/spanien/barcelona/forum/4494.aspx/spanien/barcelona/forum/4494.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2014-06-26 01:38
@el Flaco

Haha ja The Barça way. Fantastiskt...
Barcelona el Flaco
2014-06-26 01:33
@NoGo™:

Mittbackar? Fuck that, vi är Barça. Vi värvar någon random mittfältare som vi sedan gör om till back. :)
Barcelona NoGo™
2014-06-26 01:25
Agência News report that Barcelona are now in advanced negotiations to sign Miralem Pjanic from Roma.

Mittbackar dåå??
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-26 01:22
President Bartomeu has called Bayern Munich chairman Rummenigge to know the transfer fee of Bayern midfielder Toni Kroos (24). [onda cero]

Är ''Onda Cero'' trovärdiga? Fan vad kul om Kroos skulle komma!
Barcelona Aléx
2014-06-26 00:54
Jag älskar Zlatan, en grym fotbollspelare och förebild för många unga. Allt är hans agents fel, den feta kossan gjorde allt att få Zlatan o byta klubb så på det sättet han skulle tjäna pengar. Zlatan värdelös i Barca men fick speltid ändå, han gjorde ingenting rätt på plan men fick spela ändå och i slutet av många matcher bytes han ut och Bojan brukade komma och bomba ett mål. Svenskmedia kommer att fortsätta slicka röven på Zlatan och Zlatan kommer att fortsätta spotta på dom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-06-26 00:51
Ovanligt att svensk media ska trasha Messi, man blir så jävla trött på skitet.
Barcelona Vampíro
2014-06-26 00:48
Äh classic aftonbladet bullshit om att Messi var elak och mobbade lilla oskyldiga Zlatan. Att Zlatans agent öppnade munnen redan efter att han blivit bänkad i en(!) match nämner de aldrig. Det efter att han vart usel i tre månader men nej det hela är Messi och Peps fel att han misslyckades i Barcelona.
Barcelona B.BOSS
2014-06-26 00:47
Vi har två av världens bästa spelare i samma lag. Längtar tills det börjar klicka i Barca mellan de Neymar och Messi. Det går inte komma ifrån att de två lyser upp VM. Peps strategi gick på att komma centralt och stretcha motståndar backlinjen med anfallarna och Tiki Taka sig sig centralt med Messi, Iniesta och Xavi. Det är dags att komma centralt med Neymar och Messi oftare. Messi bakom och Neymar I djupled. Finns inte farligare spelare än de två.
Barcelona J.Gamper
2014-06-26 00:47
Jesper Något i stil med att han ska stå i centrum inom fotbollen och vara nr 1 och har ett o annat att säga om Zlatan t.ex ...
Barcelona Vampíro
2014-06-26 00:41
Ja jag menar att de costaricanska spelarna är bättre anpassade att spela en mer 'offensiv' fotboll än Grekland. De har mer snabba, kvicka spelare med större passningsskicklighet än grekerna som har raka motsatsen i ett par gamla, sega mer fysiska spelare. Det hade ju vart självmord att stå högt och försöka anfalla när man inte har verktygen för det. Klart de vill överleva så långt det går i turneringen Ja jag ser också mycket hellre på Costa Rica spela än Grekland men tycker det är löjligt att dömma ut ett lag för att de spelar på ett annat sätt. Men alla är väl olika. Personligen har jag inget emot det.
Jesper
2014-06-26 00:40
@J.Gamper:

Kan du återberätta lite om vad hon sa gällande Zlatan? :)
Jesper
2014-06-26 00:38
Fy fan vilka jävla fi**or som sitter i Citys ledning, hur tusan kan dom göra så mot Yaya Toure! I sånt situation åker man bara till sin familj och struntar i vad alla tycker. Hans bror går inte att återvända och inga pengar är värd sånt. Han gjorde stort misstag att åka och fira än att vara med sin familj när det väl behövs. Familjen är nr 1 och allt går förre. Jag skulle ha lämnat City omedelbart om jag var i hans skor...
Barcelona Aléx
2014-06-26 00:36
Förbannad jag blir på fröken Frändén i studion som snackar om Messi, hans katalanska, att Messi har inte integrerat sig som alla andra spelare och att Messi ska alltid vara i centrum osv osv osv Hon pratar om Messi som om hon är hans agent eller bästis som vet precis allt om Messi!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2014-06-26 00:32
Culee:
Jag tänkte mycket på det den här säsongen; att man inte provade att lira med Fabregas som offensiv mittfältare framför ett 3-manna mittfält sen Messi & Neymar som anfallare, ibland droppar någon av de ner då går Fabregas ett snäpp upp
Barcelona Blaugrana91
2014-06-26 00:32
Seriöst vad snackar Johanna om?? Messi kräver att tjäna mest pengar....
Barcelona J.Gamper
2014-06-26 00:31
Johanna Frendéns analys av Messi. = Lol

Hon var tvungen att dra in Zlatan förstås.
Barcelona Culee
2014-06-26 00:30
Jag har tänkt på en sak. Jag vet att barca aldrig skulle byta taktik eller formation men skulle inte vara bättre om man istället körde 4-3-1-2. En fyrbackslinje inget ovanligt med det, ett centralt tremanna mittfält inget konstigt med det( Rakitic- Busken-Iniesta) Sen istället för att ha säg Neymar o Sanchez på kanterna så har vi dom på topp centralt. Dom har visat att dom är som bäst då här i VM när dom får en centralare roll. Sen har vi en Messi som släppande i 10-rollen bakom dom.
Sen när vi kommer till speliden o taktiken så får vi ett rakare och enligt mig mer effektiva anfall. Jag tror att alla håller med mig när jag säger att vi inte kan spela tikitaka längre, det har blivit sönder läst.
Eller vad säger ni?
Jesper
2014-06-26 00:27
@Vampíro:

Att duon är riktigt bra är onekligen att ta i en aning, du tror inte att bägge skulle ha varit ett hett villebråd innan turneringen drogs igång? Men oavsett så är 1-2 spelare knappast ett helt lag utan kollektivet med ett strukturerat offensiv har varit den vägvinnande fotbollen för den delen. Stirrar man blint på taktiktavlan så skulle man blint få uppfattningen att de spelar en sådan backlinje, tittar man närmare så blir det i praktiken en trebackslinje då deras bägge ytterbackar har nyckelroller i att överbelasta kanterna på motståndarnas planhalva.

Nu är det så att knapp hälften av costaricanerna i truppen har sina klubbadresser i den inhemska ligan, menar du på fullaste alltså att dessa är bättre än grekerna motsvarigheter? Speciellt om man skall ha i åtanke att den speltekniska kvalitén med största sannolikhet är en aning högre än vad costaricanska ligan skulle komma med. Och då skall vi inte jämföra utlandsproffsen sinsemellan, säger en hel del när Costa Rica har lirare från Allsvenskan :D
2014-06-26 00:25
@Cule4life:

Barata? Menar du Ibarra så är han högermittfältare från Vitesse, men han verkar kunna lira på den pos :)
2014-06-26 00:17
@westinho - Sergio #16:

Fan är det som händer egentligen, vi har 2 intressanta målvakter 1 ny mittfältare i Raktic och nu nämns Kroos?

Är detta en dröm vill jag inte vakna!
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-26 00:14
President Bartomeu has called Bayern Munich chairman Rummenigge to know the transfer fee of Bayern midfielder Toni Kroos (24). [onda cero]

Vågar man börja hoppas? Inte än...
Barcelona LeoMessi
2014-06-25 23:52
Det är bekräftad grabbar, ronaldo har bytt frisyr inför morgondagens match :D
Barcelona Gabriel
2014-06-25 23:51
En vinst för fotbollen att Schweiz går vidare istället för Ecuador. Underbart att defensivt lagda lag ryker direkt i gruppen.
Barcelona Cule4life
2014-06-25 23:50
köp högerbacken equador barata galen
Barcelona jawwa
2014-06-25 23:47
Schweiz passar nog Argentina bättre som slutspels motståndare än vad fysiska Ecuador gör.
Barcelona Gabriel
2014-06-25 23:45
Herregud vilken talang Pogba har!
Barcelona Acrobat
2014-06-25 23:42
Man får leta länge om man ska hitta en spelare som är mer ineffektiv än Benzema... den saken är säker. Jäklar vilka dåliga avslut killen har!
Barcelona MabastB
2014-06-25 23:29
Herregud Pogba, den ska sitta.
Barcelona Gabriel
Hoppas verkligen inte att Ecuador gör mål. Alla deras matcher har varit tråkiga att kolla på.
Barcelona Andresito
Hattrick av Shaqiri. Inte illa!
Annons: