/spanien/barcelona/forum/4516.aspx/spanien/barcelona/forum/4516.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Potosi
11/1/2014 16:34
Vilket jävla mål av James, volleykungen #1. Sinnessjukt vilken bra värvning det kommer visa sig vara.
Barcelona SoM_Un
11/1/2014 16:32
jag hoppas ni som följer PL kollar vad cesc gör där... killen springer jagar skjuter passar o pepprar assists...helt sjukt alltså säger allt om dom som styr vårt barca från tränare till ledningen....blir inte ens förvånade ifall pique sticker o blir världsback igen.
Barcelona Frodo
11/1/2014 16:31
@L10:

Nej.
Barcelona Pep G
11/1/2014 16:28
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Att Messi har tappat kylan har två olika orsaker. 1. Vår mittfält har ätit svampar senaste året. De gör inte sitt jobb när de inte assisterar Messi som de har gjort innan. 2. Detta har tvingar Messi senaste året att gå ner i mitten och fördela målgivande passar som våra ineffektiva spelare ofta bränner. Av den anledningen har Messi tappat killerinstinkten. Det är helt naturligt att Messi tappar kylan när han måste också ta ansvaret för att bli motorn i mittfältet. Innan sköttes mittfältet av vår gamla trio. Nu har vi ingen motorn i laget. Messi är sällan i boxen nuförtiden längre. Roberto ska bli den nya motorn i mittfältet enligt Zubi och gänget. [/QUOTE] Vi har ingen backlinje eller mittfält. Tyvärr har Messi påverkats.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L10
11/1/2014 16:24
CR7 v Messi goals WITHOUT penalties

In 2013
CR: 60
LM: 36

In 2013/14
CR: 41
LM: 33

In 2014
CR: 39
LM: 37

In 2014/15
CR: 15
LM: 9

Är denna statistik korrekt?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona [Carles Puyol 5]
11/1/2014 16:23
Killar, ni måste förstå att Ronaldo befinner sig i en sjuk form och de kan man inte säga om Messi tyvärr. Hylla CR istället för att sänka honom. Jag gillar inte honom men jag tycker att han är fantastisk spelare och är just nu världens bästa med tanken på hans form. Men allt går förändras för vem säger att Messi inte kan komma ikapp CR, allt går om man bara vill. Ronaldo får jo alla bollar i matcherna medan Messi skapar lägen åt sina kompisar. De som Capello sa var så klockrent, han sa Den tekniken som Messi besitter är Ronaldo långt ifrån. Men enligt mig är Messi världens bästa men enligt folk så kommer Ronaldo enligt ta hem priset som den bästa. Allt handlar om Mål och någon titel. Ronaldo sämsta sida är att skapa lägen för sina kompisar eller bygga ett anfall. Men sånt ser inte folk utan dem ser alla Ronaldos Tapp in och penalty eller massiv med mål.
Barcelona Pep G
11/1/2014 16:23
Det är bara ta en videoklipp på youtube och man ser Messis utveckling i målskyttet. När han var yngre slog han till mer på kraft och distinkt. Ju öldre han blev gick han mer på känsla och börja chippa målvakterna och placera de mjukt och fint.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
11/1/2014 16:22
@Pep G:

Att Messi har tappat kylan har två olika orsaker.

1. Vår mittfält har ätit svampar senaste året. De gör inte sitt jobb när de inte assisterar Messi som de har gjort innan.

2. Detta har tvingar Messi senaste året att gå ner i mitten och fördela målgivande passar som våra ineffektiva spelare ofta bränner.

Av den anledningen har Messi tappat killerinstinkten. Det är helt naturligt att Messi tappar kylan när han måste också ta ansvaret för att bli motorn i mittfältet. Innan sköttes mittfältet av vår gamla trio. Nu har vi ingen motorn i laget. Messi är sällan i boxen nuförtiden längre.

Roberto ska bli den nya motorn i mittfältet enligt Zubi och gänget.
Barcelona Pep G
11/1/2014 16:20
[QUOTE=jawwa]Pep G Det är inte messi som har tappat det, det är snarare en inkompetent ledning som dragit ner världens bästa lag i skiten [/QUOTE] Precis.
Barcelona Pep G
11/1/2014 16:20
[QUOTE=Messi - GOL!GOL!GOL!]Jag blir arg, oberäknelig och aggressiv så fort jag hör eller ser 'Zubizarreta'. [/QUOTE] Sanma här. Hans ansikte stör mig bara.
Messi - GOL!GOL!GOL!
11/1/2014 16:16
Jag blir arg, oberäknelig och aggressiv så fort jag hör eller ser 'Zubizarreta'.
Barcelona jawwa
11/1/2014 16:06
Pep G Det är inte messi som har tappat det, det är snarare en inkompetent ledning som dragit ner världens bästa lag i skiten
Barcelona DM1982
[QUOTE=Pep G]Allt Ronaldo rör blir mål. Messi hsr tappat den kylan. Han missar många Messi lägen. [/QUOTE] Ronaldo är en sjuk målmaskin men man ska inte överdriva. Han gör långt ifrån mål på allt, det blir en hel del missar också vilket är helt normalt.
Barcelona Neymar11
Domaren har redan gynnat Madrid 3 gånger varav till målet
Barcelona MessiyoyO 10
11/1/2014 16:04
Konstigt att Munir får vara med i truppen och inte Sandro Ramirez. Munir har fått mer speltid än Sandro men inte alls presterat som honom. Munir är inte dålig, men tror att de flesta kan se att Sandro är bättre. Men Lucho verkar vara väldigt trög i sitt tänkande. Han inser saker ett år efter alla andra.
Barcelona Pep G
11/1/2014 16:01
Allt Ronaldo rör blir mål. Messi hsr tappat den kylan. Han missar många Messi lägen.
Barcelona L.A.M Nr 10
11/1/2014 16:01
Konstigt det där om Montoya då han alltid verkar ha haft en oerhört proffessionell och seriös attityd till fotbollen och Barcelona. Ärligt talat så ser jag inte hur han skulle varit kvar i Barcelona om han haft en Piqué-liknande inställning till sitt yrke då han knappast visat sig vara den där överlägsna talangen som sticker ut.

Högerbacksplatsen fortsätter vara vår absolut svagaste länk. Bredden är det inget fel på med tre oftast friska spelare men frågetecknet ligger naturligtvis på kvalitén då Dani Alves inte presterat på högsta nivå sen ett bra tag tillbaka, Montoya inte levererat och Douglas enbart är ett spöke som dök upp en timme och aldrig kom tillbaka.
Barcelona Capitan \(^.^)/
11/1/2014 15:59
Kluivert #9 Helvetesfan... Inte en till satans Ronaldo fanboy som kommer och dreglar över Les Rambles. Du gräver fram ett jag vet inte hur gammalt inlägg om Cris, bara för att skapa bråk. Hoppas du och alla andra som håller på åker på en IP-spärr.
Barcelona Rambla~
11/1/2014 15:55
Liunil Masse Klistra in länken i en mobils webläsare eller klicka på den i mobilen. Du får upp appen Soccer Tv Total Free. I den, välj Programación Fútbol. Efter det, Futbol Tv. Där har du sen matcher välja på.
Barcelona Neymar11
11/1/2014 15:53
Angående montoya så tror jag inte att det handlar om att han är lat utan utav 2 skilda ting 1: Alves kommer alltid vara första valet oavsett hur dålig han är och oavsett hur bra montoya är. När det väl gäller så är det Alves som kommer få spela 2: Han har fått en unge ganska så nyligen, och antar att det tar död på hans krafter
Kluivert #9
11/1/2014 15:52
@Zyzz:

Det stämmer att Cristiano gör många straffmål men hade det varit så enkelt hade alla gjort det? Att sätta sina straffar är inte det enklaste, fråga Messi som brände sin mot Levante som ett exempel ;)
Barcelona Sentuary
11/1/2014 15:40
Alltså Zubi är ett kräk, hur kunde han inte signa Benatia men gå efter Vermaelen som inte spelat fotboll på tjugo år. Hjärndöd sportchef
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
11/1/2014 15:40
Angående Montoya så sade han ju att hans karaktär är fantastisk och att han ska fortsätta kämpa, för speltid kommer han få.
Barcelona el Flaco
11/1/2014 15:33
Så då har styrelsen bestämt sig för att överklaga domarens beslutet om Laporta och de 16 ex-direktörerna. Varför är man inte förvånad? Den här styrelsens besatthet av det förflutna är sorglig. De fortsätter att skjuta sig själva i foten. 2016!
Barcelona el Flaco
11/1/2014 15:22
@Rambla~:

Är också besviken om det om Montoya skulle stämma. Luis Enrique har också hintat i presskonferenser att det är upp till Montoya att kriga om en plats och att han själv inte har ansträngt sig tillräckligt. Jag hade personligen högre förväntningar på Montoya än så. Hoppades verkligen på honom.
Barcelona Capitan \(^.^)/
11/1/2014 14:57
Tror knappast att Vermaelen var Luchos värvning. Han har ju varit en snackis varje fönster sen Pep-tiden. Det här är helt klart Zubis värvning, då han inkompetens och oförmåga att utföra sitt jobb, resulterade i en värvning av bottensskrapet.
Barcelona Vampíro
11/1/2014 14:45
Angående Vermaelen så är det inte endast pga. skadorna han blivit petad. Han är känd för sitt rent ut sagt usla positionsspel, någon man sett flera gånger mot just Barça i CL. Så att skylla på skadorna är allt annat än sanningen då han är en ganska average spelare till att börja med. Sen att han endast kan lira ca 15 matcher/säsong är en annan femma. En väldigt underlig värvning hur som helst.
Barcelona Liunil Masse
11/1/2014 14:44
Någon här som vet något sätt hur man kan streama matcher från mobilen?
Barcelona Vampíro
11/1/2014 14:37
Barcelona want to offer Dani Alves (31) a one-year renewal. The right back is only willing to accept a renewal for two or three years. [md] Som sagt de är nöjda med medelmåttor i truppen.
Barcelona LeoMessi
11/1/2014 14:24
Angående vermaelen så är det enrique som ska klandras för det. Han ville ha honom och han fick honom. Zubi är bara dum nog och lyssnade på enrique i det fallet.
Annons: