/spanien/barcelona/forum/446.aspx/spanien/barcelona/forum/446.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ribohn Fan
2017-05-27 19:25
Som idag!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-05-27 19:20
@Ribohn Fan:

Nej Pedro som har gjort mål i en och annan final när det väl gällde.

Sanches försvann när det väl gällde tyvärr.
Barcelona Ribohn Fan
2017-05-27 19:14
Helt enkelt är det så att det hela säger bara hur bra Neymar är?
Barcelona Soko
2017-05-27 19:09
@Ribohn Fan:

Jag var lite trött på Sanchez i Barca då han höll i bollen för mycket och snurrade som på karusell med sig själv att han sällan fick iväg ett skott eller pass . I Arsenal spelar han något rakare .
Barcelona Ribohn Fan
2017-05-27 19:05
Du menar väl Sanchez!!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-05-27 18:41
Pedro, Vad man saknar hans spelstil ?

Jag förstår inte hur lag som Bayen, R. Madrid, Psg, Juve, osv kan har så bra spelare i sin trupplista medan *Barca inte ens kan övertyga en spelare som Pedro?

Barcelona Neymar N11
2017-05-27 18:22
29 Maj kommer El mister utses och allt pekar på Ernesto Valverde.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-05-27 18:16
Är det idag den nye tränaren utses?
Barcelona Andresito | 94:39 & 91:47
2017-05-27 17:35
Känns fel att hoppas på en förlust ikväll, jag tror jag inte att det hade befriat oss från Bartomeu.

Det är bättre att fortsätta att fortsätta fylla troféskåpet. Vi har på 9 år varit trofélösa endast ett år. Det är inget tecken på att vi varit godkända eller underkända, men det visar vilken sorts klubb Barça är - en vinnarklubb som trots motgångar plockar titlar. Mycket tack vare historiens bäste spelare Messi som gärna får utöka sitt titelförråd med Barça.
Barcelona the cameroonians
2017-05-27 17:16
Jaha, blir det Mascherano eller Gomes på högerbacken ikväll, för Lucho kan väl vara sig satsa på Digne eller ett 3-4-3? Hoppas på vinst, Messi och Iniesta förtjänar fler titlar. Den enda anledningen till att jag skulle acceptera en förlust är för att se om Bartomeu ff tycker att klubben gjort en "mycket bra säsong". För sån är jag... :-p
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2017-05-27 17:10
@Blaugrana91:

Håller med dig. Hade en förlust inneburit att vi med säkerhet skulle bli av med Bartomeu så hade jag hoppats att vi förlorade ikväll, men så är inte fallet. Han kommer sitta kvar och i detta läge så ger en vinst dels en titel denna säsong men också en chans att tvåla till real i Supercupen. Matchen ska helt enkelt vinnas ikväll.
Barcelona Blaugrana91
2017-05-27 16:56
[QUOTE=Soko]Jag hoppas och hejar på att Barca vinner. Jag skiter i Bartomeu eller någon annan president som kommer och går medan klubben består . [/QUOTE] Håller med! Tycker det är konstigt att folk som påstår sig hålla på Barca vill att laget ska förlora enbart för att man inte håller med ledningen... Bartomeu och övriga kommer sitta kvar oavsett hur det går i matchen ikväll, man är bara naiv om man tror annat.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-05-27 16:56
Äh klart man hoppas Barcelona vinner. Det skall inte behöva sägas egentligen. Alltid kul med El Clasico i Supercupen om inte annat. Det var längesedan nu. Jag tror att ledningen känner av vibrationerna även om vi skulle vinna ikväll.
2017-05-27 16:53
Ser snarare ut som att den enda affären mellan Barça och Monaco blir det omvända förhållandet om nu det franska laget bestämmer sig för att gå vidare med intresset för Jordi Mboula. 18-åringen, vars kontrakt går ut nästa sommar, har en klausul på €3 miljoner och det blir upp till Barça att se till att släppa Mboula för mindre och istället få in en buy-back, något jag även tror att spelaren själv också vill.
Barcelona Soko
2017-05-27 16:51
@Cule4life:

Samma sak med Benfica. De rensar laget hela tiden men ändå hittar bra spelare på deras marknad i Syd Amerika. De fick Grimaldo nästan gratis och vill ha nu 45 miljoner för honom.
Barcelona Cule4life
2017-05-27 16:47
Ja sa operation rensa Monaco. Dom har ett fint ungt lag. Många blivande storspelare. City gör helt rätt.
Barcelona Soko
2017-05-27 16:43
Jag hoppas och hejar på att Barca vinner. Jag skiter i Bartomeu eller någon annan president som kommer och går medan klubben består .
Barcelona El Pistolero #9
2017-05-27 16:40
Hoppas Alaves vinner. Ut med Bartomeu!!
Barcelona Reymar
2017-05-27 16:39
Monaco left-back Benjamin Mendy (22) is about to join Manchester City in a €50m (£43.6m) deal.

City gör alltså klart med två riktigt bra spelare tidigt medans vi står där med svansen mellan benen och kommer slösa hela transferfönstret på omöjliga spelare för att sedan i ren panik göra klart med medelmåttor.
Barcelona Barclasico
2017-05-27 16:33
Gabriel

Cupen är viktig, med tanke på att vi möter Real Madrid i super cupen om vi då vinner, och där kan vi sätta de på plats igen!
Barcelona Gabriel
2017-05-27 16:30
För egen del vet jag ärligt talat inte om jag ens hoppas på att vi vinner ikväll (vilket jag visserligen är säker på att vi gör). En förlust kan bli bättre i längden för oss medans en vinst innebär att ledningen kommer omvandla den här säsongen som "lyckad". Cup titeln är oviktig för min del, att förändringar sker är viktigare.
FCB- Culé master
2017-05-27 16:19
Andre Gomes skulle lyckas bättre i Chelsea eller nåt sånt lag som spelar på det sättet. Har svårt se han passa Barcelona i längden, känns som ett svart får.
Barcelona Reymar
2017-05-27 15:30
Visca el Barça

Är inne på samma spår. En förlust mot lilla Alaves i en cupfinal hade nog chockat och väckt en del till att göra en förändring medans en vinst används som en lyckad säsong av Barto och hans väljare.
Barcelona DM1982
2017-05-27 14:19
[QUOTE=el Flaco]DM1982/ Cupfinalerna brukar oftast vara målrika tillställningar och man hoppas på något liknande ikväll, men det känns mer som en obligation att vinna snarare än att det kommer bli firande efteråt. Sen att den här ledningen ska lyckas förstärka truppen ställer jag mig ytterst tveksam till. Silly season kan bli plågsam. Jag är väldigt "negatiffa" och förbereder mig på det värsta. [/QUOTE] Var inte orolig, första värvningen verkar redan vars i hamn. Vermaelen kommer tillbaka för att förstärka. Kan det bli bättre? ; )
Barcelona Soko
2017-05-27 14:14
Viktigt med seger ikväll. Vi ska bara vinna och spela super cup finalen not Real och se till att även vinna den och inte skänka de ännu en titel genom att låta de möta Alaves. Der blir i så fall tre El clasico direkt efter semestern.
Barcelona Visca el Barca 17
2017-05-27 14:10
Vore nästan bra om vi förlorar idag. Lilla Alaves vinner mot oss i ligan och i cupen nått som Madrid lagen inte kunde. Vill bara ha folk med hjärta för klubben kvar. Varför fattar inte ledningen att de sitter på en guldgruva. Bara låt våra egna spela de kmr stanna kvar i klubben och bli bara bättre och bättre. Inte åka iväg och fira sin syrra eller vara chockade över spelsystemet i två säsonger.
Barcelona A good coach is everything!
2017-05-27 14:10
Det folk inte fattar är att Gomes är inte tillräckligt bra för kosta 50 mille det handlar inte om chansning eller att misslyckas. Han är bara sämst ! Sanches var en spelare som inte kom upp till sin kapacitet i Barca. Å där fick vi ändå tillbaks pengarna vi hade lagt på honom.Gomes är bara sämst handlar inte om att komma upp till någon jävla kapacitet! Vi lär inte kunna sälja Gomes för hälften av det vi köpte han för !
FCB- Culé master
2017-05-27 13:55
@Rambla~:

Varit katastrof alla chanser han fått förutom nån halvlek. Skrämmande ju haha
Barcelona Rambla~
2017-05-27 13:27
Tänk om Gomes gör en jättesäsong under Valverde? Visst, mindre troligt men man kan aldrig vara säker på sånt här. Nog för att jag har tillhört de som stått i främsta ledet när han har kritiserats som värst men nu tänker jag istället, kanske ska vi avvakta ännu en säsong innan vi låter honom gå ut på plankan och kölhalas? Deal? :)
2017-05-27 13:26
[QUOTE=Fcb88]Att vi köpte Gomes var en chansning i sig som inte lönade sig.. men vem säger att de inte hade kunnat blivit samma sak om vi nu värvat Bernardo Silva? Varje värvning är inte garanterad att bli lyckosam oavsett om de redan är en klar världsstjärna eller en spelare med stor potential.. [/QUOTE] Sant. Tittar vi på hur strategin sett ut den senaste tiden gällande spelarköp så är det mycket oslipade men erfarna spelare som köpts in. Summor runt €25-35 miljoner är mer vanligt än de summor som Bernado Silva kostade. Då blir det också mer chansartat och frågan är vad som ger bäst avkastning på sikt sett till både ekonomi och prestation. Bättre att satsa på la Masia och köpa in två riktigt bra spelare den här säsongen, inga fler Gomes, Digne och Pacos tack.
Annons: