/spanien/barcelona/forum/4500.aspx/spanien/barcelona/forum/4500.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baha - Pep G
2015-01-07 04:47
Ni förstår väl att Barto kommer inte anställa en sportchef, om det inte är en idiot som blint följer honom utan kritik. Alla sportchefer vet om att de kommer lämna när en ny president tillkommer 2015. Barto behöver en puppet som målar en klar, glad och idiot säker bild av att situationen är under kontroll. Vem än puppeten blir som tänker riskera sin karriär för en summa cash är mycket intressant.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2015-01-07 03:12
Gaspart är en man som jag, trots sina misslyckanden som presi, aldrig kmr att ha något illa att säga om som person. Han är en tvättäkta culé som alltid vill det bästa för laget. Han insåg att han inte var rätt man för jobbet och lämnade för han insåg att klubben behövde nya folk och en förändring. Det får min respekt.
Barcelona Potosi
2015-01-07 01:55
Allt går emot oss just nu och allt går med Real Madrid. Nåväl, efter 10 år av regn kommer väl 10 år av solsken sen.
Barcelona zigazaga
2015-01-07 01:23
Gaspart (ex-president): "If I'd run again, I wouldn't even get my own vote. I wasn't up for the task. I was the one who failed." [cope]

Han är iaf ärlig.
Barcelona zigazaga
2015-01-07 00:55
Btw, är det bara jag som missat att vår gamle silverräv Sylvinho numera är assisterande tränare till Mancini i Inter? Såg en glimt av han i derbyt tidigare ikväll. Kul för han!
Barcelona Sentuary
2015-01-07 00:53
Men kan vi anställa nån jävla erfaren fittttränare/sportchef eller vad det nu ska vara. Inga jävla Roura eller vadfan han heter, VAD KAN HAN OM ATT VARA SPORTCHEF?
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-07 00:35
Jag tror vi alla är överens om att Lucho inte är en långsiktig lösning på tränarposten men är det verkligen så smart att sparka honom just nu? Detta är inget argument utan en helt ärlig fråga både till mig själv och er andra. Man vill inte ha in en rookie och då förmodligen även kompis med ledningen resten av säsongen för då är vi helt körda vad det gäller titlar i år. De flesta vill ha in en tränare med internationella meriter, ett erkänt stort namn. En sådan tränare skulle vara bra att få in med Laporta 2016 alternativt i sommar men i nuläget skulle ingen vilja ta jobbet då alla vet att han kommer att falla med nuvarande styrelse.

Jag har stöttat Luís Enrique men har likt de flesta andra i princip gett upp hoppet om en lyckad säsong med honom vid rodret. Däremot anser jag att han får lite för mycket av skiten då ledningen i min mening ska kritiseras för i stort sett allt som gått fel i klubben de senaste åren. Det sportsliga kan jag förstå då han har gjort många taktiska misstag. Relationen med spelarna sägs vara dålig men med situationen som vart i klubben får jag känslan av att han inte hade truppens förtroende ens innan han anlände i somras. Han har jobbat i rejäl motvind samtidigt som han knappast gett sig själv chansen att utveckla laget.

Som sagt, hans taktiska brister och sportsliga misstag har gjort att jag insett att han förmodligen inte håller för en toppklubb och att det var ett misstag att anställa honom. Men vem ska ersätta honom om han nu får foten? Jag har väldigt svårt att hitta ett tränarnamn som skulle gynna vår nuvarande situation, både kortsiktigt och långsiktigt. Ett inte särskilt lockande, men kanske trots allt det mest ekonomiska, minst dramatiska och smartaste draget hade kanske ändå varit att acceptera detta som en mellansäsong, låta Lucho vara kvar tills slutet och sedan att alla inblandade som vill klubben väl gör allt i sin makt för att få till nyval. Därefter börjar man om och då är det självklart att hela staben från kostymnissarna ner till LE ryker med huvudet före.
Barcelona Smogen
2015-01-07 00:30
Rambla~

Roura kan ju fortfarande sälja spelare....jag vågar knappt skriva det, men gör det ändå... Hur mycket skada kan han göra med det?
Barcelona Liunil Masse
2015-01-07 00:11
@lucasammr: 3rd day of chaos tomorrow: Lucho presser at 1pm Bartomeu presser at 4 pm Junta meeting at 8 pm.
Barcelona Rambla~
2015-01-07 00:08
Ja Roura blir bra, han som håller på att köra La Masia i botten. Han kan ändå inte göra någon skada som interim iom Fifas transferban.
Barcelona Rambla~
2015-01-07 00:05
Haha, ja tyvärr är det nog så.
Barcelona Neymar11
2015-01-07 00:02
Rambla~ Panolada på camp nou under dessa tider? Nja endast om turisterna ska snyta sig samtidigt tyvärr
Barcelona Vampíro
2015-01-06 23:57
With Roura as possible interim sports director, Barcelona will then look for Zubizarreta's successor. Club wants ex-Barcelona player. [md] Haha what? Så kraven är en gammal spelare istället för nån som faktiskt kan klara av jobbet? Vilken jävla pajasklubb vi har idag.
Barcelona Barclasico
2015-01-06 23:56
With Roura as possible interim sports director, Barcelona will then look for Zubizarreta's successor. Club wants ex-Barcelona player. [md]
Barcelona Smogen
2015-01-06 23:55
Rambla~

Hoppas fasen det blir en riktig på torsdag också! Annars är det så jäkla typiskt att man gör en promenadseger mot Elche så det värsta rinner ut i sanden och sen tar man en turseger mot Madrid på söndag... jag vill bli av med Lucho nu och veta att Barto ryker till sommaren.
Barcelona Rambla~
2015-01-06 23:50
@Smogen:
Underskatta inte en hederlig gammal Panolada på Camp Nou. Den har fått presidenter på fall förut. :)
Barcelona Smogen
2015-01-06 23:30
@Rambla~:

Har du kollat kommentarerna på artikeln? Svämmar totalt över av olika åsikter. sjukt.
Men om inte övriga direktörer går samman och tvingar fram ett nyval till sommaren så tror jag aldrig Bartomeu går med på det.
Barcelona el Flaco
2015-01-06 23:25
@Rambla~:

Paco Aguilar är inte ens den värsta på MD. Santi Nolla och Francesc Perearnau är värre i den aspekten.
Barcelona Rambla~
2015-01-06 23:21
Den här ledningen är körd. Alla vet det oavsett vad Paco på MD skriver. Det är hans jobb att skriva att allting är frid och fröjd i klubben. Ingen går längre på hans lögner.
Barcelona Smogen
2015-01-06 23:11
@Rambla~:
Damn...läser på MD och man blir ju lite mörkrädd. Liknar ju en nordkoreans tidning till förmån för juntan. Där inser man också att det förmodligen inte blir nyval om Barto får bestämma, allting nu är Zubis fel, att Lucho ingår i det här "fantastiska" projektets planer för lång tid framöver och att Bartomeu har allting under kontroll och den man vi alla borde lita på.
Barcelona zigazaga
2015-01-06 23:09
Men vad är det som ska krävas för att få bort denna ledning? Måste vi verkligen vänta till 2016? Imorgon kommer vi bara må dåligt av Bartos presskonferens. Ifall majoriteten av styrelsen vill ha nyval i sommar, inte kan väl presidenten ensam säga nej till det? Hur funkar det?
Barcelona Neymar N11
2015-01-06 23:07
Messi won't be awarded the 2014 Ballon d'Or. The winner is Real Madrid's Ronaldo. Bayern Munich's Neuer was the other nominee. #fcblive
Barcelona el Flaco
2015-01-06 23:01
@Rambla~:

Mundo Deportivo gör vad som förväntas av de - skriva en artikeln där Bartomeu framställs som en fredsmäklare mellan Messi och Luic Enrique och återigen räddar dagen. Bra jobbat, MD! Ni har försäkrat er minst tre scoops rån styrelsen den närmsta framtiden.
Barcelona Rambla~
2015-01-06 22:56
Tro inte på vad MD skriver. De är lögnare nästan hela bunten. De är Rosells (nu Bartomeus) lakejer och gör allt för att försöka lugna massorna och låtsas som om all är frid och fröjd. #JuntaDimisíon
Barcelona zigazaga
2015-01-06 22:56
Nyval kan vi glömma i sommar. Aldrig att denna äckliga ledning går med på det.
Barcelona Barclasico
2015-01-06 22:55
Contrary to previous reports, Barcelona coach Luis Enrique has not been given a two-match deadline by the club's board. [md]
Barcelona Junta Dimision
2015-01-06 22:54
Nu är det inte så att Roura kommer bli sportdirektör på heltid, utan en Interim-sportdirektör enligt media i alla fall. Men om jag fick välja mellan Zubi och Jordi Roura som sportdirektör är valet ganska lätt. Angående Roura anser jag att han fick lite väl mycket skit för ett väldigt otacksamt jobb som caretaker för en cancersjuk Tito (May God rest his soul), men som sagt han är nog endast tänkt som interim-direktör. Nu hoppas vi på nyval i sommar my fellow culés!
Barcelona the cameroonians
2015-01-06 22:54
hehe, det här är fan värre än silly-season...

Att följa twitter-flödet är som att skickas mellan hopp & förtvivlan i en mordrättegång.
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-06 22:53
Haha. Ständigt denna Roura att få vikariera på alla möjliga positioner när det krisar...
Barcelona zigazaga
2015-01-06 22:50
Nu sägs det att Lucho inte alls har fått ett ultimatum av ledningen. Herregud vilken såpa detta är.
Annons: