/spanien/barcelona/forum/4432.aspx/spanien/barcelona/forum/4432.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2014-07-12 16:32
1.70-ligan - köp en back, tack

På vilket sätt är det att fiffla med siffror? Om dem är köpta innan man stängde förra årets bokslut så är det ju ganska logiskt att summan dras på den budgeten då. ;)

Och ja Cescs försäljning kommer hamna på förra årets bokslut som en vinst, men som jag sa inte omöjligt att man lagt det på nuvarande budget då det nämndes att Sanchez och Cescs summor nästan betalade tillbaka Suarez övergångssumma.

Sen tänk så här Neymar köptes inte för förra årets transferbudget och eftersom vi inte värvade någon mer därefter så använde vi inte dem €60M som vi har som minst varje år.
Därför kan det vara så att klubben använde en del av dessa pengar för att värva Ter Stegen, Rakitic och Bravo.

Budgeten för i år ligger på €120M då klubben använder hela summan som man har att spendera, tidigare har man ju ibland tagit hälften till värvningar och resten till skulder.

Lägg till summan vi sålt för €75M och man hade totalt €195M. Suarez har köpts för €81M efter att det tidigare bokslutet har stängts och kvar har man isåfall €114M.

Lite invecklat, men hoppas du hängde med? :P

Barcelona Nesto
2014-07-12 16:30
Gamper. Det där var väl något pr-jippo som ledningen hittade på? Hade spelarna varit insatta i hur Israel fungerar så tror jag inte en ända hade medverkat i den där skiten.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona J.Gamper
2014-07-12 16:24
Ursäkta mig.. Men kan någon bara snäll o förklara det här?
Barcelona LuisSuárez
2014-07-12 16:18
@Luis Suárez | El Pistolero:

Jag är ledsen men jag är den riktige Suárez här i forumet. ;)
Barcelona petersays
2014-07-12 16:17
@LuisSuárez:

Alltså det är ju bara frustrerande att försöka hålla nivån på diskussionen när man bemöta av idiotiska argument på en femårings nivå! Hur skulle värvning av två mittbackar stå i motsats till Mes Que Un Club? Vi har i dagsläget bara Pique och Bartra i truppen och behöver därför värva två mittbackar - för att bredda truppen, för att Pique/Bartra inte är ett mittbackspar av yppersta världsklass, och för att den talangen inte finns i La Masia just nu eller för att Lucho inte räknar med att flytta upp ex Bagnack. Sedna kan man välja att värva ex Moreno (10M) eller någon talang som Balanta, eller någon rutinerad mittback på fri transfer.

Snälla förklara för mig på vilket sätt detta är hyckleri? Du måste ju vara enfaldig.

Det jag vänder mig mot är att vi ska ha mer och mer reklam på tröjorna, att vi sält ut namnrättigheterna till Camp Nou och att vi gör onödigt dyra prestigevärvningar.

Nä alltså, jag vet inte vad mer jag ska skriva för det är så uppenbart att det inte finns en motsats i att vilja att klubben håller på Mes Que Un Club-moralen och att som truppen ser ut just nu ta in två mittbackar. Fattar du inte detta så är du förlorad.
Suarez-Daacun
2014-07-12 16:13
Hoppas bara att Messi delar med sig när det gäller frisparkar då kommer vi se många frispark mål
Suarez-Daacun
2014-07-12 16:08
Ju mer jag tittar på Suarez video så inser jag hur grym han är på frisparkar nu har vi två vassa frispark skyttar messi och Suarez
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-12 15:53
@Blaugrana91:

Varför skulle man fiffla med siffrorna? Möjligt att de spelarna som köptes före 30juni hamnar på fjolårets bokslut, men gäller nog även försäljningen av Cesc isåfall.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-12 15:49
Det är nog troligare att Hummels tar initiativet för ett möte med Bartomeu/Zubi än tvärtom ;)
Tror inte tysken kommer. Vågar inte tro det... däremot har jag känslan av att Vertonghen är påväg in. Han och Marquinhos vore satans bra!
Barcelona Andresito
2014-07-12 15:44
Undrar hur ledningen ser på högerbacksproblemet. Det ser kanske okej ut nu med Alves/Montoya, men nästa säsong kommer Alves kontrakt gå ut samtidigt som klubben får transferförbud. Alternativ 1: Sälja Alves nu, värva ny högerback. Alternativ 2: Förnya Alves kontrakt Alternativ 3: Värva Mathieu som backup till Alba, Adriano flyttas till höger när Alves kontakt går ut.
Barcelona LennyRomario
2014-07-12 15:40
@Blaugrana són els colors!:

Puyol ska lämma över VM-pokalen tror jag.
Luis Suárez | El Pistolero
2014-07-12 15:38
Ta väl hand om Suarez nu. Om ni inte lärt er älska honom redan kommer ni göra det ;)

Vet inte om denna länkats tidigare. Suarez samtliga 82 mål i Liverpooltröjan på åtta minuter.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-07-12 15:36
Bartomeu, Zubi och Puyol kommer vara på matchen imorrn. Är det för att supporta Masch och Messi eller för att scouta en viss tysk, hoppas på det andra!
Barcelona Aléx
2014-07-12 15:35
DM1982 När jag gör samma sak med iPhone appen man kopierar bara texten dock man kan inte ens kopiera användarnamn på samma sätt...bara text. Jag brukar alltid ge tummen upp för vissa inlägg, går inte heller via appen. Inte så viktigt men ändå en funktion :)
Barcelona Blaugrana91
2014-07-12 15:32
Barclasico

Hacka inte upp dig på ett ord bara. ;) "Antagligen" är ju bättre än t.ex. "Kanske" och "OM". Låter bra.

Intressant dock att man säger "Some defenders", 2 mittbackar och Cuadrado (Eftersom man tycks räkna in han som någon form av högerback)?

Att han åter drar upp att efter VM snacket tyder förhoppningsvis på att det är någon från lagen som är kvar eller som gått långt.
Barcelona DM1982
2014-07-12 15:30
@LeoMessi:

Jag vet inte om det är skillnad men på min Samsung så håller jag fingret på inlägget som jag vill citera och kopierar det i ett nytt inlägg.
Barcelona Andresito
2014-07-12 15:29
Första träningsmatchen kommer bli riktigt intressant. I länktips är truppen som kommer börja träna på måndag. ter Stegen, Masip, Adriano, Bartra, Montoya, SRoberto, Rafinha, Deulofeu (Afellay, Tello) är A-lagsspelarna som kommer backas upp av otroligt spännande B-lagsspelare.
Barcelona LeoMessi
2014-07-12 15:26
@Aléx:

Tror inte att det går längre. Vilket är helt jävla värdelöst när man ska använda telefonen, den uppdateringen ser fräschare ut men funktionaliteten sjönk som fan.

Sen är det typ omöjligt att kopiera manuellt eller vad man ska säga.
Barcelona LennyRomario
2014-07-12 15:25
@LuisSuárez:

din uträkning är ju snarare ett argument för att vi sålt vår själ helt i onödan. Vi hade ju utan problem haft råd med din favorit suarez UTAN reklamintänkter på 3-400 millar..........
Barcelona Aléx
2014-07-12 15:20
Hur citerar man inlägg via iPhone appen och hur kopierar man användarnamn på folk? Nya uppdateringen förstörde appen, många fina funktioner försvann och designen gör mig lika förvirrad än en hemlös på husarrest.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-12 15:20
LuisSuárez En grej som är ganska intressant och som jag såg först nu är att Ter Stegen (€12M), Bravo (€12M) och Raktic (€18M) köptes innan klubben stängde förra årets bokslut, vilket man gör den 30 juni. Alltså borde det bli samma som med Neymar förra året, dvs att summan dras på på budgeten för året innan. Isåfall, säg att vi hade €120M från början på det här årets budget och så har vi sålt Sanchez och Cesc för totalt €75M, iof såldes ju Cesc innan 30 juni, men jag antar ändå att klubben lagt den summan på nuvarande transferbudget. €195M: Suarez €81M är köpt efter 1 juli. Kvar har vi då isåfall €114M. Som sagt är inte säkert att det är så här, men med tanke på att det var så med Neymar så vet man ju aldrig. Dessutom tror jag inte att vi ska fokusera så mycket på siffrorna, klubben har sagt att man tänker spendera så mycket som krävs för att få in dem spelare som man vill ha.
Barcelona Barclasico
2014-07-12 14:58
Barcelona want to pay maximum 15M for Mathieu, Valencia ask 20M. Next week could be decisive. Tottenham's Vertonghen is the alternative [as]
Barcelona Barclasico
2014-07-12 14:58
Bartomeu (president): "We keep on fulfiling the staff's wishes, probably by signing some defenders. End World Cup will revitalise market."

probably?... sa han verkligen PROBABLY????
Barcelona -SAMI-
2014-07-12 14:56

Suarez neymar

Messi relaaaaaaax

Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-12 14:52
Bartomeu (president): "We keep on fulfiling the staff's wishes, probably by signing some defenders. End World Cup will revitalise market."
Suarez-Daacun
2014-07-12 14:51
[QUOTE=koeman92]Eh jo, en del av pengarna kommer från våra fickor, en del från min då jag betalat för att få besöka Camp Nou museet, betalat för att få köpa en bild där jag håller i CL pokalen samt betalat för 3 st matchbiljetter till El Clásico där varje biljett kostade 2500 kr samt två matchtröjor som kostade ca 900 kr var. Sammanlagt har klubben fått in mer än 6000 kr sammanlagt från min ficka, pengar som de senare missbrukade och istället för en mittback köpte Alex Song samt stoppade in en del i Neymars pappas ficka. Räkna även ihop alla de medlemmar som varje år betalar för att förnya sitt medlemskap och alla de supportrar som varje dag åker dit för att köpa en tröja, besöka Camp Nou eller gå på match (där vi är det lag som har dyraste matchbiljetterna i världen). Men nej, pengarna kommer verkligen inte från våra fickorna så då ska vi fullständigt skita i vilka spelare klubben köper eller vems pappa de ger pengar till. Undrar om du ens vet hur en fotbollsklubb bedrivs. Tror du att alla pengar kommer från enbart sponsorer och TV rättigheter? Nej lilla vän, hade det varit så så hade klubben knappt haft råd att spela kvar i Primeran. Jo, pengarna kommer från våra fickor och vi blir förbannade över att de används på fel sätt, det minsta vi supportrar kan få tillbaka av allt detta är att de åtminstone använder pengarna rätt och köper de spelare vi verkligen behöver så att vi kan fortsätta vara den storklubb vi vill vara och fortsätta att utmana om de största titlarna, vilket vi knappt ens har varit i närheten av denna säsong. [/QUOTE] vet du vad du kan göra mannen ståpa under kudden dina 6000 kr och klaga inte. De flesta här inne lägger ungefär lika mycket på Barça men det är ingen som tar upp
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-12 14:24
Det var längesedan jag såg hela Les Rambles involvera sig i en så vettig och aktuell diskussion där de flesta lägger fram sina argument på en mogen nivå. Kudos! Jag som trodde detta forum var förlorat sedan länge.
Barcelona LuisSuárez
2014-07-12 14:24
Vi har sålt för 75 miljoner euro och köpt för 120 miljoner euro.
Minus 45 miljoner euro alltså. Men nej. Vi har sålt vår själ. Med Bartomeus prognos har vi 75 miljoner kvar att spendera. Hummels och Cuadrado, tack.

Vill poängtera att det finns folk här (t ex petersays) som vill ha 2 (!) mittbackar men förespråkar Mes Que un Club. När ska Bartra få sin chans då? Är inte han från La Masia? Sluta hyckla nu ...
Barcelona Blaugrana91
2014-07-12 14:13
Seriöst vad jag stör mig på det här.
Detta gnäll på exakt allt i detta forum! Skärp er nu för fan!

Dessutom är det komiskt när folk drar upp hela det här med Més Que un Club.
Många här verkar tror att det begreppet står för att klubben anser sig vara finare, ärligare och ödmjukare och visst det är väl begrepp som Barca ofta står för, MEN begreppet Mes Que Un Club går tillbaka till långt i tiden och har med Katalonien och dess kamp mot centralmakten att göra.
Barcelona är mer än en klubb för Katalanerna för att man är Kataloniens stora representanter.

Alltså begreppet bottnar knappast i att vi avstår från reklam eller för att vi har massa egna talanger även om folk på senare år förknippat Més Que un Club mycket med det.

Tycker därför det är fruktansvärt löjligt att man gnäller om Suarez som person och hänvisar till Més Que un Club, vad har hans rykte som "bad boy" med Barcas satsningar för Katalonien att göra?
Vi dessutom haft lite "stökigare" spelare tidigare, kanske är bra att vi får in lite olika spelare också, kan ibland faktiskt vara bra med lite olika personligheter. Med det sagt ska han ju såklart inte bita någon...

Sen tycker jag att det börjar bli tjatigt det här med reklampengar, folk här säger att vi ska skippa sånt och säger att vi skulle klara oss eftersom vi drar in en stor summa från TV-avtal...
Vakna upp, dessa kommer omfördelas så att det blir mer rättvist och utan stora summor reklampengar skulle vi få det ganska svårt....

Jag menar hur ska vi som har i princip störst lönekostnader kunna betala ut dessa löner utan dem kommersiella intäkterna? Men visst många här verkar ju tro att spelare som Messi (med en lön på €20M/per år!!!) Neymar, Iniesta, Xavi osv väljer att spela gratis för juste vi är ju Més Que un Club....

Sen är det även hyckleri när man ena sekunden sitter och klagar och hånar spelare som Pedro, Sergi Roberto och Montoya för att sen när spelare värvas utifrån då klagas det på det också för det går ju emot våra värderingar att satsa på La Masia....
Hur fan ska ni ha det? Antingen får ni ha spelare som Roberto i laget eller så gör vi som Barcelona alltid gjort värvar stort och kryddar med egna talanger som PLATSAR i A-laget.

Det är ny tid nu i fotbollen pengar styr (tyvärr) och Barcelona som stormakt måste förändra sig också för att kunna fortsätta vara bäst. Så enkelt är det.

Är precis som världen förändras, jag menar det går inte att ha samma värderingar och krav på saker och ting idag som man hade för 50-60 år sedan.
Ibland måste man anpassa sig och förändras, ibland är det till det bättre och ibland till det sämre.
Barcelona -SAMI-
2014-07-12 14:09
Loggar in och ser att suarez är klar Yeeeeeesssssssssss
Annons: