/spanien/barcelona/forum/4465.aspx/spanien/barcelona/forum/4465.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Siempre Barça
2014-10-04 16:11
3-0 efter 12 min aj aj aj atl Madrid
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-10-04 16:11
Haha 3-0! Atletico förlorar på en fast situation, tror jag har sett allt nu haha
Barcelona the cameroonians
2014-10-04 16:09
Samtdigt som Valencia chockar Atlético så konstaterar jag att Diagné tagit plats som högerback med Costa som mittback.
Halilovic spelar på mittfältet tillsammans med Bicho och Cámara verkar ha tagit ytterplatsen till höger.

3-0 Valencia :-)
Barcelona LeoMessi
2014-10-04 16:05
Haha ett olyckligt självmål och sen gör Valencia mål igen efter ca 50 sek:P
Barcelona Sentuary
2014-10-04 16:04
Valencia gör en Atletico på Atletico, en rivstart hehe
Barcelona Kröjf
Neymar11 förutspår Suarez debut:

"25 oktober står han på plan i fysisk toppform, och med maränger skakandes av rädsla".

Ibland kan man nästan tro att Barca köpt Superman himself och att det krävs ett kilo kryptonit för att stoppa honom från att göra slarvsylta av allt och alla som står i vägen för nya ärorika segrar åt Kataloniens stolthet .

Herregud, uruguayanen inte varit i hetluften sen i somras. Men många tar för givet att ha inte "bara" är med från start i mötet med Real Madrid, utan av det höga tonläget att döma, därtill kommer att få Messi att framstå som nästintill en komplementspelare i sammanhanget.

Trodde serietidningen Buster med Benny Guldfot och Supermac i centrum, var ett minne blott, Men det ser man, innehållet lever i allra högsta grad.
Barcelona Potosi
2-0 Valencia mot Atletico Madrid efter 7 minuter. Patetico is back this year. :D
Barcelona LeoMessi
2014-10-04 15:46
Barca!54 Tack så mycket! Du lugnade mina nerver lite Haha
Barcelona barca!54
2014-10-04 15:35
LeoMessi

100 procent säker.

läs artikeln som jag länkar. översätt till svenska i google translate.
2014-10-04 15:33
@barca!54:

Aha! Var utomlands förra helgen - så jag missade både snacket inför och själva matchen.

Förhoppningsvis är det då skadan och inget annat som ställer yttern utanför startelvan idag.
Barcelona LeoMessi
2014-10-04 15:33
Barca!54 Du är helt hundra på att det är pga av skada? För då är det inget att haka upp sig på alls
Barcelona LeoMessi
2014-10-04 15:28
Tror inte att Adama har antytt att han vill lämna på något sätt. Det är snarare så att eusubio inte är känd för att göra vettiga laguttagningar. Joan Roman får spela hela jävla tiden och han bidrar inte med ett skit!! Adama är en av dom få spelarna som faktiskt skapar lägen gång på gång. Märks speciellt när matchbilden har låst sig.
Barcelona barca!54
2014-10-04 15:28
Anledningen till att Adama startar på bänken beror på att han nyss har kommit tillbaka från en skada. Därför han var utanför truppen senast.
Barcelona Smogen
2014-10-04 15:23
Adama kanske antytt internt att han vill lämna? Det är ju då som spelare i Barcelona snabbt hamnar i frysboxen? Annars känns det ju rejält märkligt att Adama inte längre får starta i B-lagets matcher?
2014-10-04 15:16
Startelvan för Barcelona B mot Lugo;

Ortolá
Costa - Bagnack - Diagné - Grimaldo
Cámara - Samper - Bicho
Halilovic - Dongou - Joan Roman

(kan vara så att Bicho och Halilovic byter plats)

Bänken: Patric, Babunski, Kaptoum, Pol Calvet, Adama och Maxi Rolon.

Adama var utanför truppen senast och nu på bänken.
Ingen bra grund att inleda förhandlingarna om en kontraktsförlängning på för klubben.

Avspark 16.00. Stream i länktips till höger.
Barcelona Lion24
2014-10-04 14:47
@BernaMessi.BOSS:

Men så är det. Det är normalt i mina ögon. Det sitter i skallen. När man möter spelare och klubbar som tillhör den absoluta eliten så vill man visa att man hänger med och inte är mycket sämre. Sen så är det hundratusentals/miljoner som tittar på dom när dom spelar. Gör man ett bra intryck mot Barcelona eller Real Madrid så finns det en stor chans att andra klubbar får upp ögonen för den spelaren som gjorde det bra. Så det handlar om att visa upp sig också för större klubbar. För oss handlar det om att spelarna ska förstå detta och vara motiverade till 100% varje match. En av de viktigaste delarna inom fotbollen är mentalitet och det är alltid tränarens uppgift att höja den mentala biten på spelarna.
Barcelona Neymar11
2014-10-04 14:39
Helt rätt att mata suarez, slipper han vara hungrig på plan! Han är inte tjock någonstans, och vet inte ens hur folk får för sig det. Hur kan man lura sig själv och försöka intala sig att ngn är tjock när han klart och tydligt inte är det 25 oktober står han på plan i fysisk toppform, och med maränger skakandes av rädsla
Barcelona LeoMessi
2014-10-04 14:18
Som cameroonians sa, suarez har aldrig varit den pinsmala typen, har alltid tyckt att han såg hyfsat robust och kraftfull ut. Det var inte så att han hade neymars kropp när vi värvade honom haha
2014-10-04 14:04
Angående Suárez fitness så var det en spansk (läs Madridbaserad) kanal (la Sexta) som kablade ut bilder på "den tjocke" anfallaren innan träningsmatchen mot Indonesiens U-19 lag. Orsaken? Förmodligen för att påbörja den vanliga kampanjen när el Clásico närmar sig. Samtidigt gick ju inte Real så bra i ligan, så de ville väl flytta fokus bort från detta... Tror inte att vi ska dra för mycket växlar av detta och uruguayanen har ju aldrig varit av den pinnsmala sorten. Om inte annat så är det bara 3 veckor kvar tills vi får facit :-)
Barcelona Neymar11
2014-10-04 14:00
Äntligen så är årets roligaste match på tapeten. Älskar våra möten med Rayo
Barcelona oocbgb
2014-10-04 13:54
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Förlåt, 99% av er har säkert sett denna klipp om Suarez säkert. Men, jag kan inte sluta skratta. Hur mycket jag än älskar denna spelare kan jag ändå inte sluta undra om han har har några skruvar lös. Har någon av er läst någonstans om han får hjälp med sina brutala påhopp. Jag älskar honom ändå..Så mycket hjärta... [/QUOTE] Han är inte hundra alltså, men barca behöver nån som är lite mental, som kan röra om i grytan och spela fult. Kan bli hur bra som helst detta, aldrig peppat så här mkt på ett clasico
Barcelona BernaMessi.BOSS
2014-10-04 13:38
Skulle oddsa och jag tog en titt på Malagas senaste matcher. De har bara vunnit en match och det var säsongens första mot Bilbao som de turligt vann. De har kryssat och förlorat alla sina andra matcher inklusive den mot oss. Man kan bli inte bli mer irriterad över att alla lag ska ge 100 procent mot oss och gå förlora nästa match mot Levante.
Barcelona LeoMessi
2014-10-04 13:37
Funeral Canticle Suarez fysik är inget vi behöver oroa oss för. Om han har gått upp något kilo så kommer han att gå ner ganska snabbt i vikt. Svårt att hålla samma fysik som övriga lagkamrat då dom får springa loss ca två mil extra varje vecka, med tanke på matcherna.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-10-04 13:22
@the cameroonians:

Som dem övriga skrev innan så uppskattas dina updates kring a-laget och b-laget. Det har skrivits en hel del gällande Suarez fysik i spansk media, jag vet att man kan gå upp några kg när man är inaktiv men hur ser det ut egentligen?

Någon som är insatt får gärna upplysa mig, man vill gärna veta hur det ligger till då förväntningarna är aningen höga :)
2014-10-04 12:13
Rafinha fick el alta medica idag men blev trots detta inte uttagen i matchtruppen. Vid sidan hamnade även Montoya, och oddset på att hemmasonen lämnar i januari är inte skyhöga.

Förhoppningsvis gäller inte samma sak för Rafinha, jag tycker nog att han borde ingått i truppen på bekostnad av Munir eller Sandro. Kan tänka mig att brassespanjorens pappa snart kommer uttala sig i media...

Annars är det säkert glädjande för många att Sergi Roberto stannar hemma i Barcelona ikväll :-)

( Xaviesta )

Jag ska försöka att inte göra dig besviken.. ;-)

LeoMessi

De Nada :-)
Barcelona Diar Shekha
2014-10-04 10:26
Läste precis Di Stefano artikeln från Real Madrid-redaktionen och sen såg jag att de tryckt upp en bild på Guti till vänster på sidan bland legendarerna. Vad gjorde Guti som var så speciellt? Den eviga talangen som endast var bra 2-3 gånger per år.

Det var härliga tider när de jämförde honom med Xavi och Iniesta. Haha.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-10-04 09:46
LeoMessi Exakt samma dilemma här! You're not alone buddy. Kör förmodligen på Val - Atl trots allt, den vill man fan inte missa. Samtidigt smygkikar man in här och håller tummar och tår för att cameroonians gett sig fan på att bänka sig framför B-lags matchen och leverera korta rapporter med jämna mellanrum :)
Mascherano#14 el Jefecito
2014-10-04 09:35
Straybullet

Haha den enda som låter gråtfärdig är du. Läser man ditt inlägg så kan man tro att Pedro är din pojkvän eller nåt. "...när jag står upp för Pedro" hahaha please sätt dig ner igen mr. allsvenskanexpert :)
Straybullet
2014-10-04 04:19
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Lite intressant att komma med argumentet "han har varit isen" när hans poängskörd under förra säsongen pekar snarare på ett motsatt håll faktamässigt. Och som jag tidigare har förkunnat, förnekar jag inte att Pedro är i en formsvacka för tillfället men killen behöver stöttning. Är det inte det vad supporterskap är till för egentligen eller har just du missuppfattat själva betydelsen bakom ordet? Är du gråtfärdig nu eller får du nervsammanbrottbrott nu när jag står upp för Pedro? Här får du en Snickers, better now? :)
Straybullet
2014-10-04 04:10
@Smogen:

Jaha och med det ville du säga för att...? Var en debatt om just svensk fotboll i allmänhet och kände för att delta i debatten, inte dugg märkligt. Eller skall du också börja komma med pekpinnen till mig och övriga forummedlemmar när man diskuterar om fotboll som inte alltid Barca (vilket kan förekomma med jämna mellanrum)?
Annons: