/spanien/barcelona/forum/4475.aspx/spanien/barcelona/forum/4475.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-06-29 16:20
LeoMessi:

Det är upp till Luis Enrique att de tre arbetar stenhårt och kör press på bollhållare som vi gjorde under Pep's tid. När Tito tog över slarvade vi allt mer med det och med Tata försvann press-spelet helt. Dags att ta tillbaka spelarna till gamla hungriga rutiner där varje spelare drar sitt strå till stacken. Så har det verkligen inte sett ut senaste 2-3 åren.

Dessutom är jag JÄVLIGT TRÖTT på våra rotationer. Inget lag roterar så mycket som vi gör. Vi har aldrig en fast startelva för i helvete! Spekuleras ju inför varje match vilka som ska spela. Så kan det ju inte vara om man vill vinna något. Med Pep visste man åtminstone hur den bästa startelvan såg ut.
Barcelona LeoMessi
2014-06-29 15:58
@KarmaIsAKaranka:

Han jobbar mycket men han jobbar inte lika mycket i det defensiva så som pedro och sanchez gör. Och det är förståeligt, säger inte att sanchez är bättre än honom. Men vi kan inte ha 3 bollkåta anfallare däruppe. Neymar, messi och Suarez är som bäst när dom har bollen.

Om vi inte kör en mycket rakar fotboll än vi gör nu så skulle vi inte få ut max av dom.
Barcelona Mr Culé
2014-06-29 15:57
Förstår inte varför alla överhyllar denne James Rodriguez, Såg matchen igår och kollade på honom lite extra, förutom målen så var han inte alls involverad i spelet särskilt mycket, inget vidare driv med bollen och så slog han bort en massa enkla passningar. Att folk börjar jämföra och säga att han t.o.m är bättre än självaste Lionel Messi och Diego Maradona är för mig skrattretande, vänta tills fredag efter matchen mot Brasilien för då kommer han och Colombia stöta på ett av dem bättre lagen denna turnering, samt så kommer Colombias medelmåttiga mittbackar i Cristian Zapata och Mario Yepes ställas på ett mycket större prov än dem gjort hittills. Nämligen att möta Neymars fart och teknik, vilket är lite skillnad mot att möta jämfört med Cavani och gamle Diego Forlan.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-06-29 15:54
Mexico och Costa Rica hejar man på ikväll vamossss
2014-06-29 15:50
@LeoMessi:

Suarez är grovjobbare om något. Följ lite Pool-matcher.
2014-06-29 15:48
@Jesper:

Nödvändig korrigering: förutom att Eto'o var betydligt bättre än Alexis.
Barcelona koeman92
2014-06-29 15:37
Hoppas starkt på Mexico och Costa Rica idag. Som någon sa där nere så är det så synd att se totalfotbollens hemland spela så defensivt och tråkigt, tycker själv inte att Holland har varit det minsta imponerande detta VM. När det gäller matchen mellan Costa Rica och Grekland är skillnaden tydlig; det ena laget vill gå ut och spela fotboll, det andra laget fegar och backar hem. Vet inte vad ni tycker men då jag vill se en offensiv och underhållande fotboll så tycker jag inte att lag som Grekland hör hemma i VM och hoppas därför att de åker ut med huvudet före idag. Dessutom kan man inte låta bli att charmas av detta Costa Rica, vars bästa anfallare spelar i Allsvenskan men som ändå inte har låtit bristen på resurser stoppa de. De är ett perfekt exempel på att hårt arbete slår talang och att det bara är en billig ursäkt att backa hem och parkera bussen med ursäkten att man har brist på resurser. För fotbollens skull hoppar jag verkligen att flera små nationer tar lärdom av detta. Unnar verkligen Costa Rica all framgång under detta mästerskap!
Jesper
2014-06-29 15:06
Hade varit riktigt kul om Costa Rica kunde besegra tråk-Grekland, vore en stor seger för fotbollen :)
Jesper
2014-06-29 15:02
Alexis + x miljoner euro för Suarez får mig att tänka på Zlatan-övergången...
Barcelona LeoMessi
2014-06-29 14:58
Nästan så att man hoppas att Sanchez får nog och kräver en flytt till juventus. Så jävla respektlöst att använda honom som delbetalning! Jag vet att jag inte hade känt mig välkommen om min klubb erbjöd mig som delbetalning för någon annan spelare...

Sanchez förtjänar att spela i klubb som ser hans värde! Han ska inte spela i klubb där han inte uppskattas av cheferna oavsett hur bra han gör ifrån sig eftersom han inte är en katalan eller från la masia.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-29 14:57
Rambla~

Fast nu vet ju varken du eller jag eller någon annan vad Sanchez vill. Det visar sig.
Barcelona LeoMessi
2014-06-29 14:55
Ännu en gång så läggs inte min kommentar upp när jag skriver genom datorn... Har tröttnat rejält på allt jävla buggande. Skrev ett inlägg om matchen mellan Holland och Mexiko. Vet inte om appen är jävligare eller om hemsidan är jävligare att använda.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-06-29 14:50
@Barclasico:

Spela roll när Alexis vägrar gå till Liverpool.
Barcelona neymar JR
2014-06-29 14:41
Idag hoppas man på att Mexico slår ut detta tråkiga Holland. Har verkligen inte blivit imponerat av Holland, så oerhört tråkigt att se totalfotbollens hemland spela en defensiv fotboll a la Mourinho. Chile vägde lite och var för naiva med sin offensiv mot Holland. Mexico måste lura upp holländarna för att sedan överraska denna hypade backlinje
Barcelona Blaugrana91
2014-06-29 14:38
Sen är det ju självklart att Barca kommer värva en till mittfältare. Xavi lär lämna och samma med JDS och även Song. Tror någon på allvar att en mittfältstrupp med Iniesta, Rakitic, Rafinha, Busquets, Mascherano och Roberto räcker? Knappast, en till mittfältare ska in. Spelar ingen roll om Xavi stannar en till mittfältare måste värvas, återigen vi kanske inte får värva på ett tag efter denna sommar och lämnar Xavi inte nu gör han det nästa sommar. Toni Kroos vill lämna Bayern och kommer kosta drygt €25M, se till att värva. Dessutom är det ju MD som påstår det, ingen annan. Dem fortsätter snacka skit.
Barcelona Vampíro
2014-06-29 14:37
Stötte på den här klassikern på YouTube. Fan vad man saknar den här spelaren han var rörlig, hungrig och i en klass för sig. Helt ostoppbar när han spelade så här. Ronaldo var inte ens i närheten. Soptunnan Mathieu hänger inte med för fem öre.
Barcelona Ali G
2014-06-29 14:30
Lionel Messi is fully supportive of Barcelona's attempts to sign Luis Suarez and would welcome the Uruguyan at Camp Nou with sporting director Andoni Zubizarreta having consulted the Argentine about the move.

Source: Sunday People
Barcelona Barca 666
2014-06-29 14:27
Rambla: Du är inte dryg eller så....jag ser ingen här inne som dryg även om alltid vi kanske har samma åsikter om allt....därför diskuterar vi

Du har rätt om Cesc och Thiago faktiskt....med denna ledning vet man inte vart man har de även om de går ut och säger en ska så kan de helt plötsligt göra annat

Hittills med tanke på att vi har endast spenderat 11 miljoner för att få in Rakitic, Ter Stegen och Bravo så får jag nog hålla med papillon att ledning skött sig helt ok

Men de närmaste 2-3 veckorna kommer avgöra hur bra de egentligen är och vilka de lyckas värva samt vilka går bort.....14 Juli är som sagt dagen Lucho vill ha hela truppen till sin förfogande (då måste alla värvningar vara klara så resten av sommaren man kan tänka på försäljningar)....14 Juli är dagen jag kommer utvärdera ledningen för denna silly season....om inte ens Lucho kan få det han vill så är vi borta från all titel strid fram till nyval samt många andra spelare kanske lämnar om inte resultaten går år väg
Barcelona Blaugrana91
2014-06-29 14:23
Rambla~

Fast det Bartomeu sa gällande försäljningar var att ingen av våra "stjärnor" var till salu om spelaren själv inte vill lämna. I Cesc fall så ville han ju tydligen lämna så därav sålde man honom.
Barcelona Barclasico
2014-06-29 14:22
Before watching Fabian Johnson (26) and Serge Aurier (21) at World Cup, Barcelona had already scouted them at Hoffenheim and Toulouse. [md]
Barcelona Barclasico
2014-06-29 14:22
Barcelona plan to make opening bid of "30M + 6-7M incentives + Alexis" for Liverpool's Luis Suarez. Clubs will talk in coming days. [sport]
Barcelona Vampíro
2014-06-29 14:17
Okej då är snart juni över. Var är mittbackarna?
Barcelona Rambla~
2014-06-29 14:13
Barca 666 Jag vill inte låta dryg eller så, men både du och jag vet att vad Bartomeu säger inte betyder ett skit. Hur många gånger har han och ledningen sagt en sak och så sker det motsatta ändå? Cesc skulle ju inte heller säljas. Vad skedde? Jo, de tog första bästa chans att göra sig av med honom. Inte för att jag gråter över det idag. Min poäng är, vad ledningen än säger så går det inte att lita på. Det är så jävla uppenbart att speciellt MD vill att Alexis ska bort. Jag vet inte vaför men de har ju hållt på hela våren tills nu att han ska säljas, först skulle han bytas mot Pogba, sen mot Vidal och nu mot Suarez. De har någon jävla kampanj mot Alexis känns det som. Att de kovänder nu och skiter i en mittfältare förvånar mig inte det minsta. Det var likadant när de skulle värva Thiago Silva. När de inte fick honom, ja då vi behövde vi inte någon mittback helt plötsligt. Det lär bli samma med en mittfältare nu. Vi har ju Sergi Roberto, han är som ett nyförvärv. :P
Barcelona papillon
2014-06-29 14:12
Väldigt kul och intressant att läsa om alla rykten men att nästan varenda inlägg ska handla om hur dålig ledningen är blir så jävla tröttsamt. Än så länge har de skött sig bra och det har värvats rätt spelartyper. Pinsamt hur vissa tar ett rykte som sanning/verklighet på en gång för att sedan nedvärdera ledningen, grupptrycket är tydligen starkt även i ett fotbollsforum.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barca 666
2014-06-29 13:37
I Tyskland rapporterade de för 4-5 dagar sedan att Kroos kan vara på väg till Barca....hans agent ville inte uttala sig men det står att Barca är en av klubbar som Kroos kan tänka sig...vi kan alltid hoppas
Barcelona Dinho the artist
2014-06-29 13:32
Z_Z
Såpass. Som du kanske förstår följda jag mest Monaco i början på säsongen, mest pga. Ren nyfikenhet av vad projektet kunde uträtta. Men om han varit så tongivande får jag krypa till korset!
Barcelona Barca 666
2014-06-29 13:32
@Rambla:

Det är verkligen ingen bra ledning vi har idag men jag tror att vi kommer få en mittfältare till samt så tror jag inte Alexis lämnar.

Bartomeu har faktiskt under denna silly seaosn sagt att Alexis inte lämnar dessutom vill Alexis stanna lägg även till hans prestationer förra säsongen samt under VM så är sannolikheten att han stannar väldigt högt

Skrevs också nyligen att Bartomeu själv nyligen hade varit i kontakt med Bayern om Kroos (detta efter att Koke ansågs omöjlig).....Om inte spelaren själv vill till Barca fine men annars tror jag att det finns en stor chans att han hamnar i Barca till slut

Barcelona LeoMessi
2014-06-29 13:26
Sanchez ska ingenstans! Säljer vi honom så kommer vi bara köpa en dyrare och sämre spelare. Sen om vi skulle köpa suarez så skulle det rubba balansen. Vi har då tre bollkänsla spelare på topp. Och vem av vår trio ska ta hemjobbet? Neymar jobbar hem en del, Messi gör inte det och det har typ varit hans direktiv dom senaste åren. Suarez är ingen grovjobbare likt sanchez och pedro.
Barcelona neymar JR
2014-06-29 13:20
Idag gör dos santos en kanonmatch och alla vill ha honom tillbaka. Man kan ju nästan tro att vi borde värva varenda spelare som deltar i vm. Hur många här inne hade koll på James innan porto tiden? Porto är en säljande klubb, som lever på att fynda talanger och sälja dyrt till STOR klubbar. Så ja verksamheten mellan Barcelona och porto skiljer en aning.
Barcelona Rambla~
2014-06-29 13:18
@NoGo™:

Ja man undrar ju. Det är tydligen viktigare att förstärka anfallet med en si så där 70-80m istället. För en spelare det allt som oftast brinner till i huvudet på. :P
Annons: