/spanien/barcelona/forum/4448.aspx/spanien/barcelona/forum/4448.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Leo y Cesc
11/26/2014 00:43
@MessiStats: Most hat-tricks in official games for Spanish clubs: 31 | Zarra 28 | MESSI 28 | Di Stéfano 26 | Cristiano Ronaldo 25 | Mundo
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Leo y Cesc
11/26/2014 00:40
@barcastuff: Tw Lineker: "In other news: Messi scored his 5th Champions League hat-trick. Needless to say, more than anyone else." [@garylineker]
Barcelona J.Gamper
11/26/2014 00:40
Om Zubi hade någon slags heder och själv respekt borde han ha avgått. Tror jag aldrig kommer få bevittna en sämre sport chef under min livstid.

Han borde vinna guldbollen för Världens sämsta sport chef.
Barcelona Leo y Cesc
11/26/2014 00:39
@barcastuff: Messi is first ever to score 7+ CL goals in 7 consecutive seasons in a row. No other player did it in 4 seasons in a row [via @barca19stats]
Barcelona Vampíro
11/26/2014 00:36
Fb Messi: "So happy to have broken the CL top scorer record, especially as it was previously held by such a phenomenal player as Raul." Han passar på att hylla den tidigare rekord havaren, lagkapten hos fienden dessutom. Grande Leo. Meanwhile så springer andra och pekar på sig själva efter straffmål. Skillnad på folk och folk.
Tiki-Taka
11/26/2014 00:27
Helt sjukt!!! Läkarna gav ju rådet till sportchefen att han skulle behöva en operation, men zubi avfärdade det! Nu står vi här 3 månader senare och en operation är nu ett måste! Fy fan för denna värvning och för denna sportchef! SKANDAL
Barcelona Vampíro
11/26/2014 00:24
Wow detta kan mycket väl vara den sämsta affären som någonsin gjorts, i världshistorien. Vi pratar sen jägarna och samlarna. Zubi bör ställas till rätta Game of Thrones-style. Att man aldrig ska få vara glad. Efter en stabil seger och så droppas denna bomb... suck.
Barcelona Andreas-
11/26/2014 00:20
@Barieta:

Fy fan vad sjukt om det stämmer. Utan att överdriva så ska hela ledningen få ett skott i pannan.
Barcelona kingrodrigues
11/26/2014 00:16
Haha, Arsenal blåste sönder zubis röv
Barcelona Messidinho_10
11/26/2014 00:07
Fan vad jag längtar till PSG!!! Nu ska dem få se vilket lag vi är när vi har fått upp ångan!!
Barcelona Barieta
11/26/2014 00:01
Barcelona centre back Thomas Vermaelen will undergo surgery. Barcelona called his doctor. The player will be out for 5 months. [cope]

Helt sjukt..
Barcelona Zyzz
11/26/2014 00:01
@drush:
http://www.fullmatches.net/apoel-vs-barcelona-25-nov-2014-full-match-download/
Barcelona drush
11/25/2014 23:50
Hej. Missade matchen idag, finns det nånstans som man kan se fulla matcher i efterhand?
Barcelona drush
11/25/2014 23:50
Barcelona Barcanist
11/25/2014 23:46
Messi är bäst genom tiderna, det kommer även hatarna att erkänna när han lagt skorna på hyllan. Men han har inte varit bäst under 2014. Personligen tycker jag att Neuer har varit bättre, och det är HAN som förtjänar Ballon d'or. Inte Messi eller Ronaldo, Neuer. Sen kan det tilläggas att om Ronaldo fortsätter dundra in mål, vare sig om de är på straff eller inte, så kommer han troligtvis att få Ballon d'or i januari. Men vad gör det om Barcelona istället vinner titlar? :-)

Som sagt, den enda värdiga vinnaren för Ballon d'or 2014 är Neuer!

Med det sagt ser jag fan fram emot matchen på Mestalla som f*n! Hoppas Messis målform håller i sig. Ett hat-trick på Mestalla mot ett formstarkt Valencia hade suttit fint. Han är ju trots allt 10 mål efter Ronaldo i ligan så han måste fortsätta ligga i där med. :-)

Bona nit!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
11/25/2014 23:39
Messi, Ronaldo, Messi, Ronaldo, Messi, Ronaldo, Messi, Ronaldo, Messi, Ronaldo,Messi, Ronaldo, Messi, Ronaldo, Messi, Ronaldo, Messi, Ronaldo, Messi, Ronaldo, Messi, Ronaldo, Messi, Ronaldo, Messi, Ronaldo, Messi, Ronaldo, Messi, Ronaldo, Messi, Ronaldo, Messi, Ronaldo, Messi, Ronaldo,

Det räcker nu!!!!
Låt oss börja vinna en match i taget och några titlar på det. Resten tycker jag är bara bonus..

Vart du än går, Messi, Ronaldo, Messi Ronaldo..

Go natt Messi och Ronaldo..
Barcelona Baha - Pep G
11/25/2014 23:36
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Jag ville att City skulle vinna enbart för att jag gillar Aguero, Yaya och deras tränare men nu börjar jag ångra mig.. De har pratat om City i 23 minuter... Va jobbiga de är.. [/QUOTE] Om det har varit Penal som slagit rekordet hade de sprängt konfetti i studion med en signerat Penal skjorta till någon lycklig jävel där ute.
Barcelona Baha - Pep G
11/25/2014 23:36
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Jag ville att City skulle vinna enbart för att jag gillar Aguero, Yaya och deras tränare men nu börjar jag ångra mig.. De har pratat om City i 23 minuter... Va jobbiga de är.. [/QUOTE] Om det har varit Penal som slagit rekordet hade de sprängt konfetti i studion med en signerat Penal skjorta till någon lycklig jävel där ute.
Barcelona barca_joe
11/25/2014 23:24
Rekord hit rekord dit. Jag älskar Messi och håller honom som den bästa genom tiderna. Varför prata om Ronaldo så mycket? Även han en av de bästa enligt mig och förtjänar ballon d'or nu i januari. Men FC Barcelona som lag är ju det vi ska bry oss om. Vi måste bli bättre för att kunna slå real, Bayern och Chelsea som gör att vi vinner titlar. Vem som gör mål får då kvitta. Bara vi vinner. Rafinha tycker jag var bra idag, minus det röda kortet! Fortsätt så!
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
11/25/2014 23:22
Jag vill inte skriva vad som skrivs inne i puertan...men Franco andan lever kvar med fördomar och rasism. Smuts!
Barcelona Nemesis 10
11/25/2014 23:16
Så som jag alltid har sagt och alltid kommer att säga.

Ronaldo är den mest kompletta målgöraren då han kan göra mål på alla sätt och han gör det bra men som fotbollsspelare är Messi på en annan nivå, kolla bara passningen han slog till Alba idag som Alba sumpade. Såna passningar och vision finns det inte ett glimt av bland Ronaldos egenskaper.
Messi dominerar hela offensiven på egen hand medans Ronaldo endast pumpar in mål vilket Messi också gör för den delen.

Som sagt när båda lägger skorna på hyllan kommer diskussionen att dö på plats när båda jämförs.
Barcelona Lion24
11/25/2014 23:08
Dags att förlänga Balon D'or omröstningen 1-2 veckor? Jag menar, rivalen fick ju det efter att ha tagit sitt land till VM med ett hattrick. Messi slog nu 2 enormt stora rekord med 2 hattrick. Så hur blir det nu? Tänk er reaktionen från Puertan om det egentligen hade förlängts 1-2 veckor, haha. Självmorden i statistik hade ökat markant.
Barcelona Z_Z
11/25/2014 23:05
Kan vi seriöst släppa CR7 nu? Varannan kommentar innehåller ju tamefan hans namn här nu. Alla här inne vet att Messi är den bättre av dem så bara onödigt att mala på om det. Fokusera på laget och våra spelare istället. Suarez gjorde sitt föra på ett riktigt underbart sett och Messi slår ytterligare ett rekord. Räcker så.
Barcelona Chrisicito
AlekRivard vad gör du här?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Jag ville att City skulle vinna enbart för att jag gillar Aguero, Yaya och deras tränare men nu börjar jag ångra mig..
De har pratat om City i 23 minuter... Va jobbiga de är..
Barcelona Excellence
11/25/2014 23:01
Statistik som jag hittade:

Fram till det här datumet :Sep 24, 2014:

Hade Ronaldo gjort 48 mål på straffar och 24 mål på frisparkar vilket innebär hela 72 mål på fasta situationer. Kunde tyvärr inte hitta en mer uppdaterad statistik.
Ronaldinho Gaucho
11/25/2014 22:57
First thing in the morning: Perez och Ronaldo förbereder en ny Ballon-kampanj
AlekRivard
11/25/2014 22:57
@BlueRed:

Du får ha i åtanke att Ronaldo knappast hade en lika offensiv roll under sin sejour i Manchester United. Visst, han var självfallet ingen ytterback men däremot var Ronaldo inte fri på samma sätt som portugisen är i Real Madrid numera. Anmärkningsvärt var att Ronaldo, trots dagens position, hade typ 10 gånger mer rensningar (defensiva) i jämförelse med Leo h Messi häromåret tio gånger fler defensiva rensningar jämfört med Messi under föregående året.

Tyvärr med Messi var bättre då, tänker främst på under Pep-eran. Under de senaste två åren (2013 och 2014) har Ronaldo inte haft någon överman. All möjlig statistik visar att det är så. Och då har inte jag ens sagt ett knyst (fram tills nu) om Ronaldos galna målproduktion under ligaspelet för den här säsongen i jämförelse med Messi.
Barcelona Baha - Pep G
11/25/2014 22:56
Ronaldo har suddat ut straffpunkten i Bernabeu och alla andra arenor i Spanien. Han har slitit ut de. Det är inte ekonomisk lönsamt att måla om de.
Barcelona Messidinho_10
11/25/2014 22:56
Ronaldo har ingenting o komma med. Alla vet att Messi är bäst, ge han alla guldbollar som finns förfan!!! Allt annat är ett hån mot fotbollen.
Annons: