/spanien/barcelona/forum/4498.aspx/spanien/barcelona/forum/4498.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2014-06-24 00:48
Cristiano Ronaldo cut his hair to match the scar of a young fan who had surgery to remove a brain tumor last week. #respect Ni må hata den killen men vilket jävla hjärta han har utanför planen! Det här är inte första gången han gör så fint! Diggar verkligen den killen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2014-06-24 00:41
If they can't sign Liverpool forward Luis Suarez this summer, Barcelona will move for Chelsea attacker Eden Hazard (23). [daily star]
Dema
2014-06-24 00:32
Hur ser det ut med gammelgäddan Xavi ifall han lämnar? Får man några dineros för honom då eller går han gratis? Känns inte som om han har gjort sitt på den här scenen och jag blir högst förvånad ifall han skulle lämna i sommar. Finns inget positivt med det. Barcelona har helt enkelt inte en ersättaren till honom och han känns inte som den här personen som lämnar klubben i knipa. Inte heller känns han som någon som drar till något arabland och lirar. Scholes gjorde inte det, Pirlo gjorde inte det, Xavi faller under samma kategori som dessa herrar. Självklart spelar han nog lite svår just nu för att han faktiskt sitter i en position där han kan göra det. Klubben behöver Xavi. Efter en titellös säsong så är han nog bara lite smågrinig just nu. Xavi kommer åka hem och få lite semester. Och när han är klar med det hoppas jag att klubben talar om det han vill höra, att han behövs. I mina ögon är det ju inte samma spelare som förr men jag tror ingen av oss på riktigt kan förstå vad han betyder för den här klubben. Ett jävla föredömme till Geni. När Sir Alex satt bredvid Pep Xavi Iniesta och Messi under en prisutdelning sa han att han kände sig previligerad att få sitta bland dom. Under samma kväll sa Messi (med guldbollen i sin hand) att priset borde gå till Iniesta eller Xavi istället. Han ska ingenstans! #6
Barcelona Vampíro
2014-06-24 00:26
Frändén kallade precis 30 årige Oribe Peralta för en yngling. Akward.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-24 00:25
B.Boss Dock har hon ju hon lite rätt, Neymar har ju faktiskt nära den statusen som en "popstjärna ". Finns en anledning till att han kallas Neymarketing. Bra för klubbens kassa dock. ;) Sen egentligen vem bryr sig om Neymar är som en "popstjärna " när han spelar som han gör!
Barcelona Dinho the artist
2014-06-24 00:20
Enkel men vacker text om Xavi av Bank.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-24 00:17
1.70 ligan Higuain? Hoppas du skämtar? Han har varit fullständigt usel hittills i VM. Har inget att göra i Barca. Ska vi värva nån till anfallet så ska det vara klass i form av Suarez, Aguero eller Reus.
Barcelona B.BOSS
2014-06-24 00:16
Va det inte mega experten Fränden som sa att Neymar är en popstjärna och cirkus runt om honom samt att han inte är en forbollspelare? Snacka om att många journalister följer strömmen och pratar mycket dynga. Neymar leker med bollen och för tillbaka Joga bonito tillbaka till fotbollen, Brasilien och Barcelona. Mångas svartsjuka ögon vilar över honom. De har inget att sätta emot Neymar. Ronaldo slår ett inlägg som 1000 spelare slår om dagen vilket han inte ens nickade in. Bale? Han behöver en yta på 40 meter i en löpduell mot stackars halvskadade Bartra. Vad är finessen i att peta bollen och springa på en sådan yta som alla spelare klarar av? Det Messi och Neymar gör i trånga ytor med 1-2, 1-3 vägningar och dribblingar samt en direkt välplacerat skott är vad som är att beundra.
Barcelona Bàckis
2014-06-24 00:14
Chile för Brasilien alltså. Även om man såg lite starkare ut ikväll tror jag fan dom kan få stora problem. Btw, Rafa Marquez första försvararen någonsin att göra mål i tre olika Världsmästerskap. Grande Rafa!
Barcelona DM1982
2014-06-24 00:07
Neymar briljerar, gör två mål och showar hårt.

Jag antar att Niva sitta och skriver något om Neymar och filmningar nu, det är lite så han funkar.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-24 00:00
@B.BOSS:

Word. Framförallt sett till priset. Hade velat ha en RVP, Higuain eller någon annan sådan spelartyp. Suarez/Messi/Neymar vore nog för mycket av det goda.
Barcelona Rafa Alcantara - 12
2014-06-23 23:59
Grattis Leo på födelsedagen!
Barcelona B.BOSS
2014-06-23 23:56
Vi behöver inte Suarez. Vi har bolltrollkarlar i Neymar och Messi. Vi behöver en anfallare som går mer på avslut och rakar till spelet.
Barcelona jawwa
2014-06-23 23:56
Lyckas man få till ett samarbete mellan neymar messi och alexis samt spelar ett betydligt rakare spel jämfört med tidigare säsonger kan det bli åka av nu i höst. Man hoppas dessutom på att LE sitter och granskar detta vm och tillslut behåller sanchez som så här långt har imponerat stort.
Barcelona Andresito
2014-06-23 23:55
Riktigt bra reklam för Songs Systeme Tchakap när han kramas med Neymar och vinklar kepsen perfekt mot kameran, haha.
Barcelona B.BOSS
2014-06-23 23:54
Fan ta PSG hoppas US and A tar Slut på oljan där nere. David Luiz ser ut som en kung i Brasilien. Vilken kämpaglöd. Tänk om han hade fått Barcelonismon i sig! Han hade kunnat bli en legend i klubben. Vem hade inte tappat intresset i England liksom? I en klubb utan historia innan Abramovic köpte upp den för en vecka sen.
2014-06-23 23:54
Skrev detta inlägg tidigare under matchens gång. Tänkte se om jag får bättre respons nu; tycker dilemmat är högst relevant.
"Neymar är ju bland världens absolut främsta när det gäller att vara oberäknelig och lura motståndare. Han gynnas oerhört av snabba anfall, något man näst intill aldrig ser i dagens Barcelona. Med snabba anfall har försvarare mindre betänketid och blir då lättare "lurade" av Neymar och liknande spelare. I ett samlat försvar med mycket understöd blir det ju självklart svårare och försvarare har råd att göra ev. misstag.

Jag är kär i fotbollen Barca spelar, men om man vill låsa upp den enorma potential vårat nuvarande anfall besitter (Rakitic,Alexis,Messi och Neymar främst) så måste man spela en rakare fotboll. I vart fall en betydligt mer varierande fotboll."
Barcelona Ali G
2014-06-23 23:53
Tw Rio Ferdinand (ex-Man United): "Neymar: 22yrs old, 53 games, 35 goals, 20 assists....that's illegal!! Dealing with pressure like a boss."
Barcelona Leo y Cesc
2014-06-23 23:51
Neymar, Messi och Alexis har briljerat i VM, men Messi vet vi kan höja sig mer. Undrar hur många mål en viss "väldens bästa spelare" har gjort i VM på 180 min och där 90 min var mot spelare som lirar i amerikanska ligan och allsvenskan. Hahah de fan pinsamt och det kommer vara lätt mitt bästa VM om det fortsätter såhär.
Barcelona Rambla~
2014-06-23 23:50
Hur kan detta Mexiko ha sådana problem i kvalet. Är verkligen USA, Honduras och Costa Rica så svåra motståndare för Mexiko? Tydligen.

Jag trodde faktiskt att Kroatien skulle ha lite mer bett i sig och stå emot lite bättre. Fast de har ju faktiskt varit chanslösa sen Rafas 1-0.
2014-06-23 23:49
Vampíro
Helvete vad lik Di María...(uselt betyg).
Barcelona B.BOSS
Precis. De katalanska tidningarna skämmer ut Barca. När ska de börja tänka stort? Real säljer fan morata för 50 miljoner snart. [QUOTE=Rambla~]Jaa, jag blir också förbannad så fort jag läser att Barca vill ha 25m för Alexis. Vadå 25m? Är de helt dumma i huvudet när hela Europa jagar honom? Jag lovar, skulle någon klubb bjuda 30m för Alexis, hade Zubi svarat med. Nä nä, vi vill bara ha 25m för honom. Inget förvånar mig längre. Klåpare! [/QUOTE]
Barcelona Andresito
Om några hamnar på samma poäng:
1. Målskillnad
2. Flest mål
3. Inbördes möten
4. Lottning
Barcelona jawwa
2014-06-23 23:45
Nu är matchen död och har varit sen neymars 2-1 mål, dock syns det klart och tydligt att spelet utvecklas en dimension med fernandinho som är betydligt bättre än defensivt lagd paulinho. Sen anser jag även att hulk bör bänkas av willian
Barcelona Canaletes
2014-06-23 23:44
Snygg snygg klackassist av Rakitic
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-23 23:43
Rakitic avslutar iaf turneringen storstilat. Läcker klackframspelning!
Barcelona Vampíro
Är lite extra förtjust i Héctor Herrera, innermittfältare spelar såklart i Porto. Han har definitivt imponerat. På tal om blandningar så ser han ut som en blanding av Di Maria och Gary Cahill.
Barcelona DM1982
@Sentuary:

Brasilien vinner gruppen om detta står sig.
Barcelona Andresito
2014-06-23 23:42
Perfekt sätt att kröna sitt inhopp, Fernandinho!
Barcelona Sentuary
2014-06-23 23:41
Vem vinner gruppen nu? Samma poäng och målskillnad?
Annons: