/spanien/barcelona/forum/4502.aspx/spanien/barcelona/forum/4502.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meymar
2014-06-24 16:56
Jag hoppas att ryktena om att Barca vill värva Kroos stämmer, hade varit en riktigt bra ersättare till Xavi och dessutom är han ganska ung och antagligen hyfsat billig med tanke på kort kontrakt. I övrigt hade Suarez varit en fantastisk värvning, såvida det inte utesluter två mittbacksvärvningar. Dock är jag ytterst tveksam till att Barca lyckas värva Suarez, men hoppas kan man ju!
Postat via SvenskaFans-appen
Jesper
2014-06-24 16:48
@Gabriel:
Självfallet kommer det inte att hända, speciellt som det ser ut i nuläget. Samtliga spanska lag måste ha numren 1-25 tillgängliga. Edit: Tvåa på bollen.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-24 16:47
Ter Stegen, Bravo. Hummels En till mittback typ Marquinhos,( Mathieu ja enbart om vi då också får en back som Hummels.) Rakitic och Toni Kross till mittfältet, lägg till att vi fått tillbaka Rafinha. Sen Luis Suarez till anfallet, samt Deulofeu tillbaka. En ordentlig satsning, dyrt men knappast omöjligt. Hade varit ett helt galet transferfönster!!
Barcelona Vampíro
2014-06-24 16:44
Jag hade gärna sett att man lägger undan både Xavi och Puyols nummer. Tror dock att det inte går i La Liga, har för mig att A-lagsspelarna måste ha nr 1-25 så deras nummer måste gå vidare. Ser jag dock att Bartra och Sergi Roberto tar över deras nummer kommer jag fan att spy. Snacka om ovärdiga ersättare.
Barcelona Dinho the artist
2014-06-24 16:40
Kroos är en underbar fotbollsspelare och jag ser gärna honom i Barca, mest för att han tillför något få mittfältare gör i dagens barca, målfarlighet(till viss mån). Han är dock, oavsett vad folk inbillar sig, en lat fotbollsspelare och är inte någon utpräglad "boxtillbox-spelare". Han startade som en ren 10a, men har sedan gått nedåt i banan, förmodligen för att kunna utnyttja hans underbara krossar till fullo. Skulle säga att han påminner lite i Xavi när det gäller ansvarsområden; starta och styra spelet, jobbar ogärna i defensiven.

Där är Rakitic mer utpräglad och har en mer mångsidig fotboll, defensivt och offensivt, dvs.
Barcelona Barca 666
2014-06-24 16:39
Gabriel

Personligen skulle jag vilja att byggde statyer utanför arenan med:

Puyol, Guardiola, Xavi, Iniesta, Messi & Ronaldinho enbart för att visa vår uppskattning vad dessa spelare har gjort för oss

De glädje de har spridit, alltid respektera motståndarna och de gjorde våran klubb till den bästa genom tiderna så förtjänar dessa herrar något extra

Att enbart pensionera nummer 5 räcker inte för mig...skulle vilja att vi respekterar våra legender på ett helt annat sätt...vi är väl "Mes que un club" :-)
Barcelona Barca 666
2014-06-24 16:35
Reporter:

Tyvärr lär vi inte få Marquihos pga PSG...senaste jag läste var att Barca fick tillstånd från spelaren att fortsätta försöka med PSG så det verkar som om han själv inte har not mot att komma men PSG är PSg inget att göra åt saken....dessutom verkar deras intresse frö Alves svalnat pga Alves lön & ålder så siktar på Abate från Milan nu (om man får tro ryktena)

Suarez behöver vi verkligen inte....om vi skall göra något åt anfallet så bör vi få in en central forward som exempelvis Higuain, Balotelli, Costa, Van Persie osv (nu menar jag inte att vi skall exempelvis köpa Balotelli men en sådan central anfallare skulle bryta mönstret)

På pappret, FM eller fifa så ju en anfall med Ney, Suarez, Messi en dröm men jag tror verkligen att det blir bort kastade pengar pga:

1. Han kanske inte kommer kunna spela tillsammans med Messi & Neymar som också behöver ha mkt boll - vi vill ju absolut inte ha en Zlatan värvning till
2. Har extrem hög lön samt prislapp - utan denna värvning kan vi värva bättre backar och behålla Pedro samt Alexis (som inte gnäller i media och är bra lag spelare)
3. Vi kommer med störst sannolikhet bli av med Alexis som är framtiden...han är väl endast 24-26 år gammal....han har många år kvar, känner till alla i klubben och att spela för Barca har varit hans dröm länge

Ni minns väl att precis innan hans Pappa gick bort (han var i Udinese då) så fick han lova sin far att han skulle spela i Barca en dag....när vi ville värva honom så tackade han faktiskt nej till bla ManU som vi den tiden fortfarande hade Sir Alex, spelade Cl och var med och slogs om titlarna...byta ut en sådan bra spelare med en sådan ödmjuk personlighet tackar jag nej till rakt av - I Barca måste man även kunna ha personligheten vi vill ha lagspelare inga divor....kom ihåg vi slängde ut spelare som Maradona & Zlatan just pga deras personlighet...Suarez har väl inte precis bästa ryktena omkring sig och om han kommer till La liga så kommer han vilja äta/smaka på en motståndare i La Liga också (kanske han biter Pepe vem vet) så att han har gjort d i alla ligor & en sådan personlighet vet jag inte om jag vill ha oavsett hur bra han är
Barcelona Gabriel
2014-06-24 16:29
Till något helt annat men lite små kul ändå (tycker jag), vilka tröjnummer passar vilka spelare bäst?

Själv tycker jag så här;

Rakitic #4
Marquinhos #5
Kroos/Koke #6
Suarez #7 eller #9 beroende på vem av Sanchez och Pedro som lämnar
Deulofeu #12, #14 eller #19
Rafinha #20 (ifall Tello lämnar)

Så hade jag delat ut tröjnumren, även om en viss romantisk del av mig hade velat se #5 retire tillsammans med Puyi, men det lär knappast hända.
Jesper
2014-06-24 16:26
@KarmaIsAKaranka:
Jepp, Keita var en succéförstärkning för oss tillsammans med Pique, Busquets och Alves under sommaren 2008 och således hade en viktig roll när vi blev världens överlägset bästa lag under kommande fyra åren och det är ett faktum. Maliern var en bra truppspelare som helt enkelt gjorde sitt jobb mer än väl på samtliga mittfältspositioner.
Barcelona >The Reporter<
2014-06-24 16:04
Tänk Rakitic, Deulofeu, Rafinha, Kroos, Suarez, Marquinhos, Mathieu(helt ok). Vore grymt!
Barcelona Barclasico
2014-06-24 15:59
Struth (agent Kroos): "Formal offer Barça? Germans don't check reports from obscure sources. Barça interest a hoax? No comment." [kicker]
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-06-24 15:54
Undrar ibland ifall Zubi verkligen inser hur hånad han blir.
Barcelona Barca 666
2014-06-24 15:54
Lion24 håller med dig...även om Xavi stannar så är det inte samma Xavi med samma tempo i kroppen vi behöver verkligen ha ett mittfältare till och Kroos är den mittfältaren om man tänker på han är box till box, bra skott, kan även spela defensivt samt priset....visst är han lite seg och kanske inte alls lika tekniskt som Rafinha, Iniesta och Xavi men han erbjuder lite annat som fattas på mittfältet....kan se mig Raktici & Iniesta's framspelningar och Kroos & Mascherano står för det fysiska (påminner mig om tiden med Yaya och Keita även om jag personligen håller Yaya och Keita högre då de passade in i vår spelstil som handsken :-) )
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-06-24 15:41
@Gabriel:

Svårt att föreställa honom hos oss på rak arm, han är som du säger lite seg men har egenskaper av rang och besitter box till box attributen. Kan till skillnad från fabbe täcka bollen. Om det stämmer att han vill lämna hade jag gärna velat se honom. Fan vilken spännande mittfälts uppsättning man hade kunnat använda sig utav :)

Pep gör jobbet åt oss medans Zubi är på semester med en pina colada hehe

Barcelona Lion24
2014-06-24 15:35
Vi är inte direkt i en situation där vi kan chansa med ungdomar. Tyvärr. Om Xavi lämnar så har vi Iniesta, Rakitic, S.Roberto och Rafinha på mittfältet. Alldeles för tunt. Säsongen är lång och skador/avstängningar kommer komma. S.Roberto är ingen höjdare precis så det lämnar oss med 3 mittfältare varav 1 av de 3 (Rafinha) inte har prövats på en hög nivå. Vi behöver en till mittfältare om Xavi lämnar och det tror jag de flesta håller med om.
Barcelona Barca 666
2014-06-24 15:30
Äntligen ett rykte jag gillar starkt dvs Kroos till Barca....får vi in honom för omkring 25 miljoner så har vi gjort riktig bra silly season när det kommer till mittfältet

Om vi får in honom så tror jag mittfältet ser ut så här:

Busi-Mascherano - Defensivt
Kroos-Rakitic-Rafinha-Iniesta - Centrala
Xavi (om han blir kvar) annars Sergio Roberto som backup till centrala mittfältet

Kroos kan även spela som defensiv mittfältare om det skulle behövas....han kommer ge oss en annan dimension som har saknats sedan Yaya & Keita tiden dvs grymma skott utifrån straff området...han bryter mönstret lite liksom

Vi har redan sålt Cesc för 33 miljoner och får vi in Kroos för omkring 25 så har vi alltså lagt ut 45 miljoner för (Kroos+Raktitic) och fått in 33 dvs mittfältet har kostad oss omkring 12 miljoner...Kroos har en utköp klausul på 40 miljoner dvs max man behöver betala gör Barca detta så har mittfältet kostat oss 60 miljoner men vi har fått in 33 miljoner dvs 27 miljoner Euro

Kroos och Raktici får denna och nästa säsong att bevisa de är värda Barca (vilket jag inte tvekar på idag)....om de inte lyckas full ut kan man ändå sälja de till bra peng och vi får också hem Suarez (Denis Suarez) då....Om vi gör allt klart med Kroos hoppas jag nästa 2 värvningar är mittbackar och då börjar allt se faktiskt lite ljusare ut

Som sagt anfallet behöver inte några förändringar efter 2 mittbackar kan man börja med att:

1. Ge Dani Alves 1-2 år förlängning och börja spela in Montoya
2. Börja sälja av: Cuenca, Tello, Afellay och Bojan - här bör vi klara få in 30-40 miljoner Euro för dessa spelare
3. Skulle någon av Pedro (som mål mässig gjorde sin näst bästa säsong förra säsongen) eller Alexis (som gjorde sin bästa säsong förra året) lämna då kan vi börja tänka på ersättare

Ekonomisk om vi nu har 120 miljoner att spendera denna fönster så är detta fullt möjligt om inte vi betalar 85 miljoner Euro för Suarez vilket jag inte hoppas:

1. Målvakter: Ter Stegen + Bravo = 24 miljoner
2. 2 mittbackar - 50 miljoner typ (Rojo 10 miljoner vilket hans klubb säljer honom för och en lite dyrara typ Hummels 30-40 miljoner Euro och jag tror vi kan göra affär med Dortmund)
3. Mittfält: 12-27 miljoner Euro Rakitic+Kroos (om nu detta stämmer kom också ihåg att vi har fått in 33 miljoner från Cesc affären)
4. Anfallare: Higuain (vet att alla inte gillar honom men han har bevisat sig i La Liga, Kan Spela med Messi och gör en hel del mål samt rätt ålder) eller Hazard som kan nog tänka sig lämna Chelsea pga av deras spelstil och han kan nog passa in hos oss men då måste Pedro eller Alexis offeras vilket jag inte vill men dessa 2 kan vi nog förhandla oss en deal med....Finns även Balotelli som Milna kan tänka sig att sälja men frågan är kommer han passa in personlighet mässig...vore kul och ha honom i laget :-)

Sry för lång inlägg
Barcelona ElRaval
2014-06-24 15:16
@Gabriel:
Precis min poäng. Vi har ersatt Fabregas med Rakitic och Xavi med Rafinha rakt av. Förutsatt att det inte blir några nya spelarköp på mittfältet så kommer Rafinha få nog med speltid. Och om Kroos kommer så tror jag trots det att Rafinha kommer få massa speltid eftersom Lucho av alla plockar med honom.
Barcelona Bentley King
2014-06-24 15:05
Jag hade en sjuk dröm där jag gick fram till Koke och viskade i hans öra att borde skriva på för Barca haha! Han smilade tillbaka och gav tummen upp
Barcelona Gabriel
2014-06-24 14:50
B-Guden

Du är medveten om att Xavi kommer att lämna eller? Det behövs en till mittfältare. Jag tror knappast du behöver oroa dig över Rafinha eftersom Lucho hade hand om honom i Celta och vet vad han går för.
Barcelona B-Guden
2014-06-24 14:42
@ElRaval:
Hoppas du skämtar med mig speltiden roberto fick var ett skämt, om rafinha inte får 2-3 gånger mer än vad han fick borde han ha lånats ut 1 år till. förra året hade vi på offensiva platserna Xavi Iniesta cesc roberto, och roberto fick 5 minuter speltid i månaden. om kroos kommer har vi Xavi Iniesta Raktik Kroos Rafinha Roberto. Varken rafinha eller roberto kommer utvecklas och så har man fuckat upp ännu en talang.
Barcelona ElRaval
2014-06-24 14:38
@B-Guden:

Nja inte alls. Sergi Roberto fick en hel del speltid förra året. Jag utgår från att Rafinha går om honom i rangordningen nu.
Barcelona LeoMessi
2014-06-24 14:35
Jag vill verkligen inte se higuain i Barcelona. Bara för att real lyckades blåsa Napoli ordentligt så betyder det inte att higuain är så bra som transfersumman antyder.
Barcelona -SAMI-
2014-06-24 14:23
Får en känsla det blir higuain.

@Barclasico:

Barcelona B-Guden
2014-06-24 14:23
@Barclasico:

skriv gärna fler såna uppdateringar men ta alla i ett inlägg istället :)
Barcelona Barclasico
2014-06-24 14:21
Llorente (Juventus): "Barça and Atletico? I feel great at Juve. I enjoy holidays, I didn't get offers and that's good because I stay." [sky]
Barcelona Barclasico
With Aguero, Reus and Van Persie almost ruled out, Barcelona remaining forward options are Luis Suarez, Higuain and Hazard. [md]
Barcelona Barclasico
Man United have sounded out Barcelona midfielder Xavi (34), but the player, who will leave, wants to join a less high-profile club. [md]
Barcelona Barclasico
2014-06-24 14:20
PSG are still looking for a right back but they have ruled out signing Dani Alves (31), also because of his age and salary. [le parisien]
Barcelona Barclasico
Jeremy Mathieu told Valencia that Barcelona will soon make a formal bid and asked to start talks without sticking to 20M buyout fee. [sd]
Barcelona Barclasico
Barça and Liverpool are in advanced talks for Luis Suarez in a complex deal. Liverpool know Suarez wants to join Barça [md]
Annons: