/spanien/barcelona/forum/4507.aspx/spanien/barcelona/forum/4507.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2014-06-25 01:33
MD skriver att PSG har nobbat Barcelonas andra bud på Marquinhos, budet låg på €35M OCH Alves.... Om pajasklubben PSG nekar ett sånt bud så får det vara tycker jag .... För €35M -€40M kan vi få loss Hummels istället.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Meymar
2014-06-25 01:32
@Gabriel:

Inget officiellt från Arsenal så det finns nog fortfarande chans.
Barcelona Vampíro
2014-06-25 01:30
Jesper

Sluta lägg ord i munnen på andra. Mitt inlägg handlade om att Yaya slarvade bort ett bra läge i slutet. När fan har jag skrivit att pengar är viktigare för honom än hans bortgångne bror? Herregud.

Jag har aldrig skrivit att pengar är det viktigaste för honom men faktum är att och hans agent har vart väldigt skickliga på att pressa City med att ge honom nya kontrakt.
Barcelona Vampíro
2014-06-25 01:26
Costa Rica har ju trots allt ett par riktigt duktiga offensiva spelare i sitt lag med Joel Campebell, Ruiz bl.a sen har även de byggt mycket av sitt lag på en stabil defensiv med sin fem backslinje. Personligen så tycker jag de har bättre anfallsalternativ än t.ex. Grekland som har ett ganska ålderstiget lag. Sen tyckte jag faktiskt inte att grekerna var så defensiva som så många ville få det till. Vad fan nu låter jag som årets Grekland cheerleader, som sagt hade hellre sett Elfenbenskusten gå vidare men de var alldeles för slarviga i sitt spel. Måste lägga till att vissa lag/spelare har annorlunda förutsättningar. Costa Rica, Chile osv. har ju mycket mer tekniska och passningsskickliga spelare i laget jämfört med andra. Mycket lättare att spela en mer 'offensiv' fotboll då jämfört med lag som har lite halvt träben i truppen.
Jesper
2014-06-25 01:16
@Vampíro:
Att Toure inte är typen som bara bryr sig om pengar över allt annat som du försökte få till.
Jesper
2014-06-25 01:14
@Vampíro:
Självfallet är Grekland på pappret inte direkt ett världslag, men det kan man ju även säga om andra medelmåttiga lag (Costa Rica, Ghana och även Chile) som vågat spela sitt eget spel OFFENSIVT mot traditionella "stornationer" och knappast har som avsikt att parkera dubbeldäckaren framför mål. Länder som Iran, Honduras, och Grekland vars enda mål är att försvara konstant och leva på motståndarnas misstag är fega lag som skall ut ur VM:et med huvudet före. Vore grymt kul om costaricanerna tvålade till grekerna i åttondelen :)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2014-06-25 01:13
Vampíro Grekland har inte en Iniesta påstår du? Kan du förklara Costa Ricas positiva fotboll då, jämför deras trupp med Greklands, vilken trupp är bäst egentligen? Det där med resurser är en lam ursäkt för mig. Jag kommer alltid att stötta lagen som mot alla odds ändå försöker vara konstruktiva och spela fotboll.
Barcelona Vampíro
2014-06-25 01:02
@Jesper:

Vad har det med det hela att göra?
Barcelona Andresito
2014-06-25 00:58
Skrev fel, vilket missuppfattades. Menade att han kan bli avstängd i två år, inte att det lutar åt det. FIFAs disciplinära nämnd ska kolla igenom allt material och ta besult efter det.
Högst osannolikt att han blir avstängd i två år, men eftersom det är tredje gången det händer så blir det nog mer än 10 matcher iallafall.
Barcelona Meymar
2014-06-25 00:47
Var har du läst det ryktet? det enda jag har hört är att FIFA kan stänga av spelar i upp till två år efter sådana här incidenter, men inget om just detta fallet?

@Andresito:

Jesper
2014-06-25 00:41
@Vampíro:
Du har nog rätt, Yaya kommer BARA att bry sig om veckolönen och gräma sig över uttåget från VM än att återvända till sin familj för att delta i sorgen över lillebrodern som tragiskt nog förlorade kampen mot cancer.... [ironi]
Barcelona Andresito
2014-06-25 00:38
Finns fan inga realistiskt lämpliga backar i dagens marknad.. Kolla länktips där världens mittbackar är sorterade efter marknadsvärde.

Enda alternativet är Marquinhos, dock är det synd att sannolikheten att han kommer är typ 4%.
Barcelona Rambla~
2014-06-25 00:35
@Vampíro:

En av anledningarna då. Nu är han ju ändå bättre än vad vi vill göra gällande här emellanåt, fast det spelar ingen roll. Jag vill inte se honomi Barca. Han är dessutom för gammal och knappast något för framtiden. Den summan Valencia vill ha är åt helvete. Efter 2-3 säsonger, om han nu skriver ett så långt kontrakt är hans värde lika med noll. Vi får ingeting tillbaka om han sen lämnar.
Barcelona Vampíro
2014-06-25 00:31
Rambla~ Tycker du det är anledningen? How about han är sämst. ;) Han ska aldrig ens vara nära FC Barcelona. Rent ut sagt pinsamt att han kopplas ihop med klubben.
Barcelona Rambla~
2014-06-25 00:25
Här är anledningen varför vi inte ska värva Mathieu. Han nobbade ju själv Barca förra säsongen och förlängde sitt kontrakt när han hade en säsong kvar på det gamla. Då hade han chansen och ville han så gärna hit, kunde han spelat ut kontraktet. Denna sommar hade han kunnat gå på fri transfer. Istället ska vi slänga upp uppåt 20m nu? I helvete heller.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-25 00:16
Lägger hellre 60M på James Rodriguez än Koke.
Barcelona Vampíro
2014-06-25 00:15
Gabriel Som sagt det är inte min favorit fotboll heller men det är vad de har att jobba med. Syftade mer på de som kallade de för äckliga, död för fotbollen osv. Ska tillägga att jag också hellre ville se Elfenbenskusten gå vidare. Angående James Rodriguez så ja lycka till att värva honom från Monaco. Pengar är det sista den klubben behöver. Kan ni se Zubi kontakta Monaco hehe.
Barcelona AndreD.
@Rambla~:

10/10
Barcelona BARCA-més que un club
HAHAH Erik i svt studio , tycker synd om Suarez tycker han behöver *Hjälp* lol NO SH*IT
Barcelona jawwa
2014-06-25 00:14
Colombia är utan tvekan det laget som imponerat mest under gruppspelet. Frågan är om Falcaos frånvaro inte har gynnat laget....
Barcelona Rambla~
2014-06-25 00:12
Tycker ni Spanien spelade bra då i detta Vm? Grekerna har varit mer underhållande enligt mig, åtminstone nu på slutet.
Barcelona AndreD.
2014-06-25 00:10
Vilket tal av Samaras, vilken gud. GÅSHUD
Barcelona Zyzz
Barc6: För mig spelar det ingen roll om Spanien och England förtjänade att åka ut. Det tar inte bort det faktum att slutspelet hade blivit roligare med dem kvar. För mig är ett roligt slutspel ett slutspel med de största nationerna kvar nämligen. Colombia må ha imponerat, men för mig är det inget roligt lag.
Barcelona Andresito
Suarez ryktas bli avstängd i två år från all fotboll. Hoppas det, så slipper vi lägga hela vår transferbudget på honom.

Fattar inte hur han kan göra såhär mot sig själv. En av världens bästa spelare, hade definitivt spelat i Champions League nästa säsong, och så gör han en sån här idiotisk grej, snacka om självdestruktiv.
Barcelona Gabriel
2014-06-25 00:07
Vampiric Ser ingen som har klandrat Grekland för att dem spelar som de spelar men man kanske kan få lov att tycka att deras fotboll är tråkig för det? Det är inte speciellt konstigt att man ogillar Grekland med tanke på fotbollen de spelar, sen att man kan förstå att dr spelar en defensiv fotboll är en helt annan sak - men man behöver inte gilla det.
Barcelona Rambla~
2014-06-25 00:07
Ska James R vara bänkspelare och spela när Messi vilar? Något han nästan aldrig vill göra. Fel spelare för oss så länge Messi är kvar i klubben.
Barcelona Vampíro
2014-06-25 00:04
Fattar inte snacket om negativ fotboll. Det är väl klart att Grekland spelar efter sina resurser, de har ingen Iniesta eller liknande spelare på mittfältet. De har istället ett par stabila defensiva pjäser som de anpassar sitt spel efter. Jag tycker inte heller att det är den 'roligaste' fotbollen att titta på men man får spela efter det man har. Löjligt att kalla de för det ena eller det andra. Sen är det även en stor skillnad på Grekland och lag som Chelsea som lägger flera miljarder på spelarköp varje år för att sen spela med 7 backar.
Barcelona Rambla~
Grekerna spelade ju bra, jag förstår inte varför ni gnäller? De spelar verkligen som ett lag. De är grymt organiserade och väldigt bra på kontringar. De har ett starkt mittfält med både finess och styrka. En grym lagmoral också.
Barcelona Barc6
Zyzz. Colombia tråkigt lag? Haha! Tycker dem imponerar mest under vm! Fantastiskt anfallsspel. Sen att England Spanien och Italien åker ut är det helt rätt med tanke på deras spel!! Jag kan hålla med dig om Grekland då dem är väldigt tråkiga att titta på.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-25 00:02
Grekland vidare till åttondelsfinal
Citerar Xavi '' Fotbollen förlorade idag.''
Annons: