/spanien/barcelona/forum/4435.aspx/spanien/barcelona/forum/4435.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-06-30 19:35
Faaaaan va jag ogillar Frankrike
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2014-06-30 19:32
Intressant att det skrevs att Barca hade som krav att Suarez offentligt ber om ursäkt och nu gör han det.
Barcelona LeoMessi
2014-06-30 19:19
Tror inte att Suarez kan tacka nej till detta erbjudande :D
Barcelona socccerfan1
2014-06-30 19:18
Va fan är det med mataudi eller vad han heter och såna släng-hockey tacklingar ??
Barcelona socccerfan1
2014-06-30 19:18
Va fan är det med mataudi eller vad han heter och såna släng-hockey tacklingar ??
Barcelona NoGo™
2014-06-30 19:14
Suarez har officiellt bett om ursäkt till Chiellini osv. En ursäkt var ett av Barça krav för en värvning..

Barcelona Leo y Cesc
2014-06-30 19:11
Rött kort på den stämplingen fyfan!
Barcelona LeoMessi
2014-06-30 19:10
Matuidi kunde ha brutit fotleden på honom där!
Barcelona Zellick
2014-06-30 19:00
ElRaval

Håller helt med. Dock finns det viss statistik i det med, mer än bara mål och assist menar jag. Se länken på ett exempel. Statistiken säger långt ifrån allt men det ger en fingervisning.
Barcelona petersays
2014-06-30 18:59
@Vampíro:

Hoppas också att han kommer ihåg att stretcha tummen. Den verkar ha används flitigt.
Barcelona Vampíro
2014-06-30 18:58
Rakitic har landat i Barcelona! Han presenteras på Camp Nou imorgon. Hoppas han klipper sig också.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-06-30 18:51
Nigeria är riktig farliga alltså 50/50 just nu mellan dom och Frankrike
fint spel dom visar upp Nigerianerna .
Barcelona Vampíro
2014-06-30 18:47
Lägger till Giroud hos trion Éder-Fred-Jô i kategorin VM:s sämsta anfallare. Han är för fan bedrövlig, duger inte till nått förutom att bli plåtad i hotellrum.
Barcelona petersays
2014-06-30 18:44
Giroud är rätt bedrövlig alltså, läge för Griezmann?
Barcelona the cameroonians
2014-06-30 18:37
Haha, den omfamningen av Evra på hörnan skojar man inte bort. Solklar straff.
Barcelona ElRaval
2014-06-30 18:26
Statistik är det bästa argumentet, alltid. Givetvis. Men det är inte bra att basera allt på statistik, då andra aspekter och faktorer spelar in i vad som gör en bra fotbollsspelare. Faktumet att Sanchez är den mest lyckade dribblern kan man även vända till något negativt. Att han dribblar så mycket kan för pessimisten även innebära att han ofta tar det svåra alternativet före det enkla och krånglar till situationer. I mina ögon är en bra fotbollsspelare en som gör laget bättre. Den bästa fotbollsspelaren i Chile, Brasilien eller Argentina behöver inte alltid vara den bästa spelare för Barcelona. En Keita kan ibland vara en bättre spelare för Barcelona än en Aguero, om man säger så. Trots att Agueros dribblingar, mål och assister är bättre statistiskt sätt. Känns som att jag slog världsrekord i klyschor nu, men ja..
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-30 18:20
Vilken jävla räddning!
Barcelona Gabriel
2014-06-30 18:15
Pogba spelar riktigt uselt än så länge, det kan tom jag erkänna.
Barcelona Videxis
2014-06-30 18:13
@Lion24:

Hatet tog över
Barcelona Zellick
2014-06-30 18:13
Lion24

Jag tog inte bort något, jag valde att bara inte citera allt då jag inte kände det nödvändigt.

Hur människor tänker och inte tänker är inte min sak att bedöma, har varken någon examen i psykologi eller annan expertis inom det området. Hurvida jag tycker att Alexis är en medioker spelare och vi inte kan vinna med honom så är svaret att jag tror vi visst kan vinna med honom. Trodde det framgick.
Barcelona Lion24
2014-06-30 18:08
Zellick

Ok, men vad du tycker om resten av stycket som du ''råkade'' ta bort?
Barcelona Zellick
2014-06-30 18:03
@Lion24:

Det kan vara bland det dummaste jag har hört. Siffror skär igenom åsikter som en varm kniv genom smör. Din känsla sätter jag inte speciellt mycket tilltro till utan väljer att gå på statistiken som talar sitt tydliga språk.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-06-30 18:02
@MabastB:

Bra deal men jag hade erbjudit Tello(12M) plus 33M för Mangala
Barcelona MabastB
2014-06-30 17:54
Barcelona and Porto will close a deal on a loan of Cristian Tello (22) in the coming days. Barcelona ask 1M for loan, or 12M for sale. [dn] Får vi 12m för Tello är jag mer än nöjd, va säger ni?
Real Madrid Kith.
2014-06-30 17:53
@DM1982:

Ännu bättre! :D

Toni Kroos har jag följt enda sedan han slog igenom som en tonåring i Bayer Leverkusen. En riktigt fin spelare.

Sen angående Alexis och Neymar, det vi behöver är inte nya anfallare, det är en tränare som tar tillvara på Alexis och Neymars fotbollskunskaper inte gör laget till en maskin som ska vinna skytteligan åt Messi.
Barcelona Lion24
2014-06-30 17:52
Människan är väldigt smart och har uppnått enorma saker, man har uppfunnit saker som egentligen är helt otroliga. Men ett problem människan har är att den ofta lider av korttidsminne/långtidsminne (vettefan). Den tänker och gör bedömningar efter saker som hänt tidigast. Alltså, man gör en bedömning av den senaste månadens spel men glömmer resten av 8-9 månaderna. Därför som Cristiano vann Balon D'or i år och med lite hjälp av Blatter och gubbarna också såklart. Återigen, Alexis gjorde 2 mål mer än Pedro totalt förra säsongen. Få inte den ena se ut som Messi och den andra som Song. För skillnaden är inte så stor.

Att Sanchez är en ''dribbler'' i VM enligt statistisk säger mig inte mycket, tro mig. Den som går efter statistik kan inte fotboll, det är sanningen. Varför? Eftersom den inte kan göra en bedömning själv och behöver ''hjälp'' av statistiken och utgår från den. Vi kommer aldrig bli världens bästa fotbollslag med Alexis i våran klubb, aldrig någonsin. Vi har sett bevis på detta i 3 år, ingenting som jag hittar på. Vi spelar den mest avancerade och svåraste systemet genom tiderna (ja, enligt mig) och då har vi en medioker MED-boll-spelare.
Barcelona petersays
2014-06-30 17:51
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:
Nu ska jag väl kanske inte sitta och diskutera Reals värvningar för mycket här, men det känns osannolikt om ni inte såväl Di Maria som Khedira och Isco/Illaramendi lämnar. Gustavos agent erbjöd ju förresten honom till oss innan VM men inget intresse från klubben längre verkar det som. Var väl ganska flitiga rykten förra sommaren dock innan han gick till Wolfsburg. Dock, två spelare jag gärna skulle se spela i ligan. Fast helst inte hos ärkerivalen..
Barcelona DM1982
2014-06-30 17:50
[QUOTE=Kith.]Titta ett par matcher med Kroos så kommer du ändra din ogrundade åsikt. Fokusera på honom imorgon mot Algeriet. [/QUOTE] Tyskland spelar idag.
Real Madrid Kith.
2014-06-30 17:46
@Nodlehs:

Titta ett par matcher med Kroos så kommer du ändra din ogrundade åsikt. Fokusera på honom imorgon mot Algeriet.
Barcelona Nodlehs
2014-06-30 17:44
Bara jag som inte tycker Kroos är överdrivet bra? Visst, för 25 miljoner € är det väl ett ok köp men inte mer i mina ögon. Vi behöver inte en seg spelare som Kroos.
Annons: