/spanien/barcelona/forum/4461.aspx/spanien/barcelona/forum/4461.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Krojf
2014-06-30 21:45
Lion 24, i all välmening: Lägg ned din häxjakt på Sanchez. Du har kört fast och det för inget gott med sig, för vare sig dig eller nån annan. Möjligen med undantag för dom som vill ha någon att häckla härinne emellanåt. Så byt spår och alias, lyft sen blicken bort från Sanchez för att börja om på ny kula. För jag är övertygad om att du kan bättre än så, bara du ger dig själv en ärlig chans. Och tar till vara på det faktum att devisen més que un club´, bland annat borde betyda att FC Barcelona är och förblir större än en enda individ, oavsett vem.
Barcelona Leo y Cesc
2014-06-30 21:44
@barcastuff: Di Maria (Real Madrid): "Messi is the best player in the world. Nobody does what he does. We're lucky to have him." #arg [marca] Di Maria uttalar sig såhär efter att ha spelat flera säsonger ihop med Ronaldo. Trevligt att Madridspelare erkänner det dom egentligen känner.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2014-06-30 21:44
neymar JR Sett till omständigheterna är det en ok summa, dock håller jag med om att det är för mycket reklam. Samtidigt vill klubben fortsätta vara en av världens ekonomisk starkaste klubbarna och utan en rik ägare får man hitta andra vägar.
Barcelona Lion24
2014-06-30 21:30
Ibland blir jag helt otroligt chockad. Kritiserar man Alexis så börjar folk gå ''bananas'' här inne. Direkt får man stämpeln som en Alexis-hatare, ''ah men typisk Lion24 som kritiserar Alexis'' när jag knappt nämnt Alexis på flera veckor/månader. Jag förstår inte, vad har Alexis Sanchez gjort för min och din klubb för att han ska vara untouchable? Har han tackat nej till lön (Puyi), vunnit titlar nästan på egen hand (Leo), vad är det ''mystiska'' med honom? 1 bra säsong?

Blir mycket jämförelser mellan Pedro och Alexis. Men för en gångs skull, utan att favorisera, tänk. TÄNK att Alexis Sanchez tjänar mer än Pedro i FC Barcelona. Tänk dig att Pedro som var den första och är den enda med Messi att göra mål i 6 olika turneringar på ett år, har gjort mål i en CL-final och spanska cupfinal. Pedro har varit en stark bidragande faktor till att den här truppen kan räknas in bland de bästa genom tiderna. Klubben köper in en konkurrent till dig på din position, den spelaren är ingen världsstjärna och som inte har lämnat något större avtryck på fotbollsvärlden mer än att den bara är en talang. En spelare som har presterat och vunnit CL ska nu tjäna mindre än en spelare som kommer från Udinese.

Det är ingen hemlighet att Pedro har varit kall de senaste 3 säsongerna och det är faktiskt fascinerande att det var sen Alexis kom som Pedro började gå ner sig. En konkurrent är aldrig fel men det borde ha blivit en annan mindre känd spelare som också tar mindre i lön, för på så sätt visa Pedro att han är en världsspelare som ska prestera. Nu blir Pedro en i mängden och det påverkar också Alexis eftersom båda har oklara roller.

Det är helt otroligt hur olika man ser på fotboll, jag säger att Alexis trampar på boll och är kass i spelet med boll medans någon annan säger tvärtemot att Alexis är helt fantastisk med boll. Hur ska vi göra då för att vi ska gå framåt? Vad är det bästa sättet? Statistik? Jag tycker inte det. Det bästa vore om vi alla kunde ladda ner en helt RANDOM match där FC Barcelona möter ett annat lag så att du som Barca supporter i lugn och ro, utan nerver och ögon på Messi, sitta och bara studera Alexis spel med boll. Kanske ända lösningen.
Barcelona neymar JR
2014-06-30 21:29
Blaugrana91: Nej det är inte okej med 10 miljoner/år. Spelar ingen roll hur liten loggan är eller vart den sitter. Det börjar gå oerhört för långt, vi har t om en logga på insidan av tröjan. Jag kunde leva med Qatar foundation, jag kunde t om leva med Qatar airways. Men att börja ha sponsorer överallt på tröjan börjar bli skamligt. Och pengar är fan inte allt, klubben har blivit en lyxprostituerad som säljer till den högst bjudande.
Barcelona the cameroonians
2014-06-30 21:29
@SoM_Un:

11.15 skrivs kontraktet under, 12.45 presenteras han.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-06-30 21:23
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:

vill han spela med det riktiga Barca tro? :)
Barcelona Blaugrana91
2014-06-30 21:22
[QUOTE=Júnior.]€10m/år [/QUOTE] Ryktades om att det kunde vara mer än så också, vilket får ses som en ok summa för en liten logga. Deras logga kommer även finnas på träningskläder och liknande. Blir lite som Uniteds avtal med DHL. Totalt får vi in lite över €40M för bara tröjan om man lägger ihop det Qatar Airways och Beko betalar.
Barcelona SoM_Un
2014-06-30 21:14
någon som vet när rakitic presentation börjar imorgon? tacksam för svar=)
Barcelona Júnior.
2014-06-30 21:04
@Leo y Cesc:

€10m/år
Barcelona Gio Style
2014-06-30 20:51
@neymar JR:

Hahaha :)
Barcelona neymar JR
2014-06-30 20:47
Sälj pedro och Alexis för att slippa dem här jävla diskussionerna här inne.
Barcelona neymar JR
2014-06-30 20:47
Sälj pedro och Alexis för att slippa dem här jävla diskussionerna här inne.
Barcelona Gio Style
2014-06-30 20:45
Har blivit imponerad av Algeriets fina omställningar, sjukt vassa och kliniska i avslutsmomentet.
Kan bli en riktigt intressant match även om bolagen tror på en ensidig match.
Barcelona Meymar
2014-06-30 20:37
@Blaugrana91:

Tänkte precis samma sak... För några dagar sedan sa Suarez att han snubblade in i Chiellini och nu ber han om ursäkt helt plötsligt, lite mysko känns det.
Barcelona Gio Style
2014-06-30 20:31
Lion24
"Vi kommer aldrig bli världens bästa fotbollslag med Alexis i våran klubb, aldrig någonsin. Vi har sett bevis på detta i 3 år, ingenting som jag hittar på. Vi spelar den mest avancerade och svåraste systemet genom tiderna (ja, enligt mig) och då har vi en medioker MED-boll-spelare."
Jisses, herregud, oh my god osv osv.
Det är Alexis fel att vi inte har varit i toppen dem senaste 3 åren, ja fan så måste det vara. Värva inga backar, skicka tillbaka Rakitic, vi kan ju göra det så enkelt så varför slösa pengar.
Sälj Alexis och köp Suarez eller någon så blir vi världens bästa lag.
Barcelona Vampíro
2014-06-30 20:26
Suàrez ber om ursäkt för sitt bett och Chiellini retweetar det, hehe sköna tider vi lever i.
Barcelona Leo y Cesc
2014-06-30 20:26
Någon som vet hur mycket Barca drar in på den nya sponsorn Beko? Det ska tydligen vara ett tryck med Beko på Barcas tröjor...
Barcelona Rambla~
2014-06-30 20:17
Jag börjar bli riktigt orolig över att vi inom en snar framtid får se vår favorit Eusebio som ansvarig för Barca. Får LE en jobbig start vet man aldrig vad den här ledningen får för sig. Uh, hemska tanke alltså. Det gäller alltså med den här ledningen oron finns. En mer kompetent ledning lär väl knappast tänka tanken ens.
Barcelona NoGo™
2014-06-30 20:09
Former (1993-2006) Barcelona midfielder Gabri (35), who retired this summer, is close to joining staff of Barcelona B coach Eusebio. [rac1]
Barcelona Gio Style
2014-06-30 20:07
@Lion24:

Kompis det är ingen som går efter statistik.
Du har dragit den många gånger men det går inte att blunda för statistik när det styrker ett påstående. Det är snarare idiotiskt att blunda för sån statistik.
Det är ingen som säger att "han är bättre för att statsen sa så".
Lyckade dribblingar, det blir liksom inte mer svart på vitt än så. Att påstå att en spelare är en dålig dribbler när den lyckats med flest dribblingar av alla i ett VM är ju precis så fel som det låter, i det här fallet är ju statistik väldigt bra underlag.

Du är av uppfattningen att Alexis är inte bra med boll.
Jag tycker precis tvärtom, inte baserat på statistik som även det styrker i en jämförelse men för att jag ser oftare Alexis slå mer öppnande och smartare passningar än Pedro.
Det ser du också i landslaget där han slår väldigt många öppnande passningar och står för en handfull assists. Det tyder på smarthet med boll, man kan inte påstå annat.
Jag tror att du låser dig vid fel tanke, Pedro är en passningssäkrare spelare än Alexis. Bättre på väggspel osv betyder inte att man är smartare med boll utan att man är passningssäkrare. Det har ingenting med smarthet att göra.

Men du kanske ändå tycker att Pedro slår mer öppnande passningar, som sagt så går åsikter isär.

Jag tycker att många missar hans fina passningar.
Det vet jag eftersom jag studerar Alexis speciellt när jag kollar matcher och för att jag kollar varenda match Chile spelar. Där slår Alexis öppnande passningar stup i kvarten och kan man inte se det så får man kolla ögonen.
Alexis gjorde 5 assister på 2 matcher innan VM och varenda en var snuskigt fin och visade på bra speluppfattning och kreativitet (smarthet med boll).

Angående hans "trampa boll" mot brassarna.
Kan du inte själv göra kopplingen till att han tappade mer och mer boll ju längre matchen fortskred pga trötthet? 32 graders värme och hög luftfuktighet.
Även Neymar kroknade och föll ur matchen helt och då tog Hulk tag i bollen mycket mer. I Chiles fall ska allt gå igenom Alexis ergo mer bolltapp med trötta ben. Bara logiskt...
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-06-30 20:07
@Lion24:

Tyvärr kan inte dessa lallare inse faktum. De försöker likställa Sanchez med storheter som Henry, Eto'o och Ronaldinho. Faktum är att Sanchez är flera nivåer under dessa herrar och det duger inte om man vill vinna de stora titlarna. Detsamma kan sägas om Cesc som är nivåer under Iniesta och Xavi när de var som bäst.

Pedro gjorde, precis som du säger, bara 2 mål färre än Alexis och då hade Pedro en väldigt medioker Barca-säsong medan Alexis fick massa speltid och gjorde sin bästa säsong i tröjan. Med den prislappen, den lönen, det tålamodet och den speltiden är Alexis siffror verkligen inte imponerade. Försvarare skiter knappast ned sig när Alexis får bollen då han är tämligen fyrkantig i sin spelstil och är i allmänhet ganska dålig på att förvalta de chanser han får. Han får väldigt många chanser av Messi & Co men sumpar en hel del.

Men nej. Nu ska vi inte trampa i Alexis-dyrkarnas minfält. De är väldigt känsliga. :)
Barcelona Rambla~
2014-06-30 20:06
Matuidi, jävla ful spelare. Borde fått rött direkt efter den tacklingen.
Barcelona SoM_Un
2014-06-30 19:54
klose blir historisk ikväll!:D
Barcelona Rambla~
2014-06-30 19:54
Federer Ja du, det hade visserligen glatt mig och jag hade verkligen unnat algerierna det. Fatta vilken skräll och vilket möte det blivit mot Franrike där säkert hälften av spelarna i Algeriet har Frankrike som ditt andra hemland.
Barcelona Vampíro
2014-06-30 19:52
Hur många solklara utvisningar har Frankrike kommit undan med nu? Pogba i första matchen, Sakho senast och Matuidi idag. Enda spelarna jag diggar i detta franska lag är Pogba och Griezmann.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-06-30 19:50
Räkna inte ut algerierna RAmbla :P
Barcelona LeoMessi
2014-06-30 19:50
Om inte Nigeria klarar av att hålla koncentrationen i mer än 50 min så förtjänar man inte att ta sig vidare.
Barcelona Rambla~
2014-06-30 19:49
Deutchland kommer köra över grodlårsätarna. :P
Barcelona BARCA-més que un club
2014-06-30 19:49
Tyskland slår ut Frankrike ingen fara , fransmännen hade inget fram till Enyema gav dom målet
Annons: