/spanien/barcelona/forum/4525.aspx/spanien/barcelona/forum/4525.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-06-22 01:49
För jävligt att Bosna åker ut på ett domarmisstag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2014-06-22 01:45
Sen har klubben knappast några problem att locka till sig spelare, handlar som sagt vilka man går efter. Alla drömmer om att få spela för Barcelona. Sen är det ju rent pinsamt att läsa att folk här babblar om demonstrationer osv. Man börjar ju undra om vissa här går igenom sin första Silly Season? Som sagt ta inte allt på blodigt allvar. Vi kan väl vänta tills transferfönstret är stängt då kan vi utvärdera vad som hänt, och har vi då värvat uselt då kan man börja snacka om "åtgärder ". Som det är nu har vi värvat två grymma målvakter. Fått tillbaka två supertalanger och värvat Rakitic. Dessutom vill man ha ytterligare en mittfältare av världsklass och en anfallare som typ Suarez. När det kommer till mittbackar så ryktas det om flera, sen innebär det inte alltid att bara för att nån ryktas till klubben så kommer den. Jag menar Rakitic nämndes knappt till oss på förhand, sen kom det lite rykten och sen var han i princip klar. Kan vi inte ta det lite lugnt och se vad som händer? Blir bättre stämning här.
Barcelona Gabriel
2014-06-22 01:23
Herregud vad mycket stavfel och teckenfel det blev i föregående inlägg. Jag är rätt trött och skriver från IPhonen, så skyller på det.
Barcelona Gabriel
2014-06-22 01:21
Blaugrana91 Vadå inte våra pengar som klubben spenderar? För det första, ehm jo, det är det visst, åtminstone för oss som är medlemmar. Sen kanske jag betalar hela transfersumman men jag är fortfarande soci och betalar pengar till klubben, pengar som klubben använder sig av när utav alla medlemmar. Så jo, det är visst mina pengar. Sen förstår jag inte vad du vill komma fram till? Även om man inte hade varit medlem i klubben och klubben använder sig av sina egna pengar så kanske man fortfarande stör sig på transfersumman då man anser att de pengarna kunde och borde ha spenderats på ett smartare sätt. Vi har liksom en transferbudget som inte kan överstigas och det är en hel del positioner som måste förstärkas och då kan det i slutändan vara en stor skillnad på 5M$ till 12M€. Förstår absolut inte hur du tänker där. Att du sen gillar Bravo är en helt annan femma, men det andra var bara konstigt.
Neymar11
2014-06-22 01:17
Om Roma kräver 61 miljoner € för en mittback med en bra säsong i benen och är 27 år gammal så lär dom kräva 100 miljoner € för pjanic
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-06-22 01:13
Skit i koke och allt vad dom heter, xavis ersättare heter pjanic, fy fan vad bra han är!
Barcelona Blaugrana91
2014-06-22 01:05
Sluta ta alla rykten på allvar, sen förstår jag inte vad alla har emot Bravo? Han är en jäkligt bra målvakt och det har han visat, inte minst nu under VM. Han är bättre än Pinto som folk alltid har klagat på. Antar att det är priset, men det är väl inte era pengar klubben använder eller? Däremot gällande Mathieu så blir man förbannad så fort man läser något. Men det är ju bara rykten.
Barcelona LeoMessi
2014-06-22 00:56
Vi har inga problem med att locka till oss spelare, vi är snarare för dåliga för att inse vilka som verkligen vill komma till oss. Och lägg till att vi även är sämst i världen på förhandlingar. Vi bjuder alldeles för lågt för spelare vi verkligen behöver men vi har inga problem med att lägga stora summor på spelare som ej behövs! Som Song tex, han kostade mer än dubbelt så mycket som Verthongen gjorde.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-22 00:50
@I.Cuenca:
Nej, han är för dålig.
Barcelona Vampíro
2014-06-22 00:46
Gabriel Det är bara att inse att det är såna second-rate spelare som Barça kan värva nuförtiden. De som sköter värvningarna i klubben kan inte utmana om de största namnen längre såvida vi inte lägger 2-3 år på det som med Neymar eller ter Stegen. Känslan är att Barça inte kan locka över de bästa spelarna längre. Man blir ju blåsta i alla affärer numera. Tyvärr får man väl ta och vänja sig vid det tills det kommer in nytt folk i klubben.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-06-22 00:46
@Neymar11:

Eminke var Kung på Fifa 13. Första gången man ser han spela, och han är lika bra i verkligheten :)
Barcelona Gabriel
2014-06-22 00:45
Lion24 Det där hade varit ett bra initiativ, men det är liksom inte lätt att göra något ifrån Sverige. Vad hade du tänkt dig?
Barcelona Lion24
2014-06-22 00:40
Gabriel

Om Mathieu & Marquinhos (som det ser ut att bli) kommer, frågan är vem som ska leda backlinjen? Kan den som stödjer Mathieu köp svara på den frågan? Alla lag behöver en ledare i backlinjen, vilken skulle våran vara? Herregud.

CULÉS

Allvarligt, nånting måste göras. Nu börjar jag på ALLVAR misstänka att våran ledning jobbar för våra rivaler, för så här kan det inte gå till. Vi MÅSTE göra nånting culés. Nånting måste hända och det måste hända nu, för annars blir det för sent. Det måste komma nå initiativ från någon på Facebook, Twitter, Instagram eller vad som helst. Nån som ska åka till Barcelona eller bor där kan stå utanför Camp Nou och protestera med banderoller och slagord. Vad som helst. Jag menar allvar culés, detta är inget skämt. Jag kan inte se och låta mitt lag falla.
Neymar11
2014-06-22 00:34
Fan vad stark nr 9 i Nigeria är. Den jävla fysiken haha Bosnien spelarna flyger ju
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-22 00:34
@Vampíro:

Ser det ut som att det är lätt att värva honom?
Barcelona I.Cuenca
2014-06-22 00:32
Dzeko till Barca hade det varit något?
Barcelona I.Cuenca
2014-06-22 00:32
Dzeko till Barca hade det varit något?
Barcelona LeoMessi
2014-06-22 00:28
Faktiskt snyggt gjort av nigeria där!!

Fast det var jävligt dåligt att döma bort ett mål för bosnien. Dzeko var onside, borde ha stått "1-1".
Barcelona Gabriel
2014-06-22 00:27
Vissa här inne har frågat om man kanske underskattar Bravo och Mathieu och klagar bara för att klaga. Till dessa personer vill jag fråga detta; kan vi vinna CL med Bravo och Mathieu i startuppställningen? Om ni istället tänker på det så förstår ni varför man klagar på dessa värvningar.
Barcelona grande jw
2014-06-22 00:23
Katastrof av linjedomaren. Hur kan han döma offside? Han var på rätt sida med en meter.
Barcelona koeman92
2014-06-22 00:21
Helvete vad förbannad man blir! Dessa förbannade idiotiska rykten.. Mathieu? Seriously?? Man har redan slösat 2 månader på en värdelös mittback samtidigt som man bara låter spelare som Aurier med flera bara sticka till andra klubbar, för att sedan bli världsspelare, och sen kommer vi att stå där utan förstärkning vid slutet av sommaren och nästa år har vi trabsferban.. Nej, nu orkar jag inte längre! Bäst att jag går och lägger mig innan jag kastar min ilska på något.

Bona nit!
Barcelona LeoMessi
2014-06-22 00:19
Otur för Bosnien, Dzeko var onside...
Barcelona Vampíro
2014-06-22 00:17
Det är fan Valencia som ska betala om de vill ha Cristian Tello. Han är lätt värd €12-15M om man kollar runt på marknaden. Fy fan vad jag hatar allt som har med ledningen att göra. Kan nån motivera varför Mathieu är en bra spelare? De vill ju bara ha honom för att han är lätt att värva och ändå så har de svårt för att få ihop en del. Så jävla lata.
Barcelona I.Cuenca
2014-06-22 00:13
Nigeria är skott villiga ett positivt tecken
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-06-22 00:02
Om klubben nu helt plötsligt ska presentera egna spelare som återkommit från lån, så börjar jag undra varför inte Bojan presenterats tillsammans med Deu och Rafa. F**** skitpropaganda av ledningen bara för att säga att vi värvat många spelare... idioter.
Barcelona Barca 666
2014-06-22 00:00
Cuadrado är ingen högerback menar jag givetvis :-)
Barcelona Barca 666
2014-06-21 23:59
1.70: jag hoppas Alves stannar...Aurier är ju i princip klar för Arsenal & Aurier är ingen högerback och så vitt jag vet har han aldrig spelat högerback....Alves får gärna krita på nytt kontrakt och stanna hos...vi lär inte få några andra högerbackar
Barcelona Culé hasta la muerte
2014-06-21 23:57
Jag hade föredragit att man bara lånade ut Tello istället för att skeppa iväg honom som en prissänkare. Känns som om han skulle kunna ta ytterliggare ett kliv i utvecklingen med regelbunden speltid.
Barcelona Barca 666
2014-06-21 23:56
Rambla: Jag fattar inget längre med denna ledning finns liksom ingen logik på deras beteende.

De pratar om att de har gjort 4 värvningar hittills: Rakitic, Ter Stegen, Rafinha & Deulofeu (5 om Bravo är klar)....Men detta stämmer ju inte Deu. & Rafinha är våra egna spelare som endast kommer tillbaka dessa är inga ny förvärv.

Med tanke på vilka vi har tappat så laget försvagat markant jämfört med tidigare.

Kan de inte bara göra oss lite glada och göra några bra nyförvärv snabbt? Försäsongen börjar om 3 veckor och Lucho har begärt alla nyförvärv skall vara klara tills dess å han kan börja träna de.

Vi sitter här nu och säger 10 miljoner plus Tello för Mathieu? - Vad är det som händer?
Barcelona Rambla~
2014-06-21 23:46
När man läser det här tappar man ju all tro på den här ledningen och Zubi. Om det nu stämmer de är beredda att bjuda Tello + 10m för en 31-årig Mathieu. Innan ni påstår att Tello är en sopa bla bla så hör det inte hit. Klubbar i Europa är ändå beredda att betala 10-12m för honom. Vilket betyder att Mathieu blir lite väl dyr enligt mig. Tänka sig att han kan komma att kosta minst 30m om man löser hans klausul. Vilket en ledning som börjar få panik i slutet av transferfönstret säkert kan tänka sig göra. Inget förvånar mig längre, man blir ju mörkrädd. Varför kan de bara släppa fransmannen och gå vidare? Nu är ju mycket ren spekulation här, så man bör kanske lugna sig lite.
Annons: