/spanien/barcelona/forum/4449.aspx/spanien/barcelona/forum/4449.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2014-07-02 23:07
1.70 ligan Kroos till Real, vad ska han dit o göra? Tror jag knappast.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2014-07-02 23:04
*Ja
Barcelona Blaugrana91
2014-07-02 22:59
1.70 ligan Jag hellre vara positiv än att vara extremt negativa som alla andra här. Sanchez kanske stannar kanske lämnar. Men Bartomeus ord talar ju mer för att han stannar. Sen mycket möjligt att det bara är snack, men tror ju mer på hans egna ord än Sport och MD rykten.... Mathieu tror jag faktiskt inte kommer anlända, som sagt läste en artikel där deras president nekar till att han säljs. Absolut inte omöjligt att värva typ Hummels och Marquinhos. En mittfältare lär anlända om Xavi lämnar, men visst är det önsketänkande att tro att vi värvar en till om Xavi väljer att stanna. Men jag står fast vid att det är nödvändigt. Real lär nog inte värva Falcao, Benzema blir kvar och dem säljer Morata, ersättaren vill man ska vara en ung lovande spelare som Morata och där passar Falcao knappast in. Hur som helst jag tror vi kommer göra en riktigt bra Silly Season, jag väljer att vara positiv allafall.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-07-02 22:59
1.70-ligan - köp en back, tack

Jag är övertygad om att Suarez-domen antingen kommer att lyftas eller reduceras avsevärt.
Barcelona MabastB
2014-07-02 22:46
Grabbar, hoppas inte på att Hummels kommer för ni kommer bara bli besvikna. om inte läget ändras så kommer vi få in Mathieu och möjligtvis Marquinhos. Hummels har de senaste veckorna inte ryktas till oss något alls och det verkar som att han stannar i Dortmund eller mot all förmodan drar till United. Men det är mycket kvar av transfer fönstret och man vet aldrig vad som kommer hända.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-02 22:40
@Blaugrana91:
No offence, men du tar ledningen lite väl på orden gällande Alexis och att klubben ska värva en mittfältare ifall Xavi lämnar är nog snarare önsketänkande från din sida. Vill inte leka besserwisser, jag tycker bara det är jobbigt att bli besviken. Tror vi gör ett OK fönster, inget mer. Resten av sommaren lär bli såhär: IN: * Mathieu och ytterligare en mittback värvas. Kanske Maquinhos om Zubi får tummen ur. * Suarez köps in till ett, enligt de flesta, lite för högt pris.. men vi får i alla fall en grym spelare. Och bit-domen mildras lite. * Alves stannar och Cuadrado köps i slutändan INTE. Klubben fortsätter leta en spelare för framtiden UT: * Song säljs. Mascherano ersätter på mitten. * Alexis lämnar för ca 35 miljoner * Bojan, Cuenca och Afellay lämnar alla gratis. Jonathan lyckas hålla sig kvar med näbbar och klor ytterligare än säsong. Real köper Kroos och Falcao
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-02 22:32
Suarez är grym, en av världens absolut bästa spelare. Men att köpa en spelare som kan spela först i november.. det sticker lite alltså.
Barcelona El Conejito
2014-07-02 22:32
Snälla köp Hummels och Marquinhos först, sedan om det finns pengar över, värva Suarez eller Mandzukic plz.......... ååååååh vilken dröm om vi hade fått dom backarna
Barcelona Cule4life
2014-07-02 22:03
Terstegen - Bravo
Alves - Montoya - Pique - Batra - Hummels - Alba - Adriano
Sergio - Iniesta - Rakitic - Rafinha - Xavi - Roberto - Macherano
Messi - Suarez - Neymar - Alexis - Deulofeu - Pedro

22 spelare.

Detta laget hade räckt utan tvekan !! Alltså är det bara 2 värvningar till, Suarez och Hummels.
Jeffson
2014-07-02 22:02
Hummels och Marquinhos hade suttit fint. Men jag tycker även att Hummels och Mathieu ser bra ut också för helt värdelös är inte Mathieu men han får absolut inte bli vår enda värvning och 20m känns som en summa som endast Zubi skulle kunna vara nöjd med.

Angående Suarez så känns det ju verkligen som att han kommer. Vilket jag iofs inte har något emot. Men jag hoppas verkligen inte att det blir på bekostnad av en riktig crack till mittback. För övrigt så känns den värvningen som något som man hade kunnat hånskrattat åt Perez för. Men allt det där kan man nu bara äta upp eftersom vi har en ledning som är allt annat än mes que un club. Kommer Suarez så kommer jag stödja honom. Kommer han inte så är det inget att gråta över.
Barcelona koeman92
2014-07-02 21:57
tikitaka

Ser bra ut.. Ta bara ut Piqué och sätt dit Benatia eller Hummels så blir det perfekt!
Barcelona tikitaka
2014-07-02 21:50
Den optimala formationen vid suarez ankomst borde ju vara som nedan ifall även deulo ska få en plats att spela på. ----------------------------SUAREZ---------------------- NEYMAR-----------------------------------------MESSI ----------------------------INIESTA---------------------- -------------BUSQUETS-------RAKITIC-----------om ALBA----PIQUE----MARQUINHOS----ALVES --------------------------MATS---------------------------
Barcelona Blaugrana91
2014-07-02 21:48
Jag vill inte ha Mathieu, som tur var verkar Valencia inte vilja sälja, läste en artikel där deras president nekar till att han ska säljas. Hummels och Marquinhos tack.
Barcelona papillon
2014-07-02 21:45
La liga es blaugrana!

Amen!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona >The Reporter<
2014-07-02 21:45
Vi kommer få in två mittbackar även fast Suarez skulle kosta 1 miljard( vilket ha. Inte gör). Bartomeu och Zubi har flera gånger sagt att pengar inte är ett problem och att vi kommer spendera så mycket det behövs för att få ihop ett slagkraftigt lag. Marquinhos och Mathieu tror jag i princip är klara, bara detaljer kvar. Hur många gånger har vi inte skrikit efter en 9a när vi mött lag som lirar med bussen och vi inte kommit igenom? Nu får vi in världen bästa nummer 9. Jag är positiv till värvningen av Suarez och är spänd inför nästa säsong!
Barcelona El Conejito
2014-07-02 21:34
@Gabriel:

Aha trodde du menade att även Alexis skulle stanna, hmmm... har fortfarande svårt att se att alla skulle kunna prestera och leva upp till förväntningarna..

alla vill vara nummer 1, stjärnan i laget, kräver mycket boll och mycket mål, Någon kommer göra en bättre än den andra och någon kommer ta mer plats än någon annan, och jag har svårt att tro att alla bara kommer acceptera det.. Neymar har blivit begränsad genom att bara ha Messi på planen, jag tror inte det kommr bli bättre av att man tar in Suarez...

Hoppas jag har fel dock!!!
Barcelona neymar JR
2014-07-02 21:32
Blaugrana91 Haha vad du är girig nu, suarez + 2 mittbackar och en mittfältare? Jag blir förvånad och överlycklig om vi ens får 1 mittback Men om vi gör alla värvningar som behövs så räcker det ändå inte. Vi har större problem än någon mittback hit och dit. Vi har spelare som har tappat hungern, och det är stommen i laget. Värvningar i all ära men det betyder inte att vi kommer bli bättre Hade varit skönt om Lucho kunde hålla en presskonferens och berätta vad han har för planer. Med spelsättet, la Masia och nya värvningar.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-02 21:20
Shit verkar verkligen som Suarez kommer, om Catalunya Radio rapporterar så brukar det stämma!! Var inte så negativa nu, Suarez in samt två bra mittbackar och behåller Sanchez, galet lag! Men vill ju gärna ha en mittfältare till... ;)
Barcelona petersays
2014-07-02 21:19
@KarmaIsAKaranka:
Hurra! Äntligen!
Barcelona WalterWhite
När man väl är ute och handlar kroater så kan man lika gärna ta in Mandzukic för 25 miljoner Euro och Lovren för 15 istället för att ge 80 för en psykiskt instabil person.
Barcelona Vampíro
Det där argumentet köper jag inte för fem öre. David Villa gjorde 128 mål på 217 matcher i Valencia, var han en garanterad succé i Barça för det? Vad en spelate presterat i sin tidigare klubb betyder jack shit när de väl kommer till Barcelona, det borde vi alla veta vid det här laget.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-07-02 21:18
@La liga es blaugrana!:

Barcelona Gabriel
2014-07-02 21:18
El Conejito De bästa spelarna kommer alltid (eller oftast) att rise above that. Neymar behövde sin första säsong för att komma in rätt i laget, det var inte bars en ny klubb utan också ett nytt land, man får inte glömma det, jag hade kunnat köpa det mer ifall han var äldre, då kan man mentalt göra sig redo för sånt enklare men man får inte glömma att Neymar fortfarande är väldigt ung. Tar man ut Messi på kanten, eller till vad jag anser vara ett ännu mer intressantare alternativ, bakom 2 anfallare i mitten samtidigt som man flyttar in Neymar från kanten och har Suarez bredvid honom är jag övertygad om att det hade blivit succé. Det där oroar jag mig inte speciellt mycket för. Men att tro att Suarez kommer att värvas utan att någon av Pedro eller Sanchez säljs är ändå rätt så naivt, det blir för många anfallare. Deulofeu oroar jag mig inte för, han tar Tellos plats i truppen.
Barcelona NoGo™
2014-07-02 21:14
Talks on Luis Suarez are well-advanced, but deal not expected today. 80M fee dropped after biting incident. No players included. [catr rac1]

Barcelona vice president Mestre, ceo Rossich and director Sanllehi are in London to talk with Liverpool about Luis Suarez. [catalunya radio]
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-07-02 21:13
Kan alla som gnäller om Suarez vara snälla och sluta för de skämmer ut sig. Ni snackar hela säsongen om att ni behöver en 9:a som avbelastar Messi och kommer med argument som att han är sliten, har inte egenskaperna för en 9:a, behöver vila m.m. När ni får en spelare med detta målfacitet: Ajax 110 matcher 81 mål Liverpool 110 matcher 69 mål Och de egenskaperna vi söker, en målspottare som kan avbelasta Messi samt bryta mönster och ta för sig så klagar ni. Trött på plastsupportrar som hela tiden gnäller så fort dom inte får som dom vill. De är ett lag, gillar du inte styrelsen? Gör de inte som du vill? Håller deras värvningar inte dina egna personliga krav? Tycker du de har fula matchställ? Gillar du inte deras sponsorer Vet du vad? Då kan du byta klubb, ingen har tvingat kvar dig. Antingen håller du på laget i vått och torrt eller så slänger du dig själv så långt bort som möjligt från denna underbara klubb. Stödjer själv som supporter varje värvning som klubben gör, oavsett om det är Anders Svensson eller Luis Suarez. Alla värvningar har en tanke och vem är ni att döma om de är bra eller inte? Klubben har en styrelse som sammanlagt har en bättre utbildning samt inkomst som alla oss på SF tillsammans. Välkommen Suarez.
Barcelona El Conejito
2014-07-02 21:12
@Gabriel:
Att ha en Messi i laget, som ska ta plats och vara Messi. Samtidigt som man har en Neymar värd 1 miljard eller vad han är, som spelar sin andra säsong i Barca och måste prestera och leva upp till hypen, samtidigt som man värvar in en Suarez som värvas för 800 m och har pressen på sig att han måste göra mål, samtidigt som man har en Alexis som gjort en bra säsong och ett bra VM och vill vara en huvudperson i sitt lag. Samtidigt som vi har en Pedro som är utanför och en Deulofeu som slänger bort sin talang Jag blir bara mer och mer övertygad att det inte skulle funka... Säkert för att sälja tröjor men inte på fotbollsplanen. Värva in en anfallare med inte så mycket press på sig så Neymar och Messi kan skina och sälj Alexis. Samtidigt får Deulofeu hoppa in och vi slänger inte bort hans talang Men det är bara min åsikt :)
Barcelona Gabriel
2014-07-02 21:06
Rambla Jag håller med dig, även jag är medveten om att Sanchez kommer att säljas, jag hoppas bara att man får ut så mycket som möjligt för honom. Om Sanchez bara vill till Arsenal så ska Arsenal betala mer än 40 för honom med tanke på att dem betalade 40 för överskattade Özil som levererar bra fotboll 1/5 matcher.
Barcelona Rambla~
2014-07-02 21:04
Jag förstår inte att ni låter er luras så enkelt. Alexis är till salu och hela Europa vet om det. Vad Bartro säger på en PK gör ingen skillnad. Alltså, de är villiga att sälja honom men det innebär inte att det blir av. Det återstår och se men jag hade inte haft för stora förhoppningar.
Real Madrid Kith.
2014-07-02 21:02
Jag är emot värvningen av Suarez av den enkla anledningen att jag inte vill vara en hycklare som vissa här inne är villiga att vara. Vi hånade alla Real Madrid när de betalade 90 miljoner för Bale och nu ska vi göra något ännu värre två somrar i rad, först Neymar för gud vet hur mycket och nu psykbrytet Suarez för 80 miljoner, är så besviken på min klubb som fortsätter att göra sig själv till åtlöje i omvärldens ögon.
Barcelona Gabriel
2014-07-02 20:57
Jag säger så här, om man köper Suarez och ändå lyckas behålla Sanchez samtidigt som vi ÄNDÅ köper in två bra mittbackar så tänker jag mi då fan inte klaga på Suarez prissumma. Det är han för bra för att klaga på. Däremot handlar det om prioriteringar. Skulle Suarez värvas för de pengarna som är tänka för mittbackar så är det helt åt skogen, men köper vi in Suarez (oavsett vad han kostar), samtidigt som mittbackar också handlas in så tänker jag verkligen inte klaga vare sig han köps för 80 eller 50M€.
Annons: