/spanien/barcelona/forum/4488.aspx/spanien/barcelona/forum/4488.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Leo y Cesc
11/13/2014 11:41
@barcastuff: Neymar has scored 42 goals and given 24 assists in 59 games with BRA #fcblive [via @neymarstats] Dessa mål får Messi och Ronaldo att se ut som mediokra.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Leo y Cesc
11/13/2014 11:38
Jag hoppas innerligt att Laporta tar över Barcelona igen, det värvades backar på hans tid och sedan dess har inget hänt i backlinjen.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
11/13/2014 11:23
Lite från tidningarna idag:

Sport skriver;

"Super Neymar" - Neymar gjorde 2 mål och gav en assist i en perfekt match. Samtidigt medger Neymar att detta är hans bästa form under karriären.

Messi, bäst i Argentina. Leo gjorde mål på straff och fixade därmed segern till Tata's Argentina.

Mundo Deportivo skriver;

"Reus inom radarn" - Barca och alla storklubbar är ute efter honom, han kan lämna för 25M€. Han har inte förlängt och han är vän med Ter Stegen.

Neymar gjorde 2 mål och 1 assist.
Messi gjorde det avgörande målet.
Laporta förolämpar Bartomeu
Barcelona Krabban94
11/13/2014 09:36
@grande jw:

Vänta bara den dagen han börja lägga dem innanför virket kommer snart, han har faktist oflyt nu...

Börjar skratta varje gång jag tänker på att Neymar bänkades mot Almeria före ett landslagsuppheåll i den form han är i. Igår lekte han med Turkiet så får se om försvaret i Turkiet hittade hem efter matchen..
Barcelona Smogen
11/13/2014 09:05
Jag uppskattar verkligen citat som postas här på forumet men, nästan varje gång det postas ett citat så kan man vara säker på att det görs mellan 2-3 gånger av olika personer. Kan inte folk bara scrolla ned och läsa de typ 2 senaste inläggen för att se om någon redan postat samma grej?
Barcelona Neymar11
11/13/2014 08:55
Vi har sett matcher under den här säsongen när han exploderar med bollen och dribblar förbi ett halvt lag. Bilbao matchen som ett ex. Tyvärr så sker inte det ofta längre utan bara när han har bestämt sig för det. Han tror inte på det längre, eller så försöker han skydda sig från skador. Nu när han kommer att flyttas ut till högerkanten så tror jag att vi kommer få se mer av den varan.
Barcelona Lion24
11/13/2014 07:28
Sitter och kollar lite på gamla matcher från förr (Peps tid). Man hittar inte ord liksom. Men jag har funderat ganska länge på en grej. Det handlar om Messi. Vi vet att Messi har gått ner sig lite grann och det som har gått ner är hans explosivitet samt hur nära bollen han hade fötterna med fart. Det är främst dom 2 sakerna som jag tänker på. Vi vet ju att han har gått ner sig men kan han få tillbaka den explosivitet och fart som han hade tidigare? Jag tvekar, och om han kan, hur ska man göra då?

När jag ser ''dåtidens'' Messi och denna upplaga så känner jag att Messi har blivit lite tyngre, behöver inte vara tjockare men kanske lite mer muskler. Kanske lite fett också, man vet aldrig. Tror ni att man kan göra Messi ''liten'' igen så att han får upp farten och räcker det? Alltså att han tappar lite muskler samtidigt som han inte äter så mycket. Jag vet att när man väl har tappat lite av den där explosiviteten och farten så är det väldigt väldigt svårt att få upp den igen. Det är av egen erfarenhet och även andra spelare som man har sett. Vad tror ni? Och hur kan man få upp den farten igen? OM man kan få tillbaka den så att säga. Jag är verkligen ingen expert på sånt så vill höra lite tankar från er som kanske kan bättre. Även från dig som liksom jag inte vet så mycket om sånt.

Sen tror jag också det har lite med självförtroende och omgivning att göra. Messi verkar vara en väldigt känslig person som kan knäckas ganska lätt. Han är inte lika stark mentalt som sin rival Cristiano tycker jag. Messi verkar heller inte ha en hälsosam relation med dom i styrelsen då Messi av ALLA gick ut och kritiserade självaste vice presidenten för nåt år sen. Angående omgivningen så kände jag i våras att alla utnyttjade Messi då han verkade spela in reklam varje vecka. Sen tjänar man ju en slant på Messi också. Alla uppvisningsmatcher han spelade förra sommaren trots att han hade en del skadebekymmer i slutet av 12/13 säsongen. Nu verkar det ha blivit bättre men vad hjälper det när man har förlorat en sån viktig grej av sitt spel?
Barcelona Neymar11
11/13/2014 01:03
@barcastuff: Messi: "The coach told me to play on the right. I know the position, although it has been a while since I played there, so I have to adapt." Ett steg åt rätt riktning! Stort att man kan vara så stor men ändå vara ödmjuk och falla tillbaka för lagets bästa
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
11/12/2014 23:57
@Alltid en legend, Puyol .:

Ser det framför mig:

"Han är inte 100% fysiskt? Äsch, hälsa är överskattat..."
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
11/12/2014 23:34
" Medical staff recommended that Vermaelen should undergo surgery before signing, but sports director Zubizarreta decided against it. " [e3]

Vilket genidrag från Zubi! vi kanske får se Thomas spela för oss i början av DECEMBER. Oerhört smart!
Barcelona LeoMessi
11/12/2014 22:28
Spaniens u-21 torskade med 1-4 idag mot Belgien. Munir gjorde ett mål iaf.
Barcelona LeoMessi
11/12/2014 22:19
Haha ja han träffat ribban och stolpen väldigt ofta nu. Men när han väl göra två vanliga mål igen så tror jag att det lilla spöket försvinner. Positivt att han kommer till lägen iaf.
Barcelona grande jw
11/12/2014 22:18
Ännu en i virket från Messi. Sinnessjukt vad oflyt han har med ramträffar.
Barcelona LeoMessi
11/12/2014 22:14
Grande jw Haha identisk frisyr! Ja mascherano är ganska vårdslös, men hellre honom än Busquets som inte vågar sträcka ut en fot för att vinna bollen. Precis så målet Celta gjorde mot oss
Barcelona grande jw
11/12/2014 22:12
@LeoMessi:

Japp det har du rätt i. My bad. Samma gulliga frilla. Mascherano är i klass med Xabi Alonso på mittfältet. Ett gult kort minst per match.
Barcelona LeoMessi
11/12/2014 22:07
Det var inte halilovic väl? Det var en annan
Barcelona grande jw
11/12/2014 22:06
Mascherano bröt nästan benen på Halilovic. Herregud.
Barcelona MessiyoyO 10
11/12/2014 21:57
Messis speluppfattning är helt insane! Han hittar allt och alla på plan. Han har spelat fram sina lagkamrater 100 ggr idag, ändå har dem inte satt dit sina chanser.
Galen kille!

Barcelona DM1982
11/12/2014 21:55
Messi straffmål. Argentina spelar lite småtrist men det kanske är en sådan match.
Barcelona WalterWhite
11/12/2014 21:41
Halilovic kommer nu in.
Barcelona MessiyoyO 10
11/12/2014 21:39
När får Puyol ta över sportchefs rollen. Det är ju kris med Zubi. Hur många skit värvningar ska han få göra innan man förstår att han bara kastar pengarna i sjön?
Det är helt ologiskt att han får sitta kvar på sin post. Det är till och med ologiskt att han ens får komma in genom entrédörren på morgonen. Ska vi verkligen vänta till 2016 för att få in nya intelligenta människor in i styrelsen? Nästa år kommer förmodligen se värre ut pga uteslutna värvningar.

Det enda vi kan hoppas på är att spelet börjar klicka så att man glömmer allt det som händer i bakgrunden. För just nu går ingenting åt rätt håll.
Barcelona tikitaka-GOOL
11/12/2014 21:35
@WalterWhite:

Det är Messi vi snackar om, aldrig bara en spelare som bevakar honom.
Barcelona Liunil Masse
11/12/2014 21:34
Walter White Messi markeras nog inte av bara en spelare.
Barcelona Vampíro
11/12/2014 21:32
Medical staff recommended that Vermaelen should undergo surgery before signing, but sports director Zubizarreta decided against it. [e3] Självklart gjorde han det.
Barcelona WalterWhite
11/12/2014 21:30
@tikitaka-GOOL:

Messi markeras av en debutant från kroatiska ligan :P
Barcelona tikitaka-GOOL
11/12/2014 21:27
Messi har spelat helt fantastiskt i första halvlek. Kommit förbi sin bevakning gång på gång och lagt helt underbara öppnande passningar. Hans samspel med banega klickar rätt så bra, synd man inte gick för honom i sommar. Menmen

#in sergi roberto we trust
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
11/12/2014 21:25
@barcastuff: Medical staff recommended that Vermaelen should undergo surgery before signing, but sports director Zubizarreta decided against it. [e3] In zubi we trust!
Barcelona zick9
11/12/2014 21:23
Messi gör en bra första halvlek tycker jag.

Aguero är helt värdelös i landslaget.
Barcelona Vampíro
11/12/2014 21:18
Neymar ger en hopp om framtiden. Även om La Masia tagit en paus senaste åren så har vi i alla fall brassen i laget. Crack!
Barcelona DM1982
11/12/2014 19:53
Snyggt mål av Neymar och passningen var utsökt.
Annons: