/spanien/barcelona/forum/4473.aspx/spanien/barcelona/forum/4473.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2014-06-27 17:38
United värvar alltså en 18 årig vänsterback med en bra säsong i PL för €38M. Perspektiv.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona jerkasss
2014-06-27 17:22
Vafaan ska vi göra med en teknisk knatte där uppe till??? fan jag blir arg. Köp starka snabba försvarare istället. Ut med: xavi, pique, alves och tyvärr........sergio (älskar dig egentligen, men din fysik håller inte för modern fotboll)
Barcelona jerkasss
2014-06-27 17:17
@RedemptionMn:

håller med tusen procent. Kan vara våran sämsta affär någonsin. Sanchez kommer GLÄÄÄÄÄNSA i typ Juve
RedemptionMn
2014-06-27 17:14
Jag blir uppriktigt sagt väldigt upprörd om Alexis säljs för en kaffesumma. Är jag den enda som inte vill se Suarez i Barca?
Barcelona Nemesis 10
2014-06-27 17:08
Enligt sport så är transfern riktigt nära att vara klar, eftersom det också har varit tyst från båda klubbarna angående alla ryktena så brukar det tyda på att det sker förhandlingar.

Det verkar som att vi kommer att få Suarez i Barca trots allt, visst han har gjort bort sig ordentligt och man kan aldrig vara säker på om det kommer hända igen eller inte. Men samttidigt TROR jag och hoppas isånna fall att Luis tas väl hand om i klubben och att man får han att trivas. Jag tror definitivt att Luis kan må mycket bättre i Spanien där han kan känna sig mer hemma med språket, kultur plus att han har släktingar där.

Så synd att han inte kan behärska sig för han är en fantastisk fotbollspelare.
Suarez vill iallafall bort från England och trivs inte där, kanske man slipper se den sidan när han kommer till Barcelona den fina staden och vinner lite titlar med klubben? Vem vet....
Barcelona jerkasss
2014-06-27 16:59
Håller med dig Krojf i allt du skriver. Någon tidigare skribent satte också hammaren på spiken i ett lite mer lakoniskt omdöme: Piquenaldo För övrigt blir jag lite rädd när man hör alla rykten om att sälja sanchez o värva suarez/aguero. Vafan Sanchez e ju grym under rätt omständigheter. Det är inte våra anfallare det är fel på (som synes i vm), det är spelsättet och backarna. Skulle vara intressant att se hur sanchez skulle hantera en lite mer central roll i barca. Har ni sett hur duktig han är på att vända med spelare i ryggen? detta ger ingen utdelning på kanten i barca..
Barcelona BB-Barceloneta
2014-06-27 16:50
Krojf

Oavsett om jag håller med dig till hundra procent eller inte så tack för ett mycket välskrivet inlägg som inte förstörs av SMS-språk och dylikt. Inte alltför vanligt här inne.

Faktiskt första gången på väldigt länge jag skriver här inne, kände bara att du borde lyftas fram just nu.
Barcelona LeoMessi
2014-06-27 16:47
Krojf

Fantastiskt skrivet! Dom överglorifierar allt Ronaldo gör och underminerar allt Messi gör. Jag kollar aldrig matcher med svenska kommentatorer av den enkla anledningar att dom alltid ska trash talka allt messi gör. Det var ändå lustigt att ingen skrev om Ronaldos brist på defensivt arbete i matchen mot USA. Alla lägen och mål kom från hans kant, hade USA varit effektivare så hade dom vunnit den matchen. Visst Messi jobbar inte hem han heller men är man en kantspelare så är det defensiva ansvaret lika stort som det offensiva. Man måste hjälpa sina ytterback.

Barcelona Krojf
2014-06-27 16:33
Nu kan jag inte tiga still längre. Trots att det rör sig om ett uttjatat ämne som jag själv redan givit uttryck för långt tidigare, i namn av "Ragnar Rök". Och som det fortfarande skrivs vitt och brett om härinne, med all rätt. Ronaldo!!!!!!! (7 utropstecken får räcka för min del). En som inte kan nämna Christianos namn en enda gång, utan att tittaren tvingas höra en uppsjö av enkom positiva utropstecken mellan raderna, är Lars Granqvist. TV -och radiosportens guru, bubblar över av förtjusning vareviga gång portugisen spänner musklerna. Dessbättre slipper vi fortsättningsvis höra Lasse liten,okritiskt kommentera Christianos i hans ögon vidunderliga bedrifter i pågående VM. Detta eftersom den stackars vinnaren av stora journalistpriset, tvingats nöja sig med att kommentera Messi i "sina" matcher under det stjärnfixerade gruppspelet. Redan från första stund i Argentinas öppningsmatch tog portugisens trogne gropie Granqvist, varje tillfälle i akt att försöka förminska Lionel Messi i brist på bättre objekt för sin stora besvikelse över att missa Ronaldo på plats. För att inte bli för långrandigt detaljerad ska jag låta mig nöjas med en enda, men mycket typisk kommentar. Och det är när Grankvist noterar att Messi inledningsvis slår en ganska kort sidledspassning. Snabbt som attan underströk Granqvist ovanligt avmätt, att Messi minsann valde det enklaste av alla alternativ. Och visst hade den "lille" argentinaren kunnat gjort som Granqvist stora idol från Madeira istället. Det vill säga låtit passningen föregås av ett antal för ett otränat öga "fantastiska" överstegsfinter, mot en nästintill stillastående back. För att sen avstannande levererat bollen med hälen istället för bredsida/vrist. Om än med exakt samma resultat i slutänden. Med den skillnaden att Messis variant inte fungerar spelfördröjande (eller publikfriande). "Där visade världens bästa fotbollspelare att att han är på sitt allra bästa spelhumör" hade Granqvist högst sannolikt stönat av hänförelse. Självfallet under förutsättning att Kejsaren av Portugallien varit den visat sig på styva linan på sitt sedvanliga och förutsägbara sätt som beskrivs i ovanstående. Apropå lina. Om cirkusartisten Ronaldo spelat sin "trixande" fotboll på lina, hade man möjligen kunnat förstå varför denne välväxte atlet faller så ofantligt ofta och enkelt. Samt sen sittandes ned på den vältränade röven, viftar med armarna som om han varit offer för ännu ett vidrigt övergrepp; utan att vare sig domare eller kommentatorer berör det inträffade med så mycket som ett ord (än mindre med gult kort). Det gör däremot jag. Vilket mina vänner och smått trötta sambo kan intyga, om så behövs... Vet inte hur många gånger jag på förhand förutsett och snarstucket sagt att snart ramlar Ronaldo, när det drar ihop sig till närkamp. Och allt som oftast fått rätt i min "profetia". Hade det vara lika enkelt att få rätt på stryktipset, så hade jag varit miljardär vid det här laget. Det är ett som är säkert. I mitt tidigare och långa inlägg som Ragnar Rök, om varför Ronaldo inte var världens bäste fotbollspelare 2013, framhöll jag att Kejsaren av Portugalien får positiv särbehandling av etablerade kommentatorer och experter. Och nya belägg för ett sånt påstående får jag mest hela tiden. Även Erik Niva verkar funnit för bäst att odla personkulten kring Kejsaren utan tröja, titt som tätt. Kanske fiskas det röster när SvenskaFans ska rösta fram Sveriges bäste fotbollskribent 2014... Hur som helst: När Messi byttes ut mot Nigeria, så höll Granqvist genast låda om hur oerhört ovanligt det var. Kanske blev han också djupt besviken över att den "lille" argentinaren själv inte gjorde något stort nummer av det hela, så att "vår" utsände svensk i VM hade fått tillfälle att spinna vidare på just den tråden. Men när Ronaldo varvar maxlöpningar när det luktar klar målchans, med att halta som en skadeskjuten kråka när han missat mer eller mindre öppna lägen tre matcher i rad, så har det inte berörts så mycket som med ett enda ord att Ronaldo för en gång skull kanske borde låta sig bli utbytt. Istället tror man sig i hans haltande och grimaserande, ha hittat förklaringen till att han inte riktigt glänser som den guldboll han fick 2013 (för lång och trogen tjänst?). Byt ut Ronaldo mot Messi i ovanstående scenario och dessutom med Lasse Granqvist vid mikrofonen. Ingen nåd vore att vänta! Då hade det med blixtens hastighet hetat att Messi tror sig vara större än laget och det vore hög tid att någon verkligen vågade sätta honom på plats (läs bänken). Samt att hans avslut verkligen inte visar på någon nämnvärld världsklass i VM - sammanhang. Ytterligare exempel på positiv särbehandling: Staffan Lindeborg som är satt att vägleda oss TV-tittare i fotbollskonsten trots sin total avsaknad av speluppfattning, avslutar Portugals sorti ur VM med att Ronaldo i och med att ha förvaltat en bedrövlig utboxning på bästa sätt, dämed gjort sitt 50:e mål... Dagen efter slår man upp morronblaskan och vad står det där? Jo att Ronaldo i och med sitt mål i slutskedet av en i det läget helt betydelselös match, gjort mål i sex stora mästerskap på raken. Erik Niva om någon borde väl veta när det är läge att betrakta glaset som halvfullt respektive halvtomt. Men det är å andra sidan inte så lätt, i den upp och nedvända världen. Lionel Messi har mer eller mindre på egen hand avgjort alla Argentinas tre matcher hittils, med riktiga klassmål. Fyra mål kan vi skriva upp på hans konto en bit in i Brasilien-VM, som alltså är det andra han deltar i. Den Oriktige Ronaldos samlade facit i VM - sammanhang, är lika många mål som dom globala mästerskap för landslag han medverkat i: 3 (TRE). Varav ett på straff mot Iran 2006. Han lyckas också snubbla in ett mål i Portugals 7-0-seger mot Nordkorea 2010. Och så gårdagens mål efter en grov målvaktstavla av Ghanas sista utpost, som grädde på moset. Man kan ju undra vad Messi eftermäle som ständigt målfarlig anfallare i världsfotbollen hade blivit, med samma facit efter tre VM? Eller varför låtsas, vi vet ju redan svaret. Apropå straffar. I en La Liga-match i slutet av säsongen fick Real Madrid en av sina många straffar, där Ronaldo inte så sällan spelar en huvudroll redan i förspelet genom sitt ständiga filmande. Ronaldo satte den hur säkert som helst. Kommentator med bisittare gjorde genast ett stort nunmmer av vilken otroligt duktig straffskytt Ronaldo är. Och påtalade beundrande att av alla mål Ronaldo gjort i Real Madrid, så var det ovanligt många som tillkommit på just straffar (siffran 35 vill jag minnas man nämnde). För den fotbollspelare som inte blir positivt särbehandlad, brukar ju sån statistik snarare hållas fram som en negativ faktor, vilken i mångt och mycket tar udden av mängden mål en spelare gjort. Men Ronaldo står över allt och alla. Blir man irriterad eller bara trött? Både och för att nu uttrycka sig milt.
Barcelona LeoMessi
2014-06-27 16:33
United kommer också att behöva köpa mittbackar och det gäller att vi köper innan dom, för då kanske dom redan har värvat två st som hade varit intressanta att ha i Barcelona.
Barcelona Ali G
2014-06-27 16:19
United gjorde klart med Herrera igår för  £36m och idag med Luke Shaw för  £30m. medan vi som är i behov av en back inte har köpt någon hittills. Visar på skillnad av ambition mellan dessa klubbar
Barcelona Dinho the artist
2014-06-27 16:05
Jag känner mig minst sagt illa till mods när spelare filmar, Barca- eller Norwichspelare. Jag ogillar filmningar, så är det med det.

Nej jag vill inte ha Suarez, är det ens så svårt att förstå? Känns som många här är sjukligt desperata ang. den spelaren. Har ni spelat med huset som insats på en ev. transfer eller vad är grejen?
Hade jag velat ha hit Pepe för 2 000 kr? Nope.
Barcelona Gabriel
2014-06-27 15:59
"Man känner skam nog när barca spelarna filmar och beter sig illa". Ska du känna skam för det så kan du lika gärna byta sport för precis alla lag håller på med det, who cares. Verkar har en så trångsynt bild av det. Aldrig pratas det om filmningar på samma sätt i Sydeuropa eller Sydamerika.
Barcelona Romario11
2014-06-27 15:58
Är det någon som prenumererar på DN? Anders Lundqvist ska ha skrivit en artikel som heter "Tränarna har jagat den bästa taktiken i 142 år". Den ska tydligen vara bra. Någon som kan klistra in den här? Thank you, thank you, thank you!
Barcelona J.Gamper
2014-06-27 15:53
Fan heller. Man känner skam nog när barca spelarna filmar och beteer sig illa. Att man ska behöva stå ut med en skandal från Suarez.. Neeej tack.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-27 15:52
Klockan 16.30 har ni chansen att ställa frågor till Erik Niva om VM. Passa då på att fråga varför han skriver så dåliga artiklar nuförtiden! :)
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-27 15:46
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:

FIFA-spelaren i mig vill ha honom i Barca, kommer bli grymt att spela med den anfallstrion på FIFA 15.

Som supporter kan jag ärligt säga att nej, jag vill inte att Barca värvar honom. Jag vet att förändring krävs, men det gör lite ont att se Barcas legender lämna klubben och att vi köper in nya utifrån. Det är inte lika vackert eller unikt. Vi har blivit som alla andra klubbar, inte längre Més que un club.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-27 15:32
Innerst inne vill alla ha Suarez i Barca, det vet jag.
Barcelona B.BOSS
2014-06-27 15:28
Alla just nu! Suarez biter mig aj aj aj aj. Vill inte ha honom i våra vackra färger. Suarez sänker Madrid på Bernamessi och förödmjukar Madrid. Ja!!!! Suarez! Hade mina motsättningar mot dig men de är borta. Tack Suarez! Visca Suarez:p. Vilket mål!!!!! Längtar tills den dagen.
Barcelona neymar JR
2014-06-27 15:27
Koeman92: Ja jag var ironisk, men folk är för uppstressade. Börjar irritera mig rejält på att folk verkligen tror att försvarsspelet kommer per automatik bli bättre med en ny mittback. Visst en mittback kan höja oss rejält men endast om hela laget höjer sig. Kollektivt försvarsspel måste komma till annars kvittar det vem fan vi köper som mittback! Väl just det här som har varit problemet, laget har blivit för långt och ytor har öppnats upp. Försvararna har fått försvara, anfallarna har fått försöka göra mål medan mittfältarna har lallat runt i ingemansland! Vi måste höja oss enormt när det gäller lagmoralen och det är fan prio 1!
Barcelona koeman92
2014-06-27 14:56
@neymar JR:

Jag hoppas verkligen att du var ironisk där..
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-06-27 14:38
Trailer till vad som ser ut att vara en film om Messi :) Länken---
Barcelona neymar JR
2014-06-27 14:34
Helt jävla sjukt, transferfönstret har inte ens öppnat och folk får panik för att vi inte har fått en mittback ännu. Stress är aldrig bra, lugna ner er för fan. Vi har spelat utan mittback i 2 år, ett år till borde vi väl klara av?! :)
Barcelona AndreD
2014-06-27 14:33
@Vampíro:

Hahaha detta blir bara roligare och roligare. Kan de sluta rövslicka killen? Han har varit sämst i tre år nu och vad får han som belöning? Nytt kontrakt och kaptensbindel när han istället borde lämna klubben :)
Barcelona Gio Style
2014-06-27 14:29
Vafan... trodde att Suarez-rykterna skulle dö ut efter avstängningen men istället så ryktas det ännu mer om honom.
Han är ju sjukt bra, men jag vill fan inte ha honom hos oss...
Barcelona Vampíro
2014-06-27 14:27
Besides Iniesta and Messi, next season's Barcelona captains could include Pique, Mascherano and/or Busquets. [as] Piqué? I'm out.
Barcelona LeoMessi
2014-06-27 14:16
Slår vad om att Zubi är den typen som går och försöker handla mat efter stängningsdags...
Barcelona R85
2014-06-27 14:14
Imorgon Neymar vs Alexis !!! Vad tror ni ? Jag personligen hoppas på chile !!
Barcelona A good coach is everything!
2014-06-27 14:11
Helt jävla sjukt VM är i sin mittenfas och vi har fortfarande ingen mittback klar! Alltså va ska en sportchef göra? Känns som våran inte har en aning om vad han sysslar med..
Jeffson
2014-06-27 13:55
Haha även Chiellini tycker att avstängningen är överdriven. Stort av honom att visa någon form av empati efter det som hände.
Annons: