/spanien/barcelona/forum/4485.aspx/spanien/barcelona/forum/4485.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2014-06-28 16:33
Ca,didates to be Barcelona captains next season: Iniesta, Mascherano, Messi, Pique, Busquets, Alves
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-06-28 16:24
koeman92

Jag frågade alla vem han var när jag såg honom lira med Italien.
Han var riktig stabil. Så där lagom aggressive med bestämd. Jag kunde inte placera honom någonstans.

Han är riktig bra. Jag vet inte vem jag skulle välja mellan Darmianoch Aurier.

Har du lagt märke till någon eller några bra mittbackar ???
Barcelona koeman92
2014-06-28 16:19
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Jag blev faktiskt riktit imponerad av Italinens Darmian, som förvisso är högerback.Visar stor säkerhet och visar ingen respekt för motståndaren, väldigt bra offensivt som defensivt och spelar väldigt bra och ruitinerat trots att detta är hans första mästerskap med landslaget. Om vi inte lyckas få Aurier så hoppas jag faktiskt att vi går all in på Darmian som spelar i Torino. Skulle vara ett riktigt stort kap, dels med tanke på den talang han besitter samt hans prislapp som inte han vara högre än max 8-12M samt att det inte direkt kryllar av högerbackar av världsklass i dagens marknad.

Fast just det.. Vi har ju Zubi som säkert inte ens vet vem Darmian är.
Barcelona koeman92
2014-06-28 16:08
1.70-ligan - köp en bra back, tack

Min lista hade sett ut så här:

1. Hummels
2. Balanta (enklare att få och billigare än Marquinhos)
3. Aurier (Om Alves lämnar)
4. Kroos eller Pogba (Om Xavi lämnar)
5. Immobile/J.Martinez (Om Alexis lämnar)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-06-28 16:06
Jag förstår bara inte vad vi ska med Cuadrado som det har ryktats om.

Ska vi omvandla honom till högerback?? Isåfall varför??

Ska han ersätt Sanches?? De är likadana spelartyp.

Vilka mittbackar har imponerat på er grabbar hittills i VM?
Då pratar jag om okända mittbackar.

En mittback som har imponerat på mig är Greklands Nummer 4. Snabb, bra på att tackla och följsam. Jag har missat rätt många matcher.

Har någon av er några favoriter som är okända för oss??
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-06-28 16:05
Jag undrar om någon 22åring i fotbollsvärlden någonsin har haft den pressen som Neymar har på sig i detta mästerskap? Det kan inte vara hälsosamt.

Jag undrar om ens Messi hade den här pressen som 22åring? Skillnaden är väl att Argentina länge har drömmen om den nya Maradona och även fall Messi tisigt fick stämpeln så bleknade bilden av honom som den nya Maradona med tiden. Brasilien skriker inte efter den nya Pelé då de har haft världsklasspelare efter honom. Tänker då främst på Romario, Rivaldo, Ronaldo och Ronaldinho.

Allt annat än VM-guld kommer att ses som ett fiasko för Brasilien, så höga är kraven.

Om Neymar lyckas med det så är det bara applådera att vi har honom i vårt lag - han kommer att göra livet lättare för oss post-Messi.
Barcelona Gabriel
2014-06-28 15:51
Barca 666 Läste att Aurier var en av de högerbackar som klubben följt under VM. Men vågar man ens tro på det?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca 666
2014-06-28 15:45
1.70-ligan - köp en bra back, tack

Min lista ser ut på följande sett:

1. Hummels
2.Kroos -gör klart allt så snabbt som möjligt med tanke på hans situation (Annars Luis Gustavo)
3. Marquinhos
4. Aurier - Om Dani Alves lämnar
5. Kun Aguero eller Muller - Endast om Alexis lämnar

Men läste nyligen att Barca faktiskt vill värva Hummels men Dortmund säger nej men att Barca har skickat personal till Brasilien för att kolla på Aurier (Har Gabriel läst detta :-) ???)

Tror vi kommer få följande spelare till slut:

1. Kroos
2. Marquinhos (eftersom idag kom nyheter att PSG har siktat in Alves igen)
3. Mathieu - Finns bättre alternativ enligt mig exempelvis Doria/Balanta/Vermaelen osv)
4. Cuadrado om Alves lämnar men hoppas verkligen vi går all in på Aurier istället för han kan man nog få för omkring 10 miljoner och han är mer renodlad högerback som kan vikariera på andra positioner)

Vill verkligen inte se Suarez i den vackra Barca tröjan....man kommer ju ha hjärt attacker inför varje match (speciellt El clascio) där man sitter o väntar på han ska få rött kort och bli avstängd i 3 år
Barcelona LeoMessi
2014-06-28 15:35
Slår vad om att Zubi värvar marquinho istället för matquinhos! Slår vad om att det slutar med att Zubi blandar ihop dessa.
Barcelona Barclasico
2014-06-28 15:30
Barcelona have offered Bayern Munich a swap deal including Alexis Sanchez (25) and Bayern midfielder Toni Kroos (24). [tmw]
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-28 15:10
PSG plan to reactivate the option to sign Dani Alves. Barcelona are waiting until end of World Cup to continue talks on Marquinhos. [sport]

Por Que? Zubi tror väl säkert Marquinhos är med i VM-truppen...
Barcelona J.Gamper
2014-06-28 14:57
1.70-ligan - köp en back, tack

Ganska lik din faktiskt :) . Men ville också väldigt gärna ha Sergi Aurier som högerback som tyvärr inte ryktats hit så mycket.

Sen har jag varit intresserad utav mittbacken Doria.. Honom har man inte hört om alls nästan.
Barcelona NoGo™
2014-06-28 14:55
Denna killen alltså..
J2S är på Ibiza nu, kan han inte bara råka gå vilse där eller nått...

Dos Santos has offers from Real Sociedad, Villarreal and Valencia. Player wants to stay linked to Barcelona via loan or buy-back option [md]
Jeffson
2014-06-28 14:51
1.70-ligan

Min ser ut följande:

1. Hummels (kom igen, ge oss en världsback. NU!)
2. Marquinhos
3. Pogba eller Kroos med tanke på priset

Får vi in dessa tre köp och säljer de som inte håller barcaklass så är vi klara för nästa säsong =)

Oh, wait a second....We have Zubi as sports director...shit!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-28 14:45
Av alla spelare som ryktats hit. Dessa hoppas jag mest på:

1. Kroos
2. Marquinhos
3. Reus / Hummels (båda känns avlägsna)

Av de som redan är klara är jag väldigt nöjd med både Ter Stegen och Rakitic.

Hur ser er lista ut?
Jeffson
2014-06-28 14:15
Som sagt, hade Masken bara varit given i startelvan på sin position så hade han varit kaptensmaterial.
Barcelona Bentley King
2014-06-28 13:39
@barcastuff: Guardiola: "Mascherano didn't complain when he didn't play. He just trained harder the next day." Jag älskar den typen av spelare! LE är verkar vara en tränare som uppskattar hårt arbete. De som ska starta är de som förtjänar d
Barcelona Nemesis 10
2014-06-28 13:26
Jag tror inte att Sanchez kommer ingå i någon bytes affär. Det är många klubbar som är intresserade av honom, och Lucho ska ha sagt att han vill ha kvar Sanchez men om man får in än bättre anfallare så skulle man kunna tänkas sälja honom.
Jag tolkar det som att om klubben till slut köper Suarez så kommer Sanchez förmodligen att säljas då man också har talanger som kommer behöva lite speltid.
OM nu Barca säljer Alexis vilket jag helst inte vill så borde man låta alla intresserade klubbar buda. Han ska gå för minst 35 tycker jag iallafall.
Barcelona J.Gamper
2014-06-28 13:12
Ryktet med Toni Kroos gillar man :) Utan att Sanchez ingår i affären dock
Barcelona Smogen
2014-06-28 13:06
För någon månad sen gick ju Bartomue ut och sa att Alexis inte var till salu och at han skulle stanna, detta var efter att LE blivit klar som tränare. Funderar på om alla sillyrykten om Alexis bara är lösa påhitt eller om något hänt som fått Barca att vilja sälja honom. ps. 80 miljoner pund för en tokig 27 årig Suarez är rena galenskap. Betalar man i närheten av den summan kan det nog vara sämsta affären någonsin.
Barcelona LeoMessi
2014-06-28 12:48
Westinho: Hoppas verkligen inte att Barca har erbjudit sanchez i utbyte mot kroos. Det är ju efterblivet på helt nya nivåer i så fall och jag finner det jävligt respektlöst mot sanchez. Hoppas sanchez sätter sig på tvären numera och säger att han vägrar vara delbetalning. Om det stämmer så är det bara ett bevis på att det kvittar hur bra du presterar, är du inte katalan så är du inte värd ett skit.
Barcelona petersays
2014-06-28 12:14
Funderar på att se brasilien-chile på nåt ställe med anknytning. Nån som har tips i Sthlm? El Cocodrilo vid Skanstull drivs väl av Chilenare, har hört att det ska vara hög stämning där. Finns en brasiliansk restaurang vid Fridhemsplan, fast nere mittemot Karlbergs slott, lite off kanske men dom visar matchen iaf.
Barcelona Corazon
2014-06-28 11:56
@I.Cuenca:

Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-28 11:52
Barcelona have offered Bayern Munich a swap deal including Alexis Sanchez (25) and Bayern midfielder Toni Kroos (24). [tmw]

Jag förstår inte varför Barcelona värderar Alexis så lågt som de gör. Är de så desperata av att bli av med honom? Kroos har 1 år kvar på sitt kontrakt. Han borde inte kosta mer än max 25M euro. Alexis är värd mycket mer än så.
Barcelona Barcadinho.
2014-06-28 11:12
Barcelona Barcadinho.
2014-06-28 11:11
Citat från Ask i DN - jag kopplar det till kulturell skillnad. "Att vara på plats I Brasilien och höra hur det pratas om VM hemma är att märka en tydlig skillnad. Här har fotboll och spelet varit i fokus. Hemma verkar filmningar och domslut dominerat" . Något för vissa att tänka på. Den här vm turneringen håller på att bli bland de bästa nånsin men en del glömmer att njuta av det.
Barcelona petersays
2014-06-28 10:39
Alltså att Suarez ALDRIG kan erkänna sina misstag är ju minst lika illa som att han gör dem. Kom igen liksom: "– Jag tappade balansen med öppen mun. Då ramlade jag över Chiellini och munnen träffade hans axel."

Han är smuts, han ska inte spela i Barca.
Barcelona I.Cuenca
2014-06-28 10:38
Corazon (Barcelona) 2014-06-28 10:17 Grabbar slår Brasilien ut chile ikväll va tror ni ? NEJ
Barcelona Corazon
2014-06-28 10:17
Grabbar slår Brasilien ut chile ikväll va tror ni ?
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-06-28 10:10
Liverpool: Inte lägre än 80 milj pund för Suarez I fredagens sillysvep berättade vi om Barcelonas fortsatta intresse för Luis Suárez trots hans avstängning från Fifa. Spanjorerna hoppas sänka priset till runt 50 miljoner pund, men enligt Independent så vägrar Liverpool gå under 80 miljoner pund. (Independent) 
Annons: