/spanien/barcelona/forum/4439.aspx/spanien/barcelona/forum/4439.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2014-07-03 08:48
Se länktips för en brutalt djup analys om Messi som spelare. Man är nere och analyserar ofantligt många saker på en väldigt detaljerad nivå. Han är otrolig på alla sätt, jäääättelång läsning om en spelare vi ser varje vecka. Likväl är jag helt mindblown efter att ha läst det, han är ett geni! Konspirationsteori: Om man nu ska se vad Kroos kostar Real och vad alla andra spelare värvas/säljs för så börjar man ju faktiskt undra. Har hela fotbollsvärlden gått in i en pakt och beslutat för att endast betala underpriser och kräva sjuka fantasisummor när de förhandlar med oss? Har fotbollseuropa tröttnat på vår dominans? #illuminati
Barcelona SoM_Un
2014-07-03 07:30
Smogen

vad ska vi göra med kroos när vi har sergi kung roberto i laget? Haha
Barcelona Smogen
2014-07-03 07:17
Så 23 åringen Kroos verkar gå till Real för 23€ miljoner, medan vi (enligt de flesta rykten) köper 27åringen Suarez för minst 80€. Vid 27 år ska vi vara glada om han håller i 3 år till på absolut toppnivå. Jag säger återigen, det här blir världens genom tiderna sämsta fotbollsvärvning. Tänk om vi kunde skitit i Suarez och alla andra jävla idiotvärvningar, då hade vi kanske sluppit att sälja ut vår vackra tröja på auktion med diverse företagsnamn runt omkring. Tror aldrig en ledning på så kort tid förstört så mycket stolthet och tradition som den här juntan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-07-03 03:30
Mmmh, mår bättre nu. Bona nit! :)
Barcelona Gabriel
2014-07-03 03:20
Usch, fy fan vad jag hatar Arsenal och deras pedofil till tränare. Så vidrigt äcklig klubb. Hur många affärer har vi inte blivit blåsta på av dem? Sen att dem står och knackar på La Masias dörr så fort en ny ynglig som visar framfötterna kommer fram bara för att dem saknar all form av egen ungdomsverksamhet. Och nu tror dom att dom ska kunna köpa marknadens just nu hetaste spelare för 25M€. Åååh, det är vid sånna här tillfällen jag önskar att jag arbetade inom klubben, hade faxat dem bilden i länktips med ett leende på läpparna. Njuter varje gång vi våldtar dom i Champions League. Vidriga skit klubb!
Barcelona LeoMessi
2014-07-03 02:47
Så Arsenal tror att dom kan köpa sanchez för 5 mille mer än dom sålde Song till oss för? Arsenal ska inte få ett skit av oss. Dom blåser oss på varje deal samtidigt som Wenger försöker roffa åt sig alla spännande talanger från la masia.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-03 02:39
Visst, det är aftonbladet,,,

Men fuck no!!!

Vi måste värva Suarez och bra mittbackar.

Ni som är emot Suarez.

Har han bråkat någon gång med sina lagkamrater i Liverpool???
Barcelona grande jw
2014-07-03 02:33
Om Suarez är värd 80 miljoner så är inte Alexis värd 25-30. Alexis bör vara bland de hetaste spelarna på marknaden den här silly season, och storklubbar som Liverpool, Juventus och Arsenal slåss om hans signatur. Den gångna säsongen var hans bästa i hans karriär, och han var briljant i VM vilket bör öka intresset (prissumman) ytterligare. Av rykten att döma är Alexis närmast Arsenal och då är det alltså snack om 25 miljoner, vilket är helt sinnessjukt.

Jag konstaterar bara fakta. Hade Alexis varit engelsman hade han sålts för 60-70 miljoner.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-07-03 02:25
Krojf Exceptionellt skrivet som vanligt! Jag har precis samma farhågor som du har och mig veterligen kvittar det fullständigt hur bra bollsinne eller målstatistik Suarez har, hans personlighet är vidrig, hans temperament är oberäkneligt och hans frustrationsnivå har inga övre gränser utan han kan hitta på i stort sätt vadsomhelst för att skämma ut sig själv och klubben inför vilken världsscen som helst, må det vara VM, CL eller en klassiker på spansk mark. Luis Suarez står för precis allt som klubben påstår sig stå för (även om just den här ledningen har kört fullständigt vilse sett till klubbmoral och värdering) och jag kommer aldrig att stödja en sådan spelare i min klubb. Skulle mardrömmen visa sig bli sann och denna vidriga fotbollsspelare kommer till Barca i sommar kommer han aldrig att få mina sympatier och precis som du skriver för denna eventuella värvningar tankarna åt Zlatan-affären för några år sedan. Tyvärr går Barca alltid efter affischnamn och skytteligavinnare nuförtiden och som någon skrev tidigare var det länge sen vi fick se en talang blomma ut hos oss som varit införskaffad tack vare skicklig scouting. Just denna sommar är Suarez het potatis och visst förstår jag att vi strävar efter att dom bästa spelarna i världen skall spela i Barcelona men man måste se till andra aspekter än mål och spelsinne också. Speciellt i det här fallet, med en spelare som har en ohyggligt stökig historia bakom sig.
Barcelona zick9
2014-07-03 02:23
@grande jw:
Vadådå? 35m för Sanchez är ett fullkomligt rimligt pris i min mening. Visst, 25m är lite för billigt, men å andra sidan fick vi Cesc för knappt 35m då han på den tiden var värd minst 10m mer.
Barcelona LeoMessi
2014-07-03 02:21
Krojf Som vanligt så var det ett nöje att läsa ditt inlägg:-) tycker att du ska skriva någon krönika och skicka in den.
Barcelona zick9
2014-07-03 02:18
Krojf

Respekt till den som orkade läsa allt. :)
Barcelona grande jw
2014-07-03 02:16
"Arsenal offer 25M for Alexis Sanchez, with whom they have personal deal. Liverpool value him, as part of Suarez deal, at 30-35M. [catradio]" Hahahaha. Jag skrattar ihjäl mig. Äckliga engelsmän. Massa sketna övervärderade spelare som Andy Carroll, Lallana och Luke Shaw går för enorma summor pengar. Och så mitt i allt så värderar man vår chilenska guldklimp till 25 miljoner. Where's the fucking logic? Hade Alexis varit från England hade de engelska klubbarna betalat 60-70 miljoner. Så jävla hjärntvättade. Skulle vara kul o höra vad dom värderar sin 100meters-löpare Theo Walcott till. Några miljarder kanske? Han e ju trots allt engelsman.
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2014-07-03 02:10
Fuck. Vad hände med dom charmiga värvningarna? Trött på dessa crack värvningar. Det här var inte det Barcelona jag föll för.
Barcelona Krojf
2014-07-03 01:45
Nån nämnde för en tid sedan i forumet att en spelare som stod på dennes önskelista, skulle tillföra Barças anfall "en ny dimension" med bl a sin fysik om jag inte minns fel. Formuleringen "ny dimension" påminde mig med fasa om fotbollshistoriens kanske allra sämsta och mest förutsägbara affärsuppgörelse, ifråga om hur det hela skulle sluta; d v s illa. Redan på det tidiga stadium när ryktesspridningen började ta fart om att "Ibras" eventuella övergång till Barça såg ut att kunna bli verklighet, drog jag öronen åt mig så fort nån i min närmaste omgivning påstod att han i så fall skulle tillföra en ny dimension till Barças offensiv. Å andra sidan gick käften på mig i ett, när jag menade att en sån övergång skulle gå åt helvete förr eller senare.Jag kunde helt enkelt inte se hur en spelare som då alltid ville ha mycket boll och gärna hämta densamma för att få en startsträcka att driva uppåt i plan med den i sin ägo, skulle finna sig till rätta i Barça och deras sätt att spela fotboll. Barça var som bekant vid den då aktuella tidpunkten ett extremt samspelt lag i vilket tiqui-tacan gick som en extrem kvalitetsklocka.Och som praktiserade ett så högt och effektivt presspel,att motståndarna hade fullt upp med att ta sig utanför eget straffområde. Och blev av med bollen mer eller mindre omgående, så fort dom försökte (ibland nästintill en variant av basketsportens tresekundersregel).Hur i helvete skulle en sån arbetsmiljö kunna erbjuda den i svenska ögon så store Zlatan det utrymme och bollinnehav han behövde för att komma till sin rätt, frågade jag mig själv och alla i min omgivning, som envisades med att undra om jag inte skulle bli "glad", i fall affären ifråga skulle gå i lås.Vad som behövdes för att luckra upp de nedtryckta motståndarförsvaren, var en fartmässigt explosiv och outsinligt löpvillig forward, som var i ständig rörelse i såväl djupled som sidled. En forward som "ställde frågor" till motståndarförsvaren, för att nu tala med tidens tunga.Med andra ord en spelartyp som Eto'o. Ingen övermodig viking med hett temperament, som hela tiden vill befinna sig i händelsernas centrum och helst stå ut som den stora stjärnan i laget. Vad fick vi? Jo en Zlatan som slog något av inofficiellt världsrekord på den nivån, vad gäller offsidestående. För att därmed oacceptabelt ofta inte vara spelbar. Spelet utan boll och djupledslöpningar har aldrig varit Zlatans styrka. Tvärtom. Även om han blivit bättre med åren. Förmodligen på grund av den avancerade steg 4 - utbildning han fick under sin tid i FCB och som PSG nu parasiterar på. Bolltapp på bolltapp efter fruktlösa dribblingsförsök i trängda lägen, gjorde Xavi m fl allt mindre benägna att låta honom känna på den över huvud taget, efter ett tag. Trots ett betydande antal mål i en rak följd inledningsvis samt sekunder av briljans, började den berömda bomben ticka. För att sen brisera när Zlatan i ren frustration hoppar in med full kraft med dobbarna riktade rakt mot vristerna på en back. Som med nöd och näppe hann undan tillräckligt för att klara sig från två knäckta fotleder. I mina ögon en av de absolut mest brutala "tacklingar" som fotbollsvärlden skådat. Roy Keanes inkluderade.Zlatan klarar sig dock från rött kort och avstängning. Men man kan än i dag på filmklippet "Worst tackle", se hur Pep direkt efteråt vankar av och an vid sidlinjen med händerna i fickorna och funderar med bekymrad min.Inte heller infriade Zlatan dom hos många, högt ställda förväntningarna att han med sin blotta längd och fysik i övrigt, skulle dominera luftrummet vid hörnor och inlägg. Tvärtom gick han sällan upp i höjdduellerna över huvud taget, utan förhöll sig avvaktande som om bollen skulle hamna hos honom ändå till slut, på ett eller annat sätt.Alternativt drog han på sig en ofta onödig frispark åt motståndarlaget.Själv förutsåg jag i stort sett allt redan på förhand. Mina vänner blev så less på att höra mina eviga invändningar, långt innan Zlatan satte sin fot på Camp Nou för att kyssa klubbemblemet inför pressfotograferna.Men så länge Zlatan gjorde mål, så skrevs det helsidor i svenska tidningar om vilken storartad succé "Ibra" gjorde i Spanien. Nu kanske ni tycker att jag är en odräglig besserwisser, som tar tillfället i akt att skryta om hur insiktsfull jag är vad gäller fotboll. Inte, snarare tvärtom. Ty jag är fortfarande otroligt förvånad över att så många fotbollsintresserade,inte kunde se hur förutsägbart det hela faktiskt var. Och Zlatans saga i Barça slutade precis som den hade gjort i Ajax, Juventus och Inter. Konflikter på gränsen till krig med agent och allt. Men det som gör att jag räknar övergång till Barça som historiens sämsta transfer, är att Barca betalade mer än en halv miljard PLUS att Inter fick Eto'o och Hleb på köpet. "Vi" fick Zlatans ständiga följeslagare och förkläde Maxwell. Eto'o som då var en spelare som i min värld, på egna meriter rimligtvis borde ha haft ett högre marknadsvärde än svenske Zlatan (Zubi är Zubi..)Och det skulle inte förvåna mig om det Mourinho viskade till Pep vid sidlinjen, när Inter slog ut Barça i CL för att sen vinna turneringen med just Eto'o som ypperlig spjutspets, var nån portugisisk variant på "bytt är bytt och kommer aldrig tillbaka". Retsticka är han, så mycket vet vi. Och det tragikomiska i sammanhanget var att det påstods att Pep ville bli av med Etoó, för att få arbetsro. SÅ,varför plockar jag fram sån här gammal möglig skåpmat,när transferfönstret fortfarande står på vid gavel sommaren 2014? Jo jag vill påminna oss om hur det kan gå om inte haspeln är på, för att nu begagna mig av ett annat gammalt talesätt. Jag skriver om Zlatan men tänker på Luis Suárez.Ja g hyser förvisso inte alls samma betänkligheter vad gäller honom som i fallet Zlatan, om vi tittar på det fotbollsmässiga. Jag TROR mig t o m veta att uruguayanens styrkor och spetskompetens, är fullt förenligt med FC Barcelonas spelidé (det som återstår av den).Ja,att han skulle kunna tillföra en "ny dimension",som alltfler fans efterlyser i takt med motgångar.Men frågan som kvarstår är: Kommer Suárez att bita i det sura äpplet om han blir bänkad? Och om inte, vad händer då? Riskerar han precis som i Liverpool bli avstängd från att träna med sina lagkamrater? Kommer det att sluta så som det gjorde med Zlatan; d vs att Barça så smångom går så långt att man blir beredda att i praktiken BETALA för att bli av med ett nytt problembarn. Utgör Suárez avbön under bilan snarare än biktbåset, en tillräcklig garanti för att så inte bli fallet? Och framförallt: Kan han ersätta en mittförsvarare, om så behövs? För det gör det ju. Det vet vi väl allihop. Utan att för den skull vara besserwissers. Eller hur?
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-03 01:28
@Barca - ¡el equipo mejor!:

Jordi Masip är också med i truppen.
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-07-03 01:26
Det finns önskevärvningar, och det finns realistiska värvningar. Tror truppen kommer att se ut så här 2014/2015:

ter-Stegen - Bravo
Alves - Montoya - Pique - Bartra - Mathieu - Marquinhos - Alba - Adriano
Sergio - Iniesta - Rakitic - Rafinha - Roberto - Macherano
Messi - Suarez - Neymar - Deulofeu - Pedro

Song, Xavi, möjligtvis Adriano som lämnar. Mathieu kan ju spela som både mittback och vänsterback. Synpunkter?
Barcelona B-Guden
2014-07-03 01:20
@Thierry Henry:
Eller så har vi snart världens jävla bråk, det funkade inte med Zlatan hur fan ska det funka med Suarez och förmodligen kommer neymar kräva mer utrymme än tidigare. detta är ett jävla fifa lag, likt Real. Men hoppas dom värvar Suarez gärna för 150 miljoner euro, eller varför inte 200 ? Sen sälja han för 30 året efter, eller messi kanske för 40 ? Welcome to Barcelona 2010-2016 Jag skiter i vad ledningen gör ju mer dom gör bort sig ju mer nöjd blir jag efter valet 2016, dom har lyckats smöra åt sig 2 år till, dom har lyckats med att höja antalet underskfifter från 5% till 15 för att kunna sitta säkert, annars hade dom redan röstats bort
Barcelona Barclasico
2014-07-03 01:06
Suarez could be a Barcelona player as early as next week. [rac 1]
Barcelona Thierry Henry
2014-07-03 01:02
@petersays:

Herregud. Så bara för att man kan bortse från att en spelare av Suarez kaliber är osportslig emellanåt så måste man va helt likgiltig in för alla värderingar som barca har stått för och alla vedervärdiga förändringar klubben gjort utanför planen på sistonde?

Det kan inte bara va så att man fullkomligt älskar Suarez fotbollskunskaper och tror och hoppas att han kan ändra sig till det bättre när han kommer till barca och blir en del av mes que un club!

Barca har haft osportsliga spelare med tveksamma personligheter förut i klubben.

Det är bara att ge Suarez ett kontrakt med klara och tydliga regler som han måste följa för att inte bli straffad med uteståeende lön etc och sen släppa lös djuret på plan och låta killens fotboll tala.

Med Messi och Suarez har vi 2 av världens 3 bästa spelare. Samt tronarvingen i Neymar. Får vi det att funka och alla 3 att prestera så har vi tidernas bästa anfallstrio längst fram i några år framöver
Barcelona Gabriel
2014-07-03 00:58
Barclasico

Tror inte alls på den summan, jag väntar från antingen BBC eller Rac1.
Barcelona Barclasico
2014-07-03 00:49
Barcelona's opening bid for Luis Suarez is 87M. Bid was not accepted as Liverpool want 100M, but both think deal can be done. [guardian]

Liverpool source: "Talks were productive. There were sensible expectations on both sides. But nothing is finalised as of now." [guardian]
Barcelona Gabriel
2014-07-03 00:36
Krojf

Snälla gör styckeindelning på ditt inlägg, vet att du skriver bra så vill väldigt gärna läsa ditt inlägg men mina ögon orkar verklgen inte med en rullande text sådär.
Barcelona Nesto
2014-07-03 00:33
petersays (Barcelona) 6 spelare av sån klass vet jag inte när vi hade sist. Just pga klassen de håller så kommer det vara svårt att hålla alla nöjda. Men som du säger så lär det vara en del skador med tanke på fysteamet. Men om inte? Inte bra med för mycket av det goda. Suarez in? Om Pedro lämnar.
Barcelona Krojf
2014-07-03 00:32
Det blev en tät text och några onödiga rader så fick stryka på foten, för att få plats i mitt ovanstående inlägg som från början skrevs här....
Barcelona El Conejito
2014-07-03 00:16
@Funeral Canticle (Lucho bienvenidos):

lol första gången jag gör det men okiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Barcelona Barclasico
2014-07-03 00:14
The deal on the transfer of Liverpool forward Luis Suarez (27) to Barelona could be announced next week. [rac1]
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-07-03 00:13
@El Conejito:

Måste du skriva med stora bokstäver konstant?
Inte som ledningen droppar in här och läser det vi skriver precis.

:)
Barcelona El Conejito
2014-07-03 00:02
MANDZUKIC/DZEKO

EN LÅNG JÄVLA 9A SOM INTE KLAGAR OM HAN FÅR SITTA BÄNK, PERFEKT
Barcelona Blaugrana91
2014-07-03 00:02
Radio Catalunya rapporterar att Barcelona kommer bekräfta värvningen av Suarez nästa vecka.
Annons: