/spanien/barcelona/forum/4438.aspx/spanien/barcelona/forum/4438.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2014-06-30 12:42
@Gio Style

I Barça så ska man passa bollen inte dribbla haha :P
Barcelona Gabriel
2014-06-30 12:40
Herregud, jävla äckel EMD. Sanchez ska inte säljas! Jag blir riktigt irriterad om han säljs, 40M€ är för lite för honom även om det självklart är mycket bättre än 25 som det först pratades om, men säljs Alexis så blir jag bly förbannad. Vad är problemet? Kan dom bara vakna upp och göra rätt för sig. Sälj Alves till PSG och använd den summan för att köpa Aurier och köp sedan Kroos från Bayern så har vi två kanonvärvningar fixade. Detta är relativt "enkla" värvningar att få igenom pga deras priser. Det borde inte ta mer än kanske en vecka om man insisterar. Man hade kunnat få igenom båda de värvningarna för 35-40M€. Och säljer man Alves för ca 15 så har man enbart lagt 25 för båda dessa. Då har vi fortfarande hur mycket deg som helst kvar för att köpa både mittbackar och Suarez om den tanken ger dem morgonbånge. Men fixa klart Aurier och Kroos först. Just like... BAM - FICHADOS!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2014-06-30 12:38
WhoScored.com ?@WhoScored 34 min
Alexis Sánchez: Has completed the most successful dribbles (22) at the 2014 World Cup #chi

Helt sjukt ändå vilken skillnad det blir när man tar på sig ansvaret att leda sitt lag.
Hoppas att han kan visa liknande form i Barca och att han faktiskt vågar utmana mer.
Barcelona MabastB
2014-06-30 12:33
After his good performances at the World Cup, Barcelona have valued Chilean forward Alexis Sanchez (25) at 40M. [marca]

Såja, nu låter det bättre.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-30 12:28
@B.BOSS:

Det spelar ingen roll om folk här på forumet räknar med Sergi Roberto eller inte, Lucho räknar med honom och det är det som gäller. Vi har Busi, Mascherano defensivt och Roberto, Rafinha, Rakitic och Iniesta offensivt. Helt okej uppsättning.

Jag hade hellre haft Kroos än Roberto, men vem ska acceptera bänken? Rakitic? Kroos? Iniesta? Nej, bättre för stämningen att ha Roberto som kommer acceptera bänkplats. Rafinha ska också få speltid, jag tror de flesta glömmer hur bra han faktiskt är/kan bli.
Barcelona Gabriel
2014-06-30 12:27
Enligt EMD så har PSG nu bytt fokus från Alves till Aurier pga av pris, lön och åldersskillnad. Och där var den saken klar. Bye bye, Aurier! Men han fanns ju ändå aldrig på kartan...
Barcelona B.BOSS
2014-06-30 12:22
Vi har Rakitic - Rafinha och Iniesta om vi räknar bort Xavi och Sergio Roberto räknar inte många med då han knapp nämns i mittfältet av många här inne. Masken flyttas upp för att täcka för Busken me jag tycker fortfarande att vi behöver en mittfältare till. Den behöver förstärkas av någon väldigt erfaren som är pålitligt. Kroos är ett bra alternativ då han har en fin passningsspel och kan försvara samt skjuta. Han har styrkan också att stå på sig. Luis Gustavo ett dåligt alternativ. Jag är öppen för tanken att behålla Alexis och spela honom mer centralt.
Barcelona Vampíro
2014-06-30 12:22
Barças tröjor kommer snart likna de allsvenska lagen, sponsorer överallt t.o.m. på insidan.
Barcelona Blaugrana91
2014-06-30 12:13
Tvära kast... Nu verkar det ändå bli Beko som är nya sponsorn trots allt. Tydligen kommer deras logga dessutom dyka upp på tröjorna tyvärr... Deras logga sägs ersätta TV3 Catalunya loggan, så den blir ju liten men ändå. Nu är det bäst för dem att detta Beko betalar jävligt bra...
Barcelona Bentley King
2014-06-30 12:03
Katalanerna är väldigt patriotiska ska ni veta. När man ska prata med en katalan så blir de genast otrevliga ifall du inte talar katalanska. Har hört från många andra som bor här i Barcelona att de vill ha ut alla icke katalaner, samt att de demonstrerar mot turismen som växer här. Det verkar som att de vill ha ett lag med enbart katalaner haha
Barcelona Blaugrana91
2014-06-30 12:01
Klubben väntas presentera en ny sponsor om en halvtimme, igår ryktades det ju att det var turkiska elektonikjätten Beko. MD skriver dock att det ryktas handla om McDonalds, vilket jag också trodde på förhand, nåja vi får väl se.... Hoppas dem betalar bra....
Barcelona Gio Style
2014-06-30 11:59
@BARCA-més que un club:

Man undrar mer hur gammal du är som måste skriva så när det är uppenbart att AndreD är grek och upprörd/ledsen över att de åkt ut.
Omoget som fan.

Krojf
Vill oxå ställa mig in i hyllningskören. Du skriver riktigt underhållande och jag gillar hur du formulerar dig. Skriv gärna av dig lite oftare :)
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-06-30 11:09
Rambla Exakt. Denna smutskastning av MD mot Alexis har snart nått en punkt då den blivit komisk. De har alltid gjort såhär. Ett exempel jag drog i det förra inlägget var när de ville ha bort Eto'o. Deras hatkampanj gick så långt att fans till och med började ogilla honom och såg honom onödig. De försöker återigen samma sak med Alexis, där de alltid varit först med att kritisera honom vid en dålig match. Men när spelare som Pedro, Pique och Cesc gör plattmatch efter plattmatch under en 3 års period, utan att visa någon form av uppåtgående utveckling, ska man i ren katalansk anda se bort från det och hitta en ny syndabock. Man går omkring och skryter om sina katalanska spelares stolthet, hjärta och vilja för klubben. Det otroliga med detta är att Alexis har på fotbollsplanen (inte Instagram, Facebook och Twitter) visat mer vilja, hjärta och passion än vad skvallerpojkarna Pique och Cesc gjort tillsammans i den blåröda tröjan. Nej, det är fan slutläst på den där nästintill rastiska tidningen. Det enda de gör är att skriva en massa subjektiv dynga och tillsammans med Sport slicka röv på Rosell/Bartos junta. Å andra sidan vågar man erkänna att Sport tenderar att var någorlunda objektiva då de vågar publicera rykten om att våra katalanska spelare funderar på att lämna.
Barcelona DM1982
2014-06-30 10:12
[QUOTE=Barca Barca]Va fan håller folk på med här inne egentligen ? Provocerar andra när deras länder åker ut. Klart som fan man blir lack, vart är respekten, ni firar som om Real madrid åkte ut. Grekland har gjort ett fantastiskt VM och är riktiga nationshjältar som sket i VM bonuset, vare sig dom spelade tråkigt eller roligt i slut öndan föll dom med huvudet högt. Skärpning. [/QUOTE] Helt rätt, det behövs lite skärpning här inne. Jag tycker att folk ska tänka på tonen när andra länder åker ut, lite mer klass.
Barcelona neymar JR
2014-06-30 09:39
För första gången på länge kommer vi ha ett balanserat mittfält med tydliga roller. Sergio tror jag kommer höja sig en nivå när det gäller passningsspelet och börja slå mer öppnande passningar. Sergio- defensiv Rakitic- boxtobox Iniesta- offensiv mittfältare
Barcelona Barca Barca
2014-06-30 09:33
Va fan håller folk på med här inne egentligen ? Provocerar andra när deras länder åker ut. Klart som fan man blir lack, vart är respekten, ni firar som om Real madrid åkte ut. Grekland har gjort ett fantastiskt VM och är riktiga nationshjältar som sket i VM bonuset, vare sig dom spelade tråkigt eller roligt i slut öndan föll dom med huvudet högt. Skärpning.
Barcelona the cameroonians
2014-06-30 09:32
Tyvärr ser det ut som att Pool nu gör sig klara att sälja Suarez då klubben sägs gjort klart med den belgiske anfallaren Origi från Lille.

Jag har svårt att se att Lucho är den som propsat på för denna värvningen, känns mer som en klassisk presidentvärvning för att visa musklerna.
Det enda positiva är väl att man i alla fall, enligt, media, inte värderar Tyrannosuarez till mer än €50 miljoner.

Neymar - Suárez - Messi

Iniesta, Sergio, Rakitic

Känns som värsta FM-elvan - tyvärr saknas samma kvalitet i försvaret.
Och det kommer att få konsekvenser.
Barcelona Rambla~
2014-06-30 09:13
Capitan \(^.^)/

Du har så rätt om MD. Jävla vidriga tidning.

Varför behålla en stabil, skötsam och väldigt omtyckt chilenare som Alexis? Det känns inget vidare spännande för MD. :P
Barcelona Rambla~
2014-06-30 09:10
Nu har äntligen även MD upptäckt att Alexis är värd mer tack vare sin fina insats i Vm. Wow, vilka genier de är på MD som till slut kom på det. Tidningen anser att Barca nu borde dra fördel av det och sälja Alexis. Vilken sunkig tidning alltså, fan vad jag avskyr den.

Det här med att envist jaga Koke och sen komma på tanken att, äsch vi behöver ingen mer mittfältare, är ju bara så typiskt Barca. Barca logic. :P
2014-06-30 09:01
Att Kroos är klar för Real tror jag ät rent BS. Vid Bayerns kontraktsförhandlingar nobbade han en lön på 5M€, då han ville ha 8M€. Så varför ska han dra till Madrid för samma lön som tyskarna erbjöd och tilk ett lika tufft konkurrerande mittfält?
2014-06-30 08:57
Man United, Arsenal, Liverpool, PSG and Bayern are interested in winger Pedro (26). Player to meet with club, transfer not ruled out [sport] Enligt Pedros uttalanden på senare tid, verkar han lite osäker på sin framtid och jag tror att han vet om intresset för honom och börjar kanske fundera på att lämna. Förvånandevis har Alexis gjort motsatta uttalanden, då han gjort klart att han trivs här och vill stanna, men att han i slutet blev besviken över den uteblivna speltiden i de stora matcherna. Något jag dock reagerar starkt på är MD:s kampanj mot att få ut chilenaren från klubben, ganska likt det de gjorde mot Samuel Eto'o. De verkar göra allt i sin makt för att få ut honom, så att klubben kan finansiera ett köp av Suarez. Men, varför vill en Barcelona dominerad tidning fasa ut en av våra bästa spelare 13/14 och en av VM:s utropstecken, för att ersätta med Luis Suarez? Jo, för att de spanska tidningarna dreglar över tanken att ha en så ostabil prestigespelare i landet. De kommer att bajsa pengar med sina antal klick om rykten och skandaler kring honom. Dessutom kommer de pusha något enormt för att göra honom instabil inför viktiga matcher. Rent av ett genomtänkt gameplay av främst MD som helt ärligt är en av de bidragandr orsakerna till Barcas fall.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-30 08:36
Och Kroos är nu väldigt nära Real Madrid. Varför är Barca så usla?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-30 08:22
Atletico player Koke (22) is no longer an option for Barcelona after his renewal. Barcelona won't look for another midfielder either [sport]

Typical Barca
Barcelona Barclasico
2014-06-30 03:16
Barcelona want at least 10M for winger Cristian Tello (22). A loan or a sale with buy-back option isn't ruled out. [el esportiu]
Barcelona Barclasico
2014-06-30 03:16
Barcelona coach Luis Enrique considers Marquinhos, Luis Suarez and Cuadrado to be the three remaining key signings for this summer. [sport]
Barcelona Krojf
2014-06-30 03:11
Till AndreD!

Jag antar att du precis som jag haft svårt för att somna, efter en kvalfylld fotbollskväll. Vill bara att du ska veta att jag till fullo instämmer i vad Gabriel skrev.Verkligen. Vartenda ord. Andemeningen i sin helhet.

Ställer man sig över sina egna personliga sympatier inom ramen för fotboll, så skulle man verkligen önska att det grekiska folket fått nåt att glädja sig åt den natt som är, så som den korrupta finansvärlden och EU-alliansen bollat med mannen på gatan i den civiliserade kulturens vagga, de senaste åren.

Och till Jeffson!

Tack för din stödjande kommentar i den svåra stund som Hollands straff förde med sig och som fortfarande dröjer sig kvar som söndersmulade knäckebröd i sängen.

Men jag har ändå hunnit sansa mig tillräckligt så här i vargtimmen, för att inte som tidsfördriv huvudstupa och ylande kasta mig in i köp -och säljhysterin härinne. Som alltmer börjar bli en silly season i sig som lever sitt alldeles eget liv. Så jag slutar här. Hög tid att lägga huvudet mot kudden och räkna får istället för straffar...
Barcelona LeoMessi
2014-06-30 02:58
Dess rykten om Suarez ger mig huvudvärk... Den affären kommer att kosta mer än det smakar! Dom kan värva vilka mittfältare och anfallare dom vill men om ingen klassback kommer in så kommer jag att vara missnöjd med årets silly. Dom kan seriöst få värva Pogba, kroos, suarez och Yaya Toure och jag kommer inte att vara nöjd. Mittback är just nu ännu viktigare! Lucho verkar inte insistera allt för mycket på mittbackar. Enda ryktena man läser om är om Mathieu! Jag hade varit lugn om man Mathieu var mittback nr 2 som vi värvar men inte som den stora mittbacksvärvningen.
Real Madrid Kith.
2014-06-30 02:55
Ryktas att Toni Kroos är klar för Real Madrid. 5 år, 5 miljoner euro per år och en transfersumma på runt 25 miljoner euro. Tycker vi skall kapa denna affären och värva honom. Vi behöver fortfarande en mittfältare, detta kommer visa sig nästa vår för er som verkar ha nöjt sig med nuvarande mittfältsuppsättning.

Var man villiga och betala så pass mycket för Koke så kan man betala 25 miljoner för Kroos, som bevisat vilken klass han håller.
Barcelona Ali G
2014-06-30 02:51
Barcelona will make an €100m bid for Liverpool striker Luis Suarez this week. The Spanish side have agreed a deal with the player and his representatives but must equal Liverpool's valuation.

Source: Daily Mail
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-30 02:47
Valencia defender Jeremy Mathieu (30) should replace Barcelona full back Adriano (29), who has offers from several Italian clubs. [sport]

Now it's starting to make sense... Rambla called it ;)
Annons: