/spanien/barcelona/forum/4466.aspx/spanien/barcelona/forum/4466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-06-27 11:56
Right backs followed by Barcelona at this World Cup: Johnson #USA Aurier #CIV Gamboa #CRC Aguilar #MEX Darmian #ITA [md]

Bra rykten ;)
Barcelona Treyh
2014-06-27 11:44
@Treyh:

Barcelona Treyh
2014-06-27 11:42
Jag vill ha en Suarez i vårt lag. En som retar gallfeber med försvararna och inte låter dom slappnar av en sekund. En krigare i anfallet. Vi är alldeles för snälla vi behöver en badass på topp (så länge han inte biter folk haha)
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-06-27 11:29
Hade vår ledning lagt bud på Hummels 350-400 miljoner så så hade vi fått honom. Men tydligt så visar ledningen att försvaret kommer sist. Pissledning fy fan vad jag blir arg. Man vi ändå köpa Suarez trots allt skit han har gjort. Pallar inte mer
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona pappamessi
2014-06-27 10:48
Bayernspelarna har nätat mest i VM. Barcelona tvåa....
Länktips: bit.ly/1lsPcq4
Barcelona Stoichkov~
2014-06-27 10:08
Hur mycket jag än skulle vilja se Brasil VS Argentina i final kan min hjärna inte stå emot att det blir en final med Tyskland vs Holland. Holland vinner äntligen VM i år. Det är på tiden. Neymar och Messi kan som enskild spelare inte vinna VM för sina lag. Det krävs ett lagsinsats, ett kollektiv som fungerar och det har inte Brasil och Argentina visat hittills.
Barcelona Barclasico
2014-06-27 09:51
Barcelona will continue to try to sign PSG centre bck Marquinhos (20) this summer. The French club recently rejected a 40M bid. [sport]
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-27 03:56
Barcelona still willing to sign Luis Suarez if he apologizes for latest incident and accepts anti-biting clause in contract. [sport marca]

HAHAHA, herregud...
Barcelona Gabriel
2014-06-27 03:49
Barcelona still willing to sign Luis Suarez if he apologizes for latest incident and accepts anti-biting clause in contract. [sport marca] Anti-biting clause? HAHAHAHA, nej, det är dags att sova!
2014-06-27 03:24
@Heywood Jablome - Andrés:

HAHAHAHA!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-06-27 03:13
Tidigare under kvällen efter att Portugal åkte ut var det oroliga scener på flygplatsen när laget skulle åka hem. I speakern försökte personalen samla det portugisiska landslaget och det var inte möjligt tills Ronaldo agerade som en kapten och samlade alla bakom sig i en kö så att de kunde stiga på planet.

Respekt.
Barcelona Gabriel
2014-06-27 03:08
Luis Suarez kommer med största sannolikhet att spela för oss nästa säsong. Jag är egentligen emot den värvningen men det finns många 'om' som kan vrida o vända på mina känslor gällande en eventuell Luis Suarez värvning.

Det första är priset. Ska Alexis Sanchez med i den dealen så är det ett nej rakt av från min sida, oavsett vad mellankostnaden hade landat på. I dagsläget hade jag inte ens accepterat ett byte rakt av mellan Sanchez och Suarez även om Suarez är 10 gånger så giftig målskytt som Sanchez är och förmodligen någonsin kommer att bli. Varför skulle vi gå med på ett sådant byte när Suarez för det första inte kommer att kunna spela fotboll för oss isånnafall förens i november månad. Nej, Sanchez ska inte inkluderas i en affär, gör han det så kommer jag att bli riktigt irriterad och besviken oavsett ifall vi betalar extra eller om det är ett byte rakt av.

I och med den här domen så anser jag precis som Rambla att hans marknadsvärde föll med 1/3, minst. Om han innan värderas till ca 80M€ så anser jag personligen att hans värdenumera ligger på ca 50M€. Sen anser jag ändå inte att den summan är värd att spendera på Suarez just eftersom det är mer än bara en riktigt bra fotbollsspelare som man köper. Man köper också en kontroversiell person som kommer att ha svårt att undvika skandaler och avstängningar.

För att en värvning ens ska vara intressant i mina ögon så ska det vara för ett anständigt pris. Ett sådant pris hade i mina ögon kunnat vara mellan 25-30M€ plus Pedro. Det hade jag kunnat acceptera sett till priset. Men absolut inte mer än så, då struntar jag hellre i Suarez.

Men det här är enbart OM vi nu ska köpa honom, bortser vi från prisdiskussioner osv så anser jag fortfarande trots allt att vi ska glömma honom. Han förstörde väldigt mycket med det här. Jag var otroligt sugen på att se honom hos oss, men mycket har ändrats. Jag orkar inte med massa skandaler och kontroverser i klubben, vi har haft tillräckligt med sånt förra året, det nya Barça ska vara befriat från sånt så mycket som möjligt, och det blir per automatik mycket svårare med Luis Suarez i laget. Med det sagt så kommer jag ändå trots allt att stötta honom och välkomna honom till laget som vilken annan spelare som helst om vi nu ändå köper honom tillslut. Jag ser ingen mening med att gnälla och hata på en spelare som kommer att representera klubben jag älskar utan att först ge honom en ärlig chans.

Med det sagt;

- Jag är emot värvningen och vill inte se den gå igenom.
- Jag kan acceptera värvningen beroende på vad priset hamnar på (inga sjuka summor) OCH att Sanchez inte inkluderas.
- Jag kommer att stötta honom och välkomna honom till laget oavsett vad ifall vi köper honom.

Det är så jag skulle summera mina känslor gällande hela Suarez affären.
Barcelona Leo y Cesc
2014-06-27 02:37
Bästa sommaren oavsett nu hur de går för Argentina, Messi 4 mål och gjort magnifika mål medan en viss arrogant flicka behövde en målvakt som kastar bollen framför fötterna på han för att göra 1 mål i VM och ta flyget hem till Portugal. Känns riktigt jävla skönt att Messi börjat höja sig och hoppas han håller sig skadefri detta år. Messi har tagit kål på alla kritiker men man undrar lite varför kommer Ronaldo så billigt undan? Han har underpresterat i landslaget hela tiden och inte minst i VM-sammanhang.
Barcelona B.BOSS
2014-06-27 02:34
Suarez ryktet stämde. Sport spred inte dynga! Barcelona vill verkligen hämta hit honom. Så galet bra. Marca och as skriver fullt med skit om honom och Sport samt el Mundo är mer för värvningen av honom. Då vet man vem som har landat Suarez. "@barcastuff: Balbi (lawyer Luis Suarez): "Ban can affect deal with Barcelona? We'll see, tomorrow we'll talk with Guardiola (Pere, his agent)." [cope]"
2014-06-27 01:26
Luis Suarez' lawyer says he goes to Barcelona to meet with Liverpool lawyers regarding defense against ban, not for transfer talks. [cope]

Vad gör Liverpools lawyers i Barcelona tro? Förhandlar med Barca? Fuck..
Barcelona Blaugrana91
2014-06-27 01:07
Kan inte länka, men Suarez advokat bekräftar tydligen för Cope att han faktiskt reser till Barcelona. Dock säger han att det inte handlar om någon transfer. Men sen frågar man dessutom om avstängningen kan påverka Suarez ev. flytt till Barca, advokaten svarar då bara vi får se. Hmm något är på G om dessa citat stämmer. Står på Barcastuff.
Barcelona Heisenberg
2014-06-27 00:58
@Vampíro:

Jag håller dock med om att filmningar aldrig får normaliseras då det är lika mycket regelvidrighet som att sätta tänderna i någon. Däremot kan jag tycka att förstärkningar ska sluta klankas ner på då ju riktigt fula kapningar knappt bestraffas längre, eller åtminstone inte uppmärksammas, då endast rena psykbryt verkar få företräde.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-27 00:50
Klubben kommer nog värva Suarez, allt tyder på det. Om straffet ligger kvar på 4 månader så kommer han vara spelklar den 26 oktober, La Liga drar igång senare än PL, ännu en faktor som är till vår fördel. La Liga drar igång 23 Augusti, han skulle isåfall missa drygt 8 veckor. Om Barca verkligen är seriösa med sitt intresse så kommer man behöva värva honom den här sommaren, vi vet inte hur det ser ut nästa sommar med transferförbudet. Då spelar nog 8 veckors frånvaro mindre roll. Dessutom tror jag faktiskt att den delen av straffet kan komma att sänkas. Men att vi ska betala några €70M för honom nu kan Liverpool glömma.
Barcelona Vampíro
2014-06-27 00:32
Hela den här filmningsdebatten är så otroligt svensk dvs. engelsk. Åk till Sydamerika eller Asien och fråga folk om filmningar och se hur lite de bryr sig. Moraliskt eller ej men det är en lika stor del av dagens fotboll som inkast. Fotbollen är global, dags att släppa sin nostalgiska idé om hur ren fotbollen var under tipsextra på 70-talet. Så himla överdriven diskussion. Det roliga är att när t.ex. Zlatan slänger sig så är det kallat 'rutinerat'.
Barcelona Rambla~
2014-06-27 00:18
LIta inte på cope, jävla madridsupportrar på hela radiostationen.
Barcelona Barclasico
2014-06-27 00:16
The lawyer of Liverpool forward Luis Suarez (27) will travel to Spain to hold transfer talks with Barcelona. [cope]
Barcelona jawwa
2014-06-27 00:15
Ganska stor skillnad på slutspelshalvorna. Argentina har på pappret en relativt lätt väg fram till ev semifinal. Det verkar dock vara smålagens vm så man vågar knappast hoppas
Barcelona Rambla~
2014-06-27 00:11
Suarez kan ju först spela i november för tusan. Min första tanke var att det bara är under sommaren han är borta, det där går ju snabbt osv. Sen när man räknar på det så inser man snabbt att vi är ju mitt inne i sommaren nu. Inte fan funderar denna ledning på att värva honom ändå? Så korkade kan man bara inte vara. Priset sen då? LIverpool kan ju inte heller använda honom förrän i november om han nu stannar. De är fucked as well. Vill de sälja honom får de verkligen göra en ny värdering. Det är ju inte tal om sådana summor som tidigare nu, det är helt andra föurutsättningar. De ska spela i CL och kan inte använda sin största stjärna under hela hösten. Hur ska de klara det? Nej fan, så som jag ser det försvann mintst 1/3 av priset efter den domen.
Barcelona Cristiano Tello
2014-06-27 00:05
Hahaha Zubi kommer höja budet för Koke istället...
Barcelona Barclasico
2014-06-27 00:03
Officiellt: Koke förlänger med Atlético till 2019 hoppas Zubi läser det här!
Barcelona Rambla~
2014-06-26 23:56
Så jäkla kul att Algeriet gick vidare istället för helt profillösa Ryssland. En underbar glädje de visar, speciellt deras grymma fans. Jag unnar verkligen Algeriet denna framgång, de är knappast bortskämda med framgångar med sitt landslag.
Barcelona Barclasico
2014-06-26 23:27
@Vampíro:

yes gubben.. Jag är deras såkallad sändare.
Barcelona Vampíro
2014-06-26 23:22
Har @barcastuff skaffat en bot till forumet?
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-06-26 23:18
@Barclasico:

Okej att summan är hög men fan vad nedstämd man blir när dem inte prioriterar försvaret högt :(
Barcelona Barclasico
2014-06-26 23:17
Because of his transfer fee of around 45M, Barcelona have definitely ruled out signing Porto centre back Eliaquim Mangala (23). [sport]
Annons: