/spanien/barcelona/forum/4524.aspx/spanien/barcelona/forum/4524.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B.BOSS
2014-06-23 10:10
Niva, vi får sluta klaga på honom. Han behöver sitt levebröd. Och han kommer förlora allt om han inte smyger in kritik om Barca. Karriären går spikrakt upp för honom. Det verkar gälla alla i Sverige.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2014-06-23 09:27
@Zyzz:

Tyvärr så har Niva tappat väldigt, väldigt mycket på senare tid. Från att ha varit en nestor inom fotbollen till en kille som skriver inlägg som man skulle scrolla förbi på Svenskafans.

Ronaldo var helt ute ur matchbilden mot USA, jag tycker att man kan begära bra mycket mer av en spelare som tituleras världens bästa. Ett inlägg som resulterar i mål på två matcher, det är det enda killen har klarat av. Jag skulle påstå att det är klart underkänt.

Portugal går inte vidare av den enkla anledningen att det är ett svagt lag med svaga spelare. Det verkar som om Ronaldo inte fixar att spela utanför sin comfortzone i Real där han blir serverad av duktiga spelare för i landslaget har han egentligen inte lyckats.

Att göra ett gäng mål mot Sverige i playoff imponerar inte på mig, Sverige är rätt ruttna nu på senare tid.

Även om jag är starkt partiskt så kan man inte undgå att se skillnaden mellan Messi och Ronaldo. Den ena levererar i både landslag och klubblag, den andra fixar inte det.
Jesper
2014-06-23 08:56
Till samtliga på Les Rambles som klagar på SVT:s VM-produktion:

Man skall komma ihåg att SVT inte är ett dugg intresserat av att göra program eller en produktion anpassat efter oss fotbollsintresserade personer; de gör program anpassade för den söndagstittande Svensson.

Ingenting - inte ens kamerapositionen under matcherna (vilket i sig inte är SVT, jag går vidare här) - är anpassat för riktigt fotbollsintresserade personer; förutom BBC:s studio då! Lineker FTW!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-06-23 04:55
Att skriva om historien är om Ronaldo gör att Portugal går vidare trots deras usla målskillnad. Inte ett inlägg(!) som förmodligen inte kommer betyda nåt alls. Tror inte att jag sitter och berättar för mina barn om hur Ronaldo skrev om historien den här kvällen. Även Khedira har större chans att ändra historien, men ser verkligen inte ut som att Ronaldo kommer bli påmind om detta VMet. Han har en "dålig" trupp med sig, absolut. Men de flesta stjärnorna har minst 2 mål nu, även de med trupper som är sämre än Portugals. Messi syns lika lite som Ronaldo, men avgjort båda sina matcher. Tror för övrigt att Klinsman ringer sin gamla assisterande tränare och ser till att båda lagen går vidare.
Barcelona SoM_Un
2014-06-23 04:37
lägg 50 miljoner på den här killen..går inte en natt utan att jag tänker på honom....:(
Barcelona Dinho the artist
2014-06-23 03:11
Jeffson
Utan att ha någon som helst aning; tror du inte han kan ha fått direktiv från sin arbetsgivare (AB) att på något vis få med Ronaldo? Genererar ju i, som du säger, klick vilket är pengar för tidningen. Vet inte hur fria tyglar de har med allt, men det är ju en teori i alla fall.

Obs- Blev också lite irriterad på att han inte kunde hylla USA lite mer. De genomförde matchen verkligen som en enhet, imponerande lagarbete.
Jeffson
2014-06-23 03:07
Zyzz

Jag blir ledsen över vilken satans sensationsjournalist Niva har blivit. Jag kommer ihåg tiderna när man köpte hans böcker och kunde luta sig tillbaka och bara njuta av läsningen. Idag jagar han klick lika desperat som Ronaldo letar straff. "Ronaldos höger skrev om historien". Låter som att han avgjorde VM-final med en monsterfrispark värre än Roberto Carlos klassiska frispark mot Frankrike.

Nej Niva! Det var ett inlägg. Ett jävligt bra inlägg men knappast det bästa inlägget i ett VM sedan 1994. Sluta överdriv.

Och vad hade hänt om det var Varela som slog detta omöjliga till Ronaldo? Hade det varit Varela som "skrev om historien" då eller hade det varit Ronaldo som krigade in den magiska kvitteringen med det snyggaste nickmålet sedan Ralf Edströms klassiker i VM 74?

Så tråkigt att Sveriges bästa sportjournalist gick ner sig så oerhört! Idag läser jag lika gärna Johanna Frändéns senaste skvallernytt från Paris eller Marcus Birros en i raden många jag-drar-till-italien-nu-eftersom-jag-är-så-jävla-kränkt-insändare som Eriks skräpjournalistik.

Jag är trött och bitter.
Godnatt!
Barcelona Peshmerge - AS9
2014-06-23 02:57
@SoM_Un:

Inte helt säker men jag tror USA måste förlora med 2-0 medans Portugal måste vinna med 4-5 mål. Nått i den stilen.
Barcelona Barc6
2014-06-23 02:35
Då han delar ut pengar till barn ute på gatorna!
Barcelona Barc6
2014-06-23 02:35
Stort av Muntari!
Barcelona Zyzz
2014-06-23 02:27
Fan vad löjlig rubrik av Niva!!! "Ronaldo skrev om historien med sin högerfot"... Han skrev inte om ett skit med sin högerfot! Portugal har fortfarande minimal chans att gå vidare och Ronaldo var kass! Hade Messi gjort samma insats så hade han sågats i media!
Barcelona S91
2014-06-23 02:21
Därför att Tyskland underpresterade. Kom dock ihåg att Portugal och Tyskland är två olika lag; tyskarna spelar fair (oftast), medan portugiserna myglar, spelar på gränsen och har sin älskade Diva som lär söka straffar för fulla muggar. Just därför tror jag att Portugal passar Ghana illa. Jag skulle bli hur glad som helst av att bli motbevisad på torsdag dock :)
Barcelona Zyzz
2014-06-23 02:17
S91: Varför hade inte Tyskland lekstuga med Ghana då?
AndreD.
@AndreD.:

Aha, jag blev spärrad för "HUR FAN MISSAR DU". Ungefär 100st personer har skrivit "fan" idag men jag är den enda som blir spärrad. Personlig vendetta mot mig eller? :)

Nej, det var inte det heller. Du är inte den enda som blev spärrad ska du veta om du nu tror det, det går överstyr med svordomar och könsord emellanåt och då väljer vi att spärra vissa individer en eller ett par dagar. /red
Barcelona S91
@Acrobat:

Det är just det som lär hända, tyvärr. Ghanas försvar är inte så värst hållbart för ett så opportunistiskt lag spm Portugal.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2014-06-23 02:14
Portugals målskillnad just nu 2-6. Påminner det er om något grabbar? ;) Fan vad fint att de misslyckas, så jävla tråkigt lag som inte förtjänar att ta sig vidare.
Barcelona Vampíro
2014-06-23 02:11
Bara jag som minns Clint Dempsey från Fulham som en ganska medioker offensiv spelare med bra huvudspel? Han känns som en helt annorlunda spelare just nu. Snacka om att överprestera vid rätt tillfälle. Imponerad av honom under dessa två matcher faktiskt.
Barcelona Acrobat
2014-06-23 02:09
Alltså ni behöver inte ens vara oroliga! Ghana kommer ALDRIG att förlora mot Portugal! Det finns inte på kartan!
Barcelona S91
2014-06-23 02:04
@Vampíro:

Arkham Asylum, HAHAHAHAHAHA
AndreD.
2014-06-23 02:03
Vilket stolpskott till admin spärrade mitt andra account för detta?

Det var dock inte det du blev spärrad för, se till att vårda ditt språk så riskerar du inte att bli spärrad. Du är välkommen tillbaka om 48h /red
Barcelona Andresito
Glöm inte att USAs målskillnad samtidigt minskar om de förlorar. 2-0 och 3-0 till Tyskland/Portugal räcker, dock tror jag inte att Portugal har någon större chans att gå vidare så som de spelar.
Jeffson
Sepp Blatter kanske kan starta om gruppen för att göra livet lättare för Ronaldo?
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-23 02:02
Varför skulle USA nöja sig med kryss? Då kommer de ju tvåa i gruppen. Det ska redan mycket till för att Portugal ska ta sig vidare med tanke på målskillnaden. USA kommer gå för vinst, Tyskland likaså.
Barcelona Vampíro
2014-06-23 02:02
Förövrigt så gör Ricardo Costa en hjälteinsats i Portugals försvar. Han räddar de riktigt rejält vid ett läge och städar upp för Bruno Alves flera gånger. Pepe får nog fortsätta sitta på Arkham Asylum ett tag till.
Barcelona socccerfan1
2014-06-23 02:01
Portugal har 5 mål till att de ska ha samma målskillnad .. Det är för mycket
Jeffson
2014-06-23 02:01
Även om Tyskland vinner över USA så måste Portugal ta in hela fem mål på dom. Inte det lättaste.
Barcelona Barc6
2014-06-23 02:00
Spelar väl ingen roll egentligen väl? Med tanke på att Portugal har -4 i målskillnad och i vm är det målskillnad som räknas.. Ser inte att Portugal kan vinna med 4 målskillnad medans Tyskland ska krossa USA. !? Men sen kan allt hända ju Ronaldo har nio liv! Först CL och nu de här haha!
Barcelona LeoMessi
Om ghanas tränare kollade på matchen så vet han att dom ska spela längs portugals vänsterkant. Alla lägen kom därifrån eftersom ronaldo inte tog hemjobbet.

problemet med ghana är deras försvarsspel men dom är mer tekniska och explosiva av sig. Så dom kan vinna mot portugal. Men det gäller att inte ge bort ett skitmål så som USA gjorde i inledningen.
Barcelona Peshmerge - AS9
Komigen USA & TYSKLAND. Kör en kryssmatch och släng ut Portugal, som dem förtjänar och inte gå vidare.
Barcelona S91
2014-06-23 01:59
Till er som hoppas på Ghana och är glada för detta resultat: Bra naivt att tro på en överkörning från Ghana i sista matchen. Om Dempsey lekte sig igenom Ghanas försvar så kommer Divan & Co att ha det desto roligare.
Annons: