/spanien/barcelona/forum/4443.aspx/spanien/barcelona/forum/4443.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Aléx
2015-01-11 20:53
@el Raval:

Jag har också försökt men det är en lång process och det funkade inte, man ska installera windwos på mac...som ett program etc. Googla så förstår du va jag menar.
Barcelona Andrés V
2015-01-11 20:53
Fasta situationer kommer bli våran död idag.
Barcelona el Raval
2015-01-11 20:50
Någon som vet hur man får Acestream att fungera på Mac? Har försökt flertal gånger men får inte ihop det.

Sorry för OT.
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-01-11 20:48
frippe (Xavi)

Vi har redan kämpaglöd och krigarinstinkt i Mascherano. Synd bara han aldrig får chansen att visa upp det på rätt position. Dominerade i VM, bland världens bästa DCM som trots det spelas som mittback år efter år.
Barcelona Andresito
2015-01-11 20:41
Här kommer lite tips om streamingsidor. Kan rekommendera dessa streams: Sky Sports 5 (Acestream, engelska) Arenavision 1 (Acestream, spanska) Arenavision 6 (Sopcast, spanska) http://www.livefootballol.com/ http://arenavision.in/ http://livetv.sx/en/
Barcelona Meymar
2015-01-11 20:40
@the cameroonians:

Tack så mycket! :)
Barcelona the cameroonians
2015-01-11 20:38
@Meymar:

rojadirecta.me har en massa olika stream för såväl sopcast som acestream.
frippe (Xavi)
2015-01-11 20:36
Funderat lite på en sak såhär innan matchstart. Tänk om vi inte hade transferban, Kevin Strootman vore perfekt på mittfältet, såg Roma-Lazio och när han kom in så förändrade han matchbilden helt, riktig kämpaglöd och krigarinstinkt hos honom. Ville bara skriva av mig lite om min dröm!
Barcelona Meymar
2015-01-11 20:30
Någon som vet någon bra sida där det finns sopcast-streams till matchen ikväll?
Barcelona R85
2015-01-11 20:29
Länge sen jag kände mig så nervös inför en match,. Men tror vi vinner med 2-1 mål av Neymar & Suarez
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Meymar
2015-01-11 20:28
@Liunil Masse:

Okej, det var väl för väl! För ett tränarbyte känns som ett måste just nu.
Barcelona Corazon
2015-01-11 20:26
grabbar den som vet om det finns någon stream med Ray Hudson får jätte gärna lämka annars blir det patachaaaa ryssarna.
Barcelona I.Cuenca
2015-01-11 20:25
Kommer bli en kanon match
Barcelona A good coach is everything!
2015-01-11 20:22
Självklart så ska Busi spela så jävla typiskt ..
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-01-11 20:18
Tror vi vinner idag med 3-0 har bra känsla vi måste utnyttja deras höger och vänster backar
Barcelona Liunil Masse
2015-01-11 20:18
Atleticos officiella twitter: Our gratitude to the fans of the Camp Nou who applauded the champion last year. A great club with great fans #Respect #TwitterFairPlay
Barcelona Barca4life98
2015-01-11 20:17
RamlaRamblesFram Tack så mycket!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-11 20:16
KiNg-PuYi

Tycker du gör en bra poäng när du lite smått tar upp den assisterande tränarens roll i laget. Gemensamt för våra två senaste stora epoker är att en stark och omtyckt ledare(Pep och Rijkard) haft en extremt fotbollskunnig, mästertaktiker assisterande(Tito och Henk ten Cate) som verkar ha trivts bra med att vara i bakgrunden bakom de förstnämnda. Denna kombination är jag övertygad om skulle kunna bli en bra sådan nu när vi förmodligen byter ut hela ledningen och staben i sommar.

Det är väl där Oscar García kommer in i bilden. Det hade möjligen varit ett för stort steg att ta över förstalaget som huvudtränare när hans största meriter är Watford(något större lag?) och såklart Barcas Juvenillag. Däremot hade hans fotbollskunnande, fotbollstänk som passar bra ihop med klubbens sportsliga värderingar samt förståelse för klubbens organisation gjort honom till en fullgod assistent till en erfaren och stark ledare till huvudtränare. Kollar man på Reals tränarpar(förlåt att jag tar Real som exempel men det har faktiskt gått bra för dem och då finns det allting en lärdom att göra) så innehar de en liknande uppsättning med Ancelotti och Hierro.

Vem den erfarna huvudtränaren ska vara låter jag vara osagt. Klart är att han ska kunna hantera stora namn, där han har gjort det förut, vara en stark ledare som har höga krav men även framgångsrika metoder i att utveckla och kommunicera med spelare och någon som identifierar sig med en liknande fotboll som klubben eftersträvar.
Barcelona Mike79
2015-01-11 20:15
Kollar på Granada - Sociedad på Cmore Fotboll, kommentatorn e helt tyst, och när han väl öppnar sin mun säger han bara ett ord.. ganska komisk rekommenderar om ni vill tänka på annat innan matchen.
Barcelona L10
2015-01-11 20:13
Min känsla säger att det blir en grym tråkig match som slutar 0-0! Hoppas jag har fel...
Barcelona Junta Dimision
2015-01-11 20:13
Förövrigt, hur misslyckade är inte våra mittbacksvärvningar? Vi behövde 2 mittbackar som skulle starta/konkurrera med Pique där den ena i form av Mathieu (har inte alls varit bra senaste tiden) inte ens är med i dagens matchtrupp mot Atletico Madrid och den andra mittbacken Vermaelen som troligtvis gör debut när Munir pensionerar sig.
Barcelona RamlaRamblesfram
2015-01-11 20:10
Tror vi har stor fördel, atletico passar oss mkt bättre än real.

Vinna eller försvinna idag, säsongen är körd om vi tappar poäng här, det ska inte hända
Barcelona Liunil Masse
2015-01-11 20:09
@Meymar:

Nej bara förbud att köpa spelare.
Barcelona Liunil Masse
2015-01-11 20:09
Asså varför i helvete är Busquets untouchable!!!? Macherano är bättre än honom i nuläget och Bartra förtjänar att få starta som mittback. Lucho din pajas, större idiot finns inte.
Barcelona Meymar
2015-01-11 20:08
Kom att tänka på en sak angående ett eventuellt tränarbyte, gäller inte transferförbudet för tränare också?
Barcelona Junta Dimision
2015-01-11 20:07
I dagsläget känner jag att om Lucho sparkas, så tar vi in en interim-coach som får ett halvårskontrakt, tills den nya ledningen alt den nuvarande ledningen om de nu vinner valet (pray that doesn't happen or vote if you're a soci) anställer sin nya tränare som ska leda deras projekt. Som interim-manager för resten av säsongen tar jag mer än gärna emot Frank Rijkaard, men inte om han ska leda Barcelona efter sommaren.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-11 20:05
Första gången den förväntade elvan faktiskt blev till verklighet. Nåväl, det ska till att Iniesta och Rakitic är på bra spelhumör idag för att detta ska funka. Idag gäller det att förutom låta spelet gå via Messi även söka oss ut mot vänsterkanten där jag personligen hoppas Iniesta kan hitta ett samspel med Alba & Neymar. Kombinationen mellan Albas fart och uppoffrande löpningar, Iniestas spelsinne och bollbehandling samt Neymars kreativitet och på senare tid även effektivitet skulle i teorin kunna bli guld.

Suárez blir även viktig idag. Det gäller att han utmanar mittbackarna, tar duellerna, vågar vara lite ful och kanske vinna någon straff eller frispark i farlig zon. Han ska ofta befinna sig i straffområde för att vi ändå ska kunna åtminstone hota med ett annat spelsätt än kortpassningsspelet. Albas inspel kan exempelvis leda till många farligheter om Suárez, som han så många gånger tidigare i karriären gjort, tar rätt position i boxen.

Försvarsmässigt så gäller hög press idag, men att vi även låter Atlético rulla boll och på så sätt styra matchen dit vi vill. Förlorar vi boll ska vi omedelbart försöka vinna tillbaka men annars är det viktigt att vi faller tillbaka till grundpositionerna och förbereder oss på en kontringsmöjlighet. Jag är tveksam till att Atlético ska kunna skapa så värst många chanser om samtliga spelare faller 10-15 meter längre ner i planen utan deras främsta anfallsvapen kommer givetvis att vara fasta situationer i kombination med omställningar.
Barcelona Barca4life98
2015-01-11 20:01
Tja! Vet någon om det finns någon bra stream till iPad/iphone? Tänker på matchen ikväll.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-11 20:01
ronald koeman har gjort det riktigt bra i southhampton måste jag säga, riktigt imponerad. hade varit ett alternativ för oss i framtiden. men minns ni när han tog över valencia (när dom var grymma) o förstörde dom totalt. började slänga legender som albelda höger o vänster. barca behöver nån som spelarna älskar en som blir polare med spelarna o drf tror jag att rijkaard hade varit perfekt för oss. men ska man skaffa rijkaard så är det ETT MÅSTE att skaffa assisterande i världsklass o vara taktisk geni elr kunna barca ut o in. så jag skulle säga att rijkaard o oscar garcia skulle vara en klockren blandning. elr de boer o oscar garcia...vi måste få in folk som nöjer messi. ingen är större än klubben ja men man får respektera att killen är bäst genom tiderna! o är det nån i hela världen som har rätten att bestämma lite så är det leo..att han inte lämnat oss dom sista åren är jag evigt tacksam för visar att han är cule. torskar tyvärr ännu ett ballon d or pga efterblivna ledningen...

visca barca hoppas på en grym match!!!
Barcelona Smogen
2015-01-11 19:58
Funderar på om Torres kommer göra nickmål från hörna eller frispark. :) Vi kommer i alla fall behöva göra minst 2 mål för att vinna.
Annons: