/spanien/barcelona/forum/4482.aspx/spanien/barcelona/forum/4482.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-06-26 17:57
Pepe sparkar sönder en spelare som vore stämplat under rubriken 'grov misshandel' med fängelsestraff som följd om en civil person hade agerat så ute på gatorna = 10 matcher

Suarez biter en spelare i axeln som hade stämplats som "ringa misshandel" om en civil person hade gjort det ute på gatorna = 9 matcher

Världen är verkligen inte rättvis. Och kom inte med argumentet att "Pepe har skärpt sig". Det har han verkligen inte gjort utan upprepat aggressivt beteende vid flera tillfällen sedan dess på väldigt olika sätt.
Barcelona Rambla~
2014-06-26 17:57
Helvete också. Först sades det att Suarez inte fick vara inblandad i några transfers under avstängningen. Nu får man höra motsatsen. Fan också. Nu kommer Barca fortsätta jaga honom hela sommaren om det behövs, det kan jag lova. Idiotklubb!

Enllgt mig ska hans pris sänkas med minst £30m. För hans anseende som spelare och varumärke har ju fått sig en rejäl törn. Tyvärr med den här klubben, de fattar inte sånt. De kommer gladeligen slänga upp 50m + Alexis, för de är så jävla dumma i huvudet rent ut sagt. Fattar de inte att det är världens chans att pruta hos Liverpool nu? Jag kan nästa lova att Liverpool vill bli av med honom nu.
Barcelona IlTriplete
2014-06-26 17:56
Fan vad irriterad man blir när man ser Goal skriva en krönika kring Ronaldo och Portugals landslag. Samtidigt sitter Puertan och gråter över hur "mediokra" och "dåliga" Portugal är med sina "träben" till spelare förutom Cristiano.

Skämtar dem eller? Portugal är lätt ett top 10 landslag i världen. Målvaktsfronten är det inte mycket att snacka om men resten ser det bra ut, trots allt.

Pereira - Pepe - Alves - Coentrao
Moutinho - Meireles - Veloso
Nani - Postiga - Ronaldo

Dem enda frågetecknena är egentligen på Veloso och Postiga, resten är bra spelare. Varför försöker man måla upp den här bilden av att det är så synd om Cristiano som spelar med såna medelmåttor? Om det är synd om någon så är det Zlatan som spelar med sopor i Sverige och missar VM på grund av dem..
Barcelona Vampíro
2014-06-26 17:50
Fina bilder på Ronaldo och kidsen. Han kanske är lite av en prick på planen men det är en bra snubbe trots allt. Edit: såg precis Pepe göra detsamma. Fuck logic.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2014-06-26 17:41
Sjukt att inte Ricardo Costa får fortsätta spela då han var Portugals i särklass bästa spelare senast. Hm, istället kommer Pepe in och undra vad han tycker om att Suàrez snor hans spotlight. Nej det här håller inte, han kommer vara hungrig på att återta sin tron ikväll. Beast mode!
Barcelona B-Guden
2014-06-26 17:35
Om vi inte får igång ett riktigt presspel med Neymar och Messi på plan. Så ser jag ingen annan utväg än att köra med 2 def mittfältare med tanke på våra ytterbackar.

Alves Pique Batra/ny back Alba
Busquet Song/Mash
Raktitic Iniesta
Messi Neymar

Song vore bra med tanke på vårat korta lag. Problemet är ju då att vi har 4 anfallare på bänken, Alexis Pedro Tello och Delufeou.
Jag ser det som svårt som fan att få igång ett fungerande presspel med spelare som Neymar Messi och Iniesta på plan
Barcelona Illusionista
2014-06-26 17:05
Vi behöver inte Suarez utifrån vad jag tycker. Jag tycker att Lucho ska få igång firma Ney, Alexis och Messi. Jag skulle mer än gärna se följande lag till nästa säsong. MAtS Alves, Pique, Hummels, Alba Busq/Yaya, Iniesta, Rakitic ------- Messi ---------- Alexis ----- Neymar Bänk: Delu, Rafinha, Mangala/Miranda, Pedro, Busq/Yaya, Adriano, Montoya, Barta, Klose eller ngn annan bra huvudspelare/måltjuv. Alltså Messi mer som en offensiv mittfältare som slår assist efter assist till Alexis och Neymar. Messi har slagit alla målrekord och kommer göra massor med mål från den positionen också men varför inte göra honom till världens absolut bästa spelfördelare någonsin också? (Vilket han i mitt tycke inte är långt ifrån redan).. Detta i kombination med Alexis och Neymar som springer i djupled hela tiden och ytterbackar som fyller på.. det är oslagbart! I försvarspelet skulle jag vilja se Alexis och Neymar pressa sönder deras backar ihop med Messi/Rakitic/Iniesta och köra högpress med hela laget. Vi kommer då bli lika bra som 08-09 det lovar jag!
Barcelona B.BOSS
2014-06-26 17:04
Man vet inte vad som är sant. Längtar tills Mangala blir officiell från ingenstans på Barcas hemsida. önsketänkande.
Jeffson
2014-06-26 17:03
30 miljoner + JDS så är han mer än välkommen haha. Eller ett byte rakt av mot snälla Pedro =)

Nä men seriöst. FIFA får fan ta och ge sig. Ja det är otroligt dumt, korkat, idiotiskt, svinigt, äckligt osv att bitas och dessutom göra det tre gånger. Men Pepes stämpling på Messis hand är 10 ggr värre och det var ändå långt ifrån det värsta han har gjort. Ramos nersparkning av Messi under 5-0 matchen var också värre. En rejäl satsning med dobbarna före tycker jag också är värre. Varför? Jo för att skaderisken är BETYDLIGT högre än den är om man biter någon.

Jag fattar att det ses som "sjukare" att bita någon. Men att riskera att bryta någons fotled borde väl vara värre? Att bita någon anser jag vara likvärdigt med att "markera" med sin skalle mot någon annans skalle.
Barcelona Treyh
2014-06-26 17:00
Precis vad jag tänkte på igår. Jag tycker att Lavezzi bidrar mer med sina löpningar och att han dessutom kan bredda spelet. Augero är inte i form och ska inte spela och nu är han dessutom skadad så det spelar ingen roll.

@westinho - Sergio #16:

Barcelona Blaugrana91
2014-06-26 16:59
Enligt rapporter är både vi och Real fortfarande intresserade av att värva Suarez...
Barcelona B.BOSS
2014-06-26 16:51
Det här kommer inte hålla. Liverpool kommet överklaga och få ner straffet till 1 månad max. Det finns spelare som armbågar, sparkar, skallar men får 1-2 matcher avstängning. Suarez får 4 månaders avstängning. Om vi kan köpa honom riktigt billigt och få ner hans pris ordentligt är jag fortfarande för ett köp men att vänta fyra månader är för länge. Man vill ha alla spelare från start, från match ett.
Barcelona II Barça II
2014-06-26 16:48
Ni klagar över att Pepe är psykfall (med all rätt) men vill värva Suarez? Hur tänker ni då? Suarez är minst lika instabil som Pepe!
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-26 16:47
@Gabriel:

Vågar du tro på det? Enligt min erfarenhet av Zubi med flera kommer Barca säkert annonsera Suárez-värvningen inom kort.
Barcelona Gabriel
2014-06-26 16:47
Sluta nu, Suarez ska absolut inte köpas efter det här. Han får inte spela förens slutet av Oktober/början av November. Ska han köpas, och det är ett stort OM så ska det vara för en jäkla reapris och absolut inga 50 plus Sanchez. Sanchez kan Liverpool glömma iaf, han ska ingenstans. Absolut inte mer än 30M€ för Suarez efter det här, och det kommer Liverpool aldrig sälja honom för - så lika bra att bara glömma honom.
Barcelona neymar JR
2014-06-26 16:44
All in på suarez nu kommer han vara jävligt HUNGRIG i oktober haha! Han kommer nog ösa in mål då
Barcelona Gabriel
2014-06-26 16:43
Och där med kan vi avskriva en Suarez värvning, för inte köper vi honom efter det där straffet? Som han ska förstöra för sig själv, han hade bara några dagar innan blivit hjälte för sitt Uruguay och var nära en övergång till antingen oss eller Madrid.

Self-destructive är en understatement.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-06-26 16:42
Blaugrana91 Det är nu (ifall vi värvar honom) vår styrelse ska utnyttja den här situationen rejält och köpa honom för ett riktigt kap pris. Men håll inte andan säger jag bara..
Barcelona Blaugrana91
2014-06-26 16:40
Ja men hur värt är det att lägga ett jättebud om han inte får spela förens Oktober?
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-06-26 16:38
Aldrig att vi ska lägga hela vår transferbudget på ett freak som bits. Fokusera på en mittback istället...
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-06-26 16:37
Blaugrana91 Det går och värva honom.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-26 16:36
Typiskt, nu lär det knappast gå att värva honom. I annat fall lär ju priset sänkas allafall...
Barcelona Vampíro
2014-06-26 16:31
Meanwhile Pepe fick inget straff när han medvetet trampade på Messis hand. UEFAlona.
Barcelona >The Reporter<
2014-06-26 16:27
så jävla överdrivet straff. Pepe fick bara 10 matcher, helt sjukt. Snälla ge oss Suarez!!!!
2014-06-26 16:25
Tyvärr kan han ändå fortfarande säljas till Barca.
Barcelona Vampíro
Okej tack, läste precis FIFA:s officiella statement också. Så även om Uruguay åker ut nu mot Colombia så är Suàrez avstängd i åtta matcher till. Det känns aningen för hårt men samtidigt så är det hans egna fel. Hoppas han får hjälp av psykologer nu för det är ju en förbannat bra spelare. Tråkigt för Liverpool som egentligen inte gjort nått fel men ändå blir straffade.
Barcelona NoGo™
Nya bud lol

Oliver Kay ?@OliverKayTimes 1 min

Fifa clarification on Suarez. He WOULD be able to transfer during his ban from football-related activity (hypothetically of course...) #LFC
2014-06-26 16:23
Suárez får inte ens spela fotboll med sina barn i trädgården, hehe! Kanske säkrast för barnen så de inte blir bitna.
Barcelona Dinho the artist
2014-06-26 16:22
Han stängs av i 9 officiella matcher med Uruguay och fyra månader från all fotbollsrelaterad aktivitet, från och med i dag till och med 25/10.
Barcelona Meymar
2014-06-26 16:19
Vampiro: Jag kan ha fel men jag uppfattade det som att han är avstängd nio matcher för Uruguay plus fyra månader från all fotboll. Men som sagt, kändes lite luddigt så kan ha fattat det fel.
Annons: