/spanien/barcelona/forum/4456.aspx/spanien/barcelona/forum/4456.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2014-07-01 16:52
Pinsamt att man pratar om att behålla Pedro som varit totalt värdelös, samtidigt som man ser över bud för Sanchez. Visst Suarez lär anlända, men vem fan är så dum att man behåller Pedro framför Sanchez... Att man dessutom verkar anse att ett mittfält bestånde av Iniesta, Rakitic, Rafinha, Roberto (usch), Busquets och Mascherano är tillräckligt får mig att spy. Även om Xavi stannar så är det här mittfältet alldeles för svagt, tanken var väl att vi skulle bli BÄTTRE?! Dessutom om Xavi inte lämnar den här säsongen så kommer han göra det nästa, och med ett ev. transferförbud som gäller då kan vi inte plocka in någon. Jag hoppas bara att det där är snack för att man inte vill avslöja för mycket. Sen hur jävla svårt ska det var att fixa en mittback?? Finns massor med mittbackar så vad är problemet?..... Jag säger så här får vi inte in 2 mittbackar och en till mittfältare så funderar jag starkt på att bojkotta nästa säsong.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-07-01 16:31
Barca borde fan göra av med Zubi. Han förstör hela klubben. Att han ens säger vi säljer inte Pedro säger en hel del om honom. Sen att han ska se om bud på Alexis herre Gud. Zubi FRITRANSFER JA DÅ ÄR JAG ÖVERLYCKLIG :)
Barcelona Videxis
2014-07-01 16:28
Allt - El mister sa stämmer, kan vi kopiera den texten varje gång Alexis/Pedro diskussionen kommer igång, för det är precis så det är, precis så!
Barcelona Videxis
2014-07-01 16:24
Just nu är Alexis bättre än Pedro, alla klubbar i världen skulle köpt Alexis före Pedro för om dom gick för samma pris, båda är fantastiska spelare som inte får ut maximalt i Barca, så kan man för en dag slippa Alexis/Pedro diskussionen på forumet. Kom med nått annat PLZ!
Barcelona Pep - El Míster
2014-07-01 16:24
Tycker ni måste nyansera debatten kring Pedro vs Sanchez. Jag älskar Pedro men tyvärr är den kärleken baserad på gamla meriter om jag skall vara ärlig. Däremot hyser jag enorm respekt gentemot honom då han fortfarande ger allt och aldrig gnäller. Oavsett vad Pedro gjort tidigare i våran tröja så anser jag som många andra, kanske 50/50 här inne iofs, att Sanchez idag är en bra mycket bättre fotbollsspelare. I Barca är dom möjligtvis ganska likvärdiga men det beror, enligt mig, på spelstilen Barca har. Båda är alibispelare i Barca och då kommer tyvärr ingen av dom sticka ut nämvärt. Och även om det må vara orättvist mot Pedro så i landslaget när Sanchez får ansvaret och den friare rollen så överglänser han Pedro med hästlängder enligt mig. Han besitter ett öga, en passningsfot och teknik som Pedro inte är lika vass på. Pedro får tyvärr inte den chansen i landslaget och det är helt enkelt för att han inte klarar av det. Inget mer med det. Det jag vill säga är att om Barca inte väljer att låta Sanchez vara en viktig del av våran trio där framme nästa säsong så ser jag hellre honom lämna klubben. Skall klubben fortsätta med två hårt jobbande yttrar kan vi lika gärna behålla Pedro. Inte för att jag vill, för det vill jag inte, då Sanchez i en sådan roll är fortfarande bättre än Pedro men det är bara frustrerande att se en spelare av hans kaliber knappt röra bollen i matcherna. Han förtjänar mer än att bara vara alibispelare åt Messi. Dock antar jag att det i princip är omöjligt att låta Sanchez vara kvar. Om han verkligen inte själv vill och är beredd på att fortsätta springa längst kanten. Och jag är rätt säker på att klubben resonerar så att med en striker centralt(Suarez) och med Messi och Neymar bredvid så finns det ingen plats för Sanchez som är för bra för att ha så lite boll i matcherna. Då passar Pedro in bättre som bänkspelare med den rätta mentaliteten. Pedro kräver liksom inte, likt Sanchez, bollen lika mycket.
Barcelona Videxis
2014-07-01 16:18
Barcelona One_LionelMessi
2014-07-01 16:18
KarmaIsAKaranka : du som försvarar Pedro.. jo han har varit grym dom säsongerna han vann titlarna men notera HAR varit... Alexis just nu är ljusår förre än pedro .. bättre på allt, skott snabbhet dribbling...kolla bara på mål statistiken och assist statistiken .. han bidrar mycket mer än pedro.. och ändå vill dom flesta bli av med Alexis? vet ej om du är katalan eller var du kommer ifrån men att vilja sälja alexis före pedro just nu bevisar bara på för att pedro är katalan och därför untouchable, inget annat!!
Barcelona Videxis
2014-07-01 16:17
Karmalsakaranka + Lion24 = ?
Barcelona jerkasss
2014-07-01 16:16
Krojf

Det enda vi vet är att vi ingenting vet och att alla spelare blir snäppet sämre i barcatröjan
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-07-01 16:15
@Capitan \(^.^)/:

Precis det jag tänkte säga. Betydligt vidrigare att Cesc fick #4 som inte ens svettades för klubbmärket och lämnade genom bakdörren istället för att stanna kvar och skapa historia. Rakitic är betydligt mer ödmjuk än så - det är jag övertygad om.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-01 16:11
[QUOTE=Bentley King] Förresten så hörde jag katalanerna prata om att det var "respektlöst" att ge honom nr 4, löjligt! [/QUOTE] Snarare mer respektlöst att ge ett respektlöst slödder som Cesc nummer 4. Jag kan nästan svära på att tongångarna skulle vara de motsatta om Sergi Roberto fick nr 4 istället för kroaten.
Barcelona Bentley King
2014-07-01 15:59
Försökte lägga upp lite fina bilder från presentationen idag men det går fan inte med den nya uppdateringen! Förresten så hörde jag katalanerna prata om att det var "respektlöst" att ge honom nr 4, löjligt!
2014-07-01 15:52
@Barcelonistas:

Du hade nog varit ganska tyst om du ens hade följt Barca 2009-2011 där Pedro hade en hel del avgörande insatser och drog sitt strå till stacken som gjorde Barca till tidernas bästa fotbollsupplaga. Pedro kom från ingenstans och tog världen med storm. Han blev bland annat först i världshistorien att göra mål i samtliga tävlingar (hexa) under ett och samma år. Som grädde på moset har Pedro varit delaktig i historiska segrar som den vackra 0-2 vinsten på Bernabeu samt öppnat upp CL-finalen mot Man Utd 2011 som vi senare vann. Han gjorde dessutom bara 2 mål färre än Sanchez under föregående säsong - en säsong som var Sanchez bästa i tröjan. Med din logik är det alltså 2 mål som avgör om en spelare är värdelös eller världsspelare. Good one.

Zubizarreta: "Alexis and Pedro rumours? There have been offers for Alexis, we'll see what will happen. Pedro is not for sale."

Med andra ord fick Alexis hela tre säsonger att övertyga och i slutskedet blev inte omvärlden särskilt övertygad då Alexis inte kunde fylla tomrummet efter Pedro's magiska 2009-2011. Det var trots allt Pedro's plats han tog och inte kunde leva upp till. Pedro har fått mindre speltid för att Alexis hade en prislapp på ryggen. Vi ska vara glada att Pedro ens är kvar i klubben med tanke på vad han har gett och vilken roll han har fått som 'tack' efter alla strålande insatser.

Jag vet inte vem du försöker lura. Låter som att du blev culé först 2013 eller något. Otroligt idiotiskt uttalande oavsett. Jag häpnar men är ändå inte förvånad. Idioti växer på träd nuförtiden. Du bekräftar tesen.
Barcelona Vampíro
2014-07-01 15:35
Det här med att jaga endast en spelare är nog det jag stör mig mest på. Antingen den här spelaren eller ingen alls. Det är som att man är jättehungrig, går till en restaurang, ser att den är stängd och sen bara skiter i det och går hem och lägger sig. Doesn't make sense! Fixa en f*cking mittback nu, det räcker fan vi har väntat i över tre år. Vadå Barça profile? Det kan ju omöjligt bli sämre än Shakiras pojkvän, jag är allvarlig det kan rent fysiologisk sätt inte bli ännu värre än det redan är. Det börjar bli värre än galacticos, trots att laget har sånna uppenbara brister i defensiven så jagar de anfallsstjärnor för att sälja tröjor. Ingen plan, inga idéer, bara värva onödigt. Neymar kommer att lämna nästa sommar. Dagens rant over!
Barcelona Krojf
2014-07-01 15:34
Jag har sett försvinnande få farhågor härinne, vad gäller värningen av Rakitic Tvärtom är lejonparten entydigt positiva till hans ankomst inom kort. Själv förhåller jag mig av tidigare erfarenhet, väldigt avvaktande till dess jag fått se honom spela i våra färger ett tag. Nemines 10 hittade ett klipp på Rakitic som han bifogade en länk till och som väl var tänkt att stärka oss i tron och/eller förhoppningen, att kroaten kommer att passa oss som hand i handsken. Men det är inte bara storleken på handsken det handlar om, den ska kännas bekväm för den som bär den också. Och att spela i Barça är inte detsamma som att spela i Sevilla. Det har ju bl a Adriano och Alves fått känna på. Det är mycket som måste stämma för att det ska bli bra i slutänden. Alves var bevisligen en mycket lyckad och viktig värvning, så här med facit i hand och en titt i backspegeln. Men Adriano har väl aldrig lyckats leva upp till det rykte han skapade sig i Sevilla och som fick Barca att slå till. För att nu inte nämna Neymars individuella bravader i Santos och Brasilien, som efter en säsong i FCB fortfarande med få undantag lyst med sin frånvaro på Camp Nou med omnejd. Nemines 10 inspirerade mig hur som helst att gå in på Youtube och söka på vitryssen Alexander Hleb, om nu nån kommer ihåg honom...Han ser helt fantastisk ut och var det också. Det vill säga när han spelade i Arsenal tillsammans med en viss Cesc Fabregas (vad skrevs det om honom härinne när han blev klar för Barça?). Nu kanske nån invänder att Rakitic visat vad han går för i samma liga som Barca spelar och att det är lättare att lyckas i Premier League än La Liga. Det mesta för att inte säga allt, talar för att en sån eventuell invändning har fullt fog för sig. Inte minst med tanke på vilken superstjärnstatus de flesta spanjorer fått mer eller mindre direkt, så fort de anlänt till lilla England. Glöm heller inte att Kun" Agüero faktiskt relativt ofta fick finna sig i att sitta på bänken i dåvarande mittenlaget Athletico Madrid, innan karriären tog explosiv fart i Manchester City. Och att samma sak till och med gällde Yaya Touré . Denne enorma fixstärna och ikon i PL,fick med tiden inte så sällan stå tillbaka för Busquets, när självaste Pep höll i rodret med exempellös framgång som följd .Att jag själv sen fick tokspelet när Touré såldes till City, är inget att "hymla" med (det hör dock inte till den här historien). Men det fick jag inte när Hleb köptes. Vitryssen var inte bara oerhört bra i Arsenal på engelsk mark. Han spelade en helt dominerande roll mot internationellt motstånd i Champions League och landslagssammanhang. I Barça? Blaha blaha. Vad det berodde på vet jag inte. Vantrivsel i den nya miljön, språkförbistring, problem i omklädningsrummet, fel roll i ett nytt spelsystem, ja inte vet jag. Bra blev det i alla fall aldrig. Så det är många frågor som måste ställas, innan man kan dra slutsatsen att Rakitic är rätt man på rätt plats. Kommer det exempelvis att klicka mellan honom och Luis Enrique, när det blir dags att dra på sig Barçatröjan på riktigt? Hur fungerar han ihop med sina nya lagkamrater, på och vid sidan av planen? Det är såna här funderingar som gör att jag hellre skriver några rader om Ramadan och Jehovas Vittnen mitt i natten, än ger mig in i den Maranatastämning som råder härinne under silly season. Där spelare som det spekuleras om hit och dit, höjs till skyarna eller förpassas till helvetet.
Barcelona LeoMessi
2014-07-01 15:34
Snart blir jagöverlycllig om vi värvar Mathieu! Japp jag är desperat. Valencia kommer att lyckas med att sälja honom för 20M och då köper dom typ balanta eller doria för dom pengarna.
2014-07-01 15:24
Sorgligt att vi är ute efter Mathieu om det nu stämmer. Halvstång utlyses över hela riket.
2014-07-01 15:23
@Kith.:

Varför skulle Kroos vara en dröm när han inte ens är ordinarie i Bayern? Det finns betydligt mer tongivande spelare som: Reus, Muller, Schweini, Thiago, Draxler, Pjanic osv.

Dessutom besitter Rakitic en betydligt större fotbollshjärna än vad Cesc gjorde. Om du har följt Sevilla någorlunda förra säsongen är du allt annat än missnöjd med Raktic som ersättare. Nu är det bara till Enrique att låta Rakitic spela på alla sina strängar. Då är han som bäst.
Barcelona ElRaval
2014-07-01 15:21
@Capitan \(^.^)/:

Är du säker på att Mathieu är tänkt som mittback då? Jag tror att han är tänkt som back-up på vänsterbacken först och främst, så väl som mittback när det krisar sig.

Angående "barca-profile" så är det väl klart att vi behöver en back med fina fötter, som kan passa en boll och ibland starta upp-spelen. Med det sagt så tycker jag att de flesta som anses vara "riktigt bra!" har väldigt bra fötter för att vara backar. Så jag förstår inte riktigt vad problemet är. Vi kanske ska fostra om Xavi till mittback om passningsspelet är det absolut viktigaste.
Barcelona Rambla~
2014-07-01 15:20
Så jävla glad att Valencia envisas med klausulen, fortsätt så bara.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-01 15:17
Jeremy Mathieu (30) again met with Valencia directors this morning. Player wants to join Barcelona, Valecia stick to 20M buyout fee. [sd pd] Ett ord att beskriva den här följetången. Komedi. Släpp honom och gå efter Dejan Lovren som 2:a val, kostar högst 10M€ och sedan är det bara all in på Marquinhos.
Real Madrid Kith.
2014-07-01 15:16
Med råd syftade jag mer på lagkemin än ekonomisk även om jag fortfarande anser att vi har inte råd och lägga pengar på ännu en mittfältare när vi har ett större behov och värva mittbackar. Håller även med Rambla, Suarez är en värdelös värvning. vi har börjat med sensations mercaton a la Perez för 10 år sedan. Men nu har till och med han lärt dig och är nu förmodligen den ultimata presidenten i en storklubb. Kommer Suarez innebär det att förmodligen en av de 3 där uppe säljs nästa sommar till REA pris, det kommer aldrig funka med 3 bollkära anfallare i Barca. det funkar med 3 Superstjärnor i Real eftersom Cristiano och Bale inte vill hålla boll de vill få framspelningar medan Benzema är den enda som är intresserad av att hålla boll och spela fram. Jag har ingen bra känsla över hur denna silly kommer sluta med denna ledningen och Lucho i spetsen.
Barcelona LeoMessi
2014-07-01 15:11
Zubizarreta (sports director): "A lot of clubs are looking for a centre back and there aren't many who have the Barça profile." #fcblive

Vad EXAKT är barca profile? Det tycks vara att inte kunna försvara med tanke på att pique anses ha "barca profile".
Barcelona LeoMessi
2014-07-01 15:07
Klart som fan vi har råd att köpa in en mittfältare och en mittback men ledningen tycker inte att det är värt att spendera pengar på en back. Just därför så låtsas dom vara intresserade av en back och lägger pissbud så klubben nekar deras bud. Sen så säger dom "Vi försökte köpa honom men han var inte till salu".

Tro mig, om vi verkligen var i behov av tex en anfallare eftersom vi bara har pedro, messi och tello, då skulle klubben kunna slänga ut 100 M på en anfallare om det så krävs. Så pengarna är inga bekymmer, det är snarare så att försvaret inte prioriteras. Dom räknar med att vi istället ska göra fler mål än motståndaren i varenda jävla match.
Barcelona Rambla~
2014-07-01 15:05
@Kith.:

Det kan mycket väl vara så, pengar finns inte i överflöd. Därför är det enligt mig oförsvarbart att jaga en spelare som Suarez för de pengarna det rör sig om. Varför inte fixa till, laga de hål som finns istället för att värva in lyxvärvningar? Hur kan man prioritera på detta sätt? Varför lär man sig aldrig av samma jävla misstag hela tiden? Ger man fan i Suarez, så finns det pengar för en mittfältare som backup och tillräckligt med pengar för åtminstone 1 bra mittback.
Barcelona Gabriel
2014-07-01 15:03
Kith.

Men om man inte har råd varför jagade man då Koke så länge som är dyrare än Kroos? Nej, jag köper inte det argumentet. Dem ville ha Koke eller ingen, det är så jag ser på det.
Real Madrid Kith.
2014-07-01 14:59
Sanningen är att vi inte har råd och ta in någon ny mittfältare även om Kroos är drömmen för mig. Rakitic ersätter Xavi och Rafinha ersätter Fabregas det är så ledningen ser det. Man startar således med Busquets, Rakitic, Iniesta. Kommer det in någon högprofilsmittfältare så är frågan vem som skall förpassas till bänken?
Barcelona SoM_Un
2014-07-01 14:56
Z_Z

absolut=) hellre att man diskuterar det än att hoppas att han sticker. vad skiljer oss då från madridistas? inget...

Xavier Hernández Creus ska pensionera sig i blaugrana!!
Barcelona Z_Z
2014-07-01 14:53
@SoM_Un:

Håller helt med. Dock ser jag det som direkt nödvändigt att han accepterar en mindre roll och att Luis enrique också ger honom en mindre roll. Xavi är inte en spelare som ska göra 45-50 matcher från start nästa säsong.
Barcelona J.Gamper
2014-07-01 14:53
Man blir ju otroligt besviken Presskonferensen dödade det lilla hoppet man hade :(. Inga fler mittfältare?:S Och mittbacks snacket. Inget man ville höra direkt. Vad ska man hoppas på nu då? :/
Annons: