/spanien/barcelona/forum/4440.aspx/spanien/barcelona/forum/4440.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemesis 10
2015-01-13 23:32
@Barclasico:
Älskar verkligen att se sånt, vilka legender!! Ibland tar känslorna över för både cules och madristas då vi fans gör allt för att försvara våra spelares storhet men sanningen är att båda två ska verkligen hyllas för allt dom har givit denna underbara sport. Vi kommer aldrig få vara med om nåt liknande igen så det är bara att njuta så länge det varar. Länge leve Ronaldo och Messi!!
Barcelona Kufi
2015-01-13 23:24
@Illusionista:

Precis, för min del får man jättegärna tycka Messi är bäst eller att Ronaldo är bäst, det stör mig inte det minsta. Herregud, dom jävla galningarna har vunnit dom SENASTE 7 guldbollarna tillsammans, och kommer FORTSÄTTA vinna minst 3 till mellan varandra. Diskussionen är så pass uttjatad att så fort någon skall komma och spela allan genom att klanka ner på den ena eller andra på ett så förvrängt sätt som bara culés och madridistas kan så tappar jag personligen all respekt för skribentens åsikter.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-13 23:24
Straffläggning mellan Everton och West Ham i FA cupen för er som inte har något för er, på tv10.
Barcelona Illusionista
2015-01-13 23:11
Mycket fin video, det med CR, CR Jr och Messi. Otroligt att se två såpass stora legender med så mycket respekt för varandra. Jag hoppas alla vi andra som (gärna får tycka om den ena bättre än den andra och tka att den ena är bättre än den andra) följer dessa legender ska kunna ha lika mycket respekt för varandra när vi pratar om de.

Cristiano är en levande legend och likaså är Lionel Messi! I mina ögon kommer Messi alltid att vara den bästa spelare genom tiderna (det är bara vad jag tycker) men jag är otroligt glad att få ha upplevt en så otrolig spelare och målgörare som C. Ronaldo!
Barcelona Barca4life98
2015-01-13 23:09
Fin video. Två fantastiska spelare, legender. Även fast jag gillar Messi och håller honom högre än Ronaldo, så tycker jag att Ronaldo förtjänar respekt. Kanske blir ombytta roller om 2-3 år med Thiago Messi som hälsar på CR7?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kufi
2015-01-13 23:08
*hjärta* Skärp dig, bara tjejer som läser skvallertidningar bryr sig om vad han sa och vad hon sa.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-01-13 23:07
*Hjärta*Stay Calm Det skrivs mycket skit om Messi också som inte stämmer. Allting som står i tidningar behöver inte alltid stämma.
Barcelona Barclasico
2015-01-13 22:56
Ronaldos son är ett fan av Messi! It's all about Respect!
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-01-13 22:56
Kufi

Fin video. Framför kamerorna. Nästan så man glömmer att någon bad sina lagkamrater kalla en viss annan för "motherf#cker"
Barcelona Barclasico
2015-01-13 22:55
@Kufi:
Riktigt Grym video!
Barcelona Barclasico
2015-01-13 22:54
Barcelona Neymar11
2015-01-13 22:54
Riktigt skönt klipp, underbart att se två så stora rivaler lägga undan fotbollen för stunden
Barcelona Kufi
2015-01-13 22:50
Se länktipset, Ronaldo uppmanar sin son att skaka Messi's hand samtidigt som Ronaldo säger till Messi att hans son är ett stort fan av Messi och alltid tittar på videos med honom online. Men vad vet jag, Ronaldo är Satan och bara för att man håller på Barca så måste man hata honom, personligen vill jag inte vara en del av det får beteendet... Messi och Ronaldo är dom överlägset bästa spelarna någonsin, nu snackar jag inte om titlar utan deras överlägsenhet i jämförelse med alla andra. Tack för mig.
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-01-13 22:49
@100% AntiMadridista:

Länka
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-01-13 22:42
Har ni sett videon på Messi, Ronaldo och Ronaldos son? Ronaldos son går fram och hälsar på Messi och Ronaldo säger att hans son har sett videoklipp på internet och ställer frågor om honom (Messi).
Barcelona Junta Dimision
2015-01-13 22:37
Hade missat att Montoya förlängde, då jag trodde att han hade utgående kontrakt. Han är fortfarande i en konstig situation där han är semi-utfryst, så det skulle ändå inte förvåna mig om han lämnade för rea-pris i sommar om han pushar för en flytt, men det är ju ändå nyval i sommar, så det kan ju få honom att stanna kvar om det nu blir tränarbyte tillsammans med förhoppningsvis ett ledningsbyte.
Barcelona the cameroonians
2015-01-13 21:43
Montoya skrev på ett nytt kontrakt förra året (till 2018), så han går inte gratis - förutsatt att du nu inte var ironisk och syftar på hur Barcelona brukar ta betalt för spelare de inte behöver...

Det har varit väldigt tyst från Montoya efter att han deklarerade att han kommer lämna - och nu har ju Juventus precis förlängt med Lichtsteiner samtidigt som Inter (som var den hetaste kandidaten) valt att satsa på mer offensiva spelare.

Alves? Tja, kan han bibehålla den form han hade senast (även om han var långt ifrån klockren) så kan han få 1+1 år till. Bättre än ingenting - och bättre än Douglas alla dar i veckan.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-13 20:34
Är det någon som är öppen för att förnya med Dani Alves? Montoya kommer med störst sannolikhet lämna gratis i sommar och vi har ingen från B-laget som jag känner kan ta en startplats om både Alves och Montoya lämnar i sommar. Opitmalt hade det varit om Grimaldo var högerback, då skulle han kunna ta över och vi skulle haft en högerback i 10 år framåt. Jag personligen är inte öppen för idéen att spela Adama som högerback, då hans offensiva kvaliteer är såpass stora att det skulle vara ett slöseri av talang, då han har talangen att bli en helt otrolig anfallare/ytter. Så som det ser ut just nu tycker jag att vi ska förnya med Dani Alves med 1 år med option för ett år till och värva en riktig högerback efter transferförbudet, no offense Samba-Douglas.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-13 19:20
Jaaa!!! Fifa i ett nötskal.

Nästa gång folk röstar borde de spela in det på video, masskopiera den, lägga in kopiorna på olika bankfack och gärna gräva ner bevisen i olika skogar runt landet.

Jag vill gärna minnas att när de förlängde röstningen föra året och de släppte vilka som röstade var det rätt många tränare och spelare som sa samma sak som Arda Turan säger här.

Nej det här är ingen Messi vs Ronaldo diskussion.
Bara om FIFA. jag kan fortfarande inte släppa att vi inte kan värva till 2016.
Helt sjuuuuuuuukt att de kan vara såna hycklare. Finns det ingen organisation som bevakar deras skumma mutor och korruption och visar världen vilka deras rätta ansikte är..
2015-01-13 18:43
A good coach is everything! Om han fortsätter med sina galna startelvor får de säcka ner honom. Men om vi får se samma starka elva som i söndags mot bra lag eller när det behövs får han vara kvar. Det är som att han har haft en lång försäsong i säsongen. Han har spelat som alla är medvetna om 27 olika startelvor i 27 olika matcher. Om detta inte är någon ny rekord så har jag förlorat halva min lön. Efter vår match i söndags läste jag lite olika tidningar från England och Spanien och alla säger samma sak. Ha samma startelva som i söndags som utgångspunkt. Det får fan räcka nu........................ Spela ihop ett jävla lag Lucho och sluta underskatta dina motståndare, de har studerat FC Baracelona mellan 6 till 8 år.
Barcelona Nemesis 10
2015-01-13 18:34
Vi må inte ha dom bästa backarna men våran statistik på insläppta mål är väldigt bra. Bara Bayern som har bättre och dom har släppt in 4 mål på 17 matcher vilket ger ett snitt på 0,24 insläppta per match medans vi tillsammans med Juventus har släppt in 9 mål på 18 matcher vilket ger ett snitt på 0,50 insläppta per match. Jag sa det innan säsongen att allt handlar inte om att ha dom bästa backarna utan man måste få ihop det kollektiva försvarsspelet först av allt och där kan jag faktiskt berömma Lucho!
Barcelona A good coach is everything!
2015-01-13 18:29
Seriöst grabbar prata om något mer relevant som faktist är viktigt för klubben..
Något som är relevant i negativ bemärkelse är att LE ser ut att få vara kvar efter en bra match wow..

Vilken jävla skitledning inte nog med att Ronaldo vinner och skriker ut som en påsatt tonåring så har vi LE att dras med, damn vad året har starta bra..

Kul att se Halilovic på träningen !!
Barcelona kingrodrigues
2015-01-13 18:23
Jag fattar inte hur ni pallar föra Messi vs Ronaldo diskussionen dag ut och dag in.
2015-01-13 18:21
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Jag håller nog inte med om att han är världens mest kompletta målgörare.
Han hade bättre säsong än Messi. That's all. Är inte bitter att han fick den det här året.Men föra året är en annan historia.

Vi släpper den här diskussionen helt och hållet.
Enough said.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-01-13 18:13
Ronaldo är världens mest kompletta målgörare och Messi är mest kompletta spelaren. Enough said.
Barcelona BarcaLaliga
2015-01-13 18:11
Taktisk analys av matchen mot Atletico Madrid på svenska.
2015-01-13 17:51
Kul att se de här grabbarna träna med A-laget.

Det är Halilovic och Adama.
Jag vill jätte, jättegärna se speciellt Adama spela mer än 45 minuter.
Han förtjänar det.
Barcelona Tomater
2015-01-13 17:51
Seriöst, det är alldeles för mycket fokus på Ronaldo vs Messi. Som Barcafan oroar jag mig mer för klubbens situation med tränaren, pajasen till presidenten, sportchefen och nästa Champions league omgång. Det kändes som att Barca fick pressa ur allt man hade för att få till matchen mot Athleti. Detta var vardagsmat för några år sen men idag ligger lägsta nivån väldigt låg. Jag förväntar mig tyvärr inga titlar.
Barcelona Barca4life98
2015-01-13 17:49
Blir Halilovic uppflyttad till A-laget nästa säsong, är det redan klart? Hoppas att han och Adama verkligen får chansen nästa säsong
Barcelona Erik Satie
2015-01-13 17:34
The cameroonians

jag skulle gärna sett Halilovic istället för Sergi Roberto. Är truppen redan bekräftad?
Annons: