/spanien/barcelona/forum/4442.aspx/spanien/barcelona/forum/4442.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B.BOSS
2014-07-02 13:57
Tidningarna hittar på mycket skit och många blir oroliga. Presidenten har sagt sitt. Många affärer är redan klara och det är bara detaljer som återstår. Suarez verklar bli en av våra värvningar. Hahah!!!!

@barcastuff: Bartomeu (president): "We lack some defenders and a forward. We think we're well-covered in midfield." #fcblive
Barcelona MabastB
2014-07-02 13:56
Bartomeu (president): "I cant talk about transfer negotiations, but there are many talks ongoing and many deals closed." #fcblive Låter som om vi ska köpa alla spelare i Europa haha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pep - El Míster
2014-07-02 13:54
Gud vad skönt gällande Alexis men får fan inte ihop det.

Antingen är Suarez grejen endast påhittade rykten men jag har svårt att tro detta.
Suarez in?
Hur kan klubben då gå ut med att man räknar med både Alexis och Pedro till nästa säsong?
Ska vi ha en anfallsuppsättning med Pedro, Messi, Neymar, Sanchez och Suarez? Ser ju ruskigt starkt ut men kommer Pedro och Sanchez acceptera så lite speltid? För vi värvar ju inte Suarez för bänken direkt.

Gällande mittbacksfrågan så ser jag positivt på Bartomeus uttalanden. Man arbetar alltså på mittbackar som spelar VM? Vilka kan det tänkas vara?
Teorin om att PSG ska värva någon annan mittback som spelar VM för att sedan släppa Marquinhos till oss kan mycket väl stämma men ska vi vänta då? Känns som PSG har lindat oss runt sitt lillfinger.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-02 13:50
@el Flaco:

Du har en klar poäng i det du säger - men i dessa tider är hoppet det sista som överger en :)
Barcelona el Flaco
2014-07-02 13:49
1.70-ligan/

Han sa också att Abidals kontrakt skulle förlängas automatiskt om han bara spelade en minut efter sin rehab. Just sayin'.

Tycker det är helt ointressant att följa denna presskonferensen. För det första lär Barto bara komma med standard svar som "Vi kommer göra allt för att bygga ett starkt lag", "Förhandlingar pågår så därför kan jag inte avslöja några detaljer", etc. Och för det andra har Bartomeu, och även hela juntan, ingen som helst trovärdighet när han öppnar munnen.
Barcelona LeoMessi
2014-07-02 13:48
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Får hoppas att han verkligen håller sitt ord nu! Om något så var anfallet den bästa lagdelen för oss i år, vi gjorde typ flest mål av alla lag. Dom som svek oss mest var mittfältet och försvaret. När inte mittfältet orkar jobba med hög intensitet så blir även försvaret lidande.
2014-07-02 13:46
Bartomeu (president): "We know which centre backs we want, talks are ongoing, it's a matter of time. Things will go faster after World Cup."

Det kanske inte är Mathieu och Marquinhos som gäller då.. de deltar ju inte i VM
2014-07-02 13:43
Bartomeu (president): "We have several offers for Alexis, clubs are very interested, but we count on him for next season."

Tack för det! Keep your word
Barcelona Rafa Alcantara - 12
2014-07-02 13:37
Min dröm vore, att efter att ombyggnationen av Camp Nou, att man döper om arenan till tex Estadio Tito Vilanova eller dyl. Hade varit så vackert och rimmat väl med Més que un club (som dock inte verkar existera längre). Dock lär det ju döpas till tex Camp Nou Microsoft eller annat som får mig att spy.
Barcelona Imzon
2014-07-02 13:16
€50M för Alexis eller säng dörren, varför är det så svårt för ledningen? Ryktena om Suarez känns mer och mer som en crack värvning av den här ledningen bara för att visa att man kan.. Varför köper man inte en "riktig" 9:a som är beredd att sitta på bänken och kan hoppa in vid behov typ en Henke. Finns det inga sådana kvar? Vampíro: Måste faktiskt hålla med dig det är helt sjukt hur ingen vågar vara kritisk i de här pressträffarna. Det är uppenbart att han har tidningarna i sin payroll.
Barcelona Vampíro
2014-07-02 13:00
Vad förväntar ni er, de har Sport och MD på sin payroll. Klart han får sånna snälla frågor hela tiden. Jag hade velat fråga hur han kan acceptera att ha en sportchef som tidigare fått sparken från världens lättaste jobb i Athletic. Men det är bara jag.
Barcelona NoGo™
2014-07-02 12:58
@Gabriel

Ja de är mycket möjligt ja.
Barcelona Abbe.
2014-07-02 12:55
Varför kan ingen ställa kritiska frågor angående Barças uppenbara överenskommelse med Luis Suarez? Kan inte någon sätta lite press på mannen vid podiet och fråga hur klubben kan vara intresserade av att spendera så mycket pengar på en så impopulär spelare med uppenbara problem?

Låt han svettas lite, för fan!
Barcelona Gabriel
2014-07-02 12:54
Blaugrana91 & Nogo

Ni tänker fel, snarare så att PSG letar efter en till mittback för att ens vilja förhandla med Barça och mittbackarna dem är ute efter spelar i VM. Barça kommer därför också att vänta tills VM är slut för att försöka med Marquinhos igen. Så ser jag på saken.
Barcelona Andresito
2014-07-02 12:53
@Blaugrana91:

Eller kanske Yepes?
Barcelona Blaugrana91
2014-07-02 12:52
Intressant att Bartomeu pratar om att efter VM kommer det hända saker på mittbacksfronten, får mig att tro att man kanske är intresserad av någon som spelar i något av lagen som är kvar? Hummels?
Barcelona NoGo™
2014-07-02 12:50
Bartomeu (president): "We know which centre backs we want, talks are ongoing, it's a matter of time. Things will go faster after World Cup."

Hmm
Barcelona Gabriel
2014-07-02 12:49
Barc6

Tycker absolut inte att 45£ plus Sanchez är ok, det är på tok för mycket pengar. Och ja, sjukt onödig värvning, spendera pengarna på 2 mittbackar av världsklass istället och en till mittfältare. Dem prioriterar helt åt skogen.
Barcelona Barc6
2014-07-02 12:44
Gabriel. Du är inte ensam om att ha magont! Tror nog det flesta här inne har det när det kommer till värvningen utav Suarez!! Jag tycker verkligen att ifall han värvas kommer Det vara en av dem onödigaste värvningarna!!! Sett till att vi inte behöver han samt att vi har Alexis!! Och såklart att man kommer lägga så mycket pengar på honom! 45£ plus Sanchez är OK, men det kommer ALDRIG bli så!! Med denna ledning så tror jag på 55-60 plus Alexis! Ofattbart! Varfööööör lägger man inte dem pengarna på en mittback jag vill ju nästan gråta!! Och vaaaaaarför utnyttjar man inte Tello där porto verkar vara riktigt kåta i han! Lägg han i en deal där Mangala ska ingå!!!
Barcelona Andresito
2014-07-02 12:44
Barto säger att att man är medveten om mittbacksproblemen och att man jobbar på det. Han säger att man har flera namn som man jobbar med. Samtidigt nämner han att transferfönstret stänger 31 augusti, vilket jag tolkar som att vi kommer få vänta ett tag innan vi får se en ny mittback.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-07-02 12:41
The cameroonians

Så självklara frågor som ingen journalist i Katalonien vågar ställa
Barcelona Gabriel
2014-07-02 12:40
Bartomeu: "Jag vill inte nämna någon specifik transferbudget men vi kommer att kunna köpa de spelarna vi vill ha ifall det går så som vi har planerat".
Barcelona Andresito
2014-07-02 12:36
Flera spelare i 'advanced negotiations' enligt Bartomeu.
Han säger även att pga VM så har man inte kommit så långt som man hade hoppats med värvningarna.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-07-02 12:34
Kryptiska svar men att dem generellt kommer förstärka laget på alla punkter fick jag med?
Barcelona Vampíro
2014-07-02 12:31
Har de nån plan med att värva Suàrez? Eller vill de bara värva en till crack istället för att analysera anfallsproblemet? I så fall kommer det inte leda till nånting.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-02 12:29
[QUOTE=neymar JR]Blaugrana91 Han åkte till Rio med och fixade inte ett skit. Han kan endast ro hem en affär om han får lov att använda hela budgeten. Han är fan än värre förhandlare än zubi. [/QUOTE] Sant, men PSG är idioter, även om spelaren själv vill lämna och vi erbjuder typ €40M så säger dem nej. Vad tycker du Sanllehi ska göra? Bjuda ännu mer?
Barcelona Andresito
2014-07-02 12:18
Samtidigt det senaste i ryktesvärlden:
Debuchy till Arsenal vilket betyder att Aurier verkar gå till PSG.
Marko Basa till Roma för €3M som sedan säljer Benatia till City.
Barcelona NoGo™
2014-07-02 12:17
Engelsk översättning på denna länk.
Barcelona Andresito
2014-07-02 12:14
Ser inte hur Suarez kommer passa in i vår taktik, speciellt i vår 4-3-3. Utesluter helt att Messi kommer placeras på högerkanten, känns inte som att vi får ut max av honom då.

Möjligtvis en 4-3-3 som blir till en 3-5-2 som ju varit så populärt under VM. Det kan då se ut såhär:

---Pique - Busquets - Bartra

Alves - Rakitic - Iniesta - Alba

--------------Messi-----------------

------Suarez ----- Neymar

Barcelona neymar JR
2014-07-02 12:13
Blaugrana91 Han åkte till Rio med och fixade inte ett skit. Han kan endast ro hem en affär om han får lov att använda hela budgeten. Han är fan än värre förhandlare än zubi.
Annons: