/spanien/barcelona/forum/4467.aspx/spanien/barcelona/forum/4467.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Amo.38
2014-09-13 20:25
Solklar straff haha kom igen nu grabbar :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
Barcelona B vinner tillslut med 3-2 borta!
Trodde det typiska nederlaget skulle komma när man släppte in 2 mål sista kvarten.
Barcelona Rambla~
Fuskare
Barcelona oocbgb
2014-09-13 20:24
Penaldo.. Sån jävla osportslig människa..
Barcelona FCB_Messi
Solklar straff lägg av nu killar
RedemptionMn
Penaldo gör mål igen. Jag undrar hur många straffar domaren kommer ge till Real Madrid den här säsongen.
Barcelona the cameroonians
Ronaldo gör det han är bäst på, petar bollen, söker kontakt och kastar sig innan det inträffar. Säker straff dock.
Barcelona Rambla~
Perez har gjort samma misstag den här gången som han gjorde när Makelele såldes till Chelsea. Även om Xabi var till åren kommen så ersätter man inte den rutinen bara så där och knappast med en färsking som Illara. Snygg filmning Cristiano. I gen kontakt alls.
Barcelona Acrobat
PENALDOOOOOO!!!
Barcelona LeoMessi
Ronaldo sökte den väldigt smidigt, slåg bollen åt sidan och sprang in i försvararen hahaha
Barcelona Heisenberg
Haha seriöst Ronaldo ligger ju i luften innan träffen!?
Barcelona FCB - Winning #
2014-09-13 20:23
Hahahhaha så pinsamt..
Barcelona Zyzz
2014-09-13 20:23
Dags för Penaldo att stiga fram.
Barcelona B-Guden
2014-09-13 20:21
hoppas ronaldo skjuter Bale skjuter och nästan mål för Real borde kanske byta skytt
Barcelona Treyh
2014-09-13 20:18
Real Madrid måste testa nått nytt. Typ Pepe eller Varane på mittfältet. Den balansen i laget dom har för tillfället håller inte.
Barcelona Canaletes
2014-09-13 20:13
Delar av publiken skyller på Casillas och det är kaoz på spansk radio.
Älskar när det sånt hehe
Barcelona Zyzz
2014-09-13 20:12
Det tog 10 minuter för Real att släppa in fler mål än vad vi har gjort på 3 matcher...
Barcelona Neymar11
2014-09-13 20:12
Ge mig oddset på Ronaldo kommer vara skadad efter denna match....
Barcelona B-Guden
2014-09-13 20:10
Finns det nån statistik på vilket lag som släppt in flest mål på fasta situationer, är rätt säker på att Real ligger högt upp där, trots sin längd är dom sämre än oss.
Barcelona Z_Z
2014-09-13 20:10
Helt sjukt hur dåliga Real är på fasta defensiva.

Härlig start på matchen.
Barcelona Neymar11
2014-09-13 20:09
Va enkelt man kan göra mål haha
Barcelona Acrobat
2014-09-13 20:09
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA REAL SJUNKER SNABBARE ÄN TITANIC!!! Världens sämsta försvar.
Theillest
2014-09-13 20:01
Faaaaaaan hade längtat så in h*lvete t matchen, men råka somna. Hashtag ConchaTuMare
Barcelona LeoMessi
2014-09-13 19:42
Helvete domaren skulle ha visat ut spelaren där!!!! Han sparkar skiten ur Roman och han gick inte ens på bollen! Det där var för fan PEPE-nivå!!
Barcelona Himne del Barcelona
2014-09-13 19:30
Finns få saker som får mig på så bra humör som att se Lionel Messi spela fotboll när han har roligt på planen som han har haft hittils den här säsongen. De inledande matcherna har han fått sköta det mesta på egen hand, men så fort Neymar byttes in fick ha en anfallspartner att kombinera med och då går Messi från att vara bra till att bli bäst. Oerhört glädjande att se och då har jag nästan glömt att Suarez ska in i leken också. En spelare som kommer trivas som fisken i vattnet när han får den här typen högkvalitativa framspelningar från Messi och som dessutom kommer tacka genom att sätta dit bolljäveln. Munir och Pedro kommmer båda två att fungera som fullgoda inhoppare, men har idag ingenting i en startelva att göra. Munir gjorde dock en ganka bra match ska tilläggas. Men han borde studera Messis och Neymars avslutsteknik. Låga välplacerade avslut är alltid att föredra framför att sikta mot krysset och skjuta över. Men det kommer han förhoppningsvis att lära sig och då kommer målen att komma. Klart bästa matchen hittills från Barcelona idag!
Barcelona Messooo
2014-09-13 19:23
Barcelona Vs Atheletic Bilbao 13/9/14 Highlights
Barcelona B.BOSS
2014-09-13 19:22
Oerhört ödmjuk! "@barcastuff: Neymar: "I'm becoming a better player playing with Messi. He's the best player in the world." #fcblive" Tänk om Adama når samma nivå i högsta divisionen. "@RafaelH117: Adama's wreaking havoc again in the Spanish 2nd Division, generated both goals as Barça B is currently beating Alavés 2-0 away from home." Med tiden och förtroende kommer han bli en nyckelspelare. "@RafaelH117: Says a lot about Munir that he was able to take Laporte head on today without struggling or losing competitiveness."
Barcelona Kröjf
2014-09-13 19:11
3 poäng igen (och noll insläppta mål). Inte illa!! Reslutatmässigt står FCB så långt att känna igen. Så också Messis unika briljans när den verkligen behövs som allra mest. Men vart tog de korta hörnorna vägen? Och inte minst, vart tog Rakitic långa hörnor vägen? I "ingenmansland". Helt verkningslösa. Och framförallt, varför idkar laget inte längre det tidigare så framgångsrika höga pressspelet och blixtsnabba återvinnandet av boll, strax utanför motståndarnas straffområde? Enligt ryktet om Luchos hårdkörning under försäsongen, lär det ju inte kunna bero på att spelarna inte har orken och intensiteten att upprätthålla det konstanta tryck, som blev Barcas signum under Pep-epoken. Till vilken jag utan tillstymmelse till tvekan räknar Titos alltför korta tid vid rodret under alltmer sorgliga former. Låt oss snacka Pedro ett tag, trots att han som vanligt fick sätta sig på bänken. I ett inlägg av Gabriel vars innehåll jag skrev under på till fullo, skrev han att Barcas spelstil inte passade Zlatan. Men jag skulle här och nu vilja tillägga att Barcas nuvarande spelstil inte heller precis passar Pedro som handen i handsken. Långa bollar såväl centralt som ut till och från kanterna (inklusive hörnorna)samt snarare jobb tillbaka och intagande av positioner, istället för full fart framåt med bibehållen kontroll vid bolltapp från motståndarlagets sida, passar inte Pedro. Inte alls. Jag vill mena att det är i mångt och mycket är en schimär att Pedro skulle blivit så otroligt mycket sämre än vad han var tidigare, så som hävdas härinne med ojämna mellanrum.Själv TROR att Pedro är så bra som taktiken tillåter honom att vara (därmed inte sagt att han är så värdefull att den ska anpassas till just hans styrkor respektive svagheter). Vad som hänt är snarare att spelstilen som den med tiden "utvecklats" till, passar honom väldigt illa. Att han kom betydligt mer till sin rätt när presspelet var högt och intensivt är min ögon ingen som helst tillfällighet. Hans speed, intensitet och arbetsmoral spelade en viktig roll i Peps koncept. Och att motståndarna hamnade på hälarna i försvarsställning blott några få sekunder efter att de erövrat bollen för att ta ett kliv framåt, gynnade kanske Pedro mer än någon annan i laget. På samma sätt som det nuvarande och mer konventionella spelupplägget, sannolikt misssgynnar honom i lika hög grad. Jag säger mig inte ha rätt i sak. Men rätt att tänka och tycka, den har vi ju allihop; d v s så länge vi håller oss inom vissa givna gränser. I övrigt tycker jag för en gångs skull att kommentatorn höll högsta klass matchen igenom. Och ikväll kan jag inte förmå mig att tänka taktiskt och hoppas på oavgjort i Madrid. Hoppas tvärtom av hela mitt hjärta att Real rasar ihop som ett korthus, med alla sina "ess" i en häcklad hög mitt i det egna sandslottet .
Barcelona LeoMessi
2014-09-13 19:10
NeymarJ11 Kolla på länktipsen till höger, the cameroonians har länkat.
Barcelona B.BOSS
2014-09-13 19:09
Eusebio blir vår nya Pep Guardiola efter Lucho :p
Annons: