/spanien/barcelona/forum/4503.aspx/spanien/barcelona/forum/4503.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2014-07-15 10:08
@Zellick:

Ja alltså nu är det för sent ju. Mest ett exempel på att det är synd att vi aldrig ens tittar åt de backar kring 30 som lämnar gratis. Demi var ju riktigt bra i ett anfallande Malaga. I försvarsspelet tycker jag han är lite som en blandning av Pique och Marquez. På ont och gott. Men med tanke på hur truppen sett ut så, ja. Inte hade jag klagat på att få en erfaren mittback gratis. Lönen sägs vara €3M per år så inga pengar där heller.

Men visst, han spelar ibland huvudlöst och har sett till att få några tunga straffar mot sig i City. Men samtidigt så har Pellegrini gett honom förtroende hela säsongen.

Nåja, det är ju ett case closed. Point being, varför måste vi bara jaga omöjliga spelare för 40-50 miljoner när det ibland finns dugliga alternativ under radarn?
Barcelona Zellick
2014-07-15 09:59
@DM1982:

En Puyol alltså, låter fantastiskt bra, vem tänker du skulle kunna axla den rollen?
Barcelona DM1982
2014-07-15 09:55
[QUOTE=Zellick]Finns många åsikter på den punkten. Vilken spelartyp tror du vi behöver? Se även gärna länken där det analyseras spelartyper. [/QUOTE] En mer explosiv spelare, typ Puyol. Hummels, Bartra och Pique är samma spelartyp, det behövs en motvikt mot dem. En naturligtvis mittback med Mascheranos attityd.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zellick
2014-07-15 09:37
@Smogen:

Jo men vi bör ju ha in 2 mittbackar så vi får 4 totalt väl? Mathieu är ett bra val på den 4:e mittbackspositionen. Inget emot att nöta bänk och kan nog leverera ett godkänt resultat. Som mittback nr 2 brevid pique är nog ett dyrare namn tänkt, så som Hummels.
Barcelona Zellick
2014-07-15 09:33
@DM1982:

Finns många åsikter på den punkten. Vilken spelartyp tror du vi behöver? Se även gärna länken där det analyseras spelartyper.
Barcelona Zellick
2014-07-15 09:30
@petersays:
Du tror inte han är för långsam då? Visst funkar han i ett sittande Argentina men en hög backlinje i Barca ställer jag mig tveksam till. Vet inte vad han har i lön men lär knappast vara gratis även där.
Barcelona BRC
2014-07-15 09:28
Fotbolls relaterat? Jag förstår innebörden och syftet med att hänvisa till fotbolls relaterat. Men faktum är att det hela blir lite suspekt om man skulle vilja ha en beskrivning av fotbollsrelaterat.

Är innebörden att han inte får beträda en fotbollsplan?
Är innebörden att han inte får träna fotboll?
Är innebörden att han inte får vara nära något som har med fotboll att göra?
Är innebörden att han inte får titta på fotboll?

Ja, jag kan inte själva riktigt avgöra vad som syftar till fotbollsrelaterat?

Någon som har bättre koll på straffet och kan förtydliga det för mig?

Hur som helst är jag fortfarande emot värvningen, men nu tillhör han Barca och jag hoppas så klart att han motbevisar mig kraftigt.
Barcelona petersays
2014-07-15 09:14
Tycker fortfarande vi borde tagit Demichelis gratis förra sommaren.

OBS ärlig! Han hade varit en bra truppspelare. Låg lägstanivå, men hög högstanivå och enorm rutin. Hade kanske kunnat ge Pique en avhyvling eller två också.
Barcelona DM1982
2014-07-15 09:08
Det kan inte komma som en överraskning att Hummels inte är snabb. Han gjorde några riktigt konstiga saker under VM och Messi joggade förbi honom i finalen när han ville. Känns som det är dags för folk att sansa sig lite, Hummels är inte Gud. I princip är han faktiskt inte den spelartyp som Barca behöver i backlinjen.
Barcelona 100% AntiMadridista
2014-07-15 08:37
Nu när Suarez inte får presenteras på Camp Nou. Undrar om de kan presentera honom på en gata (La Rambla) eller på stranden? Det hade varit ännu större om han kunde presenteras på det sättet.
Barcelona 100% AntiMadridista
2014-07-15 08:34
Från början ville jag ha Hummels, men jag måste säga shit va han är långsam. Vet inte om jag är sugen på en Pique 2.0. Jag vill ha en lång (ca 1,80 m) back som är snabb, för det är på kontringar vi är svagast.
Barcelona Smogen
2014-07-15 07:50
Marhieu.....suck. Finns det verkligen ingen snabb och bollsäker mittback som är bättre än honom och dessutom till salu? Ibland tror jag Barcasledning tänker kortsiktigt medvetet. Man köper en spelare med rätt ålder för att han ska hålla ungefär till nästa presidentval. Man vill lämna problem medvetet till någon annan för att själva hamna i bra dager. Annars fattar väl vem som helst att det är ekonomiskt och spelmässigt smartare att köpa tex en 21-23 årig spelare för dubbelt så mycket pengar som man köper en 31 åring för?
Barcelona neymar JR
2014-07-15 05:15
Mathieu asså, det sorgsna är att han är tänkt som Puyols ersättare. Vi kan glömma Hummels, marq, benatia och få nöja oss med en 31 årig fransos. 2 mittbackar kommer vi verkligen inte få in, och absolut ingen högklassig. Aja får hoppas att Lucho gör ett fantastiskt jobb under försäsongen så alla spelare är i bra fysisk form. Det kommer verkligen behövas spelare som orkar springa åt bägge riktningarna Nu är det dags att Batra börjar blomma ut, är han tillräckligt bra så kommer Lucho spela honom oavsett vad. Går inte att behandla honom som en talang längre
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-07-15 05:07
A deal for Valencia centre back Jeremy Mathieu (30) is closer as Barcelona would be willing to pay his 20M buyout fee. [marca]

Tyvärr, tråkiga nyheter. Ryktas om att Mathieu vill till oss as well, ni vet alla hur det slutar med...:( Hummels och Mathieu hade varit ganska bra trots att jag föredrar Marq/Vertonghen istället för Mathieu.

Lucho, din envisa jävel. :P
Barcelona SoM_Un
2014-07-15 04:14
B.BOSS

samma med eriksen...helt sjukt
Barcelona B.BOSS
2014-07-15 03:49
Barca blev erbjuden Verthongen 2 gånger av de Boer för en liten summa på 5-8 miljoner och nu ska de köpa han för 25. Låter bra:D Hämta humlan Barca.
Barcelona >The Reporter<
2014-07-15 02:39
Madrid decime Que se siente, no tener Luis en casa!!!!
Barcelona Bentley King
2014-07-15 02:33
Om man ska prata om vem som har vunnit flest titlar så är väl Xavi eller Iniesta bäst genom tiderna. Den sistnämnda blev utvald till VMs bästa spelare och sköt in det avgörande målet i finalen 2010
Barcelona Barcelonistas
2014-07-15 02:07
Blaugrana91 - otroligt goa nyheter gick även in nu på sports sida där man frågade folket vilken MB man helst vill ha och Hummels var den som fick överlägset flest procent.

Jag hoppas på Hummels och Vertonghen får vi in dom två så har vi gjort det bästa silly season på jävligt länge.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-07-15 02:01
Fin gest utav folket i Argentina, dem ska hyllas för sin prestation!
Barcelona Blaugrana91
2014-07-15 01:58
[QUOTE=Barcelonistas]MabastB - har det ryktats något om Hummels? [/QUOTE] Ja både MD och AS skrev om att vi är intresserade av Hummels häromdagen.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-15 01:53
MabastB - har det ryktats något om Hummels?
Barcelona MabastB
2014-07-15 01:38
Vertonghen verkar närmast Barca enligt Sport, Mundo och journalister på Twitter! €25m ungefär.

[FCBSV]

Får man han för 25m så är det ett bra kap, få in honom och hummels eller Benatia !
Barcelona B.BOSS
2014-07-15 01:30
James är duktig och det spelar egentligen ingen roll vilken klubb en spelare går till även om Barca eller Madrid är favorit eller inte. Om Madrid bjuder på spelaren och Barca vänder ryggen till så går han till Madrid och tvärtom. Barca och Madrids status samt den spanska fotbollen och el clasico är något ingen annan klubb i världen kan locka med. James har verkligen uttryckt sin kärlek för Madrid om bägge lagen bjuder lika mycket tar han självklart Madrid. Vad JAG hade gjort om Jag hade varit Barca President hade jag bjudit hela tiden 15 miljoner mer än Madrid för att skjuta upp priset till höjden som de gjorde med Neymar. Det är dags att ge igen. ;) Om Madrid erbjuder 50! Låt oss bjuda Monaco 65! Så får vi se hur mycket Madrid är villiga att gå. Monaco lär tycka att det är kul och vi lär antingen få James eller höjer vi priset på honom ordentligt.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-15 01:25
*hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!

Jag tror knappast man gör om "misstaget" att inte nämna den totala summan (bonusar, rättigheter osv) som i fallet med Neymar.

€81M-€85M ligger nog summan på, men man kommer bekräfta den på en PK i veckan om jag förstått allt rätt.
Barcelona Dinho the artist
2014-07-15 01:24
Logik
Det han syftade på var väl snarare att ditt resonemang inte håller då Adidas i första hand är sponsorer och ägare (tror jag) i Bayern München.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-15 01:23
Logik - nämn någon som är bättre då? Det är ingen slump direkt att experter, förbundskaptener,spelare osv nämn Messi som en utav tidernas bästa/bästa spelare. Muppar som dig håller ju Zizou som tidernas bästa hur fan går det ihop när Messi dominerat så otroligt mycket mer? Mupp.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-07-15 01:21
Blaugrana91

Inte för att låta spydig eller så, men varken Barto eller katalansk media rankas högt på min lista av förtroendeingivande källor. Då väljer jag hellre att tro på en wikisidia som har bra mycket mer/bättre källor än Barto och vår fifflande styrelse
Barcelona Blaugrana91
2014-07-15 01:18
*hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!

Bartomeu sa att summan för Suarez inte var över €85M, därav så är €81M nog den rätta siffran.

Både Catalunya Radio och RAC1 gick också ut med den siffran.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-15 01:17
@Gabriel:

Barto bekräftade inte summan, men sa att det är ungefär den summan som gäller. Under 85M kostade han iaf.
Annons: