg ner forwards förvärv och lägg ner tiden på hitta en högerback eller skola om en ytterforward till högerback och han har en garanterad startplats i Barca. [/QUOTE] Fast Barcelona har ju sagt att högerbacken är täckt för nästa säsong. Lucho litar på Vidal och Sergi. Så har du inget direktnummer till LE så är det nog lika bra att förlika sig med detta faktum och släppa värvningsönskningarna. Själv tycker jag det ska bli spännande att se Vidal i höst.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ribohn Fan
2016-08-04 08:40
Ännu en sömnlös natt! Högerbacksplatsen gör mig orolig! Så som truppen ser ut nu med alla nyförvärv. Ser truppen bredare ut för framtiden och rotation. Däremot vår bästa startelva som vi ställer upp med vid viktiga matcher. Är sämre än förra året. Ingen av nyförvärven går direkt in i den startelvan. Men vi har tappat världens bästa högerback på det sättet Barca spelar fotboll. Vidal han har löpstyrkan och snabbheten. Trygghet med boll och lösa svåra situationer är han inte bra på och hans mentala är jag väldigt tveksam över. Sergi är ingen ytterback och kommer alldrig vara en lika bra sådan som han är på mittfältet. Hans största aber är snabbheten och att han har för tung kropp för att löpa upp och ner. Behöver återhämta sig efter långa ruscher. Kommer att bli en säkerhetsrisk vid omställningar, då han inte kommer att orka löpa hem. Så lägg ner forwards förvärv och lägg ner tiden på hitta en högerback eller skola om en ytterforward till högerback och han har en garanterad startplats i Barca.
Barcelona fcbTobb
2016-08-04 08:00
@El Pistolero #9:

Snyggt mål mot Celtic, annars kass
Barcelona Fidizzle
2016-08-04 03:22
@El Pistolero #9:

Fanns en tid man trodde att vi köpt in en ny "Deco", i å me värvningen av Arda Turan, men icke sa nicke :). Killen är en ren sopa numera. Har sett honom dyka upp på reklam TV, på allt från Turkish Airlines till Turkisk Yoghurt. Å d på reklam TV hans bästa position är tycker ja, väldigt charmig med ett fint leende å så.
Däremot kan man inte ta ifrån Barca, antalet tröjor som sålts i Turkiet, Mellanöstern å länder där det bor ett stort antal med Turkisk ursprung. Vi lär vunnit över en hel del nya fans just pga Arda.
Lets face it! Arda har blivit "Mellanösterns å Barcas Inamoto"
Barcelona Mido
2016-08-04 01:06
Var på plats och såg matchen,, härligt att se laget, särskilt för min son... En sak måste jag påpeka, arda är helt under isen, gjorde inte en grej rätt,,, det kommer att bli tufft för honom tyvärr
Barcelona Skurhink
2016-08-04 01:04
Jag va på matchen idag! Arda erbjuder verkligen ingenting till laget! Han borde vara 3-4 val till alla positioner han används på! Seg och faktiskt rätt slö! Borde verkligen säljas om ett bud kommer oa pris faktiskt!
Barcelona Gabriel
2016-08-04 01:03
Eftersom Gabigol är helt utesluten och verkar gå till Inter samtidigt som Gabriel Jesus nu är klar för Manchester City så finns det egentligen inte så många fler alternativ kvar på marknaden. Innan sommaren så hade jag personligen föredragit en ung anfallare med en hög utvecklingspotential, men eftersom Vietto, Gabigol och Gabriel Jesus inte kommer att anlända så känner jag rent spontant att det inte finns mer alternativ att hämta i kategorin "ung och utvecklingsbar". Pga det tycker jag att det bästa alternativet hade varit Mario Gomez. Han gjorde ändå 26 mål för Besiktas. Visst, det är inte den bästa ligan men om man kollar på hans avslut så ser man att han fortfarande vet vad han gör i straffområdet. Som 4:e anfallare hade det varit ett helt okej alternativ. Han ägd ju av Fiorentina som vill ha Tello, man borde kanske försöka byta Tello mot Mario Gomez rakt av. Det hade varit mkt val i alla fall.
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-04 00:59
Vad tycker forumet om Arda hittills under våra två försäsongsmatcher?
Barcelona Mr Culé
2016-08-04 00:22
@Gabriel:

Visst gjorde det Gabriel.
Barcelona Barca - Puyol
2016-08-03 23:31
Vilken match jag fick uppleva men fan Messi är 10 gånger bättre Live än när man ser honom på Viaplay. Vilken skillnad när Messi blev utbytt, Barca tappade allt. Messi är Kung och som han lekte med Leicester City. Jag njöt varje stund jag fick se Messi :)
Barcelona enkos
2016-08-03 23:13
Messi charmade Friends i en halvlek
Leo Messi har haft en stormig sommar med skattehärvan och svarta rubriker. Men spelglädjen och förmågan att lattja fotboll har han inte tappat, inte det minsta. I den första halvleken var han planens i särklass bäste spelare. Messi smög runt i de där ytorna som Leicester försökte att täppa till, tunnlade Marc Albrighton och slog den ena öppnande passningen efter den andra.
Wes Morgan försökte att hockeytackla argentinaren och Leicesterfansen försökte med psykningar som ”You're just a shit Jamie Vardy”.
Inget fungerade.

- Kalle Karlsson, AB
Barcelona ElRaval
2016-08-03 22:46
Så pinsamt agerande mot Messi av några få i publiken. Med laserpekare och hela grejen. Såg matchen på plats,.svårt att imponeras av någon speciellt men Sergi Robertor verkligen en duktig fotbollsspelare. Samper och Alena är framtida storspelare och Messi är bäst som vanligt.
Barcelona FCB_Messi
2016-08-03 22:36
Vad FAN ska PSG med Jesé till :S ?!?
Barcelona Gabriel
2016-08-03 22:33
Var också imponerad av Marlon. Tycker hela försvarsspelet försvann när han byttes ut ikväll.
Barcelona Mr Culé
2016-08-03 22:19
@El Pistolero #9:

Tycker jag också. Kan ledningen ha tänkt på han som en framtida a-lagspelare, när dem värvade honom, eftersom han har imponerat tycker jag. Speciellt hans lugn, han inger sån trygghet tycker jag. Så vi kanske inte behöver värva någon ny mittback i framtiden.
2016-08-03 22:00
Marlon har bättre passningsspel än Vermaelen under press. Riktigt imponerad av brassen under denna försäsong. Han kanske är för bra för b-laget?
Barcelona wallmannen
2016-08-03 21:59
Barcas spelare får i princip aldrig såna ytor att springa på.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona enkos
2016-08-03 21:58
Real fortsätter och säljer bra . Jese till PSG för 25 miljoner euro med rätt att köpa honom tillbaka likt Morata.
Barcelona Barcelonistas
2016-08-03 21:55
Musa imponerade på mig. Han sprang förbi Matheiu som om han inte vore där. Helt sjuk speed.
Barcelona Reymar
2016-08-03 21:54
@Barcadinho.:

Ryktas om att Luan kommer kosta 22M om vi nu köper honom. Nolito kostar 18M så 19,5M för Musa som är yngre och bättre är ett kap.
2016-08-03 21:51
[QUOTE=Andresito]En spelare som Asamoah Gyan presterade också i landslaget. Det behöver inte betyda något speciellt om man samtidigt i klubblaget inte tillför speciellt mycket. [/QUOTE] Men det gör han ju.
Barcelona Andresito
2016-08-03 21:50
@El Pistolero #9:

En spelare som Asamoah Gyan presterade också i landslaget. Det behöver inte betyda något speciellt om man samtidigt i klubblaget inte tillför speciellt mycket.
Barcelona Barcadinho.
2016-08-03 21:50
Ahmed Musa kostade 19.5 milj€
Det är fan för dyrt för oss, en bänk spelare.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-08-03 21:47
Har alltid älskat, kommer alltid älska Masken Marques passningar.

Synd att Pique, Mathue och Busken inte kan slå de där lång passningar som skär genom hela planen sen rätt på fötterna på han som springer på djupet..
2016-08-03 21:47
[QUOTE=Rambla~]Snälla, Musa är inget märkvärdigt. Ok han är snabb och that's it. Nu råkade han få till två bra avslut och alla tror han är världsklass helt plötsligt. Kolla istället vad det är i för en match han gör det i och mot vilket försvar det var vid tillfället. Perfekt tillfälle att vara het i, Barca leker bort Leicester i första halvlek och leder med 3-0 i halvtid. Självklart så varvar Barca ner i tempo och intensitet när andra halvlek startar. Barca byter dessutom in två trötta spelare i Busquets och Mascherano som knappt har tränat något ännu. [/QUOTE] Han har imponerat förut, confederations cup 2013 var han riktigt bra och i VM 2014 imponera han också. Ingen nobody precis.
Barcelona neymar JR
2016-08-03 21:46
Haha musa snälla!
2016-08-03 21:43
Mujica 17 bast! Kung.
Barcelona Rambla~
2016-08-03 21:42
Rafa Muijica, jag gillar honom skarpt. :)
Annons: