/spanien/barcelona/forum/4513.aspx/spanien/barcelona/forum/4513.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cule4life
2014-06-21 20:36
Skitsnack om att Irans spel visar att Argentina är skit. Jag har spelat fotboll hela mitt liv, Och sättet Iran försvarade sig var världsklass, Dom slet och stångade bort allt, och deras målvakt var beslutsam som en mur. Argentina är bra, Men Irans defensiv var riktigt bra, Inget snack. Argentinas mittfält däremot ser inte så bra ut, Banega hade man kunnat trycka in där för att få in ngn med bra bollbehandling.
Barcelona Barca 666
2014-06-21 20:36
Rambla:

Det var heroisk insats av Iran även om Aregntina sög....Ett Argentina på 50% fart ska alla dagar i veckan slå detta Iran lag.

Ett oavgjort resultat hade varit rättvist här men Argentina har turen att ha världens bästa sepalre i sitt lag och han behöver bara en moment av briljans för att fixa segern & detta hände idag....dessutom fick Argentina hjälp av domaren

Tycker inte det är underhållande att titta på lag som Iran men de slåss med de medel de har & det är inte mkt...Tränaren i Iran får inte ens välja de spelare han själv vill så med tanke på alla omständigheter så var d heroisk insats av Iran :-)
Barcelona Baronen
2014-06-21 20:34
En sak till:

Hela världen sitter och väntar på att Messi ska avgöra matcher, turneringar, ligor, finaler, osv. Medan alla andra underpresterar. Han är far till ett barn, är en människa.

Hans problem är att han bara gör det i 98% av sina matcher.

Resten av världen väljer att hata de två återstående.
Neymar11
2014-06-21 20:33
Jag blev Barca fan den dagen figo återvände till camp nou
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona grande jw
2014-06-21 20:31
Song red card GIF

Haha sjukt bra!
Barcelona J.Gamper
2014-06-21 20:28
Synd ifall Aurier försvinner till Arsenal. Honom drömde man om denna sommaren.
Barcelona grande jw
2014-06-21 20:25
Arsenal värvar Aurier för 8 miljoner pund och vi bara står och kollar på. Fyfan vad den är jobbig att smälta. Det finns ingen högerback som passar så bra in i vårt lag, och inte ens i närheten av det priset.
Barcelona Baronen
2014-06-21 20:24
Ville bara ha detta sagt:

Messi är tidernas största fotbollsgeni.

Alla kategorier.
Barcelona NeymarJ11
2014-06-21 20:23
Vilka kommer Argentina spela mot o åttondelen o eventuellt i kvarten ?
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2014-06-21 20:21
Neymar11 Helt ärligt nu. Du som vill sälja Messi så mycket. Hur länge har du varit Barca fan? Du måste ha blivit det långt efter han debuterade i alla fall. T
Barcelona Rambla~
2014-06-21 20:19
Hur kan alla gapa om heroisk insats av Iran, samtidigt som Argentina suger elefantpung och spelar mediokert?

Då kan det ju handla om något heroisk insats, eller? Det är ju helt motsägelsefullt.
Barcelona DM1982
2014-06-21 20:17
@II Barça II:

Det finns ingen rättvisa i fotboll, har aldrig funnits och kommer aldrig finnas. Skulle det ha funnits rättvisa så skulle Chelsea aldrig vunnit CL.

Barcelona Rambla~
@Neymar11:

Precis, det är inte Messi som hela tiden kräver högre lön. Snarare är det en massa agenter och annat löst folk som lockar honom med lukratvia erbjudanden hela tiden (läs oljelag). Vilket så klart vår klubbledningen får reda på och är medvetna om. De måste agera och visa att man fortfarande har förtroende för honom, att han ska leda laget, att man vill ha kvar honom. Det är så tyvärr så det fungerar inom toppfotbollen.
Barcelona Barc6
Mitt i allt snack om Messi och tråkig match så vill jag faktiskt berömma en spelare vara namn är Marcos Rojo!! Matchens bästa spelare enligt mig! Bra både offensivt samt defensivt!
Barcelona Baronen
2014-06-21 20:16
Argentina är inte ett lag. De är sex mediokra defensivt inriktade medelmåttor med fyra offensiva stjärnor som verkar hata att spela fotboll.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-21 20:14
Neymar11 Var ju inte ens Messi som krävde löneförhöjning utan klubben som ville det.
Neymar11
2014-06-21 20:12
Rambla: Hade han velat stanna kvar så oerhört så hade han inte höjt sin lön var 6:e månad. Jag själv är rädd för att samma sak som hände Ronaldinho kommer ske med Messi. Han har en jävla massa att bevisa
Barcelona grande jw
2014-06-21 20:12
Rambla~

Precis det jag menar. Spanien vann VM efter en förlust mot Schweiz i inledningsmatchen. Sedan växte dom med uppgiften. Jag tror och hoppas Argentina kommer göra detsamma, och jag är helt övertygad om att Brasilien kommer göra det.

Det är lätt att vara kappvändare hemma i soffan och gardera sig med 4-5 guldfavoriter. Lite löjligt kan man tycka.
Barcelona II Barça II
2014-06-21 20:10
Iran förtjänade en poäng, detta resultat var helt orättvist. Argentina kommer inte att komma långt i detta VM.
Barcelona Rambla~
2014-06-21 20:10
Okej, en fråga.

Ska Argentina städa undan Iran lätt, utan en Messi i laget?

Ja eller Nej?
Barcelona DM1982
2014-06-21 20:09
Det stora problemet med Argentina är att det går alldeles för långsamt, ett mediokert lag som Iran ska inte kunna försvara sig så enkelt. Iran gjorde ett toppjobb med försvaret (tråkigt att se på dock) men om Argentina hade ökat takten så hade Iran knappast fixat det så lång tid.

Higuain, killen med noll rätt i detta VM. Mår lite illa vid tanken på att han skulle kunna hamna i Barcelona, nej tack säger vi på det.
Barcelona Rambla~
2014-06-21 20:07
grande jw

Historien om något när vi tänker tillbaka på andra Vm är ju full av lag som börjat segt och sett rätt värdelösa ut, som sen vaknar till när utslagsrundorna börjar och sen bara växer i turneringen.

Jag kan lova att tex Brasilien kommer att växa efter den rätt mediokra starten. Det samma gäller för Argentina. Skulle passa mig för att räkna ut de här två nationerna. Allt har gått som på räls för Holland, Tyskland och Frankrike. Europeiska lag som ännu inte haft det motigt, men vänta bara, det brukar för eller senare bli jobbigt att spela mästerskap för europeiska lag borta i Sydamerika.
Barcelona Baronen
2014-06-21 20:04
Det finns inga ursäkter angående Argentina. Iran är alldeles för dåligt för att kunna försvara sig så här "bra". Argentina har varit ett av VM:s sämsta lag. Messi räddar dem från totalt fiasko.

Skulle de möta Tyskland i dag skulle 0-4 vara smickrande. 9, 10 - 0 till tyskarna vore rimligt.

Horribelt.
Barcelona J.Gamper
2014-06-21 20:04
Woot ni är sköna grabbar. Jag har inte den åsikten för att han spela dåligt.. Skrev nog lite slarvigt från mobilen. Tkr att han fortfarande är världsklass men jag har tänkt på det sedan tidigare också.. Ifall det kan vara bra för barca att sälja Messi för dyra pengar.. O Bygga ett nytt hungrigt lag. Men får Enrique igång Messi till nästa säsong är han ju ovärderlig. Roligt att ni hoppar på mig dock. Kanske bäst att hålla åsikterna för sig själv.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-21 20:02
Alltså TV4:s Vm bevakning är värdelös, pratar typ 2 min om matchen därefter reklam, sen pratar man typ 1 min till sen börjar sommarkrysset....
Barcelona grande jw
2014-06-21 20:01
Läser att många totaldissar Argentina och tror att dom åker ut tidigt. Istället ser dom Tyskland, Holland och Frankrike som de stora favoriterna.

Så sent som igår var Italien också storfavoriter till Guldet. Sedan förlorade dom förvånande mot Costa Rica. Två dagar innan det blev Holland utspelade av Australien och förlorade nästan.

Avdelning selektivt minne.
Barcelona Peshmerge - AS9
2014-06-21 19:59
Jag med massa andra här inne fick äta upp våra ord om Messi. Mot Bosnien istället för att klaga på honom skrev jag att jag inte ska säga nåt innan han gör mål. 3 minuter senare gör han mål. Typisk LEO3
Barcelona Baronen
2014-06-21 19:58
Higuains VM har hittills varit det sämsta jag set. Misslyckas med allt. Fullständigt horribel. Kan inte ta emot en boll. Hemsk.

Lavezzi måste spela.
Barcelona LeoMessi
2014-06-21 19:58
Sen så är det inte lätt att spela fotboll med hög intensitet mot ett lag som faktiskt försvarade så bra som Iran gjorde. Tyskland kan klara av det men dom har ett fantastiskt mittfält och försvar, och spelar som är tillräckligt långa och bra nog för att brösta ner bollen när dom är omringade av försvarare.

All heder till Iran, dom spelade efter sina resurser och dom gjorde det bra.
Barcelona Rambla~
2014-06-21 19:57
Neymar11 Ja, Leo har varit lat och slö för oss denna säsong. Han sparade sig för Vm sa vi här. Jag själv var orolig att det inte bara är att slå på formen när man känner för det så fort Vm har börjat. Vi ser ju också nu att det inte är så. Han ser fortfarande inte ut vara 100% fit ännu. Då blir det att man går omkring mycket under en match, liksom sparar sig. Förhoppningsvis spelar han sig i form under mästerskapet. Det är ju en risk man tar, han kanske inte hinner det om de skulle åka på en mina och tom åka ut ur Vm. Men sälja en spelare som vill vara i klubben, en spelare med de spetsegenskaperna? Det gör man bara inte. :)
Annons: