/spanien/barcelona/forum/452.aspx/spanien/barcelona/forum/452.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2016-07-26 16:38
Juventus have officially registered Gonzalo Higuaín's contract and have paid the release clause of €94m to Napoli. (Source: Di Marzio)

Detta måste innebära att Pogba är såld, frågan är bara till vilket lag?
Barcelona Trippeln
2016-07-26 16:24
El Problemet är att man köper en spelare som har problem med samma skador om och om igen? Detta för en stor stumma pengar, bara för att Real inte ska få honom då det inte finns någon som helst plats för Gomes i Barcelona. Han kommer bara ta onödig speltid från Denis och Rafinha.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2016-07-26 15:41
Robert(o)? Gjorde mer på ett fönster än vad Zubi gjorde under alla sina år som sportchef, vilken skillnad!
Barcelona The Octopus of Badia
2016-07-26 15:37
André Gomes tidigare skadebekymmer är något klubben visste om när man köpte honom. Anledningen till att man vill göra en ordentlig medicinsk undersökning är för att Lucho och tränarstaben ska kunna optimera hans träningsschema och potentiellt även diet för att han bäst ska kunna undvika framtida skador.
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-26 15:16
Fiorentina wants to resign Cristian Tello but AC Milan is moving to sign the player | RAC1 | #BlaugranaLive Tello plus lite cash för Bacca :P Kan bara hoppas.
2016-07-26 15:16
[QUOTE=Tiki-Taka]Barca are worried about Andre Gomes' history of muscle problems. He'll undergo thorough medical checkups twice, today and tomorrow. [sport] Vad ska man säga haha!? [/QUOTE] Vad är problemet?
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-26 15:05
Barca are worried about Andre Gomes' history of muscle problems. He'll undergo thorough medical checkups twice, today and tomorrow. [sport] Vad ska man säga haha!?
2016-07-26 14:36
[QUOTE=Barclasico]Lyon anfallaren Lacazette började följa FC Barcelona på Twitter och Instagram. Vad tror ni? Blir han vår överaskning? [/QUOTE] Får hoppas men detta ploppa upp nu: FC Barcelona have contacted Alexandre Lacazette (25) but the player seems too expensive [@jrlawrance] #fcblive
2016-07-26 14:24
[QUOTE=Kröjff]Om vi utgår från den ganska utbredda uppfattningen att Alves glansdagar var över sedan länge redan förgående säsong och att denne ofta utgjorde en ren och skär säkerhetsrisk med sin ständiga frånvaro i försvarspelet, samtidigt som vi alla kan konstatera att brassen trots det fick betydligt mer speltid än både Roberto och Vidal tillsammans, så måste det väl rimligtvis betyda ett rejält underbetyg till vår tränare? [/QUOTE] Agreed! Alves är vår bästa högerback genom tiderna, kanske världens men det är ett avslutat kapitel och som du är inne på själv så har hans försvarsspel senaste säsongerna varit ett skämt. Alba däremot som får en del oförtjänt skit från Culés är väldigt underskattad defensivt. Sällan han släpper till på sin kant. Jag ser väldigt mycket fram emot hur mycket bättre vär högersida kommer bli defensivt nästa säsong o har fullt förtroende till Roberto o Vidal.
Barcelona san_miguel
2016-07-26 14:11
[QUOTE=Kröjff]Om vi utgår från den ganska utbredda uppfattningen att Alves glansdagar var över sedan länge redan förgående säsong och att denne ofta utgjorde en ren och skär säkerhetsrisk med sin ständiga frånvaro i försvarspelet, samtidigt som vi alla kan konstatera att brassen trots det fick betydligt mer speltid än både Roberto och Vidal tillsammans, så måste det väl rimligtvis betyda ett rejält underbetyg till vår tränare? [/QUOTE] Eller så säger de vad han tyckte om dom andra alternativen?
Barcelona Kröjff
2016-07-26 13:52
Ribohn Fan

Om ditt senaste inlägg var riktat till mig som kritik av vad jag skrev, så bör du nog ta dig en funderare över varför jag själv valde att citera "Trippeln" i stället för dig.
Barcelona Ribohn Fan
2016-07-26 13:39
Ren och skär säkerhetsrisk förra året var däremot Alba. Som var orsaken till CL debaklet. Det finns inte en enda högerback i världens som passar in bättre i Barcas sätt att spela än Alves. Vidal är ljusår därifrån och Sergi räknar jag inte för att det är orättvist mot honom att gemföra honom med Alves, för han är ju en innermittfältare.
Barcelona Barclasico
2016-07-26 13:29
Lyon anfallaren Lacazette började följa FC Barcelona på Twitter och Instagram.

Vad tror ni? Blir han vår överaskning?
2016-07-26 13:21
Skrivit det innan o gör det igen; Vietto är Thiago Silva all over again. Bara gå vidare o sluta envisa. Lucho ville ha klart med värvningarna innan försäsongen, well.... Bacca Lucas Perez Milik Gabigol Finns bättre alternativ än fkn Vietto.
Barcelona Kröjff
2016-07-26 13:11
@Trippeln:
Om vi utgår från den ganska utbredda uppfattningen att Alves glansdagar var över sedan länge redan förgående säsong och att denne ofta utgjorde en ren och skär säkerhetsrisk med sin ständiga frånvaro i försvarspelet, samtidigt som vi alla kan konstatera att brassen trots det fick betydligt mer speltid än både Roberto och Vidal tillsammans, så måste det väl rimligtvis betyda ett rejält underbetyg till vår tränare?
Barcelona Gabriel
2016-07-26 12:53
Rambla Håller med dig om att 20 miljoner gör Lucas Perez är ett bra pris. Känns som att vi har väldigt svårt att komma till skott när det gäller våra B och C alternativ på marknaden. Man vägrar liksom inse att plan A är förlorad utan hoppas istället in i det sista, och på det sättet hinner även plan B och plan C försvinna eftersom de andra klubbarna är snabbare. Sen kommet panik värvningen sista veckan. Men jag ska inte slänga för mycket skit, Robert och ledningen har gjort det bra i sommar så jag ska försöka sitta vidare lugn i båten.
Barcelona Andresito
2016-07-26 12:46
[QUOTE=Gabriel]Ett annat alternativ borde vara Ben Yedder. Tror han gjorde 17 mål för Toulouse under säsongen och ryktas gå för halva priset av det Lacazette kostar. 25 år så det är en bra ålder, inte för gammal men ändå inte purung så han kan vara redo för en utmaning som Barcelona. [/QUOTE] Ben Yedder har kommit upp nästan varje år på barcastuff sedan Peps tid. Det har aldrig varit något konkret utan endast "keeping an eye on". Jag hade inte tackat nej sett till hans pris, dock är han inte den där hungriga måltjuven som hugger på allt utan mer av en teknisk anfallare om man jämför med Suárez. Men i värsta fall så blir det Munir i ännu ett år. Jag hade gärna sett Lucas Pérez tillföra sin Liga-rutin när Suárez avlastas. Gabriellarna från Brasilien hade säkerligen gjort ett bättre jobb än Munir, men deras talang hade slösats bort med så få spelminuter.
Barcelona Rambla~
2016-07-26 11:31
DM1982 Ok, där ser man. Lucas Pérez, 19 goals and 11 assists, klausul 20m om nu Depor vägrar sälja. Vad väntar man på? Ah just det, Sevilla är också sugna om Gameiro lämnar. Just snyggt, Sevilla och Atlético blåser oss på 2 spelare. Gör aldrig affärer med Atlético i framtiden. Fattas nu bara att Sevilla är snabbare att göra klart med Pérez framför näsan på Barca som är fullt upptagna med att skicka ultimatum till Vietto som redan är förlorad.
Barcelona Smogen
2016-07-26 10:59
Pato på g till Villareal. Känns kul, spännande och lite jobbigt. :)
Barcelona Trippeln
2016-07-26 10:29
Ribohn Vi behöver inte någon högerback. Vi har redan 2 bra högerbackar i Roberto och Vidal. Vad pratar du om?
Barcelona DM1982
2016-07-26 09:52
[QUOTE=Rambla~]Skulle inte Monchi lämna Sevilla? Var det bara skitsnack? [/QUOTE] Han fick inte lämna klubben har jag för mig. Han har ju också kontrakt och Sevilla ville inte släppa honom.
Barcelona Smogen
2016-07-26 09:39
[QUOTE=Gio Style]Santos sägs ha accepterat Juventus bud på 20 milj euro på Gabigol. Om jag inte missminner mig så har vi väl förstatjing på honom som vi fick i samband med Ney värvningen? Förstår inte varför vi inte värvar honom. Han är ung och är väldigt down to earth, hade ställt sig in i ledet fint. Spelar både på höger och centralt i anfallet, skulle säkerligen klara av att lira till vänster också om det skulle behövas. Har vi fyllt icke EU-kvoten eller nåt? Konstigt att det inte ryktas mer om honom annars. PS. Vet inte om det vart på tal tidigare men i länktips har ni intressant läsning. [/QUOTE] Grymt ibtressant länktups. Grup14 gör nästan alltid bra analyser om klubben. Har man det minsta intresse för Barcelona som klubb är det bara att gå in och läsa.
Barcelona Rambla~
2016-07-26 09:34
Skulle inte Monchi lämna Sevilla? Var det bara skitsnack?
Barcelona Gabriel
2016-07-26 09:22
Ben Yedder ryktas för övrigt till Sevilla som Gameiros ersättare för ynka €9-10M. Monchi kommer göra det igen!
Barcelona Gabriel
2016-07-26 09:18
Ett annat alternativ borde vara Ben Yedder. Tror han gjorde 17 mål för Toulouse under säsongen och ryktas gå för halva priset av det Lacazette kostar. 25 år så det är en bra ålder, inte för gammal men ändå inte purung så han kan vara redo för en utmaning som Barcelona.
Barcelona Ribohn Fan
2016-07-26 07:43
Högerback, Högerback, Högerback, Högerback, Högerback, Högerback, Högerback, zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Hjälp! Det är en Högerback vi vill ha!

Nu hände det i natt igen!
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-26 07:14
Douglas kommer väl att lämna inom kort...han fick ju inte ens åka med till England haha
Barcelona Gio Style
2016-07-26 06:50
@Andresito:

Jag vet inte. Jag tycker verkligen inte att Tevez håller måttet längre.
Har kollat en del på Boca Jrs senaste åren och jag blir inte alls övertygad. Hyffsad målfacit men då spelar han i det starkaste laget (iaf på pappret) i en liga som är sämre än på länge
Barcelona Andresito
2016-07-26 06:48
Samtidigt i England: Stoke värvar Joe Allen för 15M€ På tal om annat, hade inte Tévez varit perfekt för oss? Tänk om han kunde komma gratis och kriga på Suárez plats.
Barcelona Rambla~
2016-07-26 02:25
Det finns ju vissa som hävdar att Higuain the choker är världens bästa 9:a. :D Enligt MD kommer Sevilla gå efter Lucas Pérez om Gameiro försvinner. Jävla luft de har fått Sevilla då. Värvar ju fan en startelva varje säsong känns det som.
Annons: